Μπορεί ο Ιανουάριος να είναι ο πιο ήρεμος μήνας (από θέμα κυκλοφοριών, γιατί αν κρίνουμε με τα όσα γίνονται στον κόσμο η χρονιά θα μπορούσε να είχε ξεκινήσει και καλύτερα), αλλά προς το τέλος του έχουμε μεγάλες κυκλοφορίες οι οποίες προκαλούν εντύπωση όπως το Warcraft 3 Reforged, η Remastered έκδοση των WarCraft 3 Reign of Chaos και The Frozen Throne, δύο παιχνιδιών που γέννησαν το World of Warcraft και αποτέλεσαν σημείο αναφοράς για πολλά παιχνίδια του σήμερα.

Έτσι, δεκαοχτώ χρόνια μετά την κυκλοφορία του Reign of Chaos και δεκαεφτά χρόνια μετά την κυκλοφορία του expansion, το Reforged αναμενόταν να βελτιώσει τα μοντέλα του παρελθόντος διατηρώντας τον πηρύνα και το βασικό gameplay όπως ήταν και στο παρελθόν. Οι χαρακτήρες, τα κτήρια, ορισμένα εφέ, και οι χάρτες έχουν βελτιωθεί αισθητά ενώ άλλα στοιχεία όπως το online και ορισμένα cutscenes έχουν δεχθεί αλλαγές για να ανταποκρίνονται στα σημερινά δεδομένα (με HD remaster και upscales).

To WarCraft 3 είναι ένας μοναδικός τίτλος για μένα, καθώς ήταν από τα πρώτα παιχνίδια που έπαιξα όταν αγόρασα τον πρώτο μου υπολογιστή. Ήταν ένα RTS που “ρούφηξε” πολλές ώρες από την ζωή μου, τόσο με την βασική ιστορία του, όσο και με τα Custom Games που δημιουργήθηκαν γύρω από αυτό. Εκατοντάδες εντυπωσιακά mods και player-made campaigns, αλλά και η δημιουργία του Dota Allstars δημιούργησαν μια νέα εποχή στον τομέα των παιχνιδιών στρατηγικής, μια εποχή που γέννησε τίτλους όπως το League of Legends, Dota 2 και το μεγαλύτερο MMORPG όλων των εποχών, το World of Warcraft.

To Warcraft 3: Reforged αναμενόταν να είναι ένα φιλόδοξο remake του Warcraft 3: Reign of Chaos και του The Frozen Throne expansion. Η Blizzard με την ανακοίνωση του τίτλου δήλωσε πως το user interface θα είναι ανανεωμένο και τα cutscenes βελτιωμένα με πιο δυναμικές γωνίες κάμερας. Eπιπλέον, υπήρχαν σχέδια για ηχογράφηση παραπάνω διαλόγων και αλλαγές στα single-player campaigns ώστε να ευθυγραμμιστούν τα γεγονότα του παιχνιδιού με εκείνα του WoW. 

Τα σχέδια αυτά άλλαξαν καθώς όπως θα πούμε και παρακάτω, το UI είναι ακριβώς το ίδιο (με μερικές μικροαλλαγές). Και ενώ έγιναν κάποιες αλλαγές σε ορισμένα ηχητικά κομμάτια, δεν είναι αρκετές για να δικαιολογήσουν αυτές τις δηλώσεις. Όο για τα in-engine, in-game cutscenes δεν έχουν καμιά αισθητή διαφορά πέρα από ζουμαρισμένες λήψεις και τα νεα μοντέλα.

Ενώ είμαι ‘fan’ της νοσταλγίας, αυτά που είδα παίζοντας τον τίτλο με άφησαν με μια “γλυκόπικρη” γεύση παρά με θετικές εντυπώσεις. Ξεκινώντας το παιχνίδι, διαπίστωσα πως πολλά fan-favourite modes λείπουν όπως το 1v1 mode, ενώ για κάποιον λόγο πολλοί παίκτες (μαζί και εγώ) δεν μπορούν να κάνουν join σε custom παιχνίδια ή ακόμα και σε PvP αγώνες λόγω προβλήματος με το δίκτυο.

