Into The Emberlands | Early Access Preview

Είναι σπάνιο ένα cozy παιχνίδι να προκαλεί το ενδιαφέρον όταν ενσωματώνει στοιχεία roguelike με city-building και turn-based στοιχεία. Όταν όμως τα συνδυάζει αρμονικά, τότε είναι δυνατό να μας προετοιμάσουν για κάτι δυνατό, κάτι καλό που μακροπρόθεσμα μπορεί να μας ενθουσιάσει και να μας βυθίσει στον κόσμο του. Οι δημιουργοί που καταφέρνουν να πετύχουν αυτή την ισορροπία συχνά δίνουν έμφαση στην ανάπτυξη μιας βαθιάς και ατμοσφαιρικής αφήγησης, καθώς και σε μηχανισμούς παιχνιδιού που ενθαρρύνουν τη στρατηγική σκέψη και την προσαρμοστικότητα, συνήθως σε έναν χαριτωμένο κόσμο. Σαν παίκτες καλούμαστε να χτίσουμε και να διαχειριστούμε τον δικό μας κόσμο, να αντιμετωπίσουμε προκλήσεις και απρόοπτα γεγονότα που απαιτούν γρήγορη και έξυπνη αντίδραση. Επιπλέον, η δυνατότητα να ξεκινούμε μοναδικές εμπειρίες κάθε φορά που ξεκινάει ένα νέο παιχνίδι, καθιστά τη διαδικασία εξαιρετικά εθιστική και ικανοποιητική.

Μια τέτοια περίπτωση είναι και το Into the Emberlands, ένα νέο isometric παιχνιδάκι από την Tiny Roar και την Daedelic Entertainment που ενώ δείχνει μικρό, είναι ευχάριστο για μικρές δόσεις τόσο λόγω της εμφάνισής του όσο και λόγω του απλού gameplay του. Είναι ένας τίτλος που θα ταίριαζε γάντι σε κονσόλες όπως το Nintendo Switch ή τα κινητά και ενώ δεν αποκλείεται να τα δούμε και εκεί, οι υπολογιστές είναι ένα σύστημα που μπορεί κάλλιστα να το υποστηρίξει λόγω του χειρισμού του. To παιχνίδι συνδυάζει πολλά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένης της περιπέτειας, της επιβίωσης και της διαδικαστικής δημιουργίας.

Στο Into The Emberlands, θα βρεθούμε σε έναν μυστήριο κόσμο όπου μεταβάλλεται συνεχώς και περιλαμβάνει διαφορετικά πλάσματα και εκπλήξεις. Είμαστε ο Φωτοκουβαλητής, ένας πλασματάκι που κουβαλάει μαζί του την φλόγα του Φωτός και με αυτήν καλούμαστε να εξερευνήσουμε έναν κόσμο που είναι ‘πλημμυρισμένος’ από ένα σκοτεινό σύννεφο γνωστό ως Miasma. Ξεκινάμε από ένα μικρό χωριό και στόχος μας είναι να επεκτείνουμε τα όριά του ενώ κατασκευάζουμε νέα κτήρια και σώζουμε άλλους χωρικούς από το σκοτάδι του δάσους. Ξεκινάμε λοιπόν, και αναζητούμε μέσα σε δάση τους χαμένους φίλους μας και αφού τους βρούμε καλούμαστε να τους οδηγήσουμε πίσω στην ανερχόμενη πόλη.

Το gameplay είναι σχετικά απλό αλλά όσο προχωράμε απαιτεί στρατηγική. Ως Lightbearer έχουμε στην κατοχή μας ένα φανάρι που κρατά μακριά μας το μίασμα και μας βοηθά να εξερευνήσουμε με ασφάλεια τον κόσμο γύρω μας. Κινούμαστε στον χώρο σημαδεύοντας το ποντίκι και πατώντας πάνω σε ένα τετράγωνο δίνουμε την εντολή να πάμε προς τα εκεί ή να κάνουμε οποιαδήποτε πράξη όπως το να μιλήσουμε σε κάποιον χαρακτήρα, να κόψουμε ένα ξύλο ή να μαζέψουμε κάποιον πόρο. Βασικός μας στόχος είναι να βρούμε άλλους χωρικούς, να τους απεγκλωβίσουμε και να τους οδηγήσουμε προς την βάση μας. Στην διαδρομή μπορούμε να μαζέψουμε ξύλα, πέτρες και πολύτιμα αντικείμενα τα οποία τα χρησιμοποιούμε για ανταλλαγές ή για να δημιουργήσουμε τα εκάστοτε κτήρια του χωριού.

