Risk of Rain Returns | Review

Δέκα χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία, το Risk of Rain παραμένει ένας από τους αγαπημένους μας τίτλους μέχρι και σήμερα. Το δεύτερο παιχνίδι της σειράς έκανε όλα όσα μπορούσαμε να φανταστούμε από ένα 3D Sequel και ίσως και περισσότερα, την στιγμή που περιμένουμε το επόμενο expansion το οποίο θα “σκοτώσει” το 100% που πετύχαμε στα Achievements του παιχνιδιού. Μπορούμε με ασφάλεια να πούμε πως πρόκειται για μια από τις καλύτερες roguelike σειρές καθώς μας ανταμείβει συνεχώς με ένα χάος στην οθόνη, άπειρους εχθρούς για να σκοτώνουμε και builds που γίνονται είτε προκληκτικά είτε διασκεδαστικά.

Το Risk of Rain Returns έρχεται ως ένα επετειακό δώρο προς όλους τους παίκτες επαναφέροντας όλα όσα αγαπήσαμε και χτίζοντας πάνω στα μαθήματα του Risk of Rain 2 με νέα αντικείμενα, εχθρούς, δράση και εξερεύνηση. Σαν παιχνίδι έχει μια ιστορία που αν και φαίνεται βασική, η διήγησή της γίνεται μέσα από Logs και έγγραφα στο παιχνίδι και μας μιλάει για έναν ειρηνικό πλανήτη που γνωρίζει τον θάνατο και τον πόλεμο με όχι τόσο ωραίο τρόπο. Η ιστορία εστιάζει σε δύο αδέρφια, τους Mithrix και Providence, δύο ανθρωποειδή που γεννήθηκαν στον πλανήτη Petrichor V. Η παιδική τους ηλικία χαρακτηρίστηκε από αθώες δραστηριότητες και το αίσθημα της ανακάλυψης. Με το πέρασμα του χρόνου όμως, οι προτεραιότητες, οι γνώμες και η αντιμετώπιση για τον κόσμο γύρω τους ήταν τόσο διαφορετική που εν τέλει βρέθηκαν αντίπαλοι.

Ανήκουμε σε μια ομάδα εξερευνητών από την Γη και καλούμαστε να εξερευνήσουμε αυτόν τον πλανήτη που είναι γεμάτο εξωγήινα πλάσματα, περίεργες κατασκευές και επιστημονικά δημιουργήματα που έχουν ένα σκοπό – να μας σκοτώσουν. Η ανθρωπότητα έχει αποικήσει σε άλλους πλανήτες ανακαλύπτοντας χαμένους πολιτισμούς και artifacts με ένα σκάφος, το Contact Light, το οποίο είναι ικανό να ταξιδέψει στις άκρες του διαστήματος. Εξερευνώντας τον πλανήτη του Risk of Rain, το πλήρωμα του σκάφους μας δέχεται επίθεση από τον Providence και τα πλάσματά του. Οι εισβολείς εμφανίζονται στην αποθήκη του σκάφους, εκεί που θα συναντήσουν για πρώτη φορά έναν τηλεμεταφορέα. Όπως είναι φυσικό, ο Providence δεν θέλει η ανθρωπότητα να μάθει για την ύπαρξη του πλανήτου του προσπαθώντας να εξασφαλίσει την ασφάλειά του. Οι προθέσεις του είναι ευγενείς, αλλά οι διαθέσεις του όχι και τόσο.

Ως εξερευνητές θα πέσουμε στην επιφάνεια του πλανήτη και για να επιβιώσουμε πρέπει να εξερευνήσουμε τόσο διαφορετικά επίπεδα, να βρούμε αντικείμενα που θα μας δώσει παραπάνω δύναμη και να βρούμε την πύλη που θα μας μεταφέρει στο επόμενο περιβάλλον προς εξερεύνηση. Ενεργοποιώντας αυτή την πύλη, θα δούμε κύμματα εχθρών να έρχονται κατά πάνω μας και σκοπός μας είναι να εκμεταλλευτούμε τα αντικείμενα που μαζέψαμε, να σκοτώσουμε το Boss ενώ παράλληλα προσπαθούμε να επιβιώσουμε για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα με το ρίσκο να…βρέξει.