Το WarCraft 3 διηγείται μια ιστορία η οποία χωρίζεται στα διάφορα factions του παιχνιδιού και χωρίζεται με τέτοιο τρόπο που μας βοηθάει να καταλάβουμε τι πήγε τόσο λάθος με τον κόσμο αυτόν, πως γεννήθηκαν μεγάλες φιγούρες του Warcraft όπως η Sylvanas και ο Lich King, και τι οδήγησε όλους τους μεγάλους ήρωες να αλλάξουν στρατόπεδα.

Αλλά πριν εστιάσουμε στα προβλήματα που αντιμετωπίζει το WarCraft 3 Reforged, καλό θα ήταν να αναφερθούμε σε όλα όσα είδαμε.

Το Campaign του παιχνιδιού ξεκινάει δυναμικά με ένα ολοκαίνουργιο cutscene να μας προετοιμάζει για μια επική περιπέτεια, και μια ιστορία που έστρωσε τον δρόμο για τα γεγονότα του ομώνυμου MMO. Ξεκινάμε με το tutorial, μια μικρή αποστολή που έχει ως σκοπό να μας μάθει όλα τα βασικά και λειτουργεί ως πρόλογος της ιστορίας. Συνεχίζουμε με το Campaign των Humans, με κύριους πρωταγωνιστές τους Uther και Arthas σε μια περίοδο που ο νεαρός πρίγκιπας και μελλοντικός βασιλιάς έχει ξεκινήσει μια εκστρατεία για να σώσει το βασίλειό του από τις επιθέσεις των Orc (και γενικά ένα μακρύ ταξίδι που τον οδηγεί σε διαφορετικά μέρη και καταστάσεις). Θα αντιμετωπίσει τους απέθαντους αλλά και άλλες απειλές που σιγά-σιγά θα τον οδηγήσουν στην παράνοια και σε μια κίνηση που -spoiler- θα τον μετατρέψει στον Lich King.

To campaign mode χωρίζεται σε τέσσερα διαφορετικά campaigns, ένα για κάθε διαφορετική φυλή. Κάθε campaign χωρίζεται με κεφάλαια τα οποία παίζονται σε συγκεκριμένη σειρά. Σε σύγκριση με άλλα παραδοσιακά παιχνίδια του είδους, το Warcraft 3 χρησιμοποιεί “Seamless Quests” για να κυλίσει η ιστορία παρά ένα plot summary στην αρχή κάποια αποστολής. Κάποια γεγονόταν εκτυλλίσονται με την παρουσίαση κάποιου cinematic ή in-game cutscene, ενώ νέα quests και αποστολές εμφανίζονται σταδιακά όσο ανακαλύπτουμε τον χάρτη και ολοκληρώνουμε αποστολές.

Όσο για το βασικό gameplay, για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι καινούργιοι, το Warcraft III λαμβάνει χώρα σε έναν χάρτη διαφορετικού μεγέθους, με πολλά φυσικά και τεχνητά εμπόδια και το fog of war να αποκρύβει πολλά από αυτά. Τα τμήματα που είναι κρυμμένα αποκαλύπτονται σταδιακά όσο τον εξερευνούμε με κάποιον χαρακτήρα. Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού, ο παίκτης πρέπει να χτίζει την βάση του και διαφορετικά κτήρια γύρω από αυτήν όπως Barracks, και να συγκεντρώνει πόρους για να φτιάχνει αμυντικές εγκαταστάσεις, να εκπαιδεύει στρατεύματα ή να φτιάχνει ήρωες για να καθοδηγούν τον στρατό τους. Οι τρεις βασικοί πόροι είναι το χρυσό, το ξύλο και το φαγητό. Τα δύο πρώτα χρησιμεύουν στο να φτιάξουμε μονάδες και κτήρια, ενώ το φαγητό περιορίζει τον αριθμό των στρατευμάτων που μπορούμε να έχουμε στον χάρτη.

