Early Access Report | Απόδοση & γραφική εξέλιξη στο No Rest for the Wicked

[ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ] Η Moon Studios έδωσε στην δημοσιότητα ένα νέο steam blog post σχετικά με την κατάσταση του παιχνιδιού, εκφράζοντας παράλληλα την ευγνωμοσύνη της για την προτίμηση των παικτών. Οι παίκτες ενθαρρύνεται να μοιράζονται τις εμπειρίες τους μέσω κριτικών, οι οποίες συμβάλλουν σημαντικά στη βελτίωση και την επιτυχία του παιχνιδιού κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης της ανάπτυξης.

Αναγνωρίζοντας τη φύση της Early Access, η Moon Studios τόνισε τη δέσμευσή της για συνεχή βελτιστοποίηση και βελτίωση με βάση τα σχόλια των παικτών. Στην ανάρτηση παρέχεται μια λίστα με τα γνωστά ζητήματα που αντιμετωπίζονται ενεργά και κυμαίνονται από τη βελτιστοποίηση απόδοσης έως τους μηχανισμούς του παιχνιδιού, όπως τα key binding και η υποστήριξη διαφορετικών aspect ratios.

Σύμφωνα με την ομάδα ανάπτυξης, τα παρακάτω είναι γνωστά και δουλεύονται ενεργά:

Known Issues We’re Already Looking to Address:

  • Performance: We are constantly reviewing and optimizing performance and will continue to do so. If you are having performance issues also try reducing your resolution scale or rendering resolution. We’re aiming to get some immediate GPU settings in the next patch, but knowing what hardware specs you have would help us narrow everything down so please share in the forum feedback link above!
    • You may encounter hitches as you load into new areas.
    • You can set Quality Presets as well as other options in the SETTINGS menu to help improve frame rate.
    • Installing No Rest for the Wicked on an SSD is highly recommended.
  • Being able to pause the game in single player
  • Key Rebinding: There are currently no in-game rebindable controls.
  • Aspect Ratios: Below are the currently supported aspect ratios. We will be improving and adding aspect ratios support over time!
    • 16:9
    • 16:10
    • 21:9
    • 64:27
    • 43:18
    • 12:5
  • Localization: Language support will be on-going through Early Access.
    • You may encounter untranslated text. If you do please help us hunt those down and report them!
  • Faders: There may be times that the environment will not fade away properly. These will be reviewed and fixed.
  • Controls: Current UI will only display Xbox buttons for controller bindings. Keyboard and mouse will show correct bindings.

Known Issues with Solutions:

  • Collision: There may be instances where you can get stuck or fall through the world. If you end up stuck, exit to the main menu, go to your realm in the realms menu and use the CONTINUE FROM LAST WHISPER option to spawn back at the last whisper you activated.
  • Unexpected Progression Loss: If you lose progression for any reason, exit to the main menu, go to your realm in the realms menu and use BACKUPS to go back to an earlier save in your realm.
  • Controller Support: If you encounter issues with your controller not working in-game, check if Steam Input is Enabled in Steam.
    • Playstation controllers are known to only work with Steam Input Enabled.

[ΑΡΧΙΚΟ] To No Rest for the Wicked κυκλοφορεί επιτέλους στο Steam Early Access και οι κριτικές είναι…μεικτές. Το νέο παιχνίδι από την ομάδα του Ori εντυπωσιάζει αλλά παράλληλα προβληματίζει καθώς η απόδοσή του δεν είναι και η καλύτερη, τουλάχιστον τις πρώτες μέρες της κυκλοφορίας του. Αυτό δεν πάει να πει πως το παιχνίδι δεν μας δίνει μια ποιοτική εμπειρία. Το νέο παιχνίδι της Moon Studios είναι το πρώτο εγχείρημα της στο είδος των Action RPGs και η δουλειά που έχει γίνει μέχρι τώρα είναι πραγματικά καλή.

