One Piece Odyssey | Review

Last updated:

Δεν πέρασε καιρός από τότε που το One Piece Odyssey κυκλοφόρησε σε κονσόλες και υπολογιστές και μας έδωσε μια ακόμα περιπέτεια των αγαπημένων μας πειρατών σε έναν νέο κόσμο. Αν και σαν ιστορία μπορεί να συνέβαλε στην ανάπτυξη και την ενδυνάμωση των αγαπημένων μας χαρακτήρων, δεν ήταν βασικό κομμάτι της συνολικής ιστορίας όπως οι ταινίες αλλά ήταν σημαντική για να μας γνωρίσει νέα στοιχεία και νέους χαρακτήρες από το σύμπαν του Oda. Ο τίτλος ήταν μια μοναδική περιπέτεια που ξέφευγε από τα τυπικά gameplay του Pirate Warriors και του World Seeker αφού υιοθέτησε μια πιο turn-based προσέγγιση αλλά μας γύρισε πίσω σε παλιές περιπέτειες του πληρώματος με αποτέλεσμα να γίνεται κάπως μονότονο, τουλάχιστον στις πρώτες ώρες.

Επιστρέφοντας στο One Piece Odyssey, θυμήθηκα γιατί ο τίτλος μου τράβηξε την προσοχή. Το πλήρωμα των Strawhats ταξιδεύει για άλλη μια φορά προς τον μεγάλο του προορισμό και ξαφνικά βρίσκεται στο μάτι μιας επικίνδυνης καταιγίδας που σηκώνει το καράβι τους και το σηκώνει στον αέρα, πάνω από το σύννεφα. Δεν επιστρέφουν στη Skypiea (Sky Islands) αλλά σε ένα νέο μέρος, στο νησί Waford που μια νέα περιπέτεια τους περιμένει.

Μια νέα περιπέτεια

Το One Piece Odyssey αναπτύχθηκε από την ILCA με την έκδοση να γίνεται, για άλλη μια φορά, από την Bandai Namco. Σε συνεργασία με τον Eiichiro Oda όλες οι μεριές καταφέρνουν να αποτυπώσουν για άλλη μια φορά έναν κόσμο γεμάτο μαγεία, ιδιαίτερα σκηνικά, περίεργα αλλά ενδιαφέροντα πλάσματα και μια ιστορία που κάλλιστα θα μπορούσε να αποτελεί κομμάτι της αφήγησης που ξεδιπλώνεται κάθε εβδομάδα στο manga και στο anime. H ILCA προσπαθώντας να ξεφύγει από το σχετικά απογοητευτικό World Seeker ανέλαβε να δημιουργήσει ένα νέο, διαφορετικό τίτλο που αυτή τη φορά θα μας έδινε πρόσβαση σε όλο το πλήρωμα ενώ παράλληλα μας επιτρέπει να εξερευνήσουμε έναν μεγάλο κόσμο μαζί με τις αναμνήσεις του πληρώματος.

Με την ιστορία του One Piece να στρέφεται σε πιο σοβαρά, καταστροφικά μονοπάτια, η νέα υπόθεση μας δίνει κάτι πιο ιδιαίτερο. Ως γνωστόν, τα περισσότερα anime παιχνίδια που βασίζονται σε κάποια μεγάλη σειρά προσπαθούν να μας επιστρέψουν σε ήδη γνωστές ιστορίες με νέους τρόπους. Η επίσκεψη του πληρώματος στο νησί Waford δεν θα αφήσει αδιάφορους τους Πέντε Γηραιούς που στέλνουν στο νησί ένα συγκεκριμένο άτομο για να τους σταματήσει την στιγμή που ένα γιγάντιο ρομπότ θα προσπαθεί να τους σκοτώσει.

