Η Ubisoft “αγκαλιάζει” την τεχνολογία των Α.Ι.

Ο CEO της Ubisoft, Yves Guillemot ξεκίνησε να δείχνει έμπρακτα το ενδιαφέρον του για την τεχνητή νοημοσύνη και την χρήση της στην εταιρεία με την εισαγωγή των NEO NPCs, ένα έργο που στοχεύει να δώσει τη δυνατότητα σε χαρακτήρες παιχνιδιών να ανταποκρίνονται μοναδικά στην εισαγωγή ομιλίας των παικτών.

Κάνοντας παραλληλισμούς με προηγούμενα εγχειρήματα όπως το Kinect του Xbox και το Wii της Nintendo, ο Guillemot δίνει έμφαση στη δυνατότητα δημιουργίας καινοτόμων εμπειριών gaming μέσω της έγκαιρης υιοθέτησης αναδυόμενων τεχνολογιών.

Ενώ η Ubisoft έχει μια ιστορία υιοθέτησης νέων τεχνολογιών σε κονσόλες και πειραματικά έργα, όπως το ελεγχόμενο από tablet ZombiU στο Wii U, οι επιχειρήσεις της όπως το NFT και το Ubisoft Quartz που βασίζεται σε blockchain έχουν αντιμετωπίσει κριτική. Όπως ο ίδιος υποστηρίζει:

Δεν είναι πάντα πολύ νωρίς. Μερικές φορές, έχεις δίκιο. Αλλά το να μπορέσουμε να υιοθετήσουμε το Wii νωρίς ήταν μια καλή κίνηση γιατί μπορούσαμε να κάνουμε πράγματα που δεν μπορούσαμε να κάνουμε πριν. Το Kinect ήταν επίσης πολύ ενδιαφέρον, γιατί μας έδωσε την ευκαιρία να δημιουργήσουμε νέες εμπειρίες που ήταν πολύ αντιδραστικές. Δημιουργήσαμε το Just Dance with the Wii.

Πιστεύουμε ότι κάθε φορά που έρχεται νέα τεχνολογία σε ένα νέο μηχάνημα, έχετε τη δυνατότητα να δημιουργήσετε νέες εμπειρίες. Όταν ήρθε η χωρητικότητα του Xbox, μπορέσαμε να δημιουργήσουμε το Splinter Cell… Μπορείτε πάντα να κάνετε νέα πράγματα που θέλατε να κάνετε, επειδή η τεχνολογία είναι στο επίπεδο που σας επιτρέπει να δημιουργήσετε αυτές τις εμπειρίες.

Ο Guillemot υπερασπίζεται αυτές τις προσπάθειες ως απαραίτητες για την εξερεύνηση νέων εξελίξεων στον κλάδο, με τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη να είναι η τελευταία εστίαση λόγω των σημαντικών επενδύσεων και της αυξανόμενης συνάφειάς της σε διάφορους τομείς.

Από την άλλη, κατά την διάρκεια της GDC 2024, οι καινοτομίες της τεχνητής νοημοσύνης μπήκαν ξανά στο επίκεντρο, με τις Roblox Studio, Nvidia και Ubisoft να αποκαλύπτουν σημαντικές εξελίξεις. Τα NEO NPCs της Ubisoft, που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με την Inworld AI, στοχεύουν στην επανάσταση στις αλληλεπιδράσεις των NPC εισάγοντας το γενετικό AI στο gameplay. Αν και βρίσκονται ακόμη στη φάση του πρωτοτύπου, τα NEO NPC υπόσχονται δυναμικές αποκρίσεις που συνδέονται με τους στόχους εντός του παιχνιδιού, προσφέροντας ένα νέο επίπεδο αλληλεπίδρασης με τους παίκτες.

Κατά τη διάρκεια πρακτικών επιδείξεων, χαρακτήρες όπως ο Bloom και ο Iron παρουσίασαν τις δυνατότητες των NEO NPC να θυμούνται προηγούμενες αλληλεπιδράσεις και να προσαρμόζονται στις επιλογές των παικτών. Ωστόσο, οι περιορισμοί ήταν εμφανείς, με τις συνομιλίες που συχνά κατευθύνουν τους παίκτες σε προκαθορισμένες επιλογές.

Τώρα μένει να δούμε αν τα NEO NPCs θα εφαρμοστούν σε επερχόμενους τίτλους της Ubisoft ή θα παραμείνουν ένα δοκιμαστικό πρωτότυπο για απλό ενθουσιασμό.