Enshrouded | Early Access Review

Πριν από μερικά χρόνια, όταν το Steam ξεκίνησε το πρόγραμμα του Early Access επιτρέποντας σε φιλόδοξες ομάδες ανάπτυξης και developers να αναπτύσσουν τα παιχνίδια τους και να τα πουλάνε νωρίτερα πριν να είναι έτοιμα, είδαμε πάρα πολλούς τίτλους να γεμίζουν την πλατφόρμα με αρκετούς από αυτούς να μην βλέπουν ποτέ το φως της κυκλοφορίας – βλ. 7 Days to Die. Βέβαια, το πρόγραμμα αυτό βοήθησε άλλα διαμαντάκια να γίνουν καλύτερα και να καταφέρουν να γίνουν μεγάλες επιτυχίες με μερικά από αυτά να είναι το Don’t Starve Together, το Darkest Dungeon και φυσικά ο νικητής του 2023, Baldur’s Gate 3.

Μαζί με το Palworld, που αποτελεί την πιο “hot” Early Access κυκλοφορία της χρονιάς μια ακόμα ομάδα ανάπτυξης προσπαθεί να αναπτύξει το δικό της παιχνίδι επιβίωσης και κατασκευών, σε μια θάλασσα γεμάτη με το είδος. Η Keen Games, η επόμενη ομάδα με το δικό της fantasy adventure παιχνίδι καταφέρνει να ξεχωρίσει τόσο με τον μεγάλο, ξεχωριστό του κόσμο όσο και με το σύστημα κατασκευής του που ενδέχεται να είναι από τα καλύτερα που έχουμε δει.

Το Enshrouded είναι ένα παιχνίδι με μια υποτυπώδη ιστορία και ενθαρρύνει τους παίκτες να φτιάξουν το δικό τους βασίλειο και τις δικές του ιστορίες ενώ εξερευνά αυτή την μυστήρια έκταση για θησαυρούς και κειμήλια. Το παιχνίδι λαμβάνει χώρα σε έναν μεγάλο φανταστικό κόσμο που “αγκαλιάζεται” από μια ομίχλη γνωστή ως Shroud. Η ομίχλη αυτή καλύπτει κάθε πεδιάδα και ξυπνάει πλάσματα και τέρατα όπως απέθαντους και μεταλλαγμένους. Μέσα σε αυτές τις συνθήκες θα μπορέσουμε να βρούμε νέα υλικά, σπάνια αντικείμενα, πανοπλίες, όπλα και σημαντικούς θησαυρούς. Για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε σε αυτόν τον κόσμο επικαλούμαστε την δύναμη της Φλόγας, της μόνης πηγής φωτός που μπορεί να κρατήσει μακριά την ομίχλη.

Ως παίκτες, ξυπνάμε σε ένα αρχαίο θησαυροφυλάκιο και ανάβουμε την πρώτη μεγάλη Φλόγα και ξεκινάμε το ταξίδι μας για να εξερευνήσουμε αυτόν τον κόσμο και να φτιάξουμε την αποικία μας. Αφού φτιάξουμε πρώτα την βάση μας και βάλουμε ένα Altar για την Φλόγα – που με την σειρά του μας δίνει ένα ασφαλές τοπίο για να δραστηριοποιούμαστε, θα αναζητήσουμε άλλους ‘Awakened’ για να τους στρατολογήσουμε και να τους χρησιμοποιήσουμε για να ενισχύσουμε την βάση μας και να αντιμετωπίσουμε πιο αποτελεσματικά το Shroud.

To χτίσιμο της βάσης μας εντοπίζεται στην ίδια φλέβα με άλλα παιχνίδια του είδους όπως το Valheim και το πρόσφατο Palworld αφού δημιουργούμε κομμάτια κτηρίων όπως τοίχους, σκεπές, πόρτες και δοκάρια τα οποία “κολλάνε” μεταξύ τους και μας βοηθούν να δημιουργήσουμε όμορφα αποτελέσματα, αν έχουμε την φαντασία. Σίγουρα θα περάσουμε πολλές ώρες δημιουργώντας το σπίτι μας, κτήρια για τις εργασίες μας και σπίτια για τους υπόλοιπους παίκτες και NPCs ενώ παράλληλα τα εμπλουτίζουμε με έπιπλα, διακοσμητικά και χρήσιμα αντικείμενα. Για να δημιουργήσουμε τα υλικά, θα χρησιμοποιήσουμε φυσικούς πόρους όπως ξύλο, πέτρες, χόρτα και ορυκτά για να φτιάξουμε τα υλικά που θα χρειαστούμε και με το σφυρί μας να τα ενώσουμε.

