V Rising 1.0 | Review

Last updated:

Καθήμενος αναπαυτικά στην καρέκλα του γραφείου μου, έμεινα μερικά λεπτά να θαυμάσω το κάστρο μου. Σκοτεινό, επιβλητικό και μεγάλο, όπως το φανταζόμουν την εποχή που έπαιζα το Castlevania: Symphony of the Night. Ποτέ δεν φανταζόμουν όμως πως ένα παιχνίδι σαν το V Rising θα μου επέτρεπε να ζω την φαντασία ενός τρομερού βρυκόλακα, ενός δαίμονα της νύχτας που θα σκόρπιζε τον τρόμο και το αίμα στις πόλεις και τα χωριά των ανθρώπων. Μπορεί να μην είμαι ο Δράκουλας, αλλά μαζί με τους συντρόφους μου η άνοδός μου ως ο Βασιλιάς των βρυκολάκων δεν ήταν δύσκολη υπόθεση.

Η Stunlock Studios, η ανεξάρτητη ομάδα ανάπτυξης με έδρα τη Σουηδία, έγινε γνωστή για τη σειρά παιχνιδιών Battlerite, η οποία περιλαμβάνει το Battlerite Arena και το Battlerite Royale. Το Battlerite ήταν ένα δυναμικό MOBA που το διαδέχθηκε το Royale. Όπως μπορεί να καταλάβει και κανείς, η Stunlock Studios ειδικεύεται στα isometric RPGs, αν καλοσκεφτούμε πως ανάπτυξε καιι το Dead Island: Epidemic, ένα multiplayer παιχνίδι στον κόσμο του Dead Island που μας άφησε πρόωρα. Τώρα, με το V Rising, η Stunlock Studios προσπάθησε να διευρύνει το φάσμα των παιχνιδιών της με έναν νέο τίτλο που συνδυάζει τα στοιχεία των open-world survival με το PvPvE.

Το V Rising βρισκόταν στο Steam Early Access εδώ και περίπου δύο χρόνια, συγκεκριμένα από τον Νοέμβριο του 2022 και πριν από μερικές ημέρες κυκλοφόρησε την έκδοση 1.0, δίνοντάς μας πρόσβαση σε μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία την οποία μπορούμε να απολαύσουμε μόνοι μας, με παρέα σε Co-op Private Servers αλλά και σε official servers μαζί με άλλους παίκτες από όλον τον κόσμο.

Με μια πρώτη εντύπωση, το V Rising θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το πραγματικό Vampire Survivors μιας και σκοπός μας είναι να δημιουργήσουμε το δικό μας κάστρο και να γίνουμε οι απόλυτοι βρυκόλακες σε έναν κόσμο όπου οι άνθρωποι κατάφεραν να νικήσουν το σκοτάδι. Συγκεκριμένα, η σύντομη ιστορία του παιχνιδιού μας ταξιδεύει σε έναν κόσμο όπου οι βρυκόλακες ήταν για πολλά χρόνια το κυρίαρχο είδος και κάποια στιγμή οι άνθρωποι βρήκαν τον τρόπο να τους σκοτώσουν και να επικρατήσει το φως. Έτσι, εμείς, ένας νέος βρυκόλακας, ξυπνάμε από τον ύπνο μας και ξεκινάμε μια προσπάθεια να επιβιώσουμε σε έναν κόσμο γεμάτο τέρατα, περίεργα πλάσματα και ανθρώπους ώστε να χτίσουμε την δική μας clan και να γίνουμε οι κυρίαρχοι βρυκόλακες.

Η διήγηση μένει μόνο σε αυτή την αρχή. Ενώ ορισμένοι από εμάς μπορεί να βρουν την απουσία μιας περίπλοκης ιστορίας ως μειονέκτημα, αυτό δεν μειώνει σχεδόν καθόλου τη συνολική απόλαυση. Το V Rising ευδοκιμεί κυρίως στο συναρπαστικό gameplay του, επιτρέποντάς μας να δημιουργήσουμε την δική μας ιστορία μέσω ορισμένων στοιχείων κατά την διάρκεια της εξερεύνησης. Ακόμη και οι παίκτες που είναι λιγότερο ενθουσιώδεις με στοιχεία επιβίωσης θα βρεθούν γοητευμένοι από τους μηχανισμούς του και το εθιστικό του gameplay.

