Φαντάζει δύσκολο στις μέρες μας να ξεχωρίσουμε κάποιον τίτλο για το μοναδικό gameplay, την εξαιρετική ιστορία, τα φανταστικά και αληθοφανή γραφικά του ή και όλα τα παραπάνω. Με τόσες ομάδες ανάπτυξης και εταιρείες να διεκδικούν μια θέση στις σελίδες της gaming ιστορίας, είναι λογικό να βλέπουμε ολόενα και περισσότερους τίτλους να ξεπροβάλλουν στις διαθέσιμες πλατφόρμες και κονσόλες. Πολλοί από αυτούς καταφέρνουν να εντυπωσιάσουν, ή να συγκεντρώσουν αρκετά έσοδα για να συνεχίσουν με επεκτάσεις, νέους τίτλους (που τους μετατρέπουν αυτομάτως σε σειρές) ή πιο «μικρές» κυκλοφορίες σε μορφή DLCs και Microtransactions.

Σε αυτή την λογική έχει μπει και η Ubisoft μιας και έχει εδραιωθεί στον χώρο των βιντεοπαιχνιδιών μέσω δυνατών συλλογών όπως τα Assassin’s Creed, Far Cry και όλα τα παιχνίδια της ομάδας του Tom Clancy. Πιο συγκεκριμένα, τα παιχνίδια του γνωστού συγγραφέα έχουν καταφέρει να προσελκύσουν εκατομμύρια παίκτες στον κόσμο με τις μεγαλύτερες επιτυχίες να αποτελούν τα Rainbow Six Siege και το πρόσφατο The Division 2. Ο Clancy είναι ένας από τους καλύτερους συγγραφείς του είδους μιας και πολύ αναγνώστες θεωρούν πολύ καλά τα περίπλοκα σενάρια, την προσοχή στη λεπτομέρεια και την ακρίβεια σε τεχνικά σημεία και σε στρατιωτικά αλλά και σε θέματα κατασκοπείας. Αυτό αποτυπώνεται και στα παιχνίδια του, με πρώτα αυτά της Red Storm Entertainment η οποία αργότερα εξαγοράστηκε από την Ubisoft και μέχρι σήμερα αποτελεί βασικό της τμήμα.

Το νεότερο παιχνίδι της σειράς Ghost Recon, Breakpoint, κυκλοφορεί εδώ και μερικές μέρες και ήδη έχει μαζέψει μικτές κριτικές από sites, youtubers, αλλά και παίκτες, λόγω του gameplay του αλλά και ορισμένων στρατηγικών που (για άλλη μια φορά) ακολούθησε η Ubisoft. Όσοι έχετε παίξει το Wildlands θα εντοπίσετε σίγουρα αρκετές ομοιότητες σε αυτή την νέα ιστορία, αλλά υπάρχουν στοιχεία τόσο στο gameplay όσο και στην γενικότερη εξέλιξη του campaign που το διαφοροποιούν από τα προηγούμενα Ghost Recon.

To Ghost Recon: Breakpoint λαμβάνει χώρα το έτος 2023, δηλαδή τέσσερα χρόνια μετά τα γεγονότα του Wildlands. Βρισκόμαστε στην Auroa, ένα νησί στον Νότιο Ειρηνικό, που ανήκει σε έναν εκατομμυριούχο και φιλάνθρωπο ονόματι Jace Skell. Ο Skell, ιδρυτής της Skell Technology, φημίζεται για τις καινοτόμες τεχνολογίες που το ίδρυμά του έφερε στα drones οικιακής χρήσης. Φυσικά, αυτή η επιτυχία και η τεχνογνωσία της εταιρείας στο αντικείμενο δεν θα άφηνε αδιάφορο τον στρατό με αποτέλεσμα η εταιρεία να επεκτείνεται και να αναλαμβάνει την κατασκευή εξοπλισμού για την Αμερικάνικη κυβέρνηση.

Η αγορά του νησιού από τον Skell του επέτρεψε να το μετατρέψει σε ένα σημείο σχεδιασμού, έρευνας, δημιουργίας και παρασκευής τεχνητής νοημοσύνης και τεχνολογίας drones, τα οποία ονομάζει «World 2.0.»