Κατά την διάρκεια της πρώτης μάχης με αυτό το ρομπότ θα συναντήσουν τον Adio Suerte, έναν εξερευνητή και την Lim, μια κοπέλα με ιδιαίτερες ικανότητες όπως το να αφαιρεί αναμνήσεις και δυνάμεις από όσους αγγίζει. Κατά την διάρκεια αυτής της μάχης, η Lim αφαιρεί τις ικανότητες από όλο το πλήρωμα πιστεύοντας πως είναι κακοί πειρατές – και έτσι θέλει να εξασφαλίσει ότι δεν θα χρησιμοποιήσουν τις δυνάμεις τους για να βλάψουν το νησί – τις αποθηκεύει σε κύβους, τους οποίους σκορπίζει σε όλο το νησί. Έτσι, το πλήρωμα θα πρέπει να αναζητήσει όλους τους κύβους ώστε να επανέλθουν οι δυνάμεις σε όλα τα μέλη του πληρώματος. Αυτή η αναζήτηση όμως θα τους οδηγήσει σε περιοχές όπως οι Alabasta, Water-7, Enies Lobby, MarineFold και Dressrosa λειτουργώντας έτσι ως μια εισαγωγή σε όσους δεν έχουν επαφή με το franchise. Αυτό γίνεται μέσω των Memory Islands, δηλαδή κομμάτια αναμνήσεων από τις σημαντικότερες στιγμές του πληρώματος στα οποία γίνεται και μια σύντομη εισαγωγή όλων των extra προσωπικοτήτων που πρέπει να ξέρουμε.

Γνωρίζουμε πως το έργο του Eiichiro Oda μας ταξιδεύει σε έναν εξαιρετικά μεγάλο κόσμο. Πάνω από 1000 επεισόδια, σελίδες manga και ταινίες έχουν δημιουργήσει έναν κόσμο φαντασίας που μεγαλώνει συνεχώς και μας έχει δώσει μια άλλη ματιά για τους πειρατές. Φρούτα του Διαβόλου, περίεργες ικανότητες, φανταστικά και δημιουργικά σχέδια τόσο στις περιοχές όσο και στους χαρακτήρες επιτρέπουν στον Oda να συνεχίζει να μας δίνει μοναδικές δημιουργίες και ιστορίες γεμάτες μυστήριο αλλά και ενδιαφέρον. Το ταξίδι στο Waford είναι μια από αυτές αφού θα συναντήσουμε χαρακτήρες και τοποθεσίες που θα μας ωθήσουν στο να τις εξερευνήσουμε και να δούμε όλα όσα έχει να μας προσφέρει το εν λόγω νησί.

Τα σχέδια, οι δυνάμεις και οι σκέψεις των δύο νέων χαρακτήρων, των Adio και Lim ταιριάζουν “γάντι” στον κόσμο του παιχνιδιού αλλά και στο γενικότερο σύμπαν του One Piece. Ωστόσο, είναι δύο ήρωες που δεν συνδέονται με τα Φρούτα του Διαβόλου αφού οι δυνάμεις τους προέρχονται από κάποια άλλη πηγή και γι’αυτό τον λόγο θεωρούνται δύο απειλές αφού θα μπορούσαν να απειλήσουν την ισορροπία των δυνάμεων στον κόσμο. Παρόλα αυτά, η εξερεύνηση του Adio αλλά και των Strawhats θα τους οδηγήσουν σε νέες πληροφορίες για το ταξίδι τους ενώ παράλληλα θα δοκιμάσουν τις ικανότητές τους ενώ θα ξεκλειδώσουν άλλες που ακόμα δεν έχουμε δει εν δράσει ή δεν έχουμε δει εδώ και πολύ καιρό.

Θολές αναμνήσεις

H μετατροπή του One Piece σε ένα turn-based RPG ήταν μια μεγάλη, σωστή κίνηση ειδικά επειδή ξεπερνά τις αντίστοιχες προσπάθειες άλλων ομάδων όπως του Fairy Tail από την KOEI Tecmo. To περιβάλλον του One Piece Odyssey είναι γεμάτο με ζωντανά χρώματα και εικόνες που συμβαδίζουν με το στυλ της σειράς. Τα μικρά animations αναδεικνύουν την ιδιόμορφη φύση του One Piece και αντικατοπτρίζουν τη συχνά ανυπόμονη φύση του Luffy και την ιδιορρυθμία του πληρώματός του. Εκτός ορισμένων τμημάτων, οι κόσμοι του One Piece Odyssey είναι τεράστιοι και γεμάτοι με συλλεκτικά αντικείμενα, πράγματα που θέλουμε να ανακαλύψουμε, αποστολές που πρέπει να εκπληρώσουμε και side quests που προσθέτουν μια ακόμα πινελιά στην συνολική εμπειρία. Το ίδιο το Waford έχει πολλές διαφορετικές τοποθεσίες που δεν θα είναι άμεσα προσβάσιμες λόγω των traversal options που είναι κλειδωμένα πίσω από την εξέλιξη της κύριας ιστορίας. Παρόλα αυτά, δεν λείπουν μέρη για να ανακαλύψουμε στην αρχή. Οι περιοχές που εμφανίζονται και στο Memoria είναι επίσης τεράστιες, με πολλές μεγάλες ζώνες, μπουντρούμια και τοπία που αποτίουν φόρο τιμής στα κύρια Story Arcs.

