God Eater 3 | Review [Restored]

H κυκλοφορία του Monster Hunter World σε κονσόλες και υπολογιστές σηματοδότησε μια χρυσή περίοδο στο είδος των Monster Hunting Action RPGs. Η σειρά που για καιρό ήταν αποκλειστικότητα της Nintendo κατόρθωσε να ξεφύγει από τα ‘δεσμά’ του Nintendo 3DS και να απλωθεί σε όλες τις διαθέσιμες πλατφόρμες προσφέροντάς μας έτσι και μια εμπειρία που πολλοί αναζητούσαν για χρόνια ολόκληρα. Εξάλλου, σε αυτή την αναζήτηση βασίστηκαν ορισμένες εταιρείες για την ανάπτυξη παιχνιδιών όπως το Toukiden, το Dauntless, και φυσικά, το God Eater. Η επιτυχία του τίτλου της Capcom όμως, δεν επηρεάζει τις ομάδες αυτές αφού προσπαθούν με τον τρόπο τους να εντυπωσιάσουν και να πνεύσουν έναν αέρα φρεσκάδας και αλλαγής στο είδος.

Το God Eater διαφέρει αρκετά από τα συνηθισμένα καθώς έχει μια μοναδική ιστορία – η οποία αργότερα μεταφέρθηκε και στις οθόνες μέσω του αντίστοιχου anime, – πιο γρήγορο και έντονο gameplay και τέρατα που ξεφεύγουν από τις μορφές των δράκων και των ζώων. Τα Aragami, οι εχθροί που αντιμετωπίζουμε προέρχονται από μια γεννετική ανωμαλία παρά από φυσικά αίτια, και στόχος μας είναι να τα εξολοθρεύσουμε για να σώσουμε την ανθρωπότητα από βέβαιο αφανισμό.

Το τρίτο παιχνίδι της σειράς αναπτύσσεται έχοντας ως στόχο τις κονσόλες και τους υπολογιστές, αφήνοντας πίσω τους περιορισμούς των φορητών κονσολών, ενώ παράλληλα δοκιμάζεται η μηχανή γραφικών και το ταλέντο της ομάδας ανάπτυξης Marvelous Entertainment που αναλαμβάνει τα ηνία μετά την αποχώρηση της Shift από το έργο. Η συνεργασία της Bandai Namco με την Marvelous έγινε έτσι ώστε να ανανεωθεί η σειρά, να μπουν νέα στοιχεία και μηχανισμοί, και να μπορέσει ο τίτλος να φέρει καλύτερα γραφικά και απόδοση σε συστήματα νέας γενιάς.

Ο κόσμος έχει καταστραφεί. Οι επιστήμονες δημιούργησαν έναν μικροργανισμό με σκοπό την θεραπεία μιας θανάσιμης αρρώστιας. Το πείραμα απέτυχε και έτσι διάφοροι τερατόμορφοι οργανισμοί, γνωστοί και ως Aragami, δημιουργήθηκαν, εξαφάνισαν ένα μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού της Γης και τώρα περιπλανιούνται στην κατεκτημένη επιφάνεια του πλανήτη. Όσοι άνθρωποι απέμειναν, έφτιαξαν μεγάλες βάσεις για να φιλοξενήσουν τους επιζόντας αλλά και τους God Eaters, μια επίλεκτη ομάδα κηνυγών ικανών να σκοτώσουν τα τέρατα που απειλούν την ανθρωπότητα. Οι στρατιώτες του προγράμματος είναι γεννετικά τροποποιημένοι με κύτταρα από Aragami και έχουν στην κατοχή τους τα God Arcs, όπλα που ενεργοποιούνται με το αίμα των στρατιωτών και είναι φτιαγμένα για να καταστρέφουν με ευκολία τον πυρήνα των Aragami.

Με το πέρασμα των χρόνων ο πλανήτης δέχθηκε τα Aragami ως το επόμενο στάδιο της εξέλιξης και εναρμονίστηκε με τις ικανότητες και τις ιδιαιτερότητές τους. Η ύπαρξη των God Eaters είχε ως αποτέλεσμα την δημιουργία ενός νέου είδους, των Ash Aragami, δυνατότερων τεράτων που κάλυπταν τις περιοχές τους με ένα παχύ στρώμα στάχτης και ήταν πιο ανθεκτικά στις επιθέσεις των ανθρώπων. Για να μπορέσει η ανθρωπότητα να συνεχίσει την επιβίωση μέσα από τις σταχτοντυμένες περιοχές, δημιούργησαν ένα νέο πρόγραμμα δημιουργίας God Arcs. Από αυτά, νέοι πολεμιστές ώς “Ash God Eaters” δημιουργήθηκε με σκοπό την αντιμετώπιση του νέου είδους.