Η χρήση της ‘mUnity’, μιας παραλλαγμένης μηχανής γραφικών της Moon Studios, μας δίνει περιβάλλοντα που μοιάζουν βγαλμένα από πίνακα ζωγραφικής με ένα ‘βαρύ’ σύστημα μάχης και ‘δεμένο’ χειρισμό να το συνοδεύουν. Η οικοδόμηση του κόσμου του παιχνιδιού ενισχύεται από τον σχεδιασμό του καθώς και την ορατότητα και τον σε πραγματικό χρόνο φωτισμό. Μαζί υπάρχουν και δυναμικά καιρικά συστήματα που δίνουν την απαραίτητη λεπτομέρεια στα γραφικά και την ατμόσφαρά του.

Δοκιμάζοντας το No Rest for the Wicked για μερικές ώρες διαπιστώσαμε πως υπήρχαν αρκετά προβλήματα στην απόδοσή του, με τα καρέ να είναι ασταθή στην ‘Quality’ ρύθμιση σε ένα σύστημα που είναι ικανό να το υποστηρίξει (τουλάχιστον σε αυτή την επιλογή). Σίγουρα η 3060 δεν είναι καλύτερη από μια 3070Ti αλλά και άλλοι παίκτες, με αρκετά καλύτερες κάρτες γραφικών, αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα.

Συγκεκριμένα, βλέπουμε αναφορές – αλλά είχαμε και εμείς οι ίδιοι – για μεγάλες πτώσεις στα καρέ (τουλάχιστον 10 με 20FPS) και κολλήματα σε σημεία μετά από έναν Χ αριθμό επιθέσεων. Παράλληλα, είδαμε ορισμένες ασυνέπειες στα γραφικά τόσο στα μενού όσο και κατά την διάρκεια του gameplay αλλά δεν ήταν αρκετές για να μειώσουν τον ενθουσιασμό μας με τον τίτλο. Αυτό που παρατήρησα όσο έψαχνα τις ρυθμίσεις γραφικών είναι πως το μενού επιλογών είναι λειψό, αφού υπάρχουν ελάχιστες ρυθμίσεις για τα γραφικά, ενώ ρυθμίσεις όπως το dlss είναι ακόμα υπό ανάπτυξη και δεν είναι διαθέσιμο προς το παρόν.

Γενικότερα, το NRftW είναι ένα αρκετά βαρύ παιχνίδι και υπάρχει ακόμα αρκετή δουλειά που πρέπει να γίνει. Σε lower-end PCs υπάρχει η πιθανότητα να έχουμε σταθερά καρέ με λίγα κολλήματα σε “βαριές” τοποθεσίες ενώ όσο ανεβαίνουμε συστήματα τότε θα δούμε αρκετά θεματάκια, αλλά είναι σύμφωνο με τις προσδοκίες και τις απαιτήσεις που υπάρχουν. Τέλος, η έκδοση του Steam Deck δουλεύεται ενεργά αλλά σίγουρα βρίσκεται σε αρκετά πρώιμο στάδιο φτάνοντας αισίως τα 30 FPS. Ωστόσο, τα cutscenes και κάποια στοιχεία δεν μπορούν να τρέξουν τόσο καλά.

Σε αυτό το σημείο, θα ήθελα να τονίσω πως πρόκειται για έναν Early Access τίτλο οπότε σίγουρα θα πραγματοποιηθούν αλλαγές τόσο σε στοιχεία του gameplay όσο και στην απόδοση του τίτλου τόσο στους υπολογιστές όσο και στο Steam Deck μιας και η Moon Studios έχει ήδη ένα Update Roadmap για τον τίτλο και συνεργάζεται με έμπειρους τεχνικούς για να διορθώσει αυτά τα προβλήματα.

Η εκδότρια εταιρεία μας έχει προμηθεύσει με έναν Review Code για το παιχνίδι οπότε σύντομα θα έχουμε μια πιο σφαιρική γνώμη για τον τίτλο. Μέχρι τότε, αν τα προβλήματα απόδοσης επηρεάζουν την εικόνα σας ή την εμπειρία σας για έναν τίτλο, τότε ίσως καλό είναι να περιμένετε.