Ο Nobuo Uematsu εκφράζει ανησυχίες για την μουσική στα παιχνίδια

Ο Nobuo Uematsu, ο διάσημος συνθέτης της σειράς Final Fantasy, εξέφρασε ανησυχίες για την κατεύθυνση της μουσικής των βιντεοπαιχνιδιών, πιστεύοντας ότι έχει γίνει πολύ παρόμοια με τις μουσικές των ταινιών, περιορίζοντας έτσι τις δυνατότητές της για περαιτέρω ανάπτυξη.

Σε συνέντευξη με το ιαπωνικό μέσο ενημέρωσης NewsPicks, ο Uematsu τόνισε τη σημασία της δημιουργικότητας και της ελευθερίας στη σύνθεση της μουσικής των παιχνιδιών, προτείνοντας στους συνθέτες να εξερευνήσουν μοναδικές προσεγγίσεις αντί να προσαρμοστούν σε ένα στυλ μουσικής παρόμοιο με αυτό των ταινιών.

Ο Uematsu απέρριψε την ιδέα της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης ως εργαλείο για τη σύνθεση μουσικής, εμβαθύνοντας στη σημασία της ανθρώπινης δημιουργικότητας και της ατομικής έκφρασης στη διαδικασία. Επισήμανε τη δική του εμπειρία στην αξιοποίηση των προηγμένων κονσολών για να εξερευνήσει διαφορετικά είδη μουσικής μέσα στις συνθέσεις των παιχνιδιών, ειδικότερα αναφέροντας τις επεκταμένες δυνατότητες από το Final Fantasy 10 στο PlayStation 2.

Πέρα από τις απόψεις του για το μέλλον της μουσικής των παιχνιδιών, ο Uematsu μοιράστηκε ανέκδοτα για τη δημιουργική διαδικασία του, συμπεριλαμβανομένης της προέλευσης του κομματιού “To Zanarkand” από το Final Fantasy 10.

Αρχικά, όπως δήλωσε, συνέθεσε το κομμάτι για έναν γάλλο φλαουτίστα, αλλά το άφησε καθώς το θεώρησε “πολύ λυπηρό”, μέχρι που το ανακάλυψαν οι παραγωγοί του FF10 και το αξιοποίησαν για το παιχνίδι.

Παρά τη συνεχή συμμετοχή του στη σύνθεση θεμάτων για το Final Fantasy, ο Uematsu παραδέχτηκε σε μια ξεχωριστή συνέντευξη με το γερμανικό μέσο Zeit Online ότι πιθανότατα δε θα αναλάβει ξανά τη σύνθεση πλήρους score παρόλο που εξακολουθεί να γράφει θέματα για τη σειρά Final Fantasy.