Δεν έχει περάσει αρκετός καιρός από τότε που τελείωσα με το Total War: Warhammer 2 και η ομάδα ανάπτυξης της σειράς, Creative Assembly, ανακοίνωσε την ανάπτυξη ενός νέου τίτλου που επιστρέφει στις παραδοσιακές, ιστορικές ρίζες από το οποίο οι περισσότεροι από εμάς την γνωρίσαμε. Πολλοί από εμάς μεγαλώσανε παίζοντας είτε το Total War: Rome, είτε το Shogun, και θα θέλαμε να ξαναζήσουμε επικές μάχες στην ατμόσφαιρα του παρελθόντος.

Το νέο παιχνίδι της σειράς, Total War: Three Kingdoms είναι ένα turn-based παιχνίδι στρατηγικής το οποίο λαμβάνει χώρα στην Αρχαία Κίνα, την περίοδο των Τριών Βασιλείων. Μεταφερόμαστε στο 190 προ Χριστού, σε μια εποχή όπου η κάποτε ένδοξη Δυναστεία των Han βρίσκεται στο χείλος της καταστροφής. Ο νέος αυτοκράτορας, Emperor Xian, κάθεται στον θρόνο σε πολύ μικρή ηλικία με τον Dong Zhuo να κινεί τα νήματα, και να οδηγεί την αυτοκρατορία όλο και πιο κοντά στο χάος.

Το Campaign εκτυλλίσεται μέσα από δύο διαφορετικά Game Modes που αντιστοιχούν σε ένα από δύο βιβλία. Το πρώτο mode είναι το Romance και διηγείται την ιστορία του Romance of the Three Kingdoms από τον Luo Guanzhong, δίνοντας στους ήρωες υπερφυσικές δυνάμεις, και στατιστικά που ενισχύουμε με εξοπλισμό και επίπερα. Οι στρατιώτες μπορούν να πολεμούν και να τρέχουν χωρίς να κουράζονται, ενώ οι πολέμαρχοι κρατάνε θρυλικά όπλα και δυνάμεις που μπορούν να αξιοποιήσουν για να επιβληθούν στους αντιπάλους τους.

Αν θέλουμε κάτι πιο ρεαλιστικό και ακριβές, το Records Mode αφαιρεί τα στοιχεία φαντασίας και επαναφέρει την αντοχή στα στρατεύματα, ενώ παράλληλα μας ‘υποχρεώνει’ να πάρουμε πιο στρατηγικές αποφάσεις και να δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στις μάχες. Πρόκειται για μια πιο παραδοσιακή εμπειρία η οποία εξετάζει τις κριτικές ικανότητές και την εξυπνάδα μας.

Ξεκινώντας την εκστρατεία μας καλούμαστε να επιλέξουμε έναν πολέμαρχο από τις διαθέσιμες φατριές. Βασικός μας στόχος είναι να αντιμετωπίσουμε ή να συμμαχίσουμε με τους άλλους πολέμαρχους, να κυριαρχήσουμε, να ενώσουμε την Κίνα κάτω από ένα έμβλημα, και να γίνουμε οι απόλυτοι άρχοντες. Οι φατριές διοικούνται από γνωστές ιστορικές φιγούρες όπως τους Cao Cao, Liu Bei, Lu Bu, και Sun Jian, και κάθε πολέμαρχος εξασκεί μια διαφορετική κλάση που του δίνει ξεχωριστές ικανότητες και μονάδες προς διοίκηση.

Θα αρχίσουμε την εκστρατεία μόνοι μας, με τον στρατηγό μας να καλείται να διαμορφώσει το πολεμικό και πολιτικό σκηνικό, και να φτιάξει πόλεις από τις οποίες θα λαμβάνουμε χρήματα, πόρους, και στρατιώτες. Πάνω στον ίδιο χάρτη θα βρούμε και άλλους πολέμαρχους που επεκτείνονται παράλληλα με εμάς και δεν αποκλείεται να τους αντιμετωπίσουμε ή να τους καλέσουμε σε συζητήσεις για ενδεχόμενες συμμαχίες.

Οι σχέσεις που θα δημιουργήσουμε πριν ή κατά την διάρκεια της κάθε μάχης θα διαμορφώσουν αρκετές φορές και την απόδοσή μας. Έννοιες όπως «εμπιστοσύνη, υποχρεώσεις και αλληλοβοήθεια» γίνονται σημαντικές αρχές για τις συμμαχίες μας, με τις προσωπικότητες και επιθυμίες των χαρακτήρων να επηρεάζουν την γνώμη τους προς εμάς. Αν αυτοί οι χαρακτήρες είναι μέλη του στρατοπέδου μας, η κακή σχέση μαζί τους μπορεί να επιφέρει δυσκολίες και debuffs για τα στρατεύματά μας. Ακόμα και στις οθόνες φόρτωσης, υπάρχουν στιγμές που ανταλλάζουμε γραμμές διαλόγων ανάμεσα στους εν λόγω χαρακτήρες με σκοπό είτε να κάνουμε καλύτερες τις σχέσεις τους ή να τους τσαντίσουμε αν θέλουμε μια παραπάνω πρόκληση.

