Βρισκόμαστε στις δεκαετίες μεταξύ 1970 και τέλη του 1980, σε μια εποχή στην οποία τα παιχνίδια για υπολογιστές απέκτησαν μια διαφορετική προοπτική, αυτή του πρώτου προσώπου. Πολλά από αυτά, αναδείχθηκαν ιστορικά παιχνίδια που τα συναντάμε μέχρι και σήμερα, όπως τα DOOM και τα Wolfenstein.

Κοινό αυτών των παιχνιδιών ήταν πως οι παίχτες αποτελούσαν τα μάτια του πρωταγωνιστή και εξερευνούσαν τρισδιάστατους χώρους δισδιάστατων γραφικών. Βασικός στόχος ήταν να περιπλανηθούν μέχρι το τέλος του επιπέδου ώστε να βρουν το κλειδί και να ανοίξουν την τελευταία πόρτα για να προχωρήσουν παραπέρα. Κατά την διάρκεια της περιπλάνησης έρχονταν αντιμέτωποι με διάφορους εχθρούς και για να τους προσπεράσουν είχαν στην κατοχή τους διάφορα είδη όπλων.

Το Castle Wolfenstein που κυκλοφόρησε για υπολογιστές Apple II το 1981 από την Muse Software αποτέλεσε τον πρώτο τίτλο μιας σειράς 9 συνολικά παιχνιδιών που αναπτύσσονται μέχρι και σήμερα. Σε αυτό, ο παίχτης βρίσκεται μέσα σε ένα Ναζιστικό Γερμανικό Οχυρό ονόματι Castle Wolfenstein και αποφεύγοντας τον εντοπισμό του από τους στρατιώτες, προσπαθεί να ξεφύγει από αυτό.

Αρκετά χρόνια αργότερα, η σειρά Wolfenstein έχει καταφέρει να εδραιωθεί για ακόμα μια φορά στις συλλογές των σύγχρονων παικτών διατηρώντας την νοσταλγία του παρελθόντος, ενισχύοντάς την παράλληλα με νέα στοιχεία, εντυπωσιακό gameplay, και ιστορίες που μας κρατάνε το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος.

Μέχρι σήμερα έχουμε δει τον W.J.Blazkowicz να δραπετεύει από μια ψυχιατρική κλινική όταν οι Nazi κατακτούσαν τον κόσμο με την βία, να αποτελεί ένα σημαντικό τμήμα μιας κρυφής επανάστασης, και εν τέλει να γίνεται ένας υπερστρατιώτης ικανός να ηγηθεί αυτής σε παγκόσμια κλίμακα. Έτσι, έχουμε έναν πρωταγωνιστή που περνάει από πολλά στάδια μέχρι να γίνει ένας δυναμικός ήρωας ορκισμένος να σώσει τον κόσμο από την βίαιη μανία της Ναζιστικής (εναλλακτικής) Γερμανίας.

Το Youngblood είναι το νέο παιχνίδι της σειράς, ένας τίτλος που «φέρνει» περισσότερο σε ένα expansion του The New Colossus, παρά ένα ξεχωριστό παιχνίδι. Αυτή την φορά, ο Blazkowicz χάνεται κατά την διάρκεια μιας αποστολής στην Ευρώπη σε μια εποχή όπου η Αμερική έχει απελευθερωθεί από τους Nazi και προσπαθεί να μαζέψει τα κομμάτια της. Ο πρωταγωνιστής έχει πλέον μια ολοκληρωμένη οικογένεια με δύο κόρες που εκπαιδεύονται καθημερινά προκειμένου να είναι έτοιμες στην περίπτωση που οι Γερμανοί θελήσουν να ξαναδοκιμάσουν την τύχη τους.

Το YoungBlood λειτουργεί ως προ-άγγελος των γεγονότων του Wolfenstein III γνωστοποιώντας από τα πρώτα μόλις λεπτά πως η Ευρώπη υποφέρει ακόμα από το χάος του πολέμου και πως ο Χιτλερ έχει πεθάνει από τα χέρια του Blazkowicz (όλα ξεκίνησαν με την όμορφη κλωτσιά στην μούρη του Αδόλφου). Οι δύο κόρες του William, Jessie «Jes» και Zofia «Soph» μαθαίνουν να παλεύουν και να ρίχνουν με όπλα αλλά δεν έχει χρειαστεί ποτέ να σκοτώσουν κάτι άλλο εκτός από ζώα – για κηνύγι τροφής.