Η έκδοση 1.0 αλλάζει το παιχνίδι σε ορισμένα σημεία αλλά δεν απομακρύνεται από τον βασικό πυρήνα της Early Access περιόδου. Τόσο νέοι όσο και βετεράνοι παίκτες θα πρέπει να ξεκινήσουν από την αρχή λόγω του Early Access Progress Wipe. Ξεκινώντας μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε τρία επίπεδα δυσκολίας με το καθένα να ανταποκρίνεται σε διαφορετικές, προσωπικές απαιτήσεις. Για παράδειγμα, το μεσαίο επίπεδο δυσκολίας απευθύνεται σε εκείνους που επιθυμούν να εξερευνήσουν το παιχνίδι και να έχουν μια μικρή πρόκληση παράλληλα ενώ το Brutal επίπεδο δυσκολίας απευθύνεται κυρίως στους βετεράνους, εκείνους που ξέρουν το παιχνίδι αλλά θέλουν παραπάνω πρόκληση είτε μέσω της διαφορετικής μορφής των εχθρών είτε ορισμένων δυσκολιών που ενδεχομένως να εντοπίσουν.

Ξεκινώντας, το παιχνίδι κάνει μια καλή δουλειά στο να μας μάθει τις βασικές λειτουργίες του αλλά παράλληλα μας επιτρέπει να το εξερευνήσουμε με τον δικό μας τρόπο, μαθαίνοντας τις ιδιοσυγκρασίες και το πόσο θα χρειαστεί να παλέψουμε για να φτάσουμε σε ένα καλό σημείο. Βασικός σκοπός μας, όπως είπαμε και παραπάνω, είναι να γίνουμε όσο πιο δυνατοί γίνεται. Ξεκινώντας ταπεινά, θα μάθουμε τα βασικά crafting recipes και skills ώστε να φτιάξουμε έναν βασικό εξοπλισμό και να χτίσουμε ένα καταφύγιο για τις ώρες της ημέρας – τότε που ο ήλιος καίει και μας κάνει ιδιαίτερη ζημιά όσο καθόμαστε κάτω από αυτόν.

Κάθε συνταγή που ξεκλειδώνουμε μας δίνει νέα όπλα και εξοπλισμό, νέα εργαλεία και νέα κτίρια για να διαμορφώσουμε το κάστρο μας κατάλληλα και να “σπρώξουμε” τις δυνάμεις μας όσο πιο υψηλά γίνεται. Η πλειοψηφία των νέων συνταγών ξεκλειδώνονται όσο παλεύουμε ενάντια σε αφεντικά που βρίσκονται διάσπαρτα στον χάρτη και με την σειρά τους αντιπροσωπεύουν ένα από τα Acts του παιχνιδιού. Αυτά τα αφεντικά έχουν το V Blood, σπάνιο αίμα που πίνοντάς το αποκτούμε νέες μαγικές ικανότητες ενώ παράλληλα μαθαίνουμε νέα crafting recipes και χρήσιμες ιδιότητες όπως την μεταμόρφωση σε κάποιο ζώο.

Αυτή είναι η βασική φόρμουλα του παιχνιδιού, με το στοιχείο επιβίωσης να εντοπίζεται στο αίμα που πρέπει να πίνουμε. Κάθε εχθρός που θα αντιμετωπίσουμε έχει διαφορετικό είδος αίματος. Ανάλογα την ποιότητα του αίματος αποκτάμε διαφορετικές παθητικές ικανότητες που κρατάμε για την μάχη και για όση ώρα έχουμε την ‘γεύση’΄αυτού του αίματος. Όσο πιο κοντά στο 100% βρισκόμαστε τόσο πιο αποτελεσματικοί είμαστε και περισσότερες ικανότητες ανοίγουμε. Για παράδειγμα, αν πιούμε το αίμα ενός 100% Rogue τότε έχουμε 10-20% Critical Strike Chance με όλα, παραπάνω ταχύτητα κίνησης, μικρότερο cooldown σε ορισμένες ικανότητες και αύξηση κατά 30% σε όλες τις παραπάνω ικανότητες αν πιούμε το “τέλειο αίμα”.

