I Am Setsuna | Review [Restored]

Η Square Enix είναι μια εταιρεία που εργάστηκε για χρόνια στον χώρο τον βιντεοπαιχνιδιών μέχρι να χτίσει ένα σταθερό όνομα. Πολλοί από εμάς την γνωρίζουν για τίτλους όπως τα Final Fantasy, Just Cause, Deus Ex και Kingdom Hearts. Η ιστορία της ξεκινάει από το 2000 όπου οι εταιρείες Square και Enix ενώνονται και επικεντρώνουν στην δημιουργία παιχνιδιών για υπολογιστές και κονσόλες. Από το 1983 περίπου, μέχρι εκείνη την περίοδο η Square ξεκινάει την πορεία της με το πρώτο Final Fantasy, παιχνίδι που κατάφερε να πουλήσει 400,000 αντίτυπα και να γίνει το χαρακτηριστικό παιχνίδι. Από τότε, η Square Enix έχει δημιουργήσει τίτλους όπως τα Chrono Trigger, Secret of Mana, Xenogears, Parasite Eve, Vagrant Story και άλλα. Με την υιοθέτηση του Square Enix Collective και την βοήθεια που προσφέρει σε άλλες ομάδες ανάπτυξης για την ολοκλήρωση των έργων τους, οι παίχτες μπορούν να περιμένουν πολλούς νέους τίτλους για τις κονσόλες ή τους υπολογιστές τους.

Η Tokyo RPG Factory είναι μια από τις ομάδες που δέχτηκαν την βοήθεια της Square Enix. Η εν λόγω ομάδα είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη ενός RPG που δέχεται πολλά στοιχεία από παλιούς τίτλους όπως το Chrono Trigger και το Final Fantasy. Κρατάει την κλασσική, ευχάριστη ατμόσφαιρα του παρελθόντος προσθέτοντας στοιχεία της σύγχρονης εποχής. Το I Am Setsuna είναι το νέο RPG που κάνει ιδιαίτερη εντύπωση στους fan του είδους και δικαιολογημένα, αφού καταφέρνει να μας γεμίσει με νοσταλγία και περιέργεια για την ιστορία την οποία διηγείται. Από την όμορφη μουσική του μέχρι και τους ξεχωριστούς χαρακτήρες του, στοχεύει στο να μας γεμίσει με την νοσταλγία του παρελθόντος.

Η ιστορία του I Am Setsuna έχει να κάνει με την αυτοθυσία, την στενοχώρια και τις ηθικές αξίες της ζωής. Βασικός πρωταγωνιστής είναι ένας μισθοφόρος πολεμιστής με το όνομα Endir, ο οποίος καλείται να σκοτώσει ένα μικρό κορίτσι σε κάποιο μακρινό νησί. Το ξεκίνημα της υπόθεσης μας προετοιμάζει για κάτι μεγάλο και ενδιαφέρον με αποτέλεσμα να καταλήγει σε κάτι που έχει βγει από κάποιο anime. Ο χαρακτήρας για τον οποίο γίνονται τα πάντα μέσα στο παιχνίδι είναι η Setsuna. H όμορφη και ευγενική κοπέλα έχει επιλεγεί ως θυσία, στα πλαίσια μιας παλιάς παράδοσης. Η παράδοση του νησιού θέλει μια νεαρή κοπέλα να προσφέρεται ως θυσία σε ένα μεγάλο τέρας ώστε να καταλαγιάσει η οργή των υπόλοιπων τεράτων που απειλούν την ζωή των κατοίκων.

Γινόμαστε προστάτες της Setsuna κατά την διάρκεια του ταξιδιού της για τα Last Lands. Εκεί, η Setsuna θα εκπληρώσει το καθήκον της και εμείς με την σειρά μας το συμβόλαιο. Στο μεγαλύτερο κομμάτι της ιστορίας θα αισθανθούμε πως η εξέλιξη των γεγονότων και η διήγηση τους γίνεται βιαστικά. Την μία στιγμή είμαστε μισθωτοί δολοφόνοι με μόνο στόχο να θυσιάσουμε την Setsuna και την άλλη στιγμή είμαστε προστάτες της. Βέβαια, αν και εμείς δεχόμασταν μια τέτοια αποστολή και καταλήγαμε μπροστά από μια ευγενική ψυχή που μας έλεγε «είτε με σκοτώσεις, είτε όχι, το τέλος μου είναι προκαθορισμένο» τώρα θα αμφισβητούσαμε τον σκοπό μας.