Αφού καταφέρουμε να φτιάξουμε το πρώτο, αδύναμο σετ μάχης ξεκινάμε την αποστολή μας να βρούμε άλλους NPCs και να τους φέρουμε στην βάση μας. Για τώρα, δεν υπάρχουν πολλοί που μπορούμε να βρούμε αλλά αυτοί που βρίσκουμε είναι αρκετά απαραίτητη για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε το Campaign με πρώτο και καλύτερο τον Oswald the Blacksmith. Αφού βρούμε την φυλακή του, θα πρέπει να δημιουργήσουμε ένα Summoning Staff για να τον φέρουμε στην βάση και να μας δημιουργεί πιο εκλεπτισμένα αντικείμενα – αφού του φτιάξουμε το κατάλληλο κατάλυμα μαζί με τα εργαλεία και τα Workbenches που θα το επιτρέψουν.

Στο Enshrouded, η εξέλιξη μας δεν βασίζεται σε παραδοσιακά μοντέλα αφήγησης που θα βρούμε σε άλλα RPG. Αντίθετα, οι παίκτες πρέπει να αναβαθμίζουν συνεχώς το Flame τους για να εξερευνήσουν πέρα από τα αρχικά biomes, αντιμετωπίζοντας την πρόκληση να επιβιώσουν μέσα στο θανατηφόρο Shroud που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του χάρτη. Η εξερεύνηση μέσα στο Shroud θέτει ένα χρονικά περιοριστικό σενάριο επιβίωσης, όπου πρέπει να διαχειριζόμαστε το χρόνο μας με σύνεση για να αποφύγουμε τον θάνατο, αν και αυτός μετριάζεται με την επαναφορά μας σε κοντινά σημεία ελέγχου ή Flame Altars, χάνοντας μόνο λίγα από τα λάφυρα που κρατάμε.

Ενώ η αναβάθμιση του Flame ενισχύει τη δυνατότητα επιβίωσης μας στο Shroud, για να την επιτύχουμε απαιτείται αρκετό grind και εξερεύνηση, με περιορισμένη καθοδήγηση από NPCs. Η σπανιότητα των NPCs, εκτός από αυτούς που σώσαμε και τοποθετήσαμε στη βάση μας, σε συνδυασμό με ασαφείς τοποθεσίες αντικειμένων, μπορεί να μας απογοητεύσουν. Ωστόσο, το παιχνίδι παρέχει tutorials για να βοηθήσει τους παίκτες να πλοηγηθούν στα διάφορα συστήματα του.

Για κάθε NPC που θα φέρουμε στην βάση μας θα πρέπει να φτιάξουμε και από ένα κατάλυμα που θα περιέχει τα αντίστοιχα εργαλεία και benches για να μπορούμε να εκμεταλλευτούμε τις ικανότητές τους και να μπορέσουμε να προχωρήσουμε σε νέες συνταγές. Ξεκλειδώνοντας νέες συνταγές θα ανοίξουμε και περισσότερες δυνατότητες χτισίματος όπως να βάλουμε παραπάνω ορόφους, έπιπλα, και διακοσμητικά.

Φυσικά, πέρα από τις αναβαθμίσεις στα κτήριά μας, θα δούμε και αναβαθμίσεις στην Φλόγα μεγαλώνοντας την εμβέλεια της επιρροής μας και του πόσο μακριά θα διώξουμε την Ομίχλη. Έτσι, μπορούμε να περιηγηθούμε γύρω στον κόσμο και αργά αλλά σταθερά να φτιάξουμε ένα δίκτυο γρήγορου ταξιδιού για να πηγαίνουμε πιο γρήγορα σε σημεία ενδιαφέροντος ή άλλα καταλύματα που μπορεί να έχουμε φτιάξει κατά την διάρκεια της εξερεύνησης.