Αλλά όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά. Η συνεργασία της Skell με τον Αμερικάνικο στρατό δεν μένει άγνωστη ανάμεσα σε νυν και πρώην στρατιώτες με αποτέλεσμα να γίνεται μια εισβολή η οποία έχει ως στόχο τον απόλυτο έλεγχο των επιχειρήσεων αλλά και ολόκληρου του νησιού. Βασικός ανταγωνιστής είναι ένας πρώην Ghost, ο Cole D. Walker (τον οποίο υποδύεται ο Jon Bernthal a.k.a The Punisher), o οποίος αποστάτησε και εξαφανίστηκε. Βλέποντας την ομάδα του να σφαγιάζεται σε μια αποστολή στην Bolivia, o Walker άρχισε να πιστεύει πως η χώρα δεν νοιάζεται για τους στρατιώτες της οπότε έγινε μισθοφόρος και με την βοήθεια του Sentinel εισέβαλε στο νησί μαζί με την ομάδα του, τους «Wolves».

Η Skell Technology βρίσκεται στο επίκεντρο ενός σκανδάλου όταν οι επιχειρήσεις της και διάφορα αποδεικτικά στοιχεία βλέπουν το φως της δημοσιότητας. Έτσι, το νησί αποκλείεται από τον υπόλοιπο κόσμο, ενώ οι ΗΠΑ αποφασίζουν να ερευνήσουν την κατάσταση εκεί όταν ένα φορτηγό πλοίο, το USS Seay, βυθίζεται στα παράλια του Auroa. Η CIA αποφασίζει να ξεκινήσει την Επιχείρηση Greenstone, αξιοποιώντας την διμοιρία Ghost Recon με σκοπό να αποκατασταθεί η επικοινωνία με το νησί και να ανακαλυφθούν τα αίτια της βύθισης. Η επιχείρηση όμως σταματάει απότομα όταν το ελικόπτερο μεταφοράς καταρρίπτεται με την ομάδα να αποδεκατίζεται και τον πρωταγωνιστή μας να είναι ο μόνος επιβεβαιωμένος επιζών.


To Breakpoint δεν διαφέρει και ιδιαίτερα από τον προκάτοχό του τόσο σε υπόθεση όσο και σε gameplay. Στο μεγαλύτερο κομμάτι της περιπέτειας θα πρέπει να περιπλανηθούμε στο νησί, να βοηθήσουμε επιστήμονες και άλλους κατοίκους, και να ξεφορτωθούμε μισθοφόρους, απλούς στρατιώτες και μέλη της ‘Wolves’. Θα πρέπει να γίνουμε ένα πραγματικό φάντασμα και να κρυφτούμε από τα τους εχθρούς μας χρησιμοποιώντας την βλάστηση, τα οχήματα και όλα τα περιβαλλοντικά εμπόδια που θα βρούμε.

Σε αντίθεση με το Wildlands υπάρχουν περισσότερα cutscenes και διάλογοι στην ιστορία, με τον Jon Bernthal να αναδεικνύει τις υποκριτικές του ικανότητες μέσω της καταπληκτικής του δουλειάς στον ρόλο. Ως Cole D. Walker «κουβαλάει» την ιστορία (αλλά και πολλά μέλη του cast) και μας θυμίζει γιατί τον αγαπήσαμε ως τον τηλεοπτικό Punisher.

Σε αντίθεση με το The Division όπου και εκεί τα όπλα είναι το σημαντικότερο εργαλείο μας αλλά απαιτούνται καλύτερα ranks και επίπεδα ζημιάς, οι εχθροί μας πέφτουν με μια μόνο σφαίρα (αν χτυπήσουμε ζωτικής σημασίας σημεία). Έτσι, μπορούμε να εξαφανίσουμε μια ολόκληρη διμοιρία με λίγες μόνο βολές και χωρίς ιδιαίτερο κίνδυνο. 

Ένα νέο χαρακτηριστικό στο Breakpoint είναι τα διάφορα RPG συστήματα,το looting και τα Skill points. Έχουμε πρόσβαση σε διαφορετικά όπλα, attachments και upgrades μέσω του Weapons Customization, διαφορετικές επιλογές εμφάνισης μέσω του Character Customization, Gear levels/ranks που προκύπτουν από τα όπλα και τον εξοπλισμό που θα βρούμε στον κόσμο, διαφορετικά skills και perks, κλάσεις, loadouts και άλλα στοιχεία που θέλουν να δώσουν την αίσθηση ενός πιο περίπλοκου συνόλου αλλά μετά από λίγο μετατρέπονται σε…”πονοκέφαλο”.