Μια μέρα λοιπόν, η Grace Walker, πλέον μια από τις υπευθύνους του FBI, μαζί με την κόρη της Abby «Super Spesh» Caldwell επισκέπτονται την οικογένεια λόγω της απουσίας του William. Τα τρία κορίτσια κρυφακούν την συζήτηση που γίνεται με την μητέρα τους, και έτσι αποφασίζουν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους ταξιδεύοντας στο Παρίσι για να εντοπίσουν τον πατέρα τους. Εκεί είναι που θα αρχίσουν ένα μεγάλο ταξίδι μέσα από Γερμανικά φρούρια και κατεστραμμένες γειτονιές, σκοτώνοντας Ναζί και βοηθώντας τις τοπικές επαναστατικές συμμαχίες με τα προβλήματά τους.

Τo YoungBlood διατηρεί το κλασσικό gameplay πρώτου προσώπου που είδαμε και στο Wolfenstein II: The New Colossus. Αυτή την φορά όμως, αντί να προσπαθούμε να επιβιώσουμε μόνοι μας έχουμε και την βοήθεια της αδερφής μας, των Power Suits, και των συμπαικτών μας (μέσω του Buddy Pass). Κάνουμε λόγο για ένα Action-adventure FPS που τώρα επικεντρώνει στο Multiplayer Co-op και λιγότερα στην ιστορία, χωρίς αυτό να σημαίνει πως ξεφεύγει από τα όρια. Ο χαρακτήρας μας έχει στην κατοχή του μια πληθώρα από όπλα, ένα πιστόλι και ένα μαχαίρι ή τσεκούρι, με τα Power Suits να είναι διαθέσιμα από το πρώτο λεπτό.

Θα χρησιμοποιήσουμε το τσεκούρι για Stealth και Melee επιθέσεις, αλλά και για να αποκτήσουμε πρόσβαση σε άλλα κρυφά δωμάτια και ψηλά σημεία, ή για να σπάσουμε και να ανοίξουμε κιβώτια. Ως συνήθως, διάσπαρτα κομμάτια πανοπλίας θα ανανεώσουν τα ποσοστά προστασίας μας με την ζωή μας να αναπληρώνεται από δύο βασικά στοιχεία, τα πακέτα αναπλήρωσης και τα «Pep Talk Skills» των χαρακτήρων, ικανότητες που τις επιλέγουμε όταν δημιουργούμε τις παραμέτρους του χαρακτήρα προτίμησής μας.

Φεύγοντας από τα εδάφη της Αμερικής θα βρεθούμε στο Παρίσι, εκεί που οι κάτοκοι έρχονται αντιμέτωποι με την πραγματικότητα του πολέμου σε μια προσπάθεια να αντισταθούν. Οι δύο αδερφές πρέπει να ελευθερώσουν την περιοχή έχοντας την απαραίτητη ελευθερία να επισκεφθούν οποιαδήποτε από τις τέσσερις διαθέσιμες γειτονιές θέλουν. Θα ξεκινήσουμε καταστρέφοντας πύργους ελέγχου και ασφάλειας των Ναζί, καταλήγοντας να κάνουμε πιο εύκολες ή γρήγορες αποστολές προς όφελος της Γαλλικής Επανάστασης. Κάθε αποστολή αποτελείται από τον βασικό στόχο, με παράπλευρες απαιτήσεις να προκύπτουν όσο εμβαθύνουμε. Αλλά δυστυχώς, όπως έχουμε δει σε διάφορα looter shooter, η πλειοψηφία των αποστολών μετατρέπεται σε μια μονότονη δουλειά η οποία κάνει διαλείμματα μέσω της ιστορίας και των cutscenes.

Μια από τις προσθήκες στο YoungBlood είναι η εφαρμογή ενός RPG συστήματος. Σκοτώνοντας Ναζί και ολοκληρώνοντας αποστολές, η ηρωίδα μας αποκτά νέα επίπεδα δύναμης που της επιτρέπουν να ξεκλειδώσει περισσότερες ικανότητες ή να ενισχύσει τα υπάρχοντα στατιστικά της. Ωστόσο, πολλές κλασσικές ικανότητες που εντοπίζονται στα προηγούμενα παιχνίδια είναι πλέον κλειδομένες πίσω από πόντους εμπειρίας και άλλους περιορισμούς. Για παράδειγμα, το ‘Dual Wielding’ ισχύει μόνο για πιστόλια, και πρέπει να ξεκλειδώσουμε την αντίστοιχη ικανότητα για να το ενεργοποιήσουμε. Το ίδιο ισχύει αν θέλουμε να σηκώνουμε τα ‘Mega Weapons’ που μπορεί να ρίξουν οι αντίπαλοί μας.