Η Διπλωματία, ως παράγοντας ανθρωπίνων σχέσεων και πολεμικής/πολιτικής στρατηγικής, αποτελεί μια από τις αναγκαίες και πιο σημαντικές αλλαγές που έχουν γίνει στο Three Kingdoms. Αντί να βαδίζουμε στα τυφλά, κάθε απόφαση ή συμφωνία μας γνωστοποιεί όλα όσα θα χρειαστούμε για να επιτύχουμε ένα θετικό αποτέλεσμα, όπως πόσα χρήματα, πόσους πόρους, ή τι κινήσεις θα πρέπει να πραγματοποιήσουμε.

Οι Συμμαχίες, οι συνεργασίες και όλες οι υπόλοιπες διπλωματικές επιλογές είναι διαθέσιμες από την αρχή και λειτουργούν διαφορετικά ανάλογα την κατάσταση στην οποία θα βρεθούμε. Όσο πιο νωρίς σχηματίσουμε καλές σχέσεις με δυνατές φατριές, τόσο πιο εύκολο θα γίνει το παιχνίδι προς στο τέλος του. Βέβαια, δεν γίνεται να τα έχουμε καλά με όλους από την αρχή και γι’αυτό αν κινηθούμε εχθρικά προς κάποιον πολέμαρχο, τότε θα δούμε τις συμμαχίες του να κάνουν το ίδιο και προς τα εμάς.

Αν θέλουμε ακόμα πιο ειρηνικές λύσεις στα προβλήματά μας τότε έχουμε και την ύπαρξη των συνασπισμών, δηλαδή ενώσεων που έχουν ως σκοπό να σχηματίζουν συνεργασίες και συμμαχίες χωρίς όμως την εγγύηση πως θα είναι παντοτινοί φίλοι μας. Λειτουργώντας με ένα δημοκρατικό μοτίβο, κάθε συνασπισμός μπορεί να ψηφίζει αν θέλει την ένταξη κάποιου υποψήφιου μέλους ή όχι. Θα βρεθούμε πολλές φορές απέναντι σε σημαντικά πρόσωπα που θα θέλουν να γίνουν κομμάτι του συνασπισμού μας, και κάποιες φορές ο συνασπισμός ίσως ψηφίζει κατά της ένταξής τους αφήνοντας μας με μια μόνο επιλογή – να τους ανακοινώσουμε πως δεν γίνονται δεκτοί.

Κάθε φατριά έχει πρόσβαση στο «Δίκτυο Κατασκόπων», έναν νέο μηχανισμό που προσθέτει επιπλέον βάθος στο gameplay. Μέσω αυτού μπορούμε να στείλουμε κάποιον στρατιώτη ή αξιωματικό σε ένα αντίπαλο στρατόπεδο για να αποσπάσει πληροφορίες αλλά και να σπείρει την διχόνοια ανάμεσα στις μονάδες. Ακόμα μπορούν να σαμποτάρουν πόλεις, να σχηματίσουν καλύτερες σχέσεις μεταξύ των στρατοπέδων, ή να ανέβουν στην ιεραρχία και να ‘σύρουν’ την αντίπαλη φατριά προς το μέρος μας, δεδομένου ότι δεν θα μας προδώσουν στην πορεία.

Τα ‘Events’ και το ‘Initila Dilemma’ είναι νέα χαρακτηριστικά που μας επιτρέπουν να δημιουργήσουμε τις δικές μας ιστορίες πολέμου κατά την εξέλιξη της εκστρατείας. Μετά την εκπλήρωση ορισμένων προϋποθέσεων, κάθε στρατόπεδο θα αντιμετωπίσει διλήμματα, που με την σειρά τους θα καθορίσουν και μια σημαντική στιγμή στην έκβαση του πολέμου. Μία από τις επιλογές που μας δίνονται είναι η αναπαράσταση των ιστορικών γεγονότων εκείνης της περιόδου και των αποτελεσμάτων που επέφεραν. Οι άλλες επιλογές αφήνουν τον παίκτη να διαμορφώσει μια εναλλακτική ιστορία του ‘τι θα μπορούσε να είχε γίνει’.