Όσο πλησιάζουμε προς τον στόχο μας, θα επισκεφτούμε αρκετές πόλεις και χωριά ενώ θα εξερευνήσουμε σκοτεινά μπουντρούμια και σπηλιές. Μέσα σε κάθε πόλη θα συναντήσουμε διάφορους χαρακτήρες που θα παίξουν κάποιον ρόλο στην εξιστόρηση ή θα μας ακολουθήσουν στο ταξίδι μας αλλά και στις μάχες που θα περιλαμβάνει. Στην πλειοψηφία τους αποτελούν στερεότυπα που έχουμε δει σε άλλα RPG ή σειρές, όπως ένας πολεμιστής που θεωρούνταν ήρωας από τους συγχωριανούς του αλλά τώρα είναι απλά ένας αποτυχημένος. Στην πραγματικότητα όμως προστάτευε το χωριό από κύματα τεράτων χωρίς κανείς να το έχει καταλάβει. Παρόλα αυτά, τα χωριά και οι περιοχές που θα συναντήσουμε είναι αρκετά απλά στον σχεδιασμό τους και έντονα επηρεασμένα από άλλα παιχνίδια, σε βαθμό που δεν θα μας εντυπωσιάσουν ή θα μείνουν στην μνήμη μας.

H στερεοτυπία απλώνεται και σε άλλα κομμάτια του παιχνιδιού όπως ο ανταγωνιστής μας. Στόχος του είναι να σκοτώσει την θυσία και φροντίζει να μας το θυμίζει συνεχώς. Ο Reaper, όπως ονομάζεται, είναι ένας σκοτεινός και μυστήριος χαρακτήρας που κουβαλάει για όπλο ένα δρεπάνι. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, «δανείζεται» σώματα ανθρώπων για να μπορεί να σκορπάει τον θάνατο ενώ παράλληλα ψάχνει εκείνο το σώμα που θα μπορεί να αντέξει και να εκμεταλλευτεί την δύναμή του. Ακόμα και τα Quests όμως πέφτουν στην παγίδα του τυπικού. Ξεκινάμε την διαδρομή μας για το επόμενο χωριό μερικά από τα εμπόδια που ενδέχεται να συναντήσουμε ανοίγουν άλλες τόσες απαιτήσεις και δοκιμασίες για να λύσουμε.

Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία σε ένα RPG είναι το σύστημα μάχης και όλη η προετοιμασία που θα κάνουμε για να μπορούμε να αντεπεξέλθουμε στις μάχες. Το I Am Setsuna εφαρμόζει το τυπικό Turn-Based σύστημα μάχης που αγαπήσαμε στα Chrono Trigger και Final Fantasy ενώ ταυτόχρονα κάνει μικρές αισθητές αλλαγές. Οι εχθροί εμφανίζονται σε κάθε περιοχή ως απλά πλάσματα που «κόβουν βόλτες». Μπορούν να πάρουμε το μαχητικό προβάδισμα αν τους πλησιάσουμε από πίσω. Η προσέγγιση αυτή μας δίνει αρκετά πλεονεκτήματα όπως πλήρεις μπάρες SP για την εκτέλεση της πρώτης επίθεσης για όλους τους χαρακτήρες. Οι SP μπάρες μας επιτρέπουν να εκτελέσουμε ορισμένες ικανότητες και να τις εξαπλώσουμε στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας. Η εξάπλωση γίνεται με το πάτημα του αντίστοιχου κουμπιού κατά την διάρκεια της επίθεσης ή στην αρχή της.