Η στροφή στα RPG συστήματα φαίνεται και από τις ενδείξεις που έχουν οι εχθροί μας. Πλέον, κάθε στρατιώτης έχει την δική του μπάρα υγείας και άμυνας που διαφαίνεται πάνω από το κεφάλι του. Στους στρατιώτες που έχουν άμυνα ή κάποιο power suit, θα πρέπει να τα καταστρέψουμε είτε αδειάζοντας γεμιστήρες πάνω τους, είτε εντοπίζοντας τα αδύναμα σημεία τους. Παραδείγματος χάρη, θα βρούμε στρατιώτες που κουβαλάνε διπλά πολυβόλα και έχουν μπόλικη άμυνα. Σε αυτή την περίπτωση, το μυστικό είναι να πάμε από πίσω τους και να διαλύσουμε το backpack που κουβαλάνε. Αν όμως, οι εχθροί μας διακρίνονται από ένα εικονίδιο νεκροκεφαλής, τότε καλό θα ήταν να ετοιμαστούμε για μπόλικο…»bullet sponging».

Την εμφάνισή του κάνει και ένα νέο in-game currency που μας επιτρέπει να αναβαθμίζουμε τα όπλα μας, αλλά και να αγοράζουμε διακοσμητικά αντικείμενα για την στολή μας. Μέσω αυτού, ορισμένα όπλα αποκτούν μεγαλύτερη δύναμη και ενδιαφέρουσες ικανότητες, ενώ άλλα δέχονται επεκτάσεις όπως σιγαστήρες, κουκκίδες, στόχαστρα και περισσότερες σφαίρες.

Δεν γίνεται να παραβλέψουμε το δυνατό level design, τα γραφικά, και τους χαρακτήρες του παιχνιδιού. Για μια ακόμα φορά, η Arkane Studios καταφέρνει να εντυπωσιάσει δημιουργώντας πανέμορφα περιβάλλοντα που αντικατροπτίζουν με μεγάλη ακρίβεια μια κατακερματισμένη πόλη, ενώ ο «open-ended’ σχεδιασμός ενισχύει το αίσθημα της εξερεύνησης. Σε αυτό συντελεί και ο τέλειος ήχος που αγγίζει τα όρια του ρεαλισμού σε όποιο σημείο ή κατάσταση και αν βρισκόμαστε.

Η ομορφιά των γραφικών αποτυπώνεται και στα μοντέλα των χαρακτήρων και των όπλων. Κάθε αντικείμενο φέρει ξεχωριστές λεπτομέρειες και πολυπλοκότητα, με τους ήρωες να αναδεικνύουν τα συναισθήματά τους με ευπρόσδεκτα έντονες εκφράσεις. Και μιας και μιλάμε για εκφράσεις, οι δύο αδερφές είναι το καλύτερο και το χειρότερο δίδυμο που έχουμε δει σε παιχνίδι. Είναι αξιαγάπητες με τον τρόπο τους, αλλά και εκνευριστικά ρεαλιστικές. Αξιομνημόνευτη είναι η πρώτη φορά που σκοτώνουν έναν στρατιώτη, εκεί που η αδρεναλίνη και η ένταση της στιγμής τις οδηγεί στο να ζητοκραυγάζουν και να κάνουν εμετό (λόγω της πρώτης φοράς που βλέπουν εγκέφαλο να απλώνεται).

Για τους σκοπούς αυτής της ανάλυσης χρησιμοποιήσαμε ένα σύστημα με επεξεργαστή Intel Core i5-4690 στα 3.50GHz, 8GB DDR3 μνήμη RAM, την NVIDIA GeForce GTX1060 στα 3GB VRAM, Windows 10 64-bit και τον πρόσφατο GeForce 431.60 WHQL που τροποποιεί τις κάρτες μας για το Wolfenstein: YoungBlood

Οι ρυθμίσεις του παιχνιδιού μας επιτρέπουν να επιλέξουμε την οθόνη μας, την ανάλυση που επιθυμούμε, πόσα FPS θέλουμε να κλειδώσουμε, το FOV Slider, και τον τύπο του Vsync. Στα γραφικά μπορούμε να θέσουμε μια από τις προκαθορισμένες ρυθμίσεις, και να τροποποιήσουμε στοιχεία όπως τις Σκιές, αλλά και ρυθμίσεις όπως τα Particles, Directional Occlussion, Light, Anisotropic Filtering, Anti-Aliasing, Reflections, Decals, Motion Blur, Image Streaming, Depth of Field, HDR Bloom, Film Grain, και Chromatic Aberration.

Το Wolfenstein: YoungBlood είναι ένας τίτλος που βασίζει την απόδοσή του στις κάρτες γραφικών. Η NVIDIA GTX 1060 κατάφερε να διατηρήσει τα καρέ σταθερά στα 50 με 60fps, με μερικές τροποποιήσεις στις ρυθμίσεις. Σαν ένας σύγχρονος τίτλος, η απόδοση του παιχνιδιού είναι αρκετά καλή σε παλιές κάρτες γραφικών ενώ αντίθετα, θα δούμε πιο πρόσφατες κάρτες να ανταποκρίνονται στο μέγιστο.

