ΕΚΤΑΚΤΟ: Η Microsoft κλείνει studios της Bethesda

Το Xbox, και συγκεκριμένα η Μicrosoft, ανακοίνωσε σήμερα νέες περικοπές και κλείσιμο μεγάλων στούντιο που επηρεάζουν μια σειρά από οίκους ανάπτυξης κάτω από την σημαία της Bethesda.

Η Arkane Austin, η οποία ήταν υπεύθυνη για την ανάπτυξη του Redfall και του Dishonored θα κλείσει και το online co-op shooter δεν θα ενημερωθεί περαιτέρω. Το Hi-Fi Rush και ο προγραμματιστής του The Evil Within, η Tango Gameworks θα κλείσουν επίσης. Το στούντιο του Mighty Doom, Alpha Dog Studios θα κλείσει και θα δει το παιχνίδι του να απενεργοποιείται στις 7 Αυγούστου.

Τα Roundhouse Studios, που προέρχεται από την πρώην Human Head Studios, θα συγχωνευθούν εν τω μεταξύ με τον προγραμματιστή του The Elder Scrolls Online, ZeniMax Online Studios.

Στην Tango Gameworks το κλείσιμο ανακοινώθηκε μέσω email από τον επικεφαλής των Xbox Game Studios, Matt Booty:

Σήμερα μοιράζομαι τις αλλαγές που κάνουμε στις ομάδες της Bethesda και της ZeniMax. Αυτές οι αλλαγές γίνονται για να δώσουμε προτεραιότητα στους τίτλου με μεγάλη απήχηση και στην περαιτέρω επένδυση στο portfolio της Bethesda με τα blockbuster παιχνίδια και τους αγαπημένους κόσμους που καλλιεργήσατε επί πολλές δεκαετίες.

Για να διπλασιάσουμε αυτά τα franchises και να επενδύσουμε για να δημιουργήσουμε νέα, απαιτείται να εξετάσουμε όλη την επιχείρηση για να εντοπίσουμε τις ευκαιρίες που έχουν τις καλύτερες προϋποθέσεις για επιτυχία. Αυτή η αναπροσαρμογή των προτεραιοτήτων των τίτλων και των πόρων σημαίνει ότι μερικές ομάδες θα αναδιαταχθούν σε άλλες και ότι ορισμένοι συνάδελφοί μας θα αποχωρήσουν.

Το κλείσιμο έρχεται ως πλήγμα τόσο για την κληρονομιά των στούντιο όσο και για την κοινότητα, ιδιαίτερα δεδομένων των αναγνωρισμένων τίτλων που έχουν δημιουργήσει όλα αυτά τα χρόνια. Οι παίκτες που επένδυσαν σε επεκτάσεις του Redfall παραμένουν στο κενό, περιμένοντας περιεχόμενο που δε θα υλοποιηθεί ποτέ.

Ο Matt Booty τόνισε ότι η αναδιάρθρωση δεν αντανακλά το ταλέντο ή τη δημιουργικότητα των επηρεαζόμενων ομάδων, αλλά μια στρατηγική κίνηση για την κατανομή πόρων σε έργα που θεωρούνται πιο “ελπιδοφόρα“.

Είναι μεγάλο κρίμα να βλέπεις μεγάλα studio που προσέφεραν μοναδικές και διαφορετικές εμπειρίες, οι οποίες αναγνωρίστηκαν και κέρδισαν μέχρι και βραβεία και λατρεία από το κοινό, να κλείνουν στον βωμό του κέρδους των stakeholders και των “κεφαλιών” μεγαλύτερων εταιρειών. Η κοινότητα ήδη έχει καταδικάσει αυτό το γεγονός, αν και δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι στο μέλλον.

Παρά το κλείσιμο, η Bethesda παραμένει ζωτικό μέρος της στρατηγικής gaming του Xbox, με επερχόμενες κυκλοφορίες όπως το “Indiana Jones and the Great Circle” και συνεχή υποστήριξη για υπάρχοντες τίτλους όπως “Fallout 76” και “The Elder Scrolls Online“. Ωστόσο, οι συνέπειες από αυτές τις αποφάσεις έχουν πυροδοτήσει κριτική από τον κλάδο, με τον Dinga Bakaba της Arkane Lyon να καταδικάζει τη μεταχείριση των προγραμματιστών και να προτρέπει τα στελέχη να δώσουν προτεραιότητα στην ευημερία των δημιουργικών τους ομάδων. Ο ίδιος γράφει συγκεκριμένα:

Άδεια να μιλήσω σαν άνθρωπος: σε κάθε στέλεχος που διαβάζει αυτό το μήνυμα, μια φιλική υπενθύμιση ότι τα βιντεοπαιχνίδια είναι μια βιομηχανία ψυχαγωγίας/πολιτισμού και η επιχείρησή σου ως εταιρεία είναι να φροντίζεις τους καλλιτέχνεςσου και να τους βοηθάς να δημιουργήσουν αξία για σένα.

Μη μας κάνετε χρυσά στοιχήματα, μην μας χρησιμοποιείτε ως αχυράνθρωπους για λάθος υπολογισμούς/τυφλά σημεία, μην κάνετε τα εργασιακά μας περιβάλλοντα δαρβινιστική ζούγκλα. Λέτε ότι σας κάνουμε περήφανους όταν κάνουμε ένα καλό παιχνίδι. Κάντε μας περήφανους όταν οι καιροί είναι δύσκολοι. Ξέρουμε ότι μπορείτε, το έχουμε ξαναδεί.

Προς το παρόν, μεγάλες ομάδες διαλύονται ξανά μπροστά στα μάτια μας, και είναι ένα αναθεματισμένο κάρφωμα στην καρδιά. Η Lyon είναι ασφαλής, αλλά σας παρακαλώ να είστε διακριτικοί για όλα αυτά και να σεβαστείτε τη φωνή των ανθρώπων που επηρεάζει και να αφήσετε περιθώρια να ακουστεί, είναι η ιστορία τους να πουν, τα συναισθήματά τους να εκφραστούν.

Όπως είναι φυσικό, στον απόηχο αυτών των εξελίξεων, υπάρχει μια αίσθηση απώλειας και απογοήτευσης στην κοινότητα, καθώς τα αγαπημένα στούντιο και τα έργα τερματίζονται απότομα. Το κλείσιμο χρησιμεύει ως υπενθύμιση της ασταθούς φύσης της βιομηχανίας και των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι προγραμματιστές, ακόμη και σε καθιερωμένες εταιρείες. Το κλείσιμο των Tango Gameworks και Arkane Austin λειτουργεί ως άλλη μια συγκλονιστική στιγμή, αναδεικνύοντας το ανθρώπινο κόστος στα παρασκήνια της ανάπτυξης.