ScourgeBringer – PC Review

Last updated:

Οι indie ομάδες ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών έχουν καταφέρει πολλές φορές να ξεπεράσουν ακόμα και τα μεγαλύτερα στούντιο δημιουργώντας τίτλους που όχι μόνο μας κρατάνε για καιρό αμείωτο το ενδιαφέρον, πολλές φορές καταφέρνουν να καινοτομήσουν είτε με νέους μηχανισμούς, με πανέμορφους κόσμους και νοσταλγικά γραφικά, είτε με έντονο gameplay που μας ωθεί να παίξουμε ξανά και ξανά. Μια τέτοια έκπληξη αποτελεί και το ScourgeBringer της Flying Oak Games που ενώ το αποκτήσαμε μέσω του Humble Bundle και δεν του δώσαμε ποτέ την δέουσα σημασία, τώρα τις ημέρες των Χριστουγέννων βρήκαμε χρόνο και του δώσαμε μια ευκαιριά – μιας και το ακούμε αρκετά τώρα τελευταία.

Το ScourgeBringer διαφημίζονταν ως ένας τίτλος που αναμειγνύει στοιχεία από άλλα παρόμοια παιχνίδια όπως το Dead Cells, Celeste και HyperLight Drifter. Εδώ κάνουμε λόγο για ένα 2D pixelated roguelike που αναμειγνύει αρμονικά το platforming με την γρήγορη δράση και την τύχη των roguelikes μαζί με μια ιστορία της οποίας η διήγηση γίνεται μέσω της βασικής εξερεύνησης.

H υπόθεση του Scrourgebringer έχει να κάνει με την καταστροφή. Ο κόσμος στέκεται πάνω στα συντρίμμια μιας καταστροφής από ένα μυστηριώδες κτίριο που εμφανίστηκε στον ουρανό, έναν μονόλιθο εξωγήινης προέλευσης γνωστό ως ScourgeBringer. Ατελείωτοι πολεμιστές και εξερευνητές προσπάθησαν να εισχωρήσουν στα έγκατα του πύργου και δεν τους ξαναείδαμε ποτέ. Η Khyra όμως, η καλύτερη απ’όλους τους πολεμιστές, λαμβάνει το χρέος να κατέβει στον πύργο και να βάλει ένας τέλος στο βασανιστήριο του πλανήτη και να αποκαλύψει την αλήθεια και τα μυστικά πίσω από την εισβολή.

Με το που μπούμε στον κόσμο του παιχνιδιού και ξεκινήσουμε την εξερεύνηση αμέσως θα καταλάβουμε πως πρέπει να μάθουμε τους μηχανισμούς του. Η Khyra είναι εξοπλισμένη με ένα διπλό πήδημα, dash attacks, chain attacks και ένα πιστόλι που την βοηθούν να επιβιώσει ενάντια στις ορδές των εχθρών της. Το κυριότερο στοιχείο εδώ είναι η κίνηση στον χώρο και η ηρωίδα θα πετάγεται από την μια άκρη του δωματίου στην άλλη, θερίζοντας μικρούς και μεγάλους εξωγήινους. Για να το καταφέρει αυτό, έχει ένα σπαθί με το οποίο μπορεί να κάνει μικρά κοψίματα ή να ετοιμάσει μια πιο βαριά επίθεση για να αποσυντονίσει τα τέρατα ή να στείλει πίσω τις σφαίρες που της ρίχνουν. Κάθε επίθεση γεμίζει τις σφαίρες του όπλου το οποίο χρησιμεύει στο να κανονίσουμε πιο αδύναμους εχθρούς χωρίς να χρειάζεται να πεταγόμαστε με ρίσκο την ζωή μας.

Πέρα από τα βασικά μας εργαλεία, η εξερεύνηση στους διάφορους χάρτες μας ανταμείβει με plugins και αντικείμενα που ενισχύουν την ζημιά στο σπαθί ή το πιστόλι μας ενώ παράλληλα ανεβάζουν άλλα στατιστικά ή ξεκλειδώνουν ιδιαίτερες ικανότητες. Τα weapon mods δίνουν κάποια έξτρα χαρακτηριστικά στα όπλα μας και πολλές φορές θα δημιουργήσουν και ιδανικές καταστάσεις. Συγκεκριμένα, κάθε χάρτης αποτελείται από μικρότερα δωμάτια στα οποία είτε θα αντιμετωπίζουμε πληθώρα εχθρών για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στα επόμενα, δωμάτια με πωλητές όπου μπορούμε να δαπανήσουμε αίμα για να αγοράσουμε νέα όπλα ή προσωρινά upgrades και τα Altars of Blood όπου η Khyra λαμβάνει ορισμένα buffs που τα κρατάμε για την διάρκεια του παιχνιδιού.

