Inkbound | Review

Last updated:

Η Shiny Shoe έχει δημιουργήσει ένα αξιοσέβαστο όνομα στην indie σκηνή με roguelike τίτλους που, ενώ εμπνέονται από πιο γνωστά παιχνίδια, καταφέρουν να ξεχωρίσουν με ιδιαίτερους μηχανισμούς, λογικές και artstyle. Ο πιο πρόσφατος τίτλος της, το Monster Train, κατάφερε να μας εντυπωσιάσει με την μοναδικότητα και το στυλ του ενώ παράλληλα διατήρησε το deck-building roguelike στοιχείο του. Έτσι, μετά από κάμποσο καιρό στο Steam Early Access και με αρκετές ενημερώσεις περιεχομένου και επιδιορθώσεις, το Inkbound κυκλοφόρησε επίσημα με την έκδοση 1.0 φέρνοντας μια διαφορετική εμπειρία με γνώριμο αλλά εξίσου φρέσκο gameplay loop.

Το Inkbound είναι ένα ιδιαίτερο παιχνίδι που συνδυάζει turn-based τακτική μάχη με στοιχεία roguelike. Ως 3D dungeon-crawler/roguelike υιοθετεί την λογική των τίτλων από την άποψη ότι εξερευνούμε μπουντρούμια και κόσμους ψάχνοντας θησαυρούς και όπλα για να γίνουμε καλύτεροι την στιγμή που αναζητούμε και αντιμετωπίζουμε τέρατα και αφεντικά. Οι στρατηγικές μάχες του παιχνιδιού, η εξέλιξη χαρακτήρων και η προαιρετική συνεργασία πολλών παικτών το κάνουν να ξεχωρίζει στο είδος και σίγουρα ήταν από τους παράγοντες που μας τράβηξαν το ενδιαφέρον. Αν και αντλεί έμπνευση από τίτλους όπως το Hades, το Shiny Shoe κατάφερε να δημιουργήσει μια όμορφα ξεχωριστή εμπειρία.

Αναλαμβάνουμε το ρόλο ενός Needless, ενός ανθρωποειδούς, μαγικού πλάσματος που δημιουργήθηκε από μελάνι. Η αποστολή μας είναι να εξαφανίσουμε τέρατα που κλέβουν μελάνι από τις σελίδες βιβλίων και ιστοριών, με αποτέλεσμα αυτές να εξαφανιστούν. Ένα Kwill (βουρτσάκι) είναι το μοναδικό μας όπλο και μας δίνει δυνάμεις από θρύλους του παρελθόντος, επιτρέποντάς μας να αντιμετωπίσουμε τις απειλές με μαγικές – και όχι μόνο – δυνάμεις. Η ιστορία του παιχνιδιού ξετυλίγεται σταδιακά, αποκαλύπτοντας ανατροπές που μας κρατάνε το ενδιαφέρον, χωρίς απαραίτητα να μπαίνουν εμπόδιο στο κύριο gameplay.

Σκοπός μας πάντα είναι να ολοκληρώσουμε την πορεία μας μέσα από μια ιστορία και να την προστατεύσουμε από τα πλάσματα που τρέφονται με το μελάνι της. Όπως σε άλλα roguelikes, ξεκινάμε κάθε run από το μηδέν, με ορισμένες βασικές ικανότητες (Bindings) που είτε εξελίσσονται με καλύτερα στατιστικά ή με modifiers που μας βοηθάνε για την πορεία της περιπέτειάς μας. Ο Needless μας ξεκινάει με μια κλάση με διαφορετικές ικανότητες και ιδιαιτερότητες όπως για παράδειγμα έναν Mosscloak που ειδικεύεται στο να τρέχει στο πεδίο της μάχης και να αντιμετωπίζει πολλαπλούς εχθρούς ταυτόχρονα, έναν Magma Miner με σφυρί που ειδικεύεται στην πρόκληση μεγάλης ζημιάς και έναν Obelisk που κρατάει ασπίδες για να προστατεύσει την ομάδα του αλλά και να επιτεθεί. Κάθε κλάση έχει ιδιαίτερες αρμοδιότητες και ικανότητες που κολακεύουν την σύσταση μιας ομάδας, στοιχείο απαραίτητο όταν παίζουμε μαζί με άλλους παίκτες.