Η ποιότητα του αίματος παίζει καθοριστικό ρόλο τόσο στο PvE κομμάτι του V Rising όσο και στο PvP μιας και κάθε είδος αίματος προσφέρει διαφορετικές παθητικές ικανότητες και προσδίδει μια διαφορετική δυναμική τόσο στις clans όσο και στους Solo παίκτες. Αυτό γίνεται πιο αισθητό στην εισαγωγή των νέων bosses. Η προσθήκη εχθρών όπως ο Healer, ο οποίος αναπληρώνει δυναμικά την υγεία του σε όλη τη διάρκεια της μάχης, απαιτεί προσαρμοστικότητα και επιμονή από εμάς την στιγμή που ψάχνουμε τρόπους να αντιμετωπίσουμε το spam του. Επιπλέον, τα αφεντικά φτάνουν πλέον μέχρι το Level 90, με το endgame να είναι πιο μακριά από πριν και τις προκλήσεις να γίνονται ολοένα και πιο απαιτητικές.

Το solo παιχνίδι είναι δυνατό, σίγουρα δεν είναι ο βασικός τρόπος να παίζουμε αφού συστήνεται για εκείνους που θέλουν να μάθουν τους μηχανισμούς, αλλά γρήγορα γίνεται μονότονο, καθώς η συγκέντρωση πόρων και η αναμονή για την επεξεργασία των συνταγών κόβουν την ροή. Ένα από τα καλύτερα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού, το κάστρο, πάει χαμένο, ειδικά αν δεν υπάρχει και κάποιος άλλος να το θαυμάσει ή να το εκμεταλλευτεί. Εδώ έρχονται και κολλάνε οι public servers που μαζί με φίλους ή άλλους συμπαίκτες τα πιο δύσκολα αφεντικά γίνονται ευκολότερα αλλά από την άλλη υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να χάσουμε τους πόρους μας.

Η έκδοση 1.0, φέρνει μαζί της και μια σειρά από αλλαγές που αλλάζουν θεμελιωδώς τους βασικούς μηχανισμούς του παιχνιδιού. Μεταξύ των πιο αξιοσημείωτων αλλαγών είναι η αλλαγή του τρόπου με τον οποίο αποκτάμε τα μαγικά ξόρκια. Για την ακρίβεια, στο Early Access κάθε αφεντικό έδινε ένα συγκεκριμένο ξόρκι. Πλέον, τα αφεντικά δίνουν ένα Skill Point για συγκεκριμένο δέντρο ικανοτήτων επιτρέποντάς μας όμως να επιλέξουμε εμείς το ξόρκι που θέλουμε να “ανοίξουμε” πρώτο.

Όσο για το Crafting, θα βρούμε νέα εργαλεία και τραπέζια όπως εκείνο του Ancestral Forge. Εδώ, μπορούμε να ξεκινήσουμε μια περίπλοκη διαδικασία για την ανακατασκευή σπασμένων όπλων, χρησιμοποιώντας μια ποικιλία υλικών και εξαρτημάτων. Έτσι, μπορούμε να φτιάξουμε διαφορετικά όπλα χρησιμοποιώντας παλιότερα ως βάση ώστε να τους δώσουμε συγκεκριμένα στατιστικά ή να τα αλλάξουμε όσο περισσότερο γίνεται προς το στυλ μας. Επιπλέον, έχουμε μερικά νέα ranged όπλα που δίνουν μεγαλύτερη ποικιλία στο σύστημα μάχης όπως τα διπλά πιστόλια και το longbow, τα οποία “πέφτουν” από ορισμένα bosses.

