Πρώην dev της Ascendant δηλώνει πως “ένα AAA single-player shooter στη σημερινή αγορά ήταν μια πραγματικά απαίσια ιδέα”

Θυμάστε το single-player FPS των Electronic Arts και Ascendant, Immortals of Aveum που κυκλοφόρησε τον περασμένο Αύγουστο; Ίσως λογικό να μην το θυμάστε μιας και αποτελεί έναν από τους τίτλους που κυκλοφόρησε την ίδια περίοδο με τα Diablo 4, Starfield, και Baldur’s Gate 3.

Μια νέα αναφορά ρίχνει φως στο πόσα χρήματα επένδυσε η ΕΑ στον “Call of Duty with magic” τίτλο της. Σύμφωνα με αυτήν, ένα budget της τάξεως των 125 εκατομμυρίων δολαρίων επενδύθηκε στην ανάπτυξη του τίτλου ο οποίος δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του στούντιο, Bret Robbins, λέει πως οι κακές πωλήσεις του Immortals οφείλονται στο εξαιρετικά γεμάτο ημερολόγιο κυκλοφοριών του περασμένου έτους, αλλά ένας ανώνυμος, πρώην υπάλληλος της Ascendant μιλώντας στο IGN είπε ότι, στην πραγματικότητα, η ιδέα του ίδιου του παιχνιδιού και ο αρκετά μεγάλος προϋπολογισμός του ήταν και τα δύο βασικά λάθη και τελικά καταδίκασαν το έργο.

Σε υψηλό επίπεδο, το Immortals υπερεκτιμήθηκε σε μεγάλο βαθμό για το ντεμπούτο του στούντιο. Το κόστος ανάπτυξης ήταν περίπου 85 εκατομμύρια δολάρια και νομίζω ότι η EA έβαλε 40 εκατομμύρια δολάρια για μάρκετινγκ και διανομή. Σίγουρα, υπήρχε κάποιο σοβαρό ταλέντο στην ομάδα ανάπτυξης, αλλά η προσπάθεια δημιουργίας ενός AAA single-player shooter στη σημερινή αγορά ήταν μια πραγματικά απαίσια ιδέα, ειδικά επειδή ήταν μια νέα IP που προσπαθούσε επίσης να αξιοποιήσει την Unreal Engine 5. Αυτό που έγινε ήταν μια φουσκωμένη, επαναλαμβανόμενη campaign που ήταν πολύ μεγάλη.

Ωστόσο, είναι λίγο ‘περίεργο’ να αποδίδουμε την αποτυχία του παιχνιδιού στο “φορτωμένο” πρόγραμμα κυκλοφοριών μιας και είχε αρκετό χρόνο για marketing και φυσικά υπήρχαν και αρκετά trailer που μας προετοίμαζαν για την κυκλοφορία του. Αν και σαν ιδέα ήταν καλή, δεν έκανε κάτι ιδιαίτερα διαφορετικό από άλλα παιχνίδια του είδους και το gameplay του έμοιαζε πολύ γραμμικό ή συνηθισμένο για να μας τραβήξει το ενδιαφέρον.

Η δήλωση πως “ένα AAA single-player shooter στη σημερινή αγορά ήταν μια πραγματικά απαίσια ιδέα” δεν είναι εξίσου προσγειωμένη στην πραγματικότητα μιας και πολλά AAA FPS καταφέρνουν να εντυπωσιάσουν μέχρι και σήμερα όπως τα DOOM, Resident Evil Village, Metro Exodus και Cyberpunk 2077. Ίσως ήρθε η στιγμή η βιομηχανία να καταλάβει πως δεν θέλουμε φανταχτερά εφέ ή γνωστούς ηθοποιούς αλλά μια ελκυστική ιστορία και ένα διασκεδαστικό gameplay – όχι κάποια live-service …υπηρεσία.

Στο παραπάνω, ένας εργαζόμενος της Ascendant, έκανε αντίλογο στο IGN δηλώνοντας:

Δεν είναι sequel ή remake, δεν χρειάζονται 400 ώρες για να το τελείωσουμε, έχει μηδενικές μικροσυναλλαγές, κανένα άσκοπο open world grinding. Αν και δεν άρεσε σε όλους, δέχθηκε πολλές καλές κριτικές καθώς αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο 74 στο OpenCritic και στο Mostly Positive στο Steam. Δεν το αγόρασε κανείς όμως.