Κάθε ένα από τα τοπία στα οποία θα ταξιδέψουμε είναι γεμάτα από ζωντανά και ιδιόμορφα, μυθικά πλάσματα που εμπλουτίζουν περαιτέρω το βάθος και το ενδιαφέρον της εξερεύνησής μας. Πλούσια κορεσμένα χρώματα κάνουν τον κόσμο του παιχνιδιού μια γιορτή για τα μάτια, με αποτέλεσμα κάθε playthrough να αποτελεί μια απόλαυση. Από την άλλη, τα χαριτωμένα πλάσματα που κατοικούν σε αυτόν τον κόσμο βοηθάνε την ευχάριστη ατμόσφαιρά του να αναδειχθεί.

Ωστόσο, αυτή είναι και η βασική λούπα του παιχνιδιού. Μαζεύουμε πόρους, συναντάμε χαρακτήρες και βοηθάμε στο να χτίσουμε το χωριό μας. Βέβαια, σε όλο αυτό έρχεται και το roguelite στοιχείο. Το rogue-lite παιχνίδι εντοπίζεται στον τρόπο που πρέπει να διαχειριστούμε την φλόγα μας. Κάθε βήμα που κάνουμε απαιτεί και μια φλόγα από το φανάρι μας και αν φτάσουμε στο μηδέν τότε χανόμαστε μέσα στο σύννεφο. Σε κάθε μικρή σπίθα που βρίσκουμε στο ταξίδι μας αναπληρώνουμε ένα ποσοστό του συνολικού φωτός μας με αποτέλεσμα να μας δίνεται μια μικρή ανάσα κάθε φορά. Ένα από τα εξίσου βασικά χαρακτηριστικά του παιχνιδιού είναι και το στοιχείο οικοδόμησης του χωριού. Η συγκέντρωση πόρων μπορεί να οδηγήσει σε νέα κτίρια και ανέσεις για το χωριό, δίνοντας άμεσα μια αίσθηση προόδου και ικανοποίησης. Σε αυτό προστίθεται περαιτέρω στρατηγική για το κύριο παιχνίδι, καθώς ο σωστός προγραμματισμός τέτοιων αναβαθμίσεων μπορεί να έχει τεράστια αποτελέσματα στη μελλοντική εξερεύνηση ενώ παράλληλα “ανοίγει” τα όρια της εξερεύνησης.

Το Into the Emberlands καταφέρνει να αναδειχθεί τόσο με την παρουσίασή του όσο και με τον πυρήνα του gameplay του, ισορροπώντας τέλεια την εξερεύνηση, την διαχείριση πόρων και την οργάνωση του χωριού, κρατώντας το ενδιαφέρον μας αμείωτο. Οι γοητευτικοί χαρακτήρες (Knacks) και τα μυστήρια του μιάσματος προσφέρουν ένα συνεχές κίνητρο για νέες περιπέτειες. Ωστόσο, το παιχνίδι έχει ακόμα πολλά πράγματα που πρέπει να προσθέσει, όπως νέο περιεχόμενο στην μορφή νέων χαρακτήρων, νέων τοπίων ή νέων αποστολών.

Σε γενικά πλαίσια όμως, σε αυτή την φάση του Early Access, το Into the Emberlands είναι ένας τίτλος που συστήνεται σε μικρότερες δόσεις και πιο σύντομα playthrough. Έχει ακόμα πολλά να δώσει αλλά η ομάδα ανάπτυξης έχει στρώσει γερές βάσεις για το μέλλον του. Αν μπορούμε να αντέξουμε την επαναληψιμότητά του τότε ίσως θα βρούμε κάτι που θα μας αρέσει, κάτι χαλαρό και εξίσου ευχάριστο σαν διάλειμμα ανάμεσα από τις μεγάλες κυκλοφορίες του μήνα. Όπως και να’χει, είναι ένα παιχνίδι που θα το έχουμε υπό παρακολούθηση.