O κόσμος του V Rising επεκτείνεται με ένα νέο τμήμα, το Ruins of Morium που φέρνει μια νέα τοποθεσία και ένα νέο in-game event. Συγκεκριμένα, μπορούμε να λάβουμε μέρος σε Rift Raids, αντιμετωπίζοντας κύματα εχθρών για να κερδίσουμε πολύτιμες ανταμοιβές, συμπεριλαμβανομένων των Stygian Shards, ενός νέου νομίσματος που μας επιτρέπει να πάρουμε Ancestral Weapon Shards ώστε να τα φτιάξουμε μέσω του Ancestral Forge. Αυτά τα κομμάτια ωστόσο, τα βρίσκουμε και κατά την διάρκεια των Rifts. Μέσω των Shards μπορούμε να φτιάξουμε και το νέο Stygian Summoning Circle το οποίο μας επιτρέπει να επικαλεστούμε διάφορα αφεντικά μέσα από την άνεση του κάστρου μας ώστε να λάβουμε νέες συνταγές και απαραίτητους, σπάνιους πόρους.

Ολοκληρώνοντας τις νέες προσθήκες, στα Ruins of Morium θα βρούμε και το κάστρο του Δράκουλα. Η ύπαρξη του στο παιχνίδι παρουσιάζει μια μεγάλη πρόκληση μιας και χρειάζεται να είμαστε έτοιμοι, level 80 και θαρραλέοι για να προσπαθήσουμε να τον αντιμετωπίσουμε. Ωστόσο, τα rewards για την νίκη μας ενάντια σε έναν τόσο θρυλικό αντίπαλο αξίζουν αναμφίβολα το ρίσκο, προσφέροντας πολύτιμα λάφυρα για εμάς και το κάστρο μας. Η ενημέρωση 1.0 εισάγει επίσης την υποστήριξη χειριστηρίων πλαίσιο της προετοιμασίας για την κυκλοφορία του στο PlayStation 5.

Το V Rising 1.0 ενισχύεται επιπλέον με καλύτερα γραφικά και ένα νέο Light Engine που αναδεικνύει την stylized οπτική του ταυτότητα. Τα μοντέλα των χαρακτήρων και τα περιβάλλοντα μπορεί να μην αρέσουν σε όλους, είναι αρκετά όμως να κολακεύουν τον τίτλο της Stunlock μιας και ταιριάζουν αρκετά στο θέμα του και στην γενικότερη αισθητική του gameplay. Σε αυτό βοηθάει εξίσου και η ονειρική απόδοση. Καθόλη την διάρκεια του παιχνιδιού, ακόμα και σε καταστάσεις με πολλούς εχθρούς και εφέ, τα καρέ κυμαίνονταν από 90 έως και 144fps στις υψηλότερες ρυθμίσεις χωρίς ενεργοποιημένα φίλτρα όπως το AMD FSR 1.0. Προς το παρόν, υπάρχει ένα mod για DLSS και AMD FSR 2.0 αλλά δεν προέκυψε η ανάγκη να το ενεργοποιήσουμε. Ακόμη και σε λιγότερο ισχυρά μηχανήματα, το παιχνίδι δείχνει να τρέχει πολύ καλά, χάρη σε μια πληθώρα ρυθμίσεων γραφικών, συμπεριλαμβανομένων των ambient occlusion, shadow, volumetrics, texture και visual effects quality.

Το V Rising ολοκληρώνεται και ανανεώνεται με μεγάλες σημαντικές αλλαγές, νέες προσθήκες και το ίδιο εθιστικό gameplay loop. Πρόκειται για ένα ακόμα επιτυχημένο Early Access Release που απευθύνεται κυρίως στους λάτρεις του survival είδους αλλά και σε αυτούς που ψάχνουν κάτι διαφορετικό. Ακόμα και αν το solo παιχνίδι ενδέχεται να γίνει μονότονο, η ύπαρξη των Online Public Servers είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτη αφού μας επιτρέπει να παίξουμε με τους φίλους μας και άλλους παίκτες παγκοσμίως. Και όλα αυτά, σε ένα παιχνίδι που έχει πολύ καλή απόδοση σε διαφορετικά συστήματα.

Ο Review Code παραχωρήθηκε από την Stunlock Studios και την εκδότρια εταιρεία.

V Rising 1.0 | Review
ΣΥΝΟΨΗ
Το πραγματικό Vampire Survivors έφτασε και είναι σε μια εξαιρετική κατάσταση. Η άνοδός μας σε βασιλιάς των βρυκολάκων δεν ήταν ποτέ πιο εθιστική.
9
ΒΑΘΜΟΣ