Αλλαγές εντοπίζονται και στο δικαστικό σύστημα. Το δικαστήριο διαθέτει νέες θέσεις απασχόλησης, ανανεωμένο οικογενειακό δέντρο, και έναν ιστό που αντικατοπτρίζει τις σχέσεις των χαρακτήρων. Αν θέλουμε να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής, και την βιομηχανία, την οικονομία, και την στρατιωτική μας ισχύ, το ‘Faction Council’ προσφέρει διάφορα προτερήματα και αποστολές που θα μας βοηθήσουυν να το επιτύχουμε. Οι χαρακτήρες μας μπορούν επίσης να λάβουν θέση διαχειριστή, διασφαλίζοντας την αποτελεσματική και ικανοποιητική συμμετοχή τους στα δικαστήρια.

Η απόδοσή μας στα δικαστήρια επηρεάζει έμμεσα και τις περιοχές που ελέγχουμε. Αν η απόδοση του ήρωα μας είναι χαμηλή και δυσαρεστήσει το Συμβούλιο, τότε μέλη της συγκλήτου μπορεί να αποχωρήσουν και να αναζητήσουν θέση σε άλλες φατριές, παίρνοντας μαζί τους και όποια κτήρια ή περιοχές έχουν υπό τον έλεγχό τους.

Το κλασσικό σύστημα μάχης εμπλουτίζεται με Duels και Siege Battles. Κατά την διάρκεια του Romance Mode υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι δύο πολέμαρχοι έρχονται αντιμέτωποι σε μια μονομαχία η οποία δεν διακόπτεται μέχρι κάποιος να πεθάνει ή να οπισθοχωρίσει. Κατά την διάρκειά της, οι μονομάχοι εμπλέκονται σε μια φαντασμαγορική μάχη βγαλμένη από κάποια Κινέζικη ταινία ξύλου, με όπλα, κλωτσιές και μπουνιές να είναι τα highlights.

Στα Siege Battles από την άλλη, ο παίκτης μπορεί να καλέσει μέχρι και τρεις στρατηγούς στο πεδίο της μάχης ταυτόχρονα, με άλλους τρεις να είναι εν αναμονή. Κάθε στρατηγός έχει υπό τον έλεγχό του έναν καθορισμένο αριθμό μονάδων που μπορεί να διατάξει είτε να σκοτώσουν τους αντίπαλους στρατηγούς, είτε να πάνε στο κέντρο της πόλης και να το κατακτήσουν.

Κατακτώντας τις πόλεις επεκτεινόμαστε δημιουργώντας παράλληλα νέες επαρχές. Σε κάθε μια από αυτές μπορούμε να έχουμε μικρότερες πόλεις, με έναν από τρεις πόρους να παράγονται από αυτές. Κάθε κτήριο παράγει διαφορετικούς πόρους και πλεονεκτήματα για την φατριά μας, όπως φαγητό, οικονομικές ανέσεις, στρατιώτες, κυβερνήσεις, κλπ.

Παρόλα αυτά, όσο φτάνουμε προς το τέλος του παιχνιδιού θα παρατηρήσουμε πως το endgame κομμάτι δεν είναι τόσο έντονο όσο η αρχή. Έχοντας νικήσει στις περισσότερες διαμάχες, και μένοντας με τρεις πολέμαρχους στον χάρτη, θα αρχίσει ο τελευταίος γύρος που θέλει τους τρεις επιζήσαντες να συγκρούουν τα ξίφη τους για την απόλυτη κυριαρχία. Το θέμα είναι όμως πως αν έχουμε προετοιμαστεί καλά, αν έχουμε δυνατούς συμμάχους, και θυμόμαστε τις τακτικές και τα χαρακτηριστικά των δύο πρώην συμμάχων μας, είναι αρκετά εύκολο να αποκρούσουμε τις επιθέσεις τους και να «πατήσουμε» στις αδυναμίες τους. Προσωπικά, δεν θεωρώ πως είναι και ιδιαίτερο πρόβλημα, αλλά δεν αποκλείεται πολλοί βετεράνοι να νιώσουν πως δεν δοκιμάζονται οι ικανότητές τους στο μέγιστο.

Όσο για τα γραφικά, η Creative Assemble φαίνεται να έχει κάνει μια πάρα πολύ καλή δουλειά συνεχίζοντας την ανοδική πορεία στην ποιότητα. Στην οθόνη μας θα δούμε εκατοντάδες στρατιώτες να πολεμούν στα πανέμορφα περιβάλλοντα της αρχαίας Κίνας χρησιμοποιώντας τα κτήρια, την μορφολογία, και επιβλητικά όπλα για να πολεμίσουν. Πλησιάζοντας με την κάμερα βέβαια, θα δούμε και ορισμένα αντικείμενα χαμηλής ποιότητας αλλά στην πλειοψηφία τους τα στοίχεια απεικονίζονται όσο καλύτερα γίνεται δίνοντάς μας ένα όμορφο οπτικό αποτέλεσμα.