Έχοντας στην κατοχή μας στρατεύματα διαφορετικών ειδικοτήτων, διαπιστώνουμε πως τα πιο δυνατά είναι οι ήρωες που εκτός από την μοναδική τους εμφάνιση έχουν και ικανότητες που μπορούν να βοηθήσουν αρκετά στην έκβαση μιας μάχης. Ορισμένα στρατεύματα για παράδειγμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να γιατρεύσουμε τραυματισμένους στρατιώτες, ενώ άλλοι ήρωες μπορούν να θυσιάσουν στρατιώτες για προσωπικό όφελος (όπως heals και buffs).

Μιλώντας για ήρωες, στρατεύματα και κτήρια, έφτασε η ώρα να ρίξουμε μια ματιά και στην διαφορά των μοντέλων του παρελθόντος και των πιο σύγχρονων παραλλαγών τους. Η ομάδα ανάτπυξης φαίνεται πως έριξε δουλίτσα στο να ανανεώσει τα μοντέλα σε πιο σύγχρονα standards με την αλλαγή αυτή να θυμίζει έντονα το remaster των textures του World of Warcraft. Σε αντίθεση με τα τετράγωνα μοντέλα του παρελθόντος, οι χαρακτήρες, οι ήρωες, τα στρατεύματα και τα κτήρια έχουν πιο λείες, στρογγυλές επιφάνειες, περισσότερα χαρακτηριστικά και λεπτομέρειες που μας βοηθούν να τους ξεχωρίσουμε. Στο παρελθόν, για να μπορέσουμε να ξεχωρίσουμε τους ήρωες, βλέπαμε τα light effects στα πόδια τους ενώ τώρα η Blizzard θεώρησε σωστό να ρίξει στο μείγμα τις παραπάνω λεπτομέρειες για να γίνει η διαφορά. 

Θα μπορούσα να παραθέσω ένα βίντεο που εστιάζει στις διαφορές των μοντέλων, και ενώ υπάρχουν αρκετές εμφανείς διαφορές και λεπτομέρειες, όπως κρεμάμενο δέρμα στους Undead ή μυς και φανερά πλευρά σε πιο δυνατούς ήρωες, νιώθω πως τα textures και η εμφάνιση θα μπορούσε να είναι ακόμα καλύτερη. Επιπλέον, πολλά τμήματα των χαρτών, μαζί με ορισμένα κτήρια, μοιάζουν να μην ταιριάζουν με τα μοντέλα των στρατιωτών και χαρακτήρων. Δεν ξέρω αν μπορώ να το εξηγήσω καλύτερα αλλά θα λέγαμε πως τα μεγέθη των κτηρίων με αυτά του περιβάλλοντος και των χαρακτήρων δεν ταιριάζουν μεταξύ τους – κάτι που στην παλιότερη έκδοση δεν μας ενοχλούσε.

Όσο για τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά, η μουσική, τα ηχητικά εφέ, και τα voice lines παραμένουν ίδια και απαράλακτα με την ποιότητα να είναι αισθητά πιο υψηλή. Πολλά voicelines που έχουν αποτυπωθεί στην μνήμη μας επιστρέφουν όπως τα αγαπήσαμε, κάτι που δεν μπορούμε να πούμε και για τα CGI Cutscenes. Πέρα από το αρχικό βίντεο, και την μάχη του Arthas με τον Illidan που είναι καινούργια και πιο εντυπωσιακά, τα υπόλοιπα βίντεο είναι HD Upscales των παλαιότερων με αποτέλεσμα να γίνεται ένα μπέρδεμα του παλιού με το νέο, αλλά όχι με κολακευτικό τρόπο.

Κάτι που με παραξένεψε ιδιαίτερα είναι η απόφαση να διατηρηθεί το layout και η εμφάνιση του παλιού User Interface. Μπορεί το τωρινό να είναι πιο οργανωμένο και πιο καθαρό, αλλά η πλειοψηφία των στοιχείων του όπως τα Healthbars, ορισμένα πορτραίτα, και ο χάρτης, παραμένουν και αυτά ίδια. Η απορία μου γεννιέται από το γεγονός ότι το Starcraft και το HotS έχουν βελτιώσει το Strategy User Interface των παιχνιδιών της Blizzard οπότε μου κάνει εντύπωση που δεν λάβαμε κάτι πιο…όμορφο. Αλλά ίσως εγώ είμαι παράξενος και έχω καλομάθει – who knows.

