The Legend of Legacy HD Remastered | Review

Όταν το The Legend of Legacy κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2015 υιοθέτησε πολλά κλασικά πρότυπα ενός παραδοσιακού turn-based JRPG με την διαφορά να εντοπίζεται τόσο στα γραφικά όσο και στο gameplay του αλλά δίχασε αρκετά την κοινότητα. Το The Legend of Legacy HD Remastered προσφέρει μια δεύτερη ευκαιρία στους παίκτες να εξερευνήσουν τον κόσμο του Avalon και αν και δεν είναι τόσο ισχυρό όσο ο διάδοχός του, το remaster παρουσιάζει τις προσπάθειες της εταιρείας να βελτιώσει την φόρμουλα της σειράς και να δώσει μια νέα πνοή στο παιχνίδι.

Παρόλο που η αφήγηση του παιχνιδιού παραμένει στο προσκήνιο, με τους παίκτες να επιλέγουν από επτά χαρακτήρες που ξεκινούν μια αναζήτηση για αρχαίο θησαυρό στο Avalon, το βάθος της αφήγησης εντοπίζεται στα διάφορα μπουντρούμια και κατά την διάρκεια της εξερεύνησης τους.

Η επιλογή του εκάστοτε ήρωα μας παραπέμπει σε μοναδικά κίνητρα και στόχους, με τον καθένα να ξεδιπλώνεται σταδιακά όσο προχωράμε στο παιχνίδι και ανακαλύπτουμε διάφορα στοιχεία για την περιπέτειά τους. Αυτό δεν σημαίνει όμως πως έχουμε να κάνουμε με “φρέσκους” ή πολύπλευρους χαρακτήρες αλλά περισσότερο με “κλασικά αρχέτυπα” ηρώων χωρίς κάποιο ουσιαστικό βάθος ή αλληλεπιδράσεις με άλλους ήρωες και χαρακτήρες.

Αλλά για να καταλάβουμε τον σκοπό μας στο The Legend of Legacy πρέπει να δούμε και σε τι setting βρισκόμαστε. Το The Legend of Legacy εκτυλίσσεται στο μυστηριώδες νησί Avalon, μια στεριά που ανακαλύφθηκε πρόσφατα, τυλιγμένη σε αρχαίες παραδόσεις και κατακλυζόμενη από τέρατα. Το νησί έχει πάνω του διάφορα αρχαία ερείπια που δημιουργήθηκαν από όντα γνωστά ως “Elementals”, ενώ κρατά μυστικά του παρελθόντος που περιμένουν να ανακαλυφθούν. Στην καρδιά του μύθου του νησιού βρίσκεται το Star Graal, ένα μυθικό τεχνούργημα που φημολογείται ότι δίνει αθανασία, προσελκύοντας αμέτρητους τυχοδιώκτες σε αναζήτηση της δύναμής του. Σε αυτό το σκηνικό, επτά πρωταγωνιστές συγκλίνουν στο Avalon, καθένας από τα δικά του κίνητρα και ενώνουν τις δυνάμεις τους για να εξερευνήσουν τις αχαρτογράφητες περιοχές υπό την καθοδήγηση του “Βασιλιά των Adventurers”.

Καθώς η ομάδα μπαίνει βαθύτερα στο Avalon, αποκαλύπτουν την πλούσια ιστορία του νησιού μέσα από μαγικές πέτρες και αρχαίους ναούς, αποκαλύπτοντας ένα ταραχώδες παρελθόν που σημαδεύεται από πολέμους και την ύπαρξη ισχυρών δυνάμεων. Το ταξίδι τους οδηγεί στο να έρθουν αντιμέτωποι με τη σκοτεινή κληρονομιά του Amelius, ενός τυράννου που αναζητούσε την αθανασία μέσα από το Star Graal, προκαλώντας τελικά to χάος. Μέσα από τις δοκιμασίες και τις μάχες, οι πρωταγωνιστές σφυρηλατούν τις δικές τους μοίρες, με κάποιους να επιλέγουν να αφήσουν πίσω το Avalon ενώ άλλοι να αγκαλιάσουν τους νέους ρόλους τους στη διαμόρφωση του μέλλοντος του νησιού.

H λογική πίσω από το The Legend of Legacy ακολουθεί αυτή άλλων κλασικών RPG ή και πιο μοντέρνων roguelike με μια ενιαία πόλη όπου οι παίκτες επιστρέφουν για να συγκεντρώσουν προμήθειες και να “παίζουν” με τον εξοπλισμό τους πριν επιστρέψουν. Κάθε μπουντρούμι που θα εξερευνήσουμε διακρίνεται από μοναδικά θέματα και μορφολογία και στόχος μας είναι να τα εξερευνήσουμε, να τα χαρτογραφήσουμε και να πουλήσουμε τις ανακαλύψεις μας στην πόλη. Ο βασικός κύκλος του παιχνιδιού μας ωθεί στο να εξερευνήσουμε νέους ορόφους, να ανακαλύψουμε νέες εργασίες και να αντιμετωπίζουμε συνεχώς νέες προκλήσεις.