Ο χάρτης της Αρχαίας Κίνας είναι γεμάτος δέντρα, πεδιάδες, βουνά και ρυάκια που παραδόξως χρησιμεύουν ως στρατηγικές προσεγγίσεις στις μάχες. Ακόμα και κατά την διάρκεια της νύχτας διακρίνουμε διαφορές όπως τον φωτισμό και το πως εκτυλίσσονται οι μάχες κάτω από το φως του φεγγαριού.

Για τους σκοπούς αυτής της ανάλυσης χρησιμοποιήσαμε ένα σύστημα με επεξεργαστή Intel Core i5-4690 στα 3.50GHz, 8GB DDR3 μνήμη RAM, την NVIDIA GeForce GTX1060 στα 3GB VRAM, Windows 10 64-bit και τον πρόσφατο GeForce 430.64 WHQL που τροποποιεί τις κάρτες μας για το RAGE 2 και το Total War: Three Kingdoms.

Οι ρυθμίσεις του Total War: Three Kingdoms μας επιτρέπουν να επιλέξουμε την οθόνη μας, την ανάλυση που επιθυμούμε, και τον τύπο του Vsync. Στα γραφικά μπορούμε να θέσουμε μια από τις προκαθορισμένες ρυθμίσεις, και να τροποποιήσουμε στοιχεία όπως τις Σκιές, αλλά και τα VFX, Textures και Texture Filtering, Anti-Aliasing, Terrain, Grass, Buildings, Trees, το πλήθος των στρατευμάτων που εμφανίζεται στην οθόνη, Post Effects, DoF, αλλά και πιο πολύπλοκες ρυθμίσεις όπως Screen Space Reflections, Screen Space Shadows, SSAO, Vignette, Proximity Fading και Sharpening.

Το Total War: Three Kingdoms είναι ένας τίτλος που βασίζει την απόδοσή του στις κάρτες γραφικών. Η NVIDIA GTX 1060 κατάφερε να διατηρήσει τα καρέ ανάμεσα στα 30 με τα 45 με αρκετές τροποποιήσεις στις ρυθμίσεις. Σαν ένας τίτλος στρατηγικής, ίσως να μην είναι απαραίτητα τα 60FPS για να τον ευχαριστηθούμε. Παρόλα αυτά, η απόδοση του παιχνιδιού δεν είναι καλή σε παλιές κάρτες γραφικών ενώ αντίθετα, θα δούμε πιο πρόσφατες κάρτες να ανταποκρίνονται καλά.

Το Total War: Three Kingdoms είναι ένα αρκετά απαιτητικό παιχνίδι αλλά φαίνεται να έχει γίνει καλή δουλειά στο optimization σε σύγκριση με προηγούμενους τίτλους. Αν θέλουμε να ‘αγγίξουμε’ τα 60fps και να έχουμε το καλύτερο οπτικό αποτέλεσμα τότε θα ήταν συνετό να επιλέξουμε την ανάλυση των 1280×720 καθώς στα 1080p έχουμε μια πιο «βασανιστική» εμπειρία. Προσωπικά, με τα περισσότερα στοιχεία να βρίσκονται στο High Preset μπορούσα να αναπαράγω το παιχνίδι με ορισμένες πτώσεις στα καρέ.

Σε γενικές γραμμές, το Total War: Three Kingdoms διατηρεί τις βάσεις όλων των στοιχείων που μας κάνανε να αγαπήσουμε την σειρά. Παραμένει πιστό στις αρχές του και χτίζει πάνω σε αυτές ένα καλό σύστημα μάχης, με την διπλωματία και την κατασκοπεία να κλέβουν τις εντυπώσεις. Παρόλα αυτά, το endgame του φαντάζει λειψό σε σύγκριση με άλλους τίτλους, αλλά παραμένει αρκετό για να μας κρατήσει το ενδιαφέρον. Σε αυτό ευθύνεται ίσως και η συχνότητα κυκλοφορίας των sequels, κάτι που δεν αποκλείεται να γίνει στην συνέχεια μετά την επίσημη κυκλοφορία.

Το Total War: Three Kingdoms είναι διαθέσιμο στο Steam στην τιμή των 59,99€. Η Pre-order έκδοση προσφέρει στους παίκτες το Yellow Turban DLC, το οποίο παρέχεται και από τα Ελληνικά καταστήματα δώρο μαζί με τον τίτλο – εφόσον αγοράσετε το παιχνίδι εντός της πρώτης εβδομάδας από την κυκλοφορία του.

Ευχαριστούμε την Zegetron και την SEGA για την παροχή του Review Code.

Total War: Three Kingdoms - Εντυπώσεις και Ανάλυση Απόδοσης
GAMEPLAY8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ8.5
ΑΠΟΔΟΣΗ7.5
ΔΙΑΡΚΕΙΑ8
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ8.5
REPLAYABILITY8
8.5Πολύ καλό
Reader Rating: (1 Vote)
9.7