Η AMD επιβεβαιώνει ότι εργάζεται σε έναν AI upscaler για παιχνίδια

Ο CTO της AMD, Mark Papermaster, ανακοίνωσε σε μια συνέντευξη του ότι η εταιρεία σχεδιάζει να ενεργοποιήσει έναν AI upscaler στις συσκευές της AMD που προορίζονται για βιντεοπαιχνίδια, πιθανώς αναδιαμορφώνοντας την τεχνολογία FidelityFX Super Resolution (FSR) για να ενσωματώσει λύσεις βασισμένες στην τεχνητή νοημοσύνη.

Ο Papermaster τόνισε ότι η AMD έχει επικεντρωθεί πρόσφατα στην ανάπτυξη δυνατοτήτων τεχνητής νοημοσύνης σε ολόκληρη της τη γκάμα προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων του cloud, hardware, Η/Υ και συσκευών για παιχνίδια, υποδεικνύοντας μια πρωτοβουλία της εταιρείας εντός ολόκληρου του φάσματος της να βελτιωθεί χωρίς να ανταγωνίζεται τη Nvidia και την Intel στον τομέα αυτής της αναβάθμισης.

Αυτή η κίνηση συνάδει με την εισαγωγή των XDNA NPUs της AMD στους πιο πρόσφατους Ryzen επεξεργαστές για επιτραπέζιους και κινητούς υπολογιστές, υποδηλώνοντας μια στρατηγική ενσωμάτωσης της τεχνητής νοημοσύνης σε ολόκληρο το λογισμικό της για την αύξηση της υιοθέτησης των νέων της APUs εξοπλισμένων με NPUs.

Η εφαρμογή του AI-Upscaling αντιπροσωπεύει μια σημαντική αλλαγή για το FSR, σηματοδοτώντας την επόμενη σημαντική ενημέρωση από τότε που το FSR 2 εισήγαγε το temporal upscaling. Η αναβάθμιση αναμένεται να βελτιώσει την ποιότητα εικόνας του FSR σε σύγκριση με την τρέχουσα εφαρμογή του, επιτρέποντας ενδεχομένως στην τεχνολογία να εισάγει λεπτομέρειες σε σκηνές που προηγουμένως δεν ήταν εφικτό. Αντλώντας διδάγματα από την τεχνολογία DLSS της Nvidia, οι συσκευές αναβάθμισης θα μπορούν να αυξήσουν την ποιότητα της εικόνας πέρα από την απλή αναβάθμιση της ανάλυσης, προσθέτοντας λεπτομέρειες ακόμη και σε εγγενείς αναλύσεις.

Ενώ οι λεπτομέρειες του τρόπου με τον οποίο η AMD θα ενσωματώσει την τεχνητή νοημοσύνη στο FSR παραμένουν ασαφείς, εικάζεται ότι η υλοποίηση μπορεί να αντικατοπτρίζει την προσέγγιση του DLSS της Nvidia. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει τη χρήση ενός neural network για την εξαγωγή δεδομένων από τα καρέ ενός παιχνιδιού σε υψηλότερες αναλύσεις, που είναι και ενσωματωμένα στα προγράμματα οδήγησης Radeon της AMD για τη δημιουργία εικόνων υψηλής ποιότητας στο εκάστοτε παιχνίδι.

Ωστόσο, το ζήτημα της υποστήριξης υλικού για την αναβάθμιση τεχνητής νοημοσύνης FSR παραμένει αβέβαιο, με πιθανούς περιορισμούς σε συγκεκριμένους επεξεργαστές AMD και GPU εξοπλισμένες με επιταχυντές AI, αφήνοντας ορισμένα τμήματα της υπάρχουσας κοινότητας παιχνιδιών AMD χωρίς υποστήριξη.