Spiritfall | Review

Last updated:

Δεν είμαστε λίγοι αυτοί που θέλουμε να δούμε ένα Smash Bros-like παιχνίδι να κυκλοφορεί στους υπολογιστές ή σε άλλες κονσόλες. Έχουμε δει αρκετές ομάδες να προσπαθούν να φτιάξουν ένα brawler υιοθετώντας χαρακτήρες από indie παιχνίδια ή μεγαλύτερα franchise όπως για παράδειγμα το Playstation All-Stars αλλά κανείς δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει όπως ο τίτλος της Nintendo. Αν και το Rivals of Aether, Brawlhalla και το επερχόμενο Multiversus κρατάνε υψηλά τον πήχη, είναι δύσκολο κάποιο από αυτά να γνωρίσει την επιτυχία του Smash. Τι γίνεται όμως όταν ένα παιχνίδι υιοθετεί την λογική των Smash παιχνιδιών με μια δόση από ιστορία και roguelike στοιχεία;

Το Spiritfall της Gentle Giant εμπνέεται από το Smash, αλλά αναμειγνύεται με κλασικές roguelite επιρροές για κάτι που μοιάζει περισσότερο με μια μίξη Hades και beat ‘em ups παρά με ένα straight Smash roguelite. Έχουμε έναν πρωταγωνιστή που χρησιμοποιεί ένα μεγάλο σφυρί για να εξαπολύσει επιθέσεις και παράλληλα επικαλείται την δύναμη θεοτήτων για να επεκτείνει το moveset και τις δυνάμεις του αντίστοιχα. Δεν είναι κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί σαν concept αλλά η μίξη του μας δίνει κάτι αρκετά ελκυστικό και διασκεδαστικό.

Στο Spiritfall θα έρθουμε σε επαφή με διαφορετικούς θεούς που προσφέρουν μοναδικά blessings, και ικανότητες που ενισχύουν τις επιθέσεις μας ή άλλες ικανότητες. Οι ευλογίες από τους θεούς αντιπροσωπεύουν διαφορετικά είδη buffs που μπορούμε να λάβουμε αφού καθαρίσουμε κάθε δωμάτιο. Αυτές οι ευλογίες, μαζί με τα αντικείμενα και τα νομίσματα που αποκτάμε σε κάθε δωμάτιο, συμβάλλουν στην πρόοδο μας καθώς περιηγούμαστε στις πύλες για να προχωρήσουμε στην επόμενη πρόκληση.

Οι μηχανισμοί του gameplay θυμίζουν αρκετά το “Smash”, με πράξεις όπως τρέξιμο, άλματα και απλές ή δυνατές επιθέσεις, με δυνατότητα εκτέλεσης επιθέσεων ανά κατεύθυνση για διαφορετικά αποτελέσματα. Οι επιθέσεις αυτές αλλάζουν ελάχιστα ανάλογα την δύναμη του χαρακτήρα και τις ευλογίες που συγκεντρώνουμε ενώ παράλληλα έχουμε μικρότερες επιθέσεις που μας επιτρέπουν τον απομακρυσμένο έλεγχο των εχθρών.

To σύστημα μάχης βασίζεται κυρίως στην στρατηγική τοποθέτηση των επιθέσεων, στην απόκρουση εχθρικών επιθέσεων και στην εκμετάλλευση των αδυναμιών τους για να τους κατατροπώσουμε πιο εύκολα. Η μίξη των τύπων των εχθρών που θα συναντήσουμε και οι ικανότητες που θα ξεκλειδώσουμε όμως, προσφέρουν την απαραίτητη ποικιλία που χρειάζεται ένα roguelike για να ξεχωρίσει.

Οι μηχανισμοί μάχης που χρησιμοποιεί το Spiritfall βασίζονται σε μια πιο απλή λογική. Εδώ δεν χρειάζεται να πετάξουμε τους εχθρούς μας εκτός οθόνης – αν και μπορούμε – αλλά χρειάζεται να κατεβάσουμε τους πόντους υγείας τους. Οι απλές επιθέσεις είναι αρκετές για να το καταφέρουμε αυτό αλλά όταν τα πράγματα γίνονται δύσκολα και πολλοί εχθροί μας περικυκλώνουν οι Smash επιθέσεις είναι η καλύτερη λύση για να τους απωθήσουμε. Αυτές όμως είναι αρκετά αργές οπότε απαιτείται προσοχή και στρατηγική για να καταφέρουμε να τις εξαπολύσουμε αποτελεσματικά.

Οι επιθέσεις μας αλλάζουν και ανάλογα το όπλο που θα χρησιμοποιήσουμε. Προς το παρόν έχουμε στην διάθεσή μας ένα σφυρί και ένα ζευγάρι γροθιές με το καθένα να αλλάζει τον τρόπο και τη ταχύτητα των επιθέσεών μας. Το σφυρί είναι πιο αργό αλλά πιο δυνατό ενώ οι γροθιές βασίζονται στα πολλαπλά χτυπήματα με πιο μικρή ζημιά. Φυσικά, έχουμε και ένα τόξο που μας επιτρέπει να χτυπάμε από πιο μακριά ή να εφαρμόζουμε έναν συνδυασμό μακρινών και κοντινών επιθέσεων.