Στόχος μας είναι να εντοπίσουμε το δωμάτιο του αρχηγού ώστε να τον σκοτώσουμε και να προχωρήσουμε στον επόμενο χάρτη. Για να ξεκλειδώσουμε την πόρτα του θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε το εκάστοτε miniboss το οποίο λειτουργεί κυρίως ως κλειδί παρά ως κάποια έξτρα δυσκολία. Τα boss αυτά ονομάζονται Judges και το αίμα τους αποτελεί το νόμισμα που θα μας επιτρέψει να ξεκλειδώσουμε μόνιμες ευκολίες και ικανότητες για τα επόμενα run μας. Από αυτές τις ικανότητες ξεκλειδώνονται νέα είδη επιθέσεων, modes όπως το combo counter που αν το κρατήσουμε υψηλό μας ανταμείβει με περισσότερο αίμα ή και ειδικές ικανότητες όπως το Fury Mode που στην ουσία είναι μια multi, one-kill επίθεση. Άλλα unlockables μας επιτρέπουν την γρήγορη μετάβαση σε τοποθεσίες, να αναβαθμίσουμε τους πόντους υγείας μας ή να ρίχνουμε τις σφαίρες των εχθρών μας πάνω τους. Όλα αυτά, μαζί με τα αντικείμενα και τα upgrades που βρίσκουμε στην εξερεύνησή μας μας δίνουν ένα αίσθημα προόδου ακόμα και αν πεθάνουμε πριν της ώρας μας.

Το gameplay loop μπορεί να ακούγεται εύκολο γενικά αλλά όπως ένα παραδοσιακό roguelike, η δυσκολία είναι αρκετά μεγάλη ειδικά στην αρχή, πριν προλάβουμε να ξεκλειδώσουμε τα μόνιμα unlockables. Χρειάζεται αρκετές προσπάθειες για να καταφέρουμε να ξεπεράσουμε τον πρώτο χάρτη αλλά όταν βρούμε την χρυσή τομή, αυτόν τον χορό θανάτου που θα μας επιτρέψει να αποφεύγουμε σφαίρες και να σφάζουμε εξωγήινους με μια κίνηση κάθε run γίνεται ακραία απολαυστικό ακόμα και αν χάνουμε. Σε αυτό βοηθάει πάρα πολύ και το εθιστικό σύστημα μάχης και κίνησης μέσα στον χώρο που όντως παρομοιάζεται με εκείνο του Celeste.

Τα γραφικά του ScourgeBringer διατηρούν αυτήν την αισθητική του Celeste με animations που φέρουν χαρακτηριστικές λεπτομέρειες που κάνουν τα μοντέλα να ξεχωρίζουν ενώ τα έντονα χρώματα δημιουργούν όμορφα σκηνικά σε αυτόν τον σκοτεινό κόσμο. Τα pixelated μοντέλα έχουν αρκετές λεπτομέρειες που βοηθάνε στο να λάμψουν ακόμα και τα πιο μικρά τέρατα και ευτυχώς επιτρέπουν στην απόδοση να είναι ονειρική στα συστήματά μας.

Αυτό που κάνει το ScourgeBringer να ξεχωρίζει, πέρα από το gameplay, τον κόσμο και τα γραφικά του, είναι οι ρυθμίσεις προσβασιμότητας. Εδώ έχουμε την επιλογή να μειώσουμε την ταχύτητα του παιχνιδιού (ή να την αυξήσουμε), να επιβραδύνουμε την ταχύτητα των σφαιρών από τους εχθρούς μας, να ενεργοποιήσουμε HP Regen για την Khyra ή να γίνουμε και άτρωτοι. Στην τελευταία επιλογή μπορούμε να δούμε το παιχνίδι μέχρι το τέλος του χωρίς να ανησυχούμε για ζημιά ή το να ξεκινάμε από την αρχή αλλά χάνεται η πρόκληση και το αίσθημα επιβράβευσης όταν τελειώνουμε κάτι με την…αξία μας. Τέλος, υπάρχει η περίπτωση, αν πεθαίνουμε πολλές φορές, ένας NPC να μας ξεκινάει το επόμενο run δίνοντάς μας μερικά έξτρα αντικείμενα για να ξεκινήσουμε την προσπάθειά ++μας.

Σε γενικές γραμμές, το ScourgeBringer είναι ένα ακόμα ιδιαίτερο roguelike που καταφέρνει να ξεχωρίσει με τα γραφικά του, το εθιστικό, γρήγορο, έντονο και ασταμάτητο σύστημα μάχης του και με το διαρκές αίσθημα προόδου. Είναι αρκετά δύσκολο αλλά όσο ξεκλειδώνουμε νέες δυνατότητες και ικανότητες θα δούμε γρήγορα την αλλαγή στην προοδό μας προς νέους χάρτες. Αυτό, σε συνδυασμό με τις ρυθμίσεις προσβασιμότητας κάνουν το παιχνίδι ακόμα πιο προσιτό και γοητευτικό.

ScourgeBringer – PC Review
ΣΥΝΟΨΗ
9
ΒΑΘΜΟΣ