Υπάρχουν τέσσερα βασικά Story Arcs που εμφανίζονται στο One Piece Odyssey και παρόλο που οι περισσότεροι μπορεί να έχουν δει αυτές τις ιστορίες να παίζονται στο anime ή στο manga, αυτές οι επαναλήψεις μπορεί να έχουν διαφορετικά ή παραποιημένα γεγονότα λόγω της φύσεως του πληρώματος. Εξάλλου, το πλήρωμα έχει δεχθεί την εκπαίδευση των δύο ετών μετά το Summit War Saga οπότε η ματιά και η στάση τους απέναντι στα γεγονότα είναι αισθητά διαφορετική. Αυτό μας επιτρέπει να ξαναζήσουμε μερικές επικές μάχες ενώ παράλληλα επιτρέπει στους νεοφερμένους να βιώσουν πράγματα έξω από το πλαίσιο της αρχικής ιστορίας.

O χρόνος που θα περάσουμε στο Waford είναι αρκετά λιγότερος από εκείνον που θα αφιερώσουμε στα Memory Islands. Για παράδειγμα, η Alabasta απαιτεί περίπου 9 ώρες για να την ολοκληρώσουμε και αφού το κάνουμε θα επιστρέψουμε σε ένα μικρό κομμάτι του Waford εκεί όπου θα μπορέσουμε να εξερευνήσουμε νέα σημεία και να αντιμετωπίσουμε κολοσσούς ώστε να ελευθερώσουμε περισσότερες από τις δυνάμεις μας και να πάμε στην επόμενη ανάμνηση. Το Waford είναι ένας ενδιαφέρον προορισμός τόσο ως προς την εξερεύνηση και τα τοπία του όσο και ως προς το lore που μπορεί να κρύβεται από πίσω, ενώ τα Memory Islands αποτελούν ένα γράμμα αγάπης προς το One Piece την στιγμή που δίνουν μια διαφορετική ματιά σε ήδη γνωστές ιστορίες. Ακόμα και χωρίς το βασικό gameplay, η περιπέτεια αυτή είναι μια που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των One Piece fans.

Επιστροφή στην παράδοση

Το One Piece Odyssey είναι ένα “παραδοσιακό” JRPG μιας και ξεφεύγει από τα δεσμά του action combat και προσπαθεί να κάνει την διαφορά με μοναδικά συστήματα και ενδιαφέρουσες αλλαγές σε μια γνωστή, βασική φόρμουλα. Η ομάδα μας αποτελείται κάθε φορά από τέσσερις ήρωες με την δυνατότητα να μπορούμε να τους αλλάξουμε κατά την διάρκεια της μάχης, ανάλογα την περίσταση. Μπορούμε να επιτεθούμε με μια απλή κίνηση, να χρησιμοποιήσουμε ειδικές ικανότητες και να χρησιμοποιήσουμε αντικείμενα ή να επιλέξουμε να επιτεθούμε με διαφορετική σειρά.

Κάθε εχθρός που αντιμετωπίζουμε είναι πάντα ορατός στον τομέα που εξερευνούμε οπότε δεν έχουμε τυχαίες μάχες για να μας ανησυχούν. Επιπλέον, αντί να έχουμε εχθρούς και συμμάχους στον ίδιο χώρο, το πεδίο της μάχης είναι χωρισμένο σε διαφορετικά τμήματα με έναν ή περισσότερους συμμάχους στο κάθε ένα. Ο σκοπός αυτού του χωρισμού εντοπίζεται στον τρόπο που γίνονται και οι μάχες στην σειρά αφού πολλές φορές η ομάδα χωρίζεται και μάχεται ενάντια σε διαφορετικούς εχθρούς, σε διαφορετικά σημεία. Αν καταφέρουμε να καθαρίσουμε ένα τμήμα πριν τελειώσει η μάχη, μπορούμε να πάμε να βοηθήσουμε τα υπόλοιπα μέλη ως backup.