Η μετάβαση από δωμάτιο σε δωμάτιο γίνεται σε μια τυπική διαδικασία που ίσως να έχετε δει και στο Slay the Spire. Θα βρεθούμε σε έναν πίνακα διακλαδώσεων και θα προχωράμε από δωμάτιο σε δωμάτιο με κάθε εικονίδιο να αντικατροπτίζει και ένα διαφορετικό είδος. Υπάρχουν τα δωμάτια μάχης, τα δωμάτια merchants και enchancements, τα δωμάτια που μας οδηγούν σε άλλες θεότητες, τα δωμάτια υίανσης και τα δωμάτια χρυσού – το καθένα με διαφορετικό ρίσκο και έπαθλα. Πέρα από τα δωμάτια, δεν υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αναπληρώσουμε την ζωή μας οπότε θα πρέπει να είμαστε αρκετά προσεκτικοί με τα ρίσκα που θα πάρουμε.

H γενικότερη λούπα του gameplay είναι αρκετά γνώριμη στους fans του είδους οπότε δεν θα δούμε κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί. Προσπαθούμε όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται να καθαρίσουμε τα δωμάτια από τους εχθρούς ενώ παράλληλα επιβιώνουμε από τα αφεντικά και τις πιο καχεκτικές καταστάσεις. Παρόλα αυτά, τα animations για τις επιθέσεις, εχθρούς και χαρακτήρες, συμβάλλουν σε μια πιο ρευστή και απρόσκοπτη εμπειρία. Υπάρχει μια όμορφη ροή σε κάθε κίνηση με τα σχέδια να φαίνονται ότι είναι σχεδιασμένα στο χέρι και να μην βασίζονται σε animation skeletons για τις κινήσεις τους. Παράλληλα, ενώ οι εχθροί σε κάθε περιοχή μπορεί να μην διαφέρουν σημαντικά στα μοτίβα επίθεσης τους, συνήθως χρησιμοποιούν είτε projectiles είτε φυσικές επιθέσεις, παρέχοντας μια λογική πρόκληση όταν οι παίκτες εξοικειωθούν με το combat.

Τέλος, ο ηχητικός τομέας του παιχνιδιού καταφέρνει να ενισχύσει την εμπειρία αναδεικνύοντας σημαντικά τις μάχες τόσο με τους απλούς εχθρούς όσο και με τα αφεντικά, και με τα χτυπήματα να κουβαλάνε το αντίστοιχο βάρος (ανάλογα το όπλο).

Παρά την προσπάθεια εισαγωγής μιας ιστορίας για να δικαιολογηθούν τα γεγονότα του παιχνιδιού, η αφήγηση γίνεται κάπως περίπλοκη με το μπλέξιμο αντίπαλων οργανώσεων και φυσικών θεοτήτων. Ευτυχώς, αυτό δεν υποβαθμίζει τις συναρπαστικές μάχες με τα εκάστοτε αφεντικά, οι οποίες με την σειρά τους προσφέρουν μια αξιοπρεπή πρόκληση που απαιτεί από εμάς να εξερευνήσουμε τα διάφορα όπλα, builds και μηχανισμούς.

Το Spiritfall είναι ένα μικρό παιχνίδι ικανό να μας τραβήξει την προσοχή αλλά όχι για να αφιερώσουμε πολλές ώρες σε αυτό. Σε περίπου 20 ώρες θα έχουμε ανακαλύψει τα πάντα – κάτι που ίσως αλλάξει με τις μελλοντικές ενημερώσεις περιεχομένου που ετοιμάζει η ομάδα ανάπτυξης. Δεν θα χρειαστούν όμως μόλις μερικές ώρες για να ολοκληρώσουμε ένα βασικό run. Ακόμα και έτσι όμως είναι αρκετά διασκεδαστικό αν ψάχνουμε κάτι λιγότερο ανταγωνιστικό αλλά ικανό να μας θυμίσει την περίοδο που “λιώναμε” στο Hades και στο Smash Bros.

Ευχαριστούμε την Gentle Giant για την παραχώρηση του Spiritfall.

Spiritfall | Review
ΣΥΝΟΨΗ
Ένα ενδιαφέρον smash/roguelike με ελκυστικά γραφικά, όμορφα animations και εθιστικό gameplay loop. Αν και προς το παρόν έχει λιγότερο περιεχόμενο απ'ότι θα θέλαμε, ο μελλοντικός του εμπλουτισμός το κάνει μια καλή επιλογή για κάτι διαφορετικό.
7.5
ΒΑΘΜΟΣ