Κάθε κομμάτι εξοπλισμού έχει ένα διαφορετικό επίπεδο δύναμης από αυτά που έχουμε στην αρχή, αλλά αυτό φαντάζει αρκετά επιφανειακό μιας και δεν είδαμε διαφορά στα επίπεδα ζημιάς που προκαλούμε στους εχθρούς μας. Στα όπλα συγκεκριμένα έχουμε στατιστικά και μετρήσεις που αλλάζουν την δύναμη των βολών ή την ακρίβειά τους αλλά δεν προσφέρουν μεγάλες διαφορές καθώς οι εχθροί μας πεθαίνουν με μια σφαίρα στο κεφάλι. Με άλλα λόγια, πρόκειται για ένα πιο απλοποιημένο σύστημα από αυτό του Division 2 με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται σαν ένας σκελετός για ένα πιο “γεμάτο” σύστημα.

Μετά το πρώτο μας skill point καλούμαστε να επιλέξουμε ανάμεσα στις διαθέσιμες κλάσεις όπως τον Field medic, Assault, Stealth-Specialist Panther και Sharpshooter, με περισσότερες να γίνονται διαθέσιμες με τα αντίστοιχα DLC και Content Patches. Κάθε κλάση έχει την δική της ξεχωριστή ικανότητα και όλες έχουν perks από τα ίδια skill trees επιτρέποντάς μας να διαμορφώνουμε τον στρατιώτη μας έτσι όπως θέλουμε. Επιπλέον, το Co-op έχει χτιστεί γύρω από αυτές οπότε πάντα θα βρισκόμαστε σε μια ομάδα με άλλες 3 διαφορετικές ειδικότητες ώστε να συμπληρώνουμε ο ένας τον άλλο. Αλλά η solo εμπειρία είναι όντως…μοναχική μιας και οι A.I. σύμμαχοί μας δεν μας συντροφεύουν πλέον όπως στο WIldlands.

Εντύπωση προκαλούν και τα συστήματα επιβίωσης που έχουν προστεθεί. Δεν έχουν την ποικιλία και το αντίκτυπο άλλων αντίστοιχων συστημάτων και καμιά φορά φαντάζουν και άχρηστα. Για παράδειγμα, από τα πρώτα λεπτά μας γίνεται γνωστό πως αν δεχτούμε αρκετή ζημιά υπάρχει η πιθανότητα να τραυματιστούμε και να πρέπει να δημιουργήσουμε επιδέσμους ή εμβόλια για να τα γιατρευτούμε. Μπορούμε να πιούμε και νερό για να αναπληρώσουμε την χαμένη μας αντοχή ή οποία μπορεί να μειωθεί μόνιμα και μέχρι 10% (με τα skills να μας επιτρέπουν να την αναπληρώνουμε γρηγορότερα). Ιδιαίτερη εντύπωση μας κάνει η απουσία φαγητού σε όλο αυτό το σύστημα μιας και ο χαρακτήρας μας θα μπορούσε να επωφεληθεί από κάποιο Buff ή να βοηθούσε στην αναπλήρωση του stamina.

Συνεχίζοντας τον δανεισμό από άλλα παιχνίδια της Ubisoft, το Breakpoint υιοθετεί το Exploration Mode του Assassin’s Creed Odyssey. Αν αποφασίσουμε να παίξουμε με αυτό τότε απενεργοποιείται το HUD μας και αναγκαζόμαστε να ανακαλύπτουμε αποστολές και στοιχεία με το ένστικτο και στοιχεία που βρίσκουμε διάσπαρτα κατά την περιπλάνησή μας. Από την άλλη, το Central Hub μας επιτρέπει να αγοράσουμε πράγματα από NPCs, να βρούμε άλλους παίκτες, και να μιλήσουμε με χαρακτήρες για να προχωρήσουμε την ιστορία.