Οι γύροι στο One Piece Odyssey είναι λίγο πιο περίπλοκοι στην αρχή. Μόλις ένα μέλος του πληρώματος κάνει τη κίνησή του, δεν μπορεί να κάνει τίποτα έως ότου όλα τα άλλα μέλη ολοκληρώσουν την δική τους. Μόνο όταν συμβεί αυτό, το One Piece Odyssey θα θεωρήσει ότι ένας γύρος έχει ολοκληρωθεί. Κατά την επιλογή των ενεργειών που θα κάνουμε, θα δούμε επίσης ένα εικονίδιο ενός εχθρού που αναβοσβήνει, υποδεικνύοντας ότι αυτός ο εχθρός θα εκτελέσει τη κίνησή του αφού κάνουμε τη δική μας.

Κάθε ήρωας διακρίνεται από διαφορετικούς τύπους, με τους βασικότερους να είναι τα Power, Technique και Speed με τον κάθε έναν να είναι δυνατός ή αδύναμος ενάντια σε άλλες, με την κλασική λογική του Πέτρα-Ψαλίδι-Χαρτί. Για παράδειγμα, το κεντρικό τρίο, οι Luffy, Zoro και Sanji είναι τα DPS της ομάδας με τον Chopper να είναι το Healing Support. Από την άλλη, οι Nami, Usopp και Robin χρησιμοποιούν elemental και AoE επιθέσεις για να ελέγξουν καλύτερα μεγαλύτερα πλήθη αντιπάλων. Κάθε ειδική ικανότητα χρησιμοποιεί TP για να ενεργοποιηθεί των οποίων ποσοστό παίρνουμε πίσω κάθε φορά που κάνουμε μια απλή επίθεση. Παράλληλα, η αλλαγή των ηρώων μας κατά την διάρκεια της μάχης ώστε να χρησιμοποιούμε τις κατάλληλες δυνάμεις και αδυναμίες είναι κάτι που θα μας βοηθήσει αισθητά στην έκβαση μιας μάχης. Μαζί με τα παραπάνω έχουμε και το Dramatic Action System, έναν μηχανισμό μικρών αποστολών που προκύπτουν τυχαία. Αυτές οι δράσεις μας δίνουν αποστολές όπως το να νικήσουμε εχθρούς σε μια συγκεκριμένη περιοχή ή να κάνουμε κάποια ιδιαίτερη ικανότητα προς άλλα μέλη. Αν ολοκληρώσουμε επιτυχώς αυτά τα ζητούμενα τότε αποκτούμε αρκετούς πόντους εμπειρίας που μας βοηθούν με την σειρά τους να “ανεβάσουμε” αρκετά την ομάδα μας.

Στην ανάπτυξη της ομάδας συντελούν και τα Equipment και Crafting συστήματα. Στον τομέα του εξοπλισμού θα βρούμε πολλά accessories που μας ανταμείβουν με διαφορετικές βελτιώσεις σε στατιστικά. Εδώ όμως η τοποθέτησή τους γίνεται με ένα grid-based πίνακα (σαν τα inventories σε παιχνίδια όπως το Diablo και Path of Exile) που πολλές φορές μας οδηγεί στο να “ψαχνόμαστε” με την τοποθέτησή τους παρά με το να νοιαζόμαστε για τις βελτιώσεις που μας προσφέρουν. Για να γίνει πιο αντιληπτό αυτό, στην αρχή του παιχνιδιού λάβαμε ένα accessory που έδινε μια καλή αύξηση στην άμυνα του χαρακτήρα μας αλλά κάλυπτε όλες τις θέσεις του αποθηκευτικού χώρου με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να βελτιώσουμε κάτι άλλο με δεύτερο accessory.