Την στιγμή της συγγραφής αυτού του άρθρου, το Online Multiplayer του παιχνιδιού είναι “σπασμένο”, με αυτό να σημαίνει πως πολλοί παίκτες δεν μπορούν να λάβουν μέρος σε custom games και PvP αγώνες, ενώ άλλοι αντιμετωπίζουν πρόβλημα και στο campaign αφού όταν μπαίνεις στην ιστορία ως συνδεδεμένος χρήστης (και όχι offline) μπορεί να δεις την “Defeat Screen” πριν καν ξεκινήσει η αποστολή. Πέρα από αυτά έχουμε και διάφορα bugs, glitches και FPS Drops που δεν δικαιολογούνται με τέτοια γραφικά, και για ένα παιχνίδι που η εμφάνισή του δεν απέχει πολύ από το παρελθόν. 

To WarCraft 3 Reforged είναι ένα Remaster για το οποίο δεν είμαι σίγουρος αν πρέπει να το κατακρίνω ή να το παινέψω. Ναι, θα βρούμε καλύτερα textures και αναδιαμορφωμένα μοντέλα αλλά θεωρώ πως η ποιότητά τους δεν είναι αυτή για την οποία η Blizzard έγινε γνωστή. Πολλά fan-favourites στοιχεία έχουν αφαιρεθεί, το multiplayer κομμάτι χρειάζεται ακόμα κάμποσο καιρό για να ισορροπήσει, το UI δεν διαφέρει πολύ από αυτό του παρελθόντος (παρά μόνο ότι είναι πιο smooth σε σχέση με το παρελθόν και τα portrait icons είναι καινούργια), τα cutscenes δεν ταιριάζουν με το σύγχρονο πρόσωπο της εταιρείας – καθώς πρόσφατα cutscenes για το World of Warcraft και Overwatch εντυπωσιάζουν ιδιαίτερα – και πολλές από τις υποσχέσεις της ομάδας ανάπτυξης όπως νέα factions, νέες αποστολές, νέο U.I κλπ, δεν εκπληρώθηκαν. Και ενώ η τιμή του παιχνιδού κυμαίνεται σε λογικά πλαίσια (29,99€ για την βασική έκδοση) δεν θα το πρότεινα αν δεν έχετε περισσευούμενα χρήματα. Σίγουρα, θα υπάρξει μεγάλη ανταπόκριση από τους φανατικούς παίκτες της Blizzard και του Warcraft Universe αλλά για τους υπόλοιπους παίκτες που ψάχνουν ένα κλασσικό RTS ίσως να αποθαρρυνθούν από τις ατέλειες του παρόντος upgrade.

Σε γενικές γραμμές, ήθελα να νιώσω και πάλι όπως ένιωσα την πρώτη φορά που έπαιξα το Warcraft 3. Ως ένα RTS που σημάδεψε την παιδική μου ηλικία και με βοήθησε να κατασταλάξω στο ποια είναι τα αγαπημένα μου ήδη, περίμενα κάτι παραπάνω από την Remastered έκδοσή του. Αλλά αυτό που λάβαμε ήταν κατώτερο των απαιτήσεων αφού μόνο μερικά νέα μοντέλα δεν είναι αρκετά για να δικαιολογήσουν τα δύο χρόνια ανάπτυξης και προετοιμασίας. Η Reforged έκδοση θα μπορούσε να είναι κάλλιστα ένα fan-made rework/mod στο βασικό παιχνίδι. Σίγουρα η Blizzard μπορεί και καλύτερα, και ίσως το Reforged να είναι ένα πείραμα για μελλοντικά remasters/remakes.

Το Warcraft 3 Reforged είναι διαθέσιμο στο Battle.net στην τιμή των 29,99€.