Contra: Operation Galuga | Review

Το Contra, αποτελεί μέχρι και σήμερα μια ξεχωριστή σειρά βιντεοπαιχνιδιών που έχει εμπνεύσει πολλά action platformers και side-scrolling run-n-gun παιχνίδια. Ξεκινώντας το 1987 από την Konami με την βασική υπόθεση να εστιάζει στην επιβίωση ενάντια σε εισβολείς εξωγήινους, ως τίτλος χαρακτηρίζεται από γρήγορη δράση, πολλές σφαίρες και μεγάλη δυσκολία. Με σημαντικές κυκλοφορίες όπως το Contra, το Super Contra και το Contra III: The Alien Wars, η σειρά κατέκτησε τις καρδιές μας και αποτελει πλέον ένα νοσταλγικό κομμάτι της παιδικής μας ηλικίας. Σε αυτό συντελεί και το γεγονός ότι μπορούμε να παίξουμε και μαζί με φίλους μας ώστε να δούμε το χάος να ξετυλίγεται παρέα με άλλους παίκτες.

Δεν πέρασε πολύς καιρός όμως που το Contra: Rogue Corps κυκλοφόρησε για κονσόλες και υπολογιστές και απογοήτευσε τόσο τους φανατικούς φίλους της σειράς όσο και νεότερους παίκτες. Ο τίτλος των Toylogic και Konami ξέφυγε κατά πολύ από τον βασικό πυρήνα της σειράς, μεταφέρθηκε σε μια 3D προοπτική, με νέους χαρακτήρες και υπόθεση αλλά άλλαξε το βασικό gameplay αφαιρώντας έτσι ίσως το μοναδικό στοιχείο που έκανε την σειρά τόσο αγαπημένη. Το Operation Galuga έρχεται σήμερα να διώξει αυτό το στίγμα και να μας δώσει ένα παιχνίδι που θα μιλήσει στο παιδί μέσα μας και θα μας επιστρέψει στις παλιές, ένδοξες εποχές των run-n-gun παιχνιδιών.

Το Operation Galuga ακολουθεί πιστά την φόρμουλα των προκατόχων του επαναφέροντας τους γνωστούς πρωταγωνιστές της σειράς, Bill Rizer και Lance Bean, καθώς μάχονται μέσα από επίπεδα γεμάτα εχθρούς πριν φτάσουν στο τέλος ώστε να αντιμετωπίσουν κάποιο μεγάλο ή επικίνδυνο αφεντικό. Το παιχνίδι παρουσιάζεται ως συνέχεια του αρχικού Contra, αλλά μοιάζει περισσότερο με μοντέρνο remake, με πολλά από τα παλιά επίπεδα και σενάρια να επιστρέφουν και να ενισχύονται με voice acting και λίγο πιο συγκροτημένα visual-novel-styled cutscenes.

Το παιχνίδι βασίζεται στην νοσταλγία και σε γνωστούς μηχανισμούς για να μας βυθίσει στον κόσμο του ενώ παράλληλα εισάγει μερικές αξιοσημείωτες αλλαγές. Μία από τις πιο σημαντικές προσθήκες είναι το γεγονός ότι οι παίκτες μπορούν πλέον να επιλέξουν και νέους χαρακτήρες, ο καθένας με τις δικές του μοναδικές ικανότητες και στυλ παιχνιδιού.

Η ιστορία του παιχνιδιού ακολουθεί τα χνάρια του DOOM με την έννοια ότι υπάρχει αλλά δεν είναι κάτι μοναδικό, ιδιαίτερο ή που δεν έχουμε ξαναδεί. Σε αντίθεση με άλλους τίτλους του παρελθόντος, λαμβάνουμε στοιχεία και παραπάνω λεπτομέρειες για τους λόγους που κάνουμε ό,τι κάνουμε ή τι είναι οι Contra αλλά η γενικότερη υπόθεση έχει να κάνει ακόμα μια φορά με την καταστροφή του κόσμου, εισβολή εξωγήινων και άλλα τέτοια χαρακτηριστικά. Εδώ έχουμε και διάφορες τακτικές που βρίσκουμε σε άλλους αφηγηματικούς τίτλους όπως εξιστόρηση κατά την διάρκεια ενός επιπέδου, “κόψιμο” της δράσης για να δούμε μια σκηνή ή διάλογο μεταξύ χαρακτήρων και κακών και αρκετό “κόψιμο” στο pacing του gameplay. Για παράδειγμα, αν χάσουμε όλες τις ζωές μας, η επαναφορά μας δεν είναι άμεση με αποτέλεσμα να χάνεται η ροή και η αδρεναλίνη μας.