Μετά από μια μάχη τα τέρατα ρίχνουν διάφορα υλικά που μας επιτρέπουν την ενδυνάμωση των όπλων μας ή την αγορά νέων ικανοτήτων από τους πλανόδιους πωλητές (merchants). Οι ικανότητες αυτές ονομάζονται Spritnites και χωρίζονται σε φυσικές ή μαγικές. Προσφέρουν την δυνατότητα παραμετροποίησης των χαρακτήρων μας ανάλογα με τις προτιμήσεις μας. Για παράδειγμα, αν θέλουμε να αλλάξουμε την Setsuna με κάποιο άλλο μέλος αλλά φοβόμαστε μην χάσουμε τις θεραπευτικές της ιδιότητες τότε μπορούμε να βάλουμε ένα Healing/Support Spritnite σε κάποιον άλλο χαρακτήρα. Με άλλα λόγια, λειτουργούν όπως τα Materia στο Final Fantasy VII.

Τα Spritnites χωρίζονται επίσης σε AoE και Single-target επιθέσεις. Αυτό σημαίνει πως μπορούμε να εξοπλίσουμε έναν χαρακτήρα με παντοδύναμες επιθέσεις που εξολοθρεύουν όλους τους εχθρούς ταυτόχρονα ή με AoE Healing Skills για να θεραπεύουμε ή να προστατεύουμε όλα τα μέλη της ομάδας. Η τακτική αλλάζει κατά την διάρκεια των Boss Fights με την προσοχή να στρέφεται στον βασικό damage dealer. Όλα τα healing και protective spells επικεντρώνονται πάνω του ενώ τον βάζουμε να εξαπολύει ατομικές επιθέσεις μεγάλης ζημιάς.

Τα γραφικά του I Am Setsuna θα χαρακτηρίζονταν ως χαριτωμένα και ταιριαστά με την φύση του παιχνιδιού. Οι χαρακτήρες μοιάζουν με ήρωες βγαλμένους από το σύμπαν του Final Fantasy με μια αισθητική που θα συναντήσουμε στο επερχόμενο World of Final Fantasy. To τοπίο είναι μονίμως καλυμμένο από μια κουβέρτα χιονιού και οι ήρωες είναι πάντα ντυμένοι για την περίσταση με χαρακτηριστικά ρούχα για την εποχή. Η μουσική που μας συνοδεύει στο ταξίδι είναι γαλήνια και όμορφη και θα περιέχει μελωδίες που θα μας φανούν γνώριμες.

Η τεχνική απόδοση στους υπολογιστές είναι εξίσου άξια αναφοράς μιας και ο κόσμος του παιχνιδιού παρά το βαρύ χιόνι, είναι αρκετά ελαφρύς για την σύνθεση των υπολογιστών μας. Ένα μέτριο σύστημα μπορεί να υποστηρίξει με περίσσεια άνεση  την αναπαραγωγή του τίτλου, κρατώντας σταθερά καρέ και με ελάχιστα έως ανύπαρκτα προβλήματα. Προσωπικά, δεν συνάντησα απολύτως κανένα bug ή glitch, γεγονός που έκανε ευχάριστες τις ώρες μου με το παιχνίδι.

Ευχαριστούμε την Square Enix Europe, Tokyo RPG Factory και CD Media SA για την παροχή του Review Code.

I Am Setsuna | Review [Restored]
ΣΥΝΟΨΗ
Το I Am Setsuna προσπαθεί να αναβιώσει την χρυσή εποχή των JRPGs με μηχανισμούς που γνωρίσαμε και αγαπήσαμε ως παιδιά αλλά με την χαρακτηριστική πινελιά της σύγχρονης εποχής – μέσω καλύτερων γραφικών, ήχων και εφέ. Η εποχή εκείνη έμεινε στην ιστορία με παιχνίδια γεμάτα από αξιομνημόνευτους χαρακτήρες, τοπία, ιστορίες και μηχανισμούς. Στο μεγαλύτερο κομμάτι του παιχνιδιού, θα νιώσουμε πως η αναβίωση των εν λόγω στοιχείων είναι αδύναμη αλλά μας αφήνει μια πικρόγλυκη γεύση νοσταλγίας μέσω της μουσικής και του συστήματος μάχης.
7.5
ΒΑΘΜΟΣ