Όσο για την έκδοση του Nintendo Switch, το ταλέντο της Panic Button παραμένει υψηλό μιας και ο τίτλος τρέχει χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα είτε σε Portable είτε σε Docked Modes. Ο τίτλος είναι κλειδωμένος στα 30FPS με μικρές πτώσεις σε σημεία με πολλά αντικείμενα ή εχθρούς, αλλά δεν επηρεάζουν στην συνολική εμπειρία. Για όσους από εμάς έχουν μάθει στα FPS των υπολογιστών τότε σίγουρα έχουμε συνηθίσει το μοντέλο ποντίκι – πληκτρολόγιο και η στόχευση με το χειριστήριο είναι πιο δύσκολη απ’ότι ξέρουμε – τουλάχιστον έτσι θα ήταν αν δεν υπήρχε το Gyro Control Scheme. Με τα Gyro Controls μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα Motion Controls του χειριστηρίου μας ώστε να σημαδεύουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια ακόμα και όταν έχουμε ενεργή την Aim Assist επιλογή. Η εφαρμογή της ρύθμισης αυτής, των Motion Controls, μοιάζει τόσο φυσική που θα έπρεπε να εφαρμόζεται σε κάθε Shooter της κονσόλας – βλέπε Fortnite. Να σημειωθεί εδώ πως ακόμα και το DOOM, δεν είχε στην αρχή Gyro Aiming, κάτι όμως που διορθώθηκε στην πορεία με αντίστοιχη ενημέρωση.

Η Panic Button για άλλη μια φορά αναγκάζεται να μειώσει την ποιότητα των γραφικών για να ανεβάσει αντίστοιχα την απόδοση. Μην ξεχνάμε πως μιλάμε για μια κονσόλα με υλικό περασμένης γενιάς που βασίζεται στην φορητότητα παρά στα φανταχτερά γραφικά και τα υψηλά καρέ. Δεν αντιλέγω πως η PC έκδοση είναι ανώτερη σε πολλά στοιχεία, ειδικά σε αυτή την περίπτωση που κάνουμε λόγο για ένα Shooter. Παράλληλα όμως, είναι ωραίο να παίρνουμε μαζί μας τα αγαπημένα μας παιχνίδια, όπου και αν βρισκόμαστε, ειδικά τώρα το καλοκαίρι.

Δυστυχώς, παρά τις προσθήκες και τις αλλαγές που αποσκοπούσαν στο να κάνουν το νέο παιχνίδι της σειράς κάτι ξεχωριστό, το Wolfenstein: YoungBlood δεν είναι όσο διασκεδαστικό θα θέλαμε. Μετά τις πρώτες ώρες παιχνιδιού ένιωσα πως δεν ήθελα να παίξω άλλο. Τα συστήματα που προσφέρονται εδώ τα έχω ξαναδεί άλλες τόσες φορές και η εμφάνιση του Wolfenstein δεν τα κάνει πιο εντυπωσιακά. Αυτά, σε συνδυασμό με ένα πιο ήπιο και περιοριστικό σύστημα μάχης, συνθέτουν ένα παιχνίδι που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν η ανανέωση που χρειαζόμαστε. Φυσικά, αυτό δεν πάει να πει πως δεν υπάρχουν στοιχεία που προετοιμάζουν το έδαφος για νέους μηχανισμούς και εντυπωσιακές στιγμές στο παιχνίδι που για ακόμα μια φορά θα επικεντρώνει στον Blazkowicz και στην μάχη του ενάντια στον Χίτλερ. Παρόλα αυτά, είναι ένας τίτλος που καλό είναι να παίζεται σε μικρές δόσεις μαζί με κάποιον φίλο μας. Εξάλλου, η Deluxe Edition που ανέρχεται στα 39,99€ μας δίνει και το Buddy Pass, δηλαδή ένα εισιτήριο που επιτρέπει σε έναν φίλο μας να κατεβάσει το παιχνίδι και να παίξει μαζί μας εντελώς δωρεάν (για όλη την διάρκεια του παιχνιδιού).

Το Wolfenstein: YoungBlood είναι διαθέσιμο στο Steam και το Nintendo eShop στην τιμή των 29,99€.

Ευχαριστούμε την IGE S.A. για την παροχή του Review Code.

Wolfenstein: YoungBlood - Review
ΙΣΤΟΡΙΑ7.5
GAMEPLAY6.5
ΓΡΑΦΙΚΑ7.5
ΑΠΟΔΟΣΗ7
ΔΙΑΡΚΕΙΑ6.5
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ6
7Αρκετά καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0