Στο Inkbound, η πρόοδός μας μας οδηγεί σε ανταμοιβές που ενισχύουν ή εισάγουν νέες ικανότητες, builds και αντικείμενα, προσφέροντας διάφορες βελτιώσεις όπως αυξημένο range, ζημιά ή πρόσθετα effects. Αυτές οι ανταμοιβές, μαζί με τα passive buffs από τα συλλεγμένα Vestiges, έρχονται σε διαφορετικές βαθμίδες σπανιότητας, με σπανιότερες να προορίζονται για πιο σκληρές μάχες, προσθέτοντας έναν ρίσκο στις αποφάσεις και τα build μας. Η επιλογή αυτών των πιο δύσκολων battles όχι μόνο αποφέρει καλύτερες ανταμοιβές, αλλά και αυξάνει την πρόκληση, κάνοντας το παιχνίδι πιο ελκυστικό, ιδιαίτερα για όσους ψάχνουν κάτι πιο challenging.

To πιο ενδιαφέρον στοιχείο του gameplay είναι το σύστημα μάχης που διαφέρει αρκετά από τα action roguelike. Οι μάχες κυλούν σε turn-based λογική, σε κυκλικές αρένες που γίνονται όλο και πιο επικίνδυνες καθώς ο χρόνος περνάει. Συγκεκριμένα, όσο “τραβάει” μια μάχη, ο κύκλος κλείνει και αν τύχει να μείνουμε μέσα στην ‘καταιγίδα’ λαμβάνουμε ζημιά ανά δευτερόλεπτο με αποτέλεσμα να πρέπει να είμαστε πιο προσεκτικοί.

Οι εχθροί τηλεγραφούν τις κινήσεις τους, παρουσιάζοντας μας διλήμματα στρατηγικής τοποθέτησης αφού έχουμε συγκεκριμένη εμβέλεια κινήσεις και επιθέσεις που μπορούμε να κάνουμε. Η κυριαρχία στην μάχη προυποθετεί τόσο την πρόκληση ζημιάς όσο και την αποφυγή αντίπαλων επιθέσεων ενώ κρατάμε μια ισορροπία στις κινήσεις που μπορούμε να κάνουμε και τους πόρους που μας δίνονται. Σημαντικό σε κάθε μάχη είναι να βλέπουμε όλες τις πληροφορίες που μας δίνονται. Ανάλογα το σημείο που θα καταλήξουμε, τις επιθέσεις που ετοιμάζουν οι εχθροί μας και τα εμπόδια που έχουμε τριγύρω μας, έχουμε πάντα μια οπτική ένδειξη για το πόση ζημιά θα δεχθούμε. Έτσι, μπορούμε να σχεδιάσουμε τις κινήσεις μας και να κυνηγήσουμε την επιβίωση μέχρι το τέλος της μάχης.

Αυτό που ξεχωρίζει είναι ο καλά συντονισμένος κύκλος των runs. Το παιχνίδι καταφέρνει να μας βυθίζει γρήγορα σε έντονες διαδρομές με ουσιαστικές συναντήσεις με NPCs και ανταμοιβές. Σε αντίθεση με παρόμοια παιχνίδια, το Inkbound προσφέρει προκλητικές μάχες με συνέπεια, επιταχύνοντας την ανάπτυξη του Needless μας και παρέχοντας μια γενναιόδωρη αλλά ικανοποιητική εμπειρία. Η αίσθηση της προόδου είναι μεγάλη, με κάθε run να προσφέρει περισσότερο βάθος, χαρακτήρα και φινέτσα. Το παιχνίδι διαθέτει πλέον άφθονο περιεχόμενο, με πολλούς χαρακτήρες για να μιλήσουμε και αποστολές να αναλάβουμε, καθεμία από τις οποίες συμβάλλει σε μια ικανοποιητική αίσθηση προόδου. Ακόμη και μετά από πολλές διαδρομές και ώρες παιχνιδιού, υπάρχει πάντα κάτι νέο να βρούμε και νέα builds για να δοκιμάσουμε ή νέες προκλήσεις για να αντιμετωπίσουμε.

