GDC: Το 31% των game developers χρησιμοποιούν ήδη A.I. εργαλεία

Πριν από λίγες ημέρες, η Valve ανακοίνωσε πως θα επιτρέπει στους game developers να χρησιμοποιούν A.I. εργαλεία για τα βιντεοπαιχνίδια που θα βάζουν στο Steam, εφόσον θα το δηλώνουν και θα ακολουθούν τους κανόνες της πλατφόρμας. Με αφορμή αυτή την αλλαγή, η GDC προχώρησε σε μια έρευνα με τίτλο ‘State of the Game Industry’ για το πιο είναι το impact των Α.Ι. tools στην ανάπτυξη των παιχνιδιών.

Μια έρευνα της GDC λοιπόν, σε περισσότερους από 3.000 game developers αποκάλυψε ότι το 31% χρησιμοποιεί προσωπικά τη generative τεχνητή νοημοσύνη και το 18% ανέφερε ότι οι συνάδελφοί τους το χρησιμοποιούσαν στους χώρους εργασίας τους. Ενώ το 49% των στούντιο παιχνιδιών αξιοποιεί τη generative τεχνητή νοημοσύνη, η αμφιλεγόμενη πτυχή είναι η χρήση της σε στοιχεία που απαιτούν άμεση εμπειρία, όπως artworks, γραφή και φωνές, κάτι που είδαμε πρόσφατα σε παιχνίδια όπως το Foamstars και το The Finals, που οδηγεί σε ανησυχίες σχετικά με τις ηθικές συνέπειες και την ενδεχόμενη αντικατάσταση προσωπικού – πόσο μάλλον στο άμεσο μέλλον.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, τα παραγωγικά AI εργαλεία, που χρησιμοποιούνται συχνά για τη βελτίωση του κώδικα και την αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων εργασιών, βρίσκουν ουσιαστική χρήση στη χρηματοδότηση, το μάρκετινγκ, τις δημόσιες σχέσεις, την παραγωγή και τη διαχείριση στη βιομηχανία.

Συγκεκριμένα, οι προγραμματιστές στα τμήματα αφήγησης, τέχνης, ήχου και διασφάλισης ποιότητας είναι λιγότερο πιθανό να χρησιμοποιήσουν τεχνητή νοημοσύνη. Ηθικές ανησυχίες σχετικά με τη τεχνητή νοημοσύνη εκφράστηκαν από το 42% των ερωτηθέντων που είναι «πολύ ανήσυχοι», το 42% που είναι «κάπως ανήσυχοι» και το 12% που δεν ανησυχούν. Ο φόβος της εκτόπισης της εργασίας και οι ηθικοί προβληματισμοί επισημάνθηκαν, με ορισμένους να ζητούν κανονισμούς για την αντιμετώπιση της υποτιθέμενης κλοπής και των πνευματικών δικαιωμάτων που σχετίζονται με τη τεχνητή νοημοσύνη.

Τέλος, στα πλαίσια αυτής της μελέτης, το ενδιαφέρον για τα NFT και τα κρυπτονομίσματα μειώνεται, όπως αποκάλυψε η έρευνα της GDC, με 27% λιγότερους developers να εκδηλώνουν ενδιαφέρον σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.