Όσο για το Crafting, εξερευνώντας το νησί θα βρούμε υλικά που θα μας επιτρέψουν να φτιάξουμε χρήσιμα αντικείμενα όπως healing items, revives ή debuff items για τους εχθρούς μας. Αργότερα, η Robin θα μας δίνει την δυνατότητα να ενώνουμε accessories μαζί ώστε να παράγουμε καλύτερα στατιστικά και δράσεις δημιουργώντας έτσι πιο ιδανικές συνθήκες για τις μάχες. Αυτό έχει ως συνέπεια να δημιουργούμε αντικείμενα που είναι εξαιρετικά δυνατά σε σημείο που δεν θα χρειαστεί να ανησυχούμε για τις προκλήσεις που μας περιμένουν προς το τέλος του παιχνιδιού.

Όσο εξερευνούμε το νησί θα βρούμε αρκετά αντικείμενα που θα μας βοηθήσουν στην μάχη ενώ ανάλογα τον χαρακτήρα που θα επιλέγουμε κατά την αναζήτηση – την ίδια στιγμή που έχουμε την δυνατότητα να τους αλλάζουμε στην στιγμή – θα βρίσκουμε και διαφορετικά υλικά στις περιοχές. Πιο συγκεκριμένα, αν επιλέξουμε τον Sanji θα βρίσκουμε υλικά μαγειρικής για να φτιάξουμε νέα πιάτα ενώ ο Zoro καταστρέφει εμπόδια και πόρτες που μας κόβουν. Η Nami από την άλλη μπορεί να βρει θησαυρό και λεφτά ενώ ο Chopper μπορεί να εντοπίσει φυτά για να φτιάξει φάρμακα και healing items.

Έχοντας αρκετές επιλογές για να ενισχύσουμε τις δυνάμεις μας, η δυσκολία του παιχνιδιού είναι μικρή, κάτι που μπορεί να στοιχίζει σε ένα turn-based RPG με βάση την στρατηγική. Η είσοδος σε ένα νέο Memoria Island θα αυξήσει ελαφρώς τη δυσκολία, αλλά δεν θα χρειαστεί πολύς χρόνος για να “διαβάσουμε” και να μάθουμε τους νέους αντιπάλους μας.

Μαζί με την ευκολία του gameplay υπάρχουν και κάποια ακόμα στοιχεία που μπορούν να θεωρηθούν αρνητικά, ειδικά σε συστήματα όπως το Steam Deck ή για την πρόσφατη έκδοση του Nintendo Switch. Το U.I. του παιχνιδιού, κυρίως κατά την διάρκεια της μάχης, είναι αρκετά φορτωμένο. Για παράδειγμα, το παλώμενο εικονίδιο των χαρακτήρων αποσπά υπερβολικά την προσοχή, σε σημείο που και άλλοι παίκτες έχουν μοιραστεί την ενόχλησή τους για το πόσο φορτωμένο είναι. Σε συνδυασμό με το πόσο παράξενα είναι τα διατυπωμένα σεμινάρια και το αργό ξεκίνημα του παιχνιδιού, δεν δίνεται η καλύτερη πρώτη εντύπωση με αποτέλεσμα να είναι λογικό πολλοί να μην έχουν την υπομονή να συνεχίσουν.

Αδυνατώντας να αποφύγω την σύγκριση με το World Seeker, η εμφάνιση, η παρουσίαση και τα γραφικά του Odyssey φαντάζουν ανώτερα. Τα 3D μοντέλα είναι αρκετά λεπτομερή αλλά παράλληλα ευχάριστα στο μάτι δίνοντας την αίσθηση ενός μοντέρνου anime. Όπως είπαμε και παραπάνω, τα περιβάλλοντα είναι γεμάτα ζωή και ομορφιά σπρώχνοντάς μας να τα εξερευνήσουμε ενώ οι εχθροί μας έχουν σημαντική ποικιλία που δύσκολα βρίσκουμε σε άλλα JRPG – αλλά και πάλι δεν λείπουν οι αναχρωματισμοί σε πολλούς από τους εχθρούς. Για παράδειγμα, ένας εχθρός μπορεί να έχει άσπρο χρώμα υποδηλώνοντας πως ο τύπος του αλλάζει σε πάγο αφαιρώντας όμως το αίσθημα ποικιλίας την οποία έχει άφθονη η σειρά.