Εκτός από το PvE Mode, μπορούμε να συμμετέχουμε και στο Ghost War PvP που μας δίνει δύο ξεχωριστά modes για να διαγωνιστούμε μαζί με τους φίλους μας. Στο Elimination μπαίνουμε σε 4v4 αγώνες εκ των οποίων το αποτέλεσμα κρίνεται από την ομαδικότητα και την συνεργασία της ομάδας μας αλλά με μια ειδοποιό διαφορά: την προσθήκη του Shrinking Combat Zone. Προς το τέλος κάθε αγώνα διαμορφώνεται μια ζώνη όπως αυτές που βλέπουμε στα Battle Royales, που έχει ως σκοπό να φέρει στο κέντρο του κύκλου όσους παίκτες έχουν απομείνει ζωντανοί για να παλέψουν για την πρωτιά. Από την άλλη, το Sabotage είναι ένα κλασικό mode όπου η μία ομάδα πρέπει να ενεργοποιήσει μια βόμβα με την δεύτερη να προσπαθεί να την απενεργοποιήσει.

Στον χρόνο που πέρασα με το PvP κομμάτι του παιχνιδιού μπορώ να επιβεβαιώσω πως τα microtransactions δεν «βοηθούν» στο να γίνουμε καλύτεροι σε σχέση με άλλους παίκτες. Σε αυτό συντελούν οι βελτιώσεις και οι τροποποιήσεις που έχουν γίνει από την ομάδα ανάπτυξης. Τα όπλα και ο εξοπλισμός όλων των παικτών εξισορροπείται, και οι ικανότητες παίζουν μικρότερο ρόλο στην έκβαση κάθε σύγκρουσης με αποτέλεσμα να έχουμε μια πιο ομαλή εμπειρία η οποία βασίζεται στις προσωπικές μας ικανότητες παρά σε χρήματα και προτερήματα.

To Ghost Recon Breakpoint μας δίνει διάφορες ρυθμίσεις για να τροποποιήσουμε την απόδοση του στο σύστημά μας. Στις βασικές ρυθμίσεις έχουμε την επιλογή για τις διαστάσεις (Fullscreen, Windowed Mode, Windowed Borderless) και την ανάλυση που επιθυμούμε. Στις ίδιες ρυθμίσεις έχουμε το Vsync, Resolution Scale, Anti-Aliasing, και Temporal Injection.

Eπιπροσθέτως, έχουμε ρυθμίσεις για Ambient Occlusion, Level of Detail, Texture Quality, Anisotropic Filtering, Screen Space Shadows και Reflections, Terrain Quality, Grass Quality και Sun Shadows. Στον τομέα του φωτισμού έχουμε και τα Bloom, Subsurface Scattering, Lens Flare, Long Range Shadows, Volumetric Fog και Sharpening.

Σε High Presets, το Breakpoint φέρει αρκετά καλά γραφικά με το περιβάλλον γύρω μας να κλέβει την παράσταση. Τα δάση, τα ηφαίστεια, οι παγωμένες πλαγιές, και τα κτήρια ίσως να είναι τα καλύτερα που έχουμε δει σε τίτλο του 2019 – αλλά δεν γίνεται να παραλείψουμε πως μοιάζουν αρκετά με αυτά του Wildlands.

Για τις απαιτήσεις αυτής της κριτικής χρησιμοποιήσαμε ένα σύστημα με επεξεργαστή Intel Core i5-4690 στα 3.5Ghz, μια κάρτα γραφικών NVIDIA GTX1060 στα 3GBVRAM και 8GB Ram DDR3 των 1500Mhz. To Borderlands 3 απαιτεί έναν Intel i7-4770, μια κάρτα γραφικών NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB και 16GB RAM. Αυτό που καταλαβαίνουμε είναι πως το σύστημά μας πέφτει λίγο πιο κάτω από τις απαραίτητες απαιτήσεις οπότε προετοιμαζόμαστε για κολλήματα, πτώσεις σε FPS και άλλα προβλήματα.

Παραδόξως, στα 1080p μπορούσαμε να διατηρήσουμε ένα εύρος καρέ μέχρι και 60fps με τις περισσότερες επιλογές ρυθμισμένες στα High. Παραδόξως, σε αντίθεση με τα Assassin’s Creed και το The Division 2, το Breakpoint είναι ικανό να τρέξει ακόμα και σε πιο παλιά συστήματα χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, ενώ αν έχουμε παλιότερη κάρτα γραφικών μπορούμε να «παίξουμε» με το resolution scaling και να τροποποιήσουμε την ανάλυση για καλύτερη απόδοση.