Αυτή η βροχή είναι το πιο εθιστικό στοιχείο του Risk of Rain. Αν και δεν βρέχει σχεδόν ποτέ, το σίγουρο είναι πως βρέχει σφαίρες, εχθρούς και πτώματα. Διαλέγοντας έναν από τους διαθέσιμους πολεμιστές του πληρώματος, ξεκινάμε ένα ταξίδι στην επιφάνεια του πλανήτη προκειμένου να βρούμε την αποθήκη και να αντιμετωπίσουμε τον Providence την στιγμή που παντοδύναμα τέρατα μας περιμένουν.

H επιβίωσή μας θα εξαρτηθεί από τον ήρωα που θα επιλέξουμε. Κάθε μέλος του πληρώματος φέρει τις δικές του ξεχωριστές ικανότητες και, αν βρίσκεται σε ομάδα, αυτές κολλακεύουν διαφορετικά το σύνολο. Αγαπημένοι μας είναι η Huntress και ο Engineer, με την πρώτη να έχει στην διάθεσή της ένα ενεργειακό τόξο που πετάει βέλη καθώς τρέχει ενώ boomerangs και ικανότητες γρήγορης μετακίνησης την κάνουν το απόλυτο glass cannon. Ο Engineer από την άλλη, χρησιμοποιεί ασπίδες και turrets – τα οποία λαμβάνουν τα buffs από τα αντικείμενα που μαζεύει ο χαρακτήρας, και μπορεί να κρατήσει σταθερό ένα σημείο σκοτώνοντας εξωγήινους μόνο με τις σφαίρες από τα δημιουργήματά του.

Οι βασικές ικανότητες των ηρώων είναι τα βασικά θεμέλια της δύναμής τους η οποία ενισχύεται από τα διάφορα αντικείμενα που θα βρούμε διάσπαρτα μέσα σε μπαούλα και είδωλα. Καθώς σκοτώνουμε τα διάφορα πλάσματα του πλανήτη, μαζεύουμε χρήματα τα οποία εξαργυρώνουμε για να ανοίξουμε μπαούλα θησαυρών ή να αγοράσουμε τα αντικείμενά από “περίπτερα” που θα βρούμε ή για να δώσουμε δωρεά στα διάφορα μνημεία και είδωλα. Τα αντικείμενα που θα μας τύχουν χωρίζονται σε Common, Uncommon, Tools, Special και Legendary. Κάθε αντικείμενα έχει το δικό του χαρακτηριστικό χρωματικό πλαίσιο που υποδηλώνει πόσο πολύ δυνατό ή χρήσιμο είναι.

Μαζεύοντας το εκάστοτε αντικείμενο θα διαπιστώσουμε πως σιγά-σιγά θα αλλάζει και ο τρόπος που κυλάει το run. Αυτό συμβαίνει μιας και υπάρχουν αντικείμενα που αυξάνουν την ταχύτητα των επιθέσεών μας, άλλα που αυξάνουν την ταχύτητα τρεξίματος και άλλα που προκαλούν έξτρα ζημιά με τρόπους όπως sticky bombs, καψίματα, αιμοραγία, εκρήξεις και stuns. Φυσικά, δεν λείπουν και άλλα που εξασφαλίζουν την επιβίωσή μας με ασπίδες, τρόπος ύιανσης και παραθυράκια invinsibility ή μαζικό έλεγχο των εχθρών μας.

Δυνατότερα και χρησιμότερα όλων είναι τα Legendary Items που ενεργοποιούν παντοδύναμες ικανότητες όπως η δημιουργία φαντασμάτων από τα πτώματα των εχθρών μας, το spawn μαχαιριών που κατευθύνονται με φόρα εναντιά τους ή μια ραγδαία αύξηση στα επίπεδα ζημιάς. Τα effects αυτά αυξάνονται καθώς μαζεύουμε πανομοιότυπα αντικείμενα, “stackάροντας” τον αριθμό τους και κατά συνέπεια την δύναμή τους. Σκοπός μας είναι να συγκεντρώσουμε όσο περισσότερα γίνεται πριν φτάσουμε στο τέλος, αν θέλουμε να καταφέρουμε να νικήσουμε.