Αυτό που εκτίμησα όμως είναι η επιστροφή στο Arcade στυλ της σειράς. Μπορεί να μην υπάρχουν πολλά νέα χαρακτηριστικά στον νέο τίτλο ή στοιχεία στο gameplay, αλλά η βασική λούπα παραμένει εθιστική και ευχάριστη καθόλη την διάρκεια. Καθώς τρέχουμε πάνω στο επίπεδο πυροβολούμε συνεχώς προς κάθε μεριά χωρίς να χρειαστεί να ξαναγεμίσουμε το όπλο μας ενώ παράλληλα βρίσκουμε upgrades και άλλων ειδών όπλα όπως Machineguns, Homing Guns, Flamethrowers και Lasers. Οι εχθροί μας κυμαίνονται από απλούς στρατιώτες μέχρι και εξωγήινους με τα αφεντικά να παραμένουν τεράστια την στιγμή που γεμίζουν την οθόνη με παγίδες, σφαίρες και εμπόδια. Η βασική εμπειρία παραμένει σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητη οπότε όσοι περίμεναν κάτι διαφορετικό ίσως να απογοητευτούν.

Ωστόσο, δεν είναι όλα ίδια. H WayForward έχει υλοποιήσει ορισμένες βελτιώσεις από παρόμοιους τίτλους που έχει φτιάξει ή παιχνίδια όπως το Contra 4 αφού μπορούμε να έχουμε δύο διαφορετικά Special Weapons και να τα εναλλάσσουμε κατά την διάρκεια της μάχης οποιαδήποτε στιγμή. Αν βρούμε διαφορετικά Special Weapons τότε τα αλλάζουμε σηκώνοντάς τα, πετώντας παράλληλα το όπλο που έχουμε εξοπλισμένο. Έτσι, αν έχουμε αγαπημένα όπλα τότε θα πρέπει να προσέχουμε πριν σηκώσουμε τα drops που προκύπτουν μιας και μπορεί να αλλάξουμε δραστικά το firerate μας ενώ μπορεί να μην το θέλουμε. Από την άλλη, έχουμε την επιλογή αναβάθμισης όπλων σηκώνοντας duplicates προσθέτοντας έτσι ένα επιπλέον επίπεδο βάθος στο εκάστοτε build μας. Υπάρχουν και διάφορα risk-reward σύστηματα στο gameplay καθώς αν έχουμε αναβαθμίσει το όπλο μας και δεχθούμε ζημιά χάνουμε την αναβάθμιση ενώ η δυνατότητα υπερφόρτωσης (Overload) των όπλων μας προσφέρει προσωρινά οφέλη όπως ασπίδες, αργό χρόνο και drones με το κόστος της θυσίας ενός αγαπημένου όπλου.

Δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε και τους νέους χαρακτήρες που προσθέτονται στο roster αφού φέρνουν νέες ικανότητες όπως αιώρηση, τη χρήση ενός γάντζου ή slides για να αποφεύγουμε εισερχόμενες επιθέσεις. Αν και αυτές οι αλλαγές μπορεί να μην αλλάζουν δραστικά το gameplay, παρέχουν διαφορές που προσδίδουν μια “φρεσκάδα” μέσα στη γνώριμη δράση. Σε αυτό βοηθάει και η ύπαρξη του Perk Shop που μας πουλάει ορισμένες αναβαθμίσεις ή χαρακτηριστικά που μπορούμε να εξοπλίσουμε πριν την έναρξη κάποιου επιπέδου και συνήθως ενισχύουν τις ικανότητες του εκάστοτε χαρακτήρα όπως invincibility frames για τον Bill όταν κάνει Dash.

