Το YouTube πειραματίζεται με νέου είδους διαφημίσεις

To Youtube και η Google σκαρφίζονται συνέχεια τρόπους για να ψάχνουμε AdBlocks και άλλες εναλλακτικές για την πλατφόρμα τους. Μετά τις υποχρεωτικές διαφημίσεις και τον αποκλεισμό των βίντεο αν εντοπιστεί κάποιο adblock – με αποτέλεσμα αυτό να είναι μια εισβολή στον browser μας και την ανωνυμία μας – τώρα η εταιρεία ψάχνει άλλος τρόπους για να χώσει παραπάνω διαφημίσεις.

Η πρόσφατη κλήση κερδών της Google υπογράμμισε την επιτυχία ενός πιλοτικού προγράμματος που περιλαμβάνει διαφημίσεις παύσης στην τηλεοπτική εφαρμογή του YouTube, αποσπώντας επαίνους από τον Chief Business Officer Philipp Schindler. Αυτού του είδους οι διαφημίσεις που παρουσιάστηκαν την περασμένη άνοιξη, είναι μια μορφή διαφήμισης χωρίς διακοπές που εμφανίζονται όταν οι χρήστες διακόπτουν το βίντεο που βλέπουν.

Ο Schindler σημείωσε ότι οι διαφημίσεις έχουν υψηλή τιμή από τους διαφημιστές, υποδεικνύοντας την πιθανή κερδοφορία τους. Αν και το πρόγραμμα έχει δοκιμαστεί μόνο στην TV εφαρμογή μέχρι στιγμής, η επιτυχία του δεν αποκλείεται να φέρει αυτού του τύπου τις διαφημίσεις σε εκδόσεις για κινητά ή για υπολογιστές.

Ως γνωστόν, το YouTube βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις πωλήσεις των διαφημίσεων ως κύρια πηγή εισοδήματός του, κάτι που απαιτεί προσπάθειες για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση των Adblocks κατά την εξερεύνηση νέων μορφών διαφήμισης. Ωστόσο, η εισαγωγή πιο επεμβατικών μορφών διαφήμισης, όπως οι διαφημίσεις παύσης, αποτελεί πρόκληση για την εμπειρία του χρήστη και δημιουργεί αντικρουόμενα κίνητρα για αυτούς, τους δημιουργούς περιεχομένου και την ίδια την πλατφόρμα.

Οι εντάσεις μεταξύ της διατήρησης της κερδοφορίας και της ικανοποίησης των χρηστών έγιναν εμφανείς νωρίτερα το έτος, όταν ένα σφάλμα σε ένα δημοφιλές πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων του Chrome προκάλεσε μεγάλους χρόνους φόρτωσης και αυξημένη χρήση της CPU στο YouTube, προκαλώντας εικασίες σχετικά με τις στρατηγικές της πλατφόρμας για την καταπολέμηση των Adblocks.

Ομολογώ πως αν και fan των Adblocks, ιδιαίτερα σε ιστοσελίδες που είναι “φορτωμένες” με διαφημίσεις, επέλεξα να επενδύσω στο YouTube Premium ώστε να υποστηρίξω αγαπημένους μου δημιουργούς και να ξεφορτωθώ τις διαφημίσεις από όλες τις εκδόσεις της εφαρμογής. Παρόλα αυτά, η πλατφόρμα της Google έχει αρχίσει και γίνεται άκρως εκνευριστική και ενοχλητική με τέτοιες κινήσεις.