Tο σύστημα μάχης του Legend of Legacy βρίσκεται όμως στο επίκεντρο του gameplay καθώς υιοθετεί ένα σύστημα turn-based μάχης με δυναμικούς σχηματισμούς του party μας, παρέχοντας ένα τακτικό πλεονέκτημα. Τοποθετώντας στρατηγικά τα μέλη της ομάδας μας και χρησιμοποιώντας προσωρινά stat buffs καλούμαστε να προσαρμοστούμε σε κάθε κατάσταση, να εντοπίσουμε αδυναμίες και να τις εκμεταλλευτούμε. Σε αυτές τις αποφάσεις έρχεται και “κουμπώνει” ένα ακόμα σύστημα που επηρεάζει αρκετά την ροή της μάχης και μας επιτρέπει να κάνουμε πιο περίπλοκες συνθέσεις για να εξερευνήσουμε το κάθε dungeon. Απλές επιθέσεις, ειδικές ικανότητες, άμυνα και αντικείμενα είναι οι βασικές επιλογές που έχουμε για την μάχη ενώ παράλληλα καλούμαστε να προσέχουμε την υγεία των μελών της λόγω της “τιμωρίας” που δεχόμαστε μετά την λήξη μιας μάχης. Συγκεκριμένα, όταν τελειώνει μια μάχη, η υγεία των μελών της ομάδας μας αναπληρώνεται αλλά αν ένα μέλος πεθάνει κατά την διάρκειά της επιστρέφει στην ζωή με την συνολική υγεία του “κομμένη”.

Η μίξη των στοιχείων της μάχης οδηγούν σε μια κυμαινόμενη καμπύλη δυσκολίας λόγω της μοναδικής προσέγγισής της τόσο στην εξέλιξη των χαρακτήρων όσο και τις μάχες. Ενώ ορισμένες περιοχές μπορεί να αισθάνονται εύκολο να ολοκληρωθούν, υπήρξαν στιγμές που η δυσκολία εκτοξεύτηκε σε ορισμένα αφεντικά ή mobs που μας έπιασε απροετοίμαστους ή μας ζόρισε αρκετά.

Αυτό που μας έκανε εντύπωση ήταν η πρόοδος των ηρώων μας καθώς μετά από κάποιες μάχες λαμβάναμε τυχαίους πόντους σε στατιστικά ή skills δημιουργώντας έτσι builds που δεν μας εξυπηρετούσαν πάντοτε. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την πιο παραδοσιακή διανομή πόντων εμπειρίας που ωφελούσε το class του ήρωα με αποτέλεσμα να καλούμαστε να μεταβάλουμε συνεχώς την ομάδα μας και την δυναμική της. Ακόμα και αν νιώθουμε πως μετά από μια δύσκολη μάχη ανταμειβόμαστε για την προσπάθειά μας, η ανταμοιβή αυτή δεν είναι αρκετή για να μας ικανοποιήσει. Δεν μπορούμε να εκμεταλλευτούμε boss fights ή random encounters για να “σπρώξουμε” την άνοδο των επιπέδων μας οπότε και το grinding σταματάει να είναι αποτελεσματικό.

Συνηθίζοντας την παραπάνω λούπα, γρήγορα αντιλαμβανόμαστε ότι το παιχνίδι δεν έχει να προσφέρει κάτι παραπάνω ενώ πολλά στοιχεία στιγματίζουν τη συνολική του εμπειρία, μετατρέποντας το σε μια κουραστική και απογοητευτική επανάληψη. Για παράδειγμα, οι μάχες με δύσκολους εχθρούς μπορεί να διαταράξουν την εξερεύνηση, ενώ αν επιλέξουμε να φύγουμε από αυτές οδηγούμαστε στην αρχή της εκάστοτε περιοχής και χρειάζεται να ξαναρχίσουμε την περιπέτεια.

Από την άλλη, τα dungeons δεν διαφέρουν ιδιαίτερα μεταξύ τους και συχνά μοιράζονται παρόμοιους τύπους εχθρών. Παράλληλα δεν προσφέρουν νέες μάχες, στοιχεία στο gameplay ή κάτι αντίστοιχο που να τα κάνει να είναι μοναδικά. Αυτό μας οδηγεί σε μονότονο και κουραστικό παιχνίδι.

Το HD Remastered δεν αλλάζει πολλά και από πλευράς γραφικών. Ενισχύει τα ήδη υπάρχοντα μοντέλα με semi-celshaded γραφικά, ένα καλύτερο UI που ενώ είναι χτισμένο πάνω σε αυτό του 3DS μας βοηθάει να έχουμε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες αλλά δεν ξεπερνάει το chibi-anime-manga στυλ της αρχικής κυκλοφορίας.

To The Legend of Legacy HD Remastered είναι η δεύτερη ευκαιρία του παιχνιδιού του 2015 να εισχωρήσει στην ήδη μεγάλη συλλογή των JRPGs. Αν και θα μπορούσε να είναι ένα πιο ενδιαφέρον παιχνίδι, χρειάζεται αρκετό από τον χρόνο μας για να το καταλάβουμε και να βρούμε τον ρυθμό μας. Όσο προχωράμε όμως, θα διαπιστώσουμε πως υπάρχει αρκετή επαναληπτικότητα λόγω της έλλειψης νέων στοιχείων ή βελτιώσεων.Παρόλα αυτά, η τυχαία φύση της κάθε μάχης αλλά και της προόδου των ηρώων είναι ικανά να μας κρατήσουν κάποια συντροφιά μακροπρόθεσμα, ειδικά αν θέλουμε κάτι που δεν έχει τους “φοβερούς” μηχανισμούς ή τα “φανταστικά” gameplay στοιχεία.

Ευχαριστούμε την εκδότρια εταιρεία για την παραχώρηση του παιχνιδιού.

The Legend of Legacy HD Remastered | Review
ΣΥΝΟΨΗ
Το Legend of Legacy HD Remastered είναι η δεύτερη ευκαιρία του παιχνιδιού σε μια πιο μοντέρνα εποχή αλλά υποφέρει από επαναλαμβανόμενο gameplay και έλλειψη νέων στοιχείων.
7
ΒΑΘΜΟΣ