Ευτυχώς, η μετακίνηση στον κόσμο είναι μια πιο εύκολη υπόθεση σε σχέση με άλλα παιχνίδια του είδους, με τις επιρροές από το Breath of the Wild να είναι εμφανείς αφού αποκτούμε ένα grappling hook για να σκαρφαλώνουμε σε λόφους και κτήρια και ένα glider για να μπορούμε να αιωρούμαστε από υψηλά σημεία. Δεν λείπει και το τυπικό Stamina Meter που μειώνεται όσο τρέχουμε ή σκαρφαλώνουμε και δεν χρειάζεται να τα αναπληρώνουμε με τροφή ή νερό. Βασικά, εδώ δεν χρειαζόμαστε τροφή ή νερό για να έχουμε υπόψιν μας ούτε χρειάζεται να κοιμόμαστε – αν και όλα αυτά είναι ικανά να μας δώσουν απαραίτητα buffs για να κάνουμε την ζωή μας ακόμα πιο εύκολη.

Ακόμα και για Early Access τίτλος, το Enshrouded έχει αρκετά πολύ περιεχόμενο για να μας δίνει την αίσθηση ότι πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο παιχνίδι. Ωστόσο, υπάρχουν πολλά στοιχεία που σίγουρα μας παραπέμπουν στην Early Access κατάστασή του με μερικά μικρά bugs και glitches, κακή ισορροπία σε ορισμένα τέρατα ή όπλα, το γεγονός ότι οι πόντοι εμπειρίας που λαμβάνουμε μας ανεβάζουν αρκετά αργά οπότε θα περάσουμε και πολλές ώρες ‘grindάροντας’ για να φτάσουμε στο επόμενο επίπεδο. Το τελευταίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό αν θέλουμε να εξερευνήσουμε μια περιοχή με τέρατα μεγαλύτερου επιπέδου από εμάς οπότε ο χρόνος του gameplay απλώνεται χωρίς λόγο.

Για να φτάσουμε το ανώτατο επίπεδο των Flame Altars και να μπορέσουμε να επεκταθούμε σε άλλα σημεία θα πρέπει να δημιουργήσουμε ΠΟΛΛΑ πράγματα. Σε αυτό βοηθάνε και οι NPCs που μας στέλνουν συνεχώς σε μικρότερα quests για να βρούμε αντικείμενα απαραίτητα στην δημιουργία συγκεκριμένων όπλων και armors. Αυτή η διαδικασία απαιτεί υπομονή καθυώς δημιουργούμε έναν περίπλοκο αγωγό σταθμών υλικών, όπως η μετατροπή ξύλου και βρωμιάς σε κάρβουνο για την τήξη μεταλλεύματος σε ingots. Ωστόσο, κάθε πόρος έχει πολλαπλές χρήσεις στο pipeline, οδηγώντας σε επαναλαμβανόμενους κύκλους από looting, mining, refining και crafting.

Αλλά όλες αυτές οι διαδικασίες δεν μπορούν να αυτοματοποιηθούν οπότε πρέπει να “κόβουμε βόλτες” ανάμεσα στους σταθμούς και να οργανώνουμε πόρους και δημιουργίες οπότε θα πρέπει και να διαμορφώσουμε την δομή της βάσης μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ώστε να εξοικονομούμε χρόνο.

Προς το παρόν, το Enshrouded θα μπορούσε κάλλιστα να δημιουργήσει τις βάσεις για ένα δυνατό D&D Campaign με φίλους. Ως Early Access τίτλος έχει αρκετό περιεχόμενο για να μας κρατήσει το ενδιαφέρον αλλά έχει και διάφορα θέματα που θέλουν δουλειά όπως η ισορροπία δυνάμεων και η ροή της εμπειρίας του χαρακτήρα μας. Το χτίσιμο και η δημιουργία αποτελούν τα Highlights του παιχνιδιού αλλά ακόμα και αν δεν μας ενδιαφέρουν αυτά, οι αποστολές, η εξερεύνηση και το σύστημα μάχης σίγουρα θα μας τραβήξουν, έστω και λίγο, το ενδιαφέρον.

Enshrouded | Early Access Review
ΣΥΝΟΨΗ
Με ένα δυνατό σύστημα κατασκευής και χτισίματος, ένα ελκυστικό σύστημα μάχης και αρκετή εξερεύνηση σε έναν μεγάλο κόσμο, το Enshrouded δεν μας δίνει την αίσθηση ενός απλού Early Access παιχνιδιού αλλά μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας.
8
ΒΑΘΜΟΣ