Απόδοση σαν…anime

Όσο παίζαμε εντοπίσαμε και κάποια πράγματα που μας ενόχλησαν καθώς μας θύμισαν τα design του παρελθόντος. Εξερευνώντας το Waford θα βρούμε σε πολλά σημεία αόρατους τοίχους που μας εμποδίζουν από το να προχωρήσουμε. Αντίστοιχα, αν χρησιμοποιήσουμε ικανότητες περιήγησης όπως το Gum-Gum Rocket για να περάσουμε απέναντι, ο χαρακτήρας μας μένει στάσιμος για μερικά δεύτερα πριν είναι σε θέση να προχωρήσει. Άλλες στιγμές, αν ξεφύγουμε από το μονοπάτι του main quest βλέπουμε έναν μικρό διάλογο που μας λέει πως “δεν είναι αυτός ο σωστός δρόμος” και όλα σκοτεινιάζουν για 1-2 δευτερόλεπτα πριν μας γυρίσει πίσω με αποτέλεσμα να διακόπτεται η ροή. Αυτό είναι κάτι που συμβαίνει και όταν αλλάζουμε τους ήρωες κατά την διάρκεια της εξερεύνησης, κάτι που μας παραξένευσε την στιγμή που υπάρχουν παιχνίδια που αλλάζουν τους ενεργούς ήρωες χωρίς διακοπές.

Μιας και επανερχόμαστε στον κόσμο του One Piece Odyssey μετά από αρκετό καιρό και έχοντας στην κατοχή μας συστήματα όπως το Steam Deck και το Nintendo Switch, πιστεύουμε πως η απόδοση του τίτλου είναι αρκετά καλή σε ένα μεγάλο εύρος συστημάτων. Χωρίς να θυσιάζονται καρέ και ποιότητα γραφικών, ο τίτλος είναι ικανός να τρέξει σε 50-60FPS σε σχετικά υψηλές ρυθμίσεις στο Steam Deck (LCD) ενώ στο Nintendo Switch, παρά τα “ξεπλυμένα” textures σε ορισμένα σημεία, δεν υπάρχαν θέματα που χρήζουν ιδιαίτερης αναφοράς. Ωστόσο, η εμπειρία είναι κλάσης ανώτερη τόσο σε υπολογιστές όσο και στο Steam Deck, αλλά δεδομένης της φύσης του παιχνιδιού δεν θα αντιμετωπίσετε ιδιαίτερα προβλήματα ή ενοχλήσεις.

Το One Piece Odyssey είναι ένα ακόμα ταξίδι στο παρελθόν της σειράς αλλά με μια νέα ματιά και νέες εμπειρίες που αναμειγνύονται σε ένα ενδιαφέρον νέο νησί με εξίσου ενδιαφέροντες χαρακτήρες και στιγμές. Αν και το σύστημα μάχης είναι αισθητά ελαφρύ σε σχέση με αντίστοιχα παιχνίδια, τα DLCs που περιλαμβάνονται στην Deluxe Edition “ανοίγουν” κάπως παραπάνω την αφήγηση ενώ μας παρουσιάζουν μεγαλύτερες προκλήσεις που θα θέλαμε να δούμε στο βασικό παιχνίδι. Ως τίτλος, παραμένει ένα αξιοσημείωτο έργο που άνετα θα απολαύσουν οι φίλοι της σειράς αλλά και όσοι ψάχνουν ένα χαλαρό, παραδοσιακό JRPG που διηγείται μια ευχάριστη ιστορία γεμάτη μαγευτικές τοποθεσίες, ενδιαφέρουσες δυνάμεις και γνώριμα περιβάλλοντα και καταστάσεις.

Το Review Code ήταν μια παραχώρηση της Bandai Namco για το Alttab.gr

One Piece Odyssey | Review
ΣΥΝΟΨΗ
Το One Piece Odyssey προσφέρει μια νοσταλγική, αλλά ανανεωμένη εμπειρία με νέες προκλήσεις και την επιστροφή αγαπημένων χαρακτήρων, προσφέροντας στους φίλους της σειράς και στους λάτρεις των JRPGs ένα χαλαρό, παραδοσιακό RPG με μαγευτικές τοποθεσίες και ευχάριστη αφήγηση.
8.5
ΒΑΘΜΟΣ