Δεν μπορούμε όμως να μην αναφερθούμε και στο σύστημα των Sets, το οποίο εισάγει την αύξηση του επιπέδου δύναμης μέσω της θυσίας των αντικειμένων που έχουμε μαζέψει. Αυτός ο μηχανικός μας βάζει σε ένα δίλημμα καθώς καλούμαστε είτε να κρατήσουμε τα αγαπημένα μας αντικείμενα ή να τα θυσιάσουμε για να ξεκλειδώσουμε πιο δυνατές παθητικές ικανότητες.

Εδώ, που όλα τα παραπάνω αντικρούονται, είναι το multiplayer κομμάτι του Inkbound, που ομολογώ πως δεν περίμενα να υπάρχει. Πριν φύγουμε προς ένα run βλέπουμε τους Needless άλλων παικτών να τρέχουν γύρω μας δίνοντας μας την αίσθηση ενός MMO κόσμου με…ιδιαιτερότητες. Αν ανοίξουμε το party μας και μπούμε σε κάποια ομάδα τότε η δυσκολία ανεβαίνει αντίστοιχα με τα drops να μοιράζονται εξίσου ισόποσα. Ωστόσο, εδώ πρέπει να έχουμε πάντα υπόψιν μας τις συνεργίες της ομάδας ενώ παράλληλα δημιουργείται η ανάγκη να επικοινωνούμε τις κινήσεις μας αφού μια λάθος κίνηση ενός συμπαίκτη μπορεί να επιφέρει τον θάνατο σε εμάς ή κάποιον άλλο. Ευτυχώς, μπορούμε πάντα να παίζουμε και solo και να μην ανησυχήσουμε ποτέ για αυτά.

Τέλος, αυτό που δεν με ενθουσίασε ιδιαίτερα ήταν τα γραφικά του παιχνιδιού που μας ταξιδεύουν..στο παρελθόν. Υπάρχουν ορισμένα μικρά προβλήματα που ίσως αλλοιώσουν την εμπειρία για κάποιους. Συγκεκριμένα, ορισμένοι παίκτες μπορεί να βρουν επαναλαμβανόμενες πτυχές, ιδιαίτερα όσον αφορά την ποικιλία των τεράτων. Επιπλέον, το παιχνίδι μπορεί να είναι αρχικά “μπουκωμένο” για τους νεοφερμένους, με πολλά εικονίδια, αριθμούς και modifiers διάσπαρτα στην οθόνη χωρίς σαφείς εξηγήσεις. Αντί να παρέχει λεπτομερή καθοδήγηση εκ των προτέρων, η διαδικασία εκμάθησης στο Inkbound είναι πρωτίστως εμπειρική, κάτι που μπορεί να αποτελέσει πρόκληση για όσους προτιμούν μια πιο απλή προσέγγιση. Επιπλέον, τα γραφικά μας αφήνουν να ζητάμε κάτι παραπάνω αφού, παρόλο που έχουν έντονα χρώματα και χαριτωμένες λεπτομέρειες, δεν εντυπωσιάζουν ιδιαίτερα, με animations, μοντέλα και σχέδια που μοιάζουν ‘outdated’ για τα δεδομένα του σήμερα.

To Inkbound είναι ένα ευχάριστο παιχνίδι με εντυπωσιακή λούπα και εθιστικό gameplay. Το turn-based combat, αν και δεν απευθύνεται σε όλους, δεν είναι όσο δύσκολο θα περιμέναμε χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως δεν είναι απαιτητικό ή challenging. Αν και υπάρχουν ορισμένα θεματάκια που ίσως απωθήσουν κάποιους παίκτες, ο πυρήνας του είναι καλός και εδώ μπορεί να χτιστεί κάτι πάρα πολύ καλό και ιδιαίτερο. Είναι ένας τίτλος που απευθύνεται στους λάτρεις των roguelike μιας και έχει την επανάληψη και το περιεχόμενο που θα μας φέρει πίσω για αρκετές ώρες.

Το Review Code μας παραχωρήθηκε από την εκδότρια ομάδα.

Ένας τίτλος που απευθύνεται στους λάτρεις των roguelike μιας και έχει την επανάληψη και το περιεχόμενο που θα μας φέρει πίσω για αρκετές ώρες.
Inkbound | Review
ΣΥΝΟΨΗ
Ένας τίτλος που απευθύνεται στους λάτρεις των roguelike μιας και έχει την επανάληψη και το περιεχόμενο που θα μας φέρει πίσω για αρκετές ώρες.
8
ΒΑΘΜΟΣ