Όπως αναφέραμε παραπάνω, σκοπός του παιχνιδιού είναι να φτάσουμε στην τελευταία πίστα και να σκοτώσουμε τον Providence. Για να το κάνουμε αυτό, ενεργοποιούμε τηλεμεταφορείς και περνάμε από την πύλη προς την επόμενη πίστα. Μεγάλος παράγοντας αυτού του εγχειρήματος είναι ο χρόνος που διανύεται καθώς παίζει μεγάλο ρόλο στο πόσο δύσκολα γίνονται τα κύματα των εχθρών μας. Ξεκινώντας, η μπάρα του χρόνου είναι στο πρώτο επίπεδο, εκεί όπου οι εχθροί είναι αριθμητικά ελάχιστοι. Όσο ο χρόνος περνάει, το πλήθος και η δύναμη ή σπανιότητα των εχθρών μας αυξάνεται αντίστοιχα και η επιβίωσή μας γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη αφού μέχρι και αφεντικά βγαίνουν να μας αντιμετωπίσουν – και ας μην έχουμε ενεργοποιήσει κάποια πύλη.

H συγκέντρωση των κατάλληλων αντικειμένων θα μας κάνει πολλές φορές να αισθανόμαστε σαν Θεοί. Κάποιες φορές θα δημιουργήσουμε builds που δεν θα μας εξυπηρετούν ικανοποιητικά ενώ άλλες φορές, αν είμαστε τυχεροί, θα περπατάμε και θα ισοπεδώσουμε ότι έρχεται κατά πάνω μας με λίγες μόνο επιθέσεις. Η αίσθηση δύναμης που δημιουργείται από τον ασταμάτητο θάνατο και τις εκρήξεις μπορεί να μας σπρώξει στο να είμαστε άνετοι και να υπερτιμήσουμε τις ικανότητές μας και έτσι να βρεθούμε περικυκλωμένοι από κάθε είδος εχθρού και κατά συνέπεια…νεκροί.

Αυτή η ισορροπία στην δύναμη και το πόσο πολύ μπορούμε να ρισκάρουμε μετατρέπουν το gameplay σε ένα εθιστικό ναρκωτικό. Ξεκινάμε σε ένα ήρεμο περιβάλλον και όσο περνάει ο χρόνος, μαζεύουμε αντικείμενα και φτιάχνουμε ολοένα και πιο “σπασμένο” build, η ηρεμία μετατρέπεται σε ένα χάος γεμάτο σφαίρες και επιθέσεις που καλύπτουν τα αντικείμενα της σκηνής. Η στιγμή όμως, που η οθόνη μας κυριολεκτικά γεμίζει με bosses και εχθρούς μέσα στους οποίους μπορούμε να επιβιώσουμε και να εξολοθρεύουμε με ευκολία θα μας προσφέρει αναπόφευκτα μια ευχαρίστηση που δύσκολα θα νιώσουμε σε άλλο roguelike.

Το Risk of Rain Returns επιστρέφει στις ρίζες του 2D με pixelated γραφικά με την δράση να διαδραμματίζεται σε οριζόντιο άξονα όπου το platforming παίζει εξίσου μεγάλο ρόλο στην συνολική εμπειρία. Σε αντίθεση με το παρελθόν, η νέα έκδοση μας προσφέρει την δυνατότητα να αλλάξουμε το zoom και να φέρουμε την προοπτική πιο κοντά στον χαρακτήρα – χάνοντας έτσι την οπτική μας και την διαύγεια στο υπόλοιπο επίπεδο – ή να την πάμε πιο μακριά ώστε να έχουμε μια πιο καθαρή εικόνα του περιβάλλοντος γύρω μας. Λόγω των pixelated μοντέλων του παιχνιδιού, το zoom-out μετατρέπει κάθε στοιχείο σε μινιατούρα – κάτι που όσοι έχουν πρόβλημα στην όρασή ίσως να μην το εκτιμήσουν ιδιαίτερα.

