Σε κίνδυνο τα Anime λόγω οικονομικών προβλημάτων

Το προσωπικό των Anime Studios και άλλοι επαγγελματίες εξέφρασαν πρόσφατα ανησυχίες σχετικά με τη βιωσιμότητα του κλάδου υπό το φως της υποτίμησης του ιαπωνικού γιεν έναντι βασικών νομισμάτων όπως το γουόν Κορέας και το κινεζικό γουάν.

Όπως αναφέρουν οι Nikkei Asia και Japan Times, το γιεν βρίσκεται σε χαμηλό 16 ετών έναντι του γουόν και στο χαμηλότερο έναντι του γιουάν από το 1993.

Ο Animator Otarou εξήγησε τον Απρίλιο γιατί αυτό ήταν σημαντικό σε μια πρόσφατη ανάρτηση στο X (πρώην Twitter) γράφοντας:

Το αδύναμο γιεν έχει επίσης σημαντικό αντίκτυπο στη βιομηχανία των anime, με τις υπερπόντιες εταιρείες που ήταν σε θέση να συναλλάσσονται μαζί μας μέχρι τις αρχές του έτους να λένε τώρα ότι δεν μπορούν πλέον να δέχονται παραγγελίες στις ίδιες τιμές.

Από την άλλη πλευρά, ο προϋπολογισμός της επιτροπής παραμένει αμετάβλητος και το στούντιο δεν έχει άλλη επιλογή από το να μειώσει τα κέρδη του για να αντισταθμίσει το αδύναμο γιεν ή να μειώσει το κόστος του πλάνα. Επιπλέον, η αγοραστική δύναμη, οι fans των anime, μειώνονται εξίσου.

Ο Kentaro Mizuno, σκηνοθέτης επεισοδίων για τίτλους anime όπως τα Mysterious Disappearances και Bartender: Glass of God, έχει εκφράσει ανησυχίες σχετικά με τη μεγάλη εξάρτηση της βιομηχανίας anime της Ιαπωνίας από την “εξωτερική ανάθεση”, ιδιαίτερα σε χώρες όπως η Κίνα και η Κορέα. Με άλλα λόγια, η Ιαπωνία δυσκολεύεται πλέον να αναθέτει την παραγωγή σε άλλες χώρες.

Προειδοποιεί ότι ικανές εταιρείες και animators από αυτές τις χώρες διστάζουν όλο και περισσότερο να δεχτούν ιαπωνική εργασία λόγω ανεπαρκούς κέρδους. Ο Mizuno φοβάται ότι εάν αυτή η τάση συνεχιστεί ανεξέλεγκτη, η βιομηχανία anime της Ιαπωνίας θα μπορούσε να αντιμετωπίσει εκμετάλλευση από ξένες εταιρείες, οδηγώντας τελικά στην παρακμή της. Η κατάσταση θα μπορούσε να επιδεινώσει τις ήδη δύσκολες συνθήκες εργασίας των animators και ενδεχομένως να οδηγήσει σε μείωση των παραγωγών anime, επηρεάζοντας τόσο τους δημιουργούς όσο και τους θεατές.

Οι πιθανές συνέπειες του διλήμματος της εξωτερικής ανάθεσης της Ιαπωνίας εκτείνονται πέρα από τις διεθνείς συνεργασίες, όπως τόνισε ο Taiki Sakurai, Chief Producer στο Netflix Anime. Ο Sakurai επισημαίνει ότι η παραδοσιακή εξάρτηση της Ιαπωνίας στις ατομικές δεξιότητες σχεδιασμού έχει εμποδίσει την ικανότητά της να συμβαδίζει με άλλες χώρες στην υιοθέτηση προηγμένων τεχνολογιών όπως η τεχνητή νοημοσύνη. Προτείνει ότι η εισαγωγή της τεχνητής νοημοσύνης στην παραγωγή anime μπορεί να καταστεί απαραίτητη για την κάλυψη της ζήτησης για έγκαιρη παράδοση περιεχομένου λόγω έλλειψης δημιουργών.

Ενώ ο Sakurai αναγνωρίζει τα πλεονεκτήματα κόστους της παραγωγής anime στην Ιαπωνία σε σύγκριση με άλλες χώρες, τονίζει την επείγουσα ανάγκη για κυβερνητική υποστήριξη και μεταρρυθμίσεις του κλάδου για τη διατήρηση της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας του κλάδου στην παγκόσμια αγορά.

Δεν αποκλείται όμως, η υποβάθμιση του Yen, να επηρεάσει και την βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών μιας και αρκετές Ιαπωνικές ετιαρείες ανάπτυξης και έκδοσης βασίζονται στο εξωτερικό ενώ παράλληλα αλλάζουν στρατηγικές για τα επόμενα χρόνια.