Το θέμα του παιχνιδιού δεν ξεφεύγει από τα καθιερωμένα αφού ξεκινάμε ως εργαλεία παρά ως ήρωες. Σκοπός μας είναι να δουλέψουμε σκληρά ώστε να σκαρφαλώσουμε στην κορυφή και να εξασφαλίσουμε μια καλύτερη ζωή για εμάς και τους φίλους. Δυστυχώς, η ιστόρια κυμαίνεται σε κλασσικά πλαίσια μιας και [SPOILERS] κάποιος χαρακτήρας πεθαίνει, κάποιος άλλος προδίδει, κάποιος είναι ο ‘χαζός’, κάποιος είναι ο καλόκαρδος, κάποιος ο αδικημένος κ.ο.κ. [EndSPOILERS] Το ενδιαφέρον όμως διατηρείται αμείωτο μέχρι και την τελευταία σκηνή.

Για άλλη μια φορά, ο χαρακτήρας μας είναι ένας νεαρός Ash God Eater που παλεύει γιατην επιβίωση του σε ένα ‘λιμάνι’. Οι Ash Eaters, ως πειράματα, παραμένουν φυλακισμένοι κάτω από την γη και χρησιμοποιούνται μόνο ως εργαλεία για την διεκπαιρέωση αποστολών. Μαζί με τον παιδικό μας φίλο προσπαθούμε να βρούμε εφόδια για τους υπόλοιπους φυλακισμένους, αλλά και την ευκαιρία που θα καλυτερεύσει την ζωή μας.

Κατά την διάρκεια μιας Ash Storm, μιας φοβερής καταιγίδας, το ‘λιμάνι’ μας καταστρέφεται και μια περιπλανόμενη ομάδα αναλαμβάνει να μας προστατεύσει και να μας κάνει μέλη της βάσης της. Η ζωή του χαρακτήρα μας κάνει στροφή προς το καλύτερο αφού έχουμε μια στέγη και περισσότερα υλικά για να αναβαθμίσουμε τις δυνάμεις και τις ικανότητές μας, αλλά και νέους τρόπους για να αντιμετωπίσουμε τα Ash Aragami.

Ξεκινάμε με την δημιουργία του χαρακτήρα μας. Θα μας δωθούν αρκετές παρουσιαστικές επιλογές όπως το φύλο, τα μαλλιά, τα μάτια και διάφορα αξεσουάρ, με τα τελευταία να είναι και το δυνατότερο σημείο. Ολοκληρώνοντας την ετοιμασία θα νιώσουμε ως ο νέος “κουλ” πρωταγωνιστής μιας σειράς, ένας παντοδύναμος ήρωας που δεν διστάζει στην παρουσία του κινδύνου.

Μετά από ένα σύντομο Anime Opening, και τα γεγονότα που θα μας οδηγήσουν στην πρώτη μας αποστολή, βρισκόμαστε στο κελί μας έτοιμοι να αναλάβουμε την πρώτη μας προθέρμανση. Αν είμαστε νέοι παίχτες, οι πρώτες αποστολές έχουν ως σκοπό να μας μάθουν τους βασικούς μηχανισμούς και τον τρόπο μετακίνησης και μάχης. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως όσο προχωράμε δεν θα ξεκλειδώνονται άλλα εκπαιδευτικά σενάρια και κείμενα. Αν όμως είστε από εκείνους που επιστρέφουν στην σειρά και δεν θέλουν να σπαταλήσουν χρόνο στα tutorials, δεν μπορείτε να κάνετε διαφορετικά. Η αλήθεια είναι πως αν μπορούσαμε να αποφύγουμε όλη την ‘εκπαίδευση’ θα το κάναμε χωρίς δεύτερη σκέψη, αλλά δυστυχώς, οι αντίστοιχες αποστολές είναι κομμάτι της ιστορίας

Όσο για το σύστημα μάχης, η βασική ιδέα παραμένει ίδια, δηλαδή να χτυπάμε τους εχθρούς μας όσο πιο γρήγορα και δυνατά γίνεται προσπαθώντας παράλληλα να τους “φάμε” για να ενισχύσουμε τις ικανότητές μας. Τα όπλα μας χωρίζονται σε Short Blade, Long Blade, Buster Blade, Boost Hammer, Charge Spear, Variant Scythe, με τα Moon Blade και Twin Blades να αποτελούν τις νέες προσθήκες. Η ποικιλία των όπλων ανταποκρίνεται σε κάθε playstyle αλλά τα νεώτερα όπλα είναι αυτά που θα μας εντυπωσιάσουν ιδιαίτερα. Επιπλέον, μπορούμε κατά την διάρκεια της μάχης να εναλλάσουμε από Melee σε Ranged Weapons με το πάτημα ενός κουμπιού. Τα κανόνια μας ποικίλει σε Sniper Gun, Assault Gun και Shotgun Type ενώ μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε διαφορετικά είδη πυρομαχικών που χωρίζονται σε απλές σφαίρες μέχρι και σε μικρές βόμβες.