Η Hopoo Games φαίνεται να έμαθε και από την εμπειρία που απέκτησε στο Risk of Rain 2, επαναφέροντας παλιούς αγαπημένους survivors και προσθέτοντας μερικούς από το δεύτερο παιχνίδι. Πολλά από τα αντικείμενα του δεύτερου παιχνιδιού επέστρεψαν στο remake και τα μοντέλα τους άλλαξαν και βελτιώθηκαν τόσο σαν περιγραφές όσο και σαν εικόνες. Το Soldier’s Syringe παραμένει ένα από τα πιο δυνατά και χρήσιμα αντικείμενα χωρίς αυτό να σημαίνει πως τα υπόλοιπα, νεώτερα αντικείμενα που θα βρούμε δεν είναι εξίσου χρήσιμα. Φυσικά, διατηρώντας την λογική του παιχνιδιού, για να ξεκλειδώσουμε πολλά από αυτά θα πρέπει να κάνουμε συγκεκριμένα achievements ή να ολοκληρώσουμε συγκεκριμένα trials και διαδικασίες.

Όσον αφορά τα trials, το Risk of Rain Returns προσθέτει ένα νέο mode, τα Providence Trials. Τα trials δεν είναι διαθέσιμα από την αρχή του παιχνιδιού. Γίνονται αυτόματα διαθέσιμα μόλις ξεκλειδώσουμε τον πρώτο μας Survivor. Αποτελούν μίνι προκλήσεις που ξεκλειδώνουν εναλλακτικές δεξιότητες για τους εκάστοτε χαρακτήρες. Όλοι οι survivors στο παιχνίδι ξεκινούν με τέσσερις δεξιότητες, αλλά για τις περισσότερες από αυτές τις δεξιότητες, υπάρχει μια εναλλακτική παραλλαγή που μπορεί να επιλέξει ο παίκτης. Αυτές οι εναλλακτικές δεξιότητες είναι κλειδωμένες από προεπιλογή. Κάθε trial έχει μια βασική απαίτηση για την ολοκλήρωση του και ένα χρυσό έπαθλο για τα εξαιρετικά αποτελέσματα. Η συμπλήρωση της βασικής απαίτησης είναι το μόνο που χρειάζεται για να ξεκλειδώσουμε τις δευτερεύουσες δεξιότητες. Τέλος, για να ξεκλειδώσουμε νέα trails θα πρέπει να έχουμε ξεκλειδώσει και τον survivor που αντιστοιχεί σε αυτά.

Όταν μιλάμε για το Risk of Rain δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε και την εκπληκτική μουσική του Chris Christodoulou. Η μουσική του Chris χαρακτηρίζεται από έντονες και απόκοσμες ηλεκτρονικές μελωδίες που ταιριάζουν με τον αγωνιώδη χαρακτήρα του παιχνιδιού και με την ατμόσφαιρα του άγνωστου διαστήματος. Βρισκόμαστε ανάμεσα από ήρεμα κομμάτια που αναδεικνύουν την ατμόσφαιρα του αγνώστου και της ανακάλυψης και οδηγούν σε δυναμικά κομμάτια κατά τη διάρκεια της μάχης.

Ένα από τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά είναι η έντονη παρουσία της ηλεκτρονικής μουσικής. Χρησιμοποιώντας σύγχρονους ηλεκτρονικούς ήχους και στοιχεία, δημιουργείται ένας μοναδικός και επαναλαμβανόμενος ήχος που ενσωματώνεται εξαιρετικά στο πνεύμα του Risk of Rain Returns.

Αν και το Risk of Rain Returns μοιράζεται τον ίδιο πυρήνα με την έκδοση του 2013, παραμένει ένα από τα παιχνίδια που θέλουμε να παίζουμε ασταμάτητα. Αυτό το remake φαίνεται πως έχει δημιουργηθεί με γνώσεις μιας δεκαετίας, χρησιμοποιώντας όλες τις βελτιώσεις και τα διδάγματα που αντλήθηκαν από το Risk of Rain 2. Η θριαμβευτική επιτυχία του franchise μεταφράζεται σε σημαντικούς πόρους και τεχνογνωσία, που έχει ως αποτέλεσμα μια ευχάριστη και πολλά υποσχόμενη πορεία για το franchise για την νέα χρονιά.

Risk of Rain Returns | Review
ΣΥΝΟΨΗ
To Risk of Rain Returns είναι το remake που οι φίλοι του παιχνιδιού περιμένανε. Είναι ένα αξιόλογο πρώτο βήμα για όσους θέλουν να μπουν στην σειρά αφού η Hopoo Games αναδεικνύει την τεχνογνωσία της όλα αυτά τα χρόνια.
9
ΒΑΘΜΟΣ