Μαζί με την γραφική αναβάθμιση θα δούμε κλασικά επίπεδα να επιστρέφουν μαζί με νέα να προσθέτονται διατηρώντας όμως την ασταμάτητη, δυνατή δράση της σειράς. Το πρώτο επίπεδο μας ταξιδεύει στο πρώτο παιχνίδι της σειράς καθώς παλεύουμε μέσα από κύματα στρατιωτών ώστε να καταλήξουμε μπροστά από ένα τείχος και τον πυρήνα του που πρέπει να καταστρέψουμε. Προχωρώντας όμως θα ξαναζήσουμε εμβληματικές στιγμές και θα περιπλανηθούμε μέσα από γνωστά επίπεδα όπως το εσωτερικό ενός ζωντανού οργανισμού με την μόνη διαφορά πως εδώ έχουμε αναβαθμισμένα γραφικά και περιβάλλοντα.

Εκτός του Story Mode, επιστρέφουν και τα Arcade και Challenge Modes από το Contra 4 με το πρώτο να επιτρέπει τη συνεργασία τεσσάρων παικτών με στόχο να φτάσουμε στο τέλος της ιστορίας με έναν προκαθορισμένο αριθμό ζωών. Το Challenge Mode μας δίνει ειδικούς περιορισμούς και προκλήσεις όπως το να ξεπεράσουμε ένα επίπεδο με ένα συγκεκριμένο όπλο ή χωρίς να μπορούμε να πυροβολήσουμε. Αυτές οι δύο λειτουργίες δίνουν μια ιδιαίτερη χροιά σε όλο το gameplay και απευθύνονται κυρίως σε παρέες και σε όσους θέλουν να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους σε πιο ακραία σκηνικά.

Κατά την κυκλοφορία του παιχνιδιού έγινε λόγος για ορισμένα προβλήματα τόσο στον τεχνικό τομέα όσο και για ορισμένα bugs και glitches. Όταν λάβαμε τον τίτλο είχε ήδη ενσωματωθεί το πρόσφατο Full-release Patch οπότε δεν συναντήσαμε τα προβλήματα που περιγράφονταν πιο πριν παρά μόνο ένα glitch που διατηρούσε το Tip Window αν πεθαίναμε κατά την διάρκεια ενός Boss Fight.

Στο σύστημά μας δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβλημα, με τα FPS να παραμένουν σταθερά στα 144FPS αν και το Anti-Aliasing θεωρούμε πως ήθελε λίγη δουλειά παραπάνω, τουλάχιστον κατά την διάρκεια της δράσης. Ο χειρισμός ενδείκνυται με την χρήση χειριστηρίου αν και η αντιστοίχιση των κουμπιών δεν είναι και η πιο βολική.

To Contra: Operation Galuga είναι η επιστροφή της σειράς στην πιο κλασική φόρμουλα και κρατάει την ουσία εκεί που πραγματικά χρειάζεται. Ως παιχνίδι ήταν αυτό που ήθελα, αυτό που περίμενα από ένα run-and-gun arcade τίτλο αφού καταφέρνει να ενσωματώσει το πνεύμα της σειράς μαζί με μια σειρά ελαφρών βελτιώσεων και προσαρμογών ενώ από την άλλη δεν προσφέρει κάτι καινοτόμο ή διαφορετικό.

Αν και μπορεί να μην αποκτήσει τον τίτλο ενός σύγχρονου αριστουργήματος, αναζωογονεί την σειρά με οχτώ ανανεωμένα επίπεδα, νέους χαρακτήρες και την δυνατή αλλά ασταμάτητη δράση να παραμένει πιστή στην ιστορία της. Παράλληλα, παραμένει διασκεδαστικό είτε παίζουμε μόνοι μας είτε με παρέα ακόμα και αν ο χρόνος που μπορεί να χρειαστούμε για να το ολοκληρώσουμε δεν ξεπερνάει τις τρεις ώρες.

Ευχαριστούμε την CD Media S.A. για την παραχώρηση του παιχνιδιού.

Contra: Operation Galuga | Review
ΣΥΝΟΨΗ
Το Contra: Operation Galuga είναι η επιστροφή στις ρίζες της σειράς, προσφέροντας αυθεντική run-and-gun δράση σε οκτώ επίπεδα με παλιούς και νέους χαρακτήρες. Σαν τίτλος παραμένει πιστός στην σειρά χωρίς να καινοτομεί ιδιαίτερα - χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν είναι διασκεδαστικό παρά την μικρή του διάρκεια.
6.5
ΒΑΘΜΟΣ