Οι ειδικές ικανότητες επιστρέφουν με νέα ονομασία και τρόπο ενεργοποίησης. Οι Burst Arts είναι επιθέσεις που εμπεριέχονται σε κάθε όπλο ξεχωριστά και ξεκλειδώνονται ιεραρχικά, δηλαδή όσο περισσότερο τις χρησιμοποιούμε, μια νέα ξεκλειδώνεται. Για να ανεβάσουμε το επίπεδο τους πρέπει να τις χρησιμοποιούμε σε κάθε ευκαιρία κατά την διάρκεια της αποστολής. Η ενεργοποίησή τους είναι θέμα συγχρονισμού και συνεργασίας, αφού ‘τρώγοντας’ κάποιον εχθρό ενισχύουμε την μεταβολή των κυττάρων του χαρακτήρα και συνεπώς την επιθετική μας ικανότητα. Έτσι, οι επιθέσεις είναι πιο αποτελεσματικές και αν κατορθώσουμε να κρατήσουμε το Boost για αρκετή ώρα αποκτούμε ένα μεγάλο προβάδισμα ενάντια στους εχθρούς μας.

Το ταχύ και έντονο σύστημα μάχης υποφέρει από τις ατέλειες του παρελθόντος. Δίνοντας μεγάλη βάση στα διάφορα όπλα και ικανότητες, οι ασπίδες περνάνε σε δεύτερη μοίρα αφού δεν μπορούν να μας προστατεύσουν αποτελεσματικά, ειδικά όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με τα Ash Aragami – ικανά να μας σκοτώσουν με ένα μόνο χτύπημα. Ο χαρακτήρας μας δεν έχει κάποια πανοπλία για την άμυνα οπότε πρέπει να βασιστούμε στα αντανακλαστικά μας αν θέλουμε να μείνουμε ζωντανοί μέχρι τέλους. Οι παραπάνω αδυναμίες ενισχύονται και από την συμπεριφορά των NPCs στο πεδίο της μάχης αναγκάζοντάς μας να διαμορφώσουμε την ομάδα μας ανάλογα την δυσκολία της κάθε αποστολής. Με πιο απλά λόγια, θα πρέπει να ξεκλειδώσουμε συγκεκριμένες ικανότητες για κάθε χαρακτήρα και να διαμορφώσουμε μια ισορροπημένη ομάδα σύμφωνα με τους ρόλους.

Επιτυχημένα χτυπήματα πάνω στα τέρατα ξεκλειδώνουν τις ικανότητες συνεργίας, ή γνωστές ως Engage. Με την ενεργοποίησή του, το Engage συγχρονίζει τις ξεχωριστές ικανότητες του κάθε χαρακτήρα και μας επιτρέπει να τις αξιοποιήσουμε για περιορισμένο χρονικό διάστημα κατά την διάρκεια της μάχης. Παραμένουν ενεργοποιημένες όσο βρισκόμαστε δίπλα στον σύμμαχό μας και δίνουν προνόμια όπως μεγαλύτερη αντοχή σε χτυπήματα, σταδιακή αύξηση της ζωής μας και άλλα. Άμα καταφέρουμε να μάθουμε στο έπακρον το σύστημα μάχης, να αξιοποιούμε τις ικανότητες μας την κατάλληλη στιγμή και να απωθούμε τις επιθέσεις των αντιπάλων μας, τότε θα νιώσουμε έτοιμοι για τα 4-man Parties ή τα 8-player Assault Missions (Raids).

Οι αποστολές βασίζονται στο κλασσικό μοτίβο των Quests. Διαλέγουμε την αποστολή που επιθυμούμε από την λίστα και για να την ολοκληρώσουμε θα πρέπει να σκοτώσουμε τον στόχο ή να ακολουθήσουμε μια σειρά από γεγονότα. Το εκάστοτε τέρας ίσως να χρειάζεται μερικά προαπαιτούμενα βήματα Κάτσγια να εμφανιστεί όπως να το εντοπίσουμε μέσα στο επίπεδο, να σκοτώσουμε μικρότερα Aragami, να περιμένουμε για κάμποση ώρα και άλλα. Για να ξεκλειδώσουμε περισσότερες αποστολές ή να ανοίξει το terminal, θα πρέπει να ακολουθήσουμε την ιστορία και να μιλήσουμε σε όλους τους χαρακτήρες – στοιχείο που παραμένει ενοχλητικό μετά από τόσα χρόνια.