Και ενώ η απόδοση είναι ονειρική στα περισσότερα συστήματα, δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για την κατάσταση του παιχνιδιού από πλευράς bugs και glitches. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα είχαμε σημεία όπου τα textures δεν φόρτωναν έγκαιρα και μέναμε να κοιτάμε χαμηλής ποιότητας επιφάνειες, ενώ πολλές αποστολές σταματούσαν απότομα λόγω κάποιου progression bug. Άλλες φορές, εκεί που κατεβαίναμε μια πλαγιά θα βρισκόμασταν ξαφνικά κάτω από τον χάρτη ή θα κόλλαγε το όχημά μας πάνω σε ένα αντικείμενο χωρίς να μπορούμε να το απεγκλωβίσουμε. Σε άλλες περιπτώσεις όλα τα παραπάνω θα ήταν αστεία, αλλά όταν πρέπει να κάνεις respawn για να βγεις στην άλλη άκρη του χάρτη με αποτέλεσμα να πρέπει να διασχίσεις μια αρκετά μεγάλη απόσταση για να επιστρέψεις στην αποστολή, τότε δεν μιλάμε για διασκέδαση αλλά για αγγαρεία.

Σε γενικές γραμμές, το Breakpoint είναι ένα ακόμα παιχνίδι της Ubisoft. Πρόκειται για έναν τίτλο που υιοθετεί την τυπική φόρμουλα των παιχνιδιών της εταιρείας αφού υπάρχουν εκατοντάδες πράγματα να κάνουμε στον μεγάλο χάρτη όπως η συλλογή αντικειμένων ή η ολοκλήρωση παράπλευρων δραστηριοτήτων. Ωστόσο, το μεγαλύτερο κομμάτι του gameplay του είναι διασκεδαστικό ειδικά όταν οι σφαίρες μας καταλήγουν στα κεφάλια των εχθρών μας και τους σκοτώνουν ακαριαία. Αλλά αυτή η «λούπα» διακόπτεται πολλές φορές από κάποιο bug ή λάθος σχεδιαστικές επιλογές. Νιώθουμε επίσης, πως η προσθήκη των RPG στοιχείων a la Division δεν ταιριάζουν τόσο με την φύση του Ghost Recon – εκτός από τα στοιχεία επιβίωσης που ‘δένουν’ με το φυσικό περιβάλλον και την λογική της ιστορίας.

Είναι νωρίς να πούμε ποιο θα είναι το μέλλον του Breakpoint. Δεν ξεχνάμε τις περιπτώσεις των For Honor, The Division και Rainbow Six Siege που είχαν ένα πολύ δύσκολο ξεκίνημα αλλά με τον καιρό έγιναν αναπόσπαστα κομμάτια της σύγχρονης gaming σκηνής. Δεν αποκλείεται να δούμε μια παρόμοια κατάληξη και εδώ. Στην φάση που βρισκόμαστε όμως, μιλάμε για ένα παιχνίδι με φανερά προβλήματα που αν αντιμετωπιστούν σύντομα θα καταφέρουν να το σώσουν από ανεπιθύμητα αποτελέσματα. Το μόνο που ελπίζω είναι να μην το παρατήσουν στην μοίρα του μιας και πρόκειται για ένα διασκεδαστικό παιχνίδι που αδικείται από τα προβλήματά του.

Το Ghost Recon Breakpoint είναι διαθέσιμο στο Uplay στην τιμή των 59,99€.

Ευχαριστούμε την Ubisoft και την CD Media για την παροχή του Review Code.

Σημείωση: Μελλοντικά θα υπάρξουν επιπλέον ενημερώσεις περιεχομένου για το παιχνίδι όπως και μια δοκιμή του Raid. Όταν θα έχουμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τις προσθήκες και τα υπόλοιπα modes θα γνωστοποιήσουμε και τις τελικές μας εντυπώσεις.

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ6.5
GAMEPLAY7
ΓΡΑΦΙΚΑ7.5
ΑΠΟΔΟΣΗ8
ΔΙΑΡΚΕΙΑ7.5
ΗΧΟΣ8
7Καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0