Το νέο είδος αποστολών, γνωστό και ως ‘Assault Missions’ τοποθετούν εμάς μαζί με άλλους 7 παίκτες, ενάντια σε δυνατότερες εκδόσεις τεράτων που έχουμε ήδη αντιμετωπίσει, με ορισμένα προαπαιτούμενα που κάνουν όλο το εγχείρημα μια δύσκολη υπόθεση. Για παράδειγμα, το πρώτο Assault Mission πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα σε 5 λεπτά, κάτι αρκετά δύσκολο αν βρισκόμαστε ακόμα στο Rank 3.

H είσοδος της Marvelous στον κόσμο του God Eater έγινε “με το δεξί” μιας και ως ένα νέο παιχνίδι (και όχι port) έχει την εμφάνιση που θα περιμέναμε. Βελτιωμένα, πεντακάθαρα γραφικά, κινήσεις και περιβάλλοντα που μαγνητίζουν και εφέ που ενώ μας αφήνουν να ζητάμε το κάτι παραπάνω, καταφέρνουν να ‘κολλήσουν’ με το σύνολο. Ακόμα και τα κλασσικά τέρατα έχουν πάνω τους περισσότερες λεπτομέρειες και πιο ελεύθερη κίνηση σε σχέση με τα πρώτα παιχνίδια. Οι ρυθμίσεις που υπάρχουν μας επιτρέπουν να παραμετροποιήσουμε πολλά από τα στοιχεία, κάτι που ευτυχώς δεν χρειάστηκε να κάνουμε.

Το κομμάτι της απόδοσης του God Eater 3 είναι και εκείνο που θα μας απασχολήσει μιας και, όπως είπαμε, δεν πρόκειται για ένα port αλλά για ένα νέο έργο. Σε έναν υπολογιστή μεσαίας κατηγορίας – Intel Core i5-4690, NVIDIA GeForce GTX 1060 3GB και 8GB Ram – με τις ρυθμίσεις στο μέγιστο, δεν υπήρξε κανένα θέματα στην απόδοση. Τα καρέ παρέμεναν σταθερά στα 60fps, στοιχείο απαραίτητο σε ένα παιχνίδια που η ταχύτητα είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά.

Ο χειρισμός, ένα εξίσου σημαντικό χαρακτηριστικό, θα πρέπει να γίνεται με χειριστήριο παρά με ποντίκι και πληκτρολόγιο. Παρά την δυνατότητα αλλαγής ορισμένων πλήκτρων, το Mouse Acceleration και άλλα μικρότερα προβλήματα, θα υποβαθμίσουν την εμπειρία μας ειδικά όταν υπάρχουν δεκάδες συνδυασμοί κουμπιών που οδηγούν σε διαφορετικά αποτελέσματα.

Την στιγμή συγγραφής αυτής της κριτικής δεν είχαμε πρόσβαση στο Multiplayer. Υπήρχε η δυνατότητα να συνδεθούμε και να αναζητήσουμε αποστολές κάτι που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ λόγω της απουσίας παικτών. Ωστόσο, δοκιμάζοντας τα Assault Missions, οι απώντες παίκτες αναπληρώνονταν από NPCs που παρότι ήταν καλή βοήθεια δεν ήταν αρκετοί για να σκοτώσουμε τους στόχους μας.

Το God Eater 3 ενισχύει την φόρμουλα της σειράς ανανεώνοντας παράλληλα την παρουσίαση και τα γραφικά της. Με ένα νέο, ενδιαφέρον κεφάλαιο στην ιστορία των God Eaters, η ανθρωπότητα καλείται να αντέξει τα χτυπήματα των Ash Aragami την στιγμή που ετοιμάζει την αντεπίθεσή της. Οι φίλοι της σειράς θα βρουν λόγους για να επιστρέψουν, και οι νέοι παίκτες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τον άξιο αντίπαλο του Monster Hunter.

Ευχαριστούμε την Bandai Namco για την παραχώρηση του παιχνιδιού.

God Eater 3 | Review [Restored]
ΣΥΝΟΨΗ
Νέα όπλα, νέα τέρατα, και νέα είδη αποστολών είναι αρκετά για να μας απασχολήσουν για πάνω από 20 ώρες με το Online περιεχόμενο να συμπληρώνει τα κενά. Ας ελπίσουμε πως η Bandai Namco θα δώσει την απαραίτητη προσοχή και θα συνεχίσει να λανσάρει περιεχόμενο σε ένα, ομολογουμένως, όμορφο sequel.
8
ΒΑΘΜΟΣ