Τα βιντεοπαιχνίδια έχουν μετατραπεί σε μια από τις κυριότερες μορφές διασκέδασης. Ξεκίνησαν ως ένα απλό χόμπι, μια κρυφή απόλαυση για πολλούς, για να φτάσουν σήμερα να είναι μια από τις μεγαλύτερες πηγές εσόδων για αρκετές χώρες. Για άλλους λόγους είναι μια εναλλακτική μορφή τέχνης αφού μέσα από αυτά μπορούμε να ταξιδέψουμε σε όμορφους φανταστικούς κόσμους, να γνωρίσουμε πολυδιάστατους και ενδιαφέροντες χαρακτήρες, και να μας ξυπνήσουν συναισθήματα που δύσκολα θα βιώναμε αλλιώς.

Κάνεις δεν μπορεί να αρνηθεί πως η υπερβολική αναπαραγωγή τους ενδέχεται να οδηγήσει και σε εθισμό, ή όπως είδαμε πιο πρόσφατα ακόμα και στον τζόγο. Σε αυτό παίζει ρόλο η παιδεία που αποκτούν οι παίκτες είτε με την συμβολή του εκπαιδευτικού συστήματος, είτε με το ατομικό ενδιαφέρον διότι, κακά τα ψέματα, είναι ωραίο να παίζουμε αλλά ακόμα πιο ωραία είναι τα όρια. Ο κοινωνικός περίγυρος είναι ένα ακόμα στοιχείο που παίζει ρόλο στην στροφή προς τα βιντεοπαιχνίδια, ενώ η ψυχολογική κατάσταση ενισχύει την επιθυμία διαφυγής μέσω του ψηφιακού κόσμου.

Αν νιώθετε πως διαβάζετε μια έκθεση λυκείου με θέμα τα βιντεοπαιχνίδια και το διαδίκτυο, δεν θα σας παρεξηγήσω. Τέτοιους προλόγους μόνο εκεί θα διαβάζαμε. Ωστόσο, το θέμα που θα ήθελα να θίξω είναι η ο ρόλος που παίζει η ηλικία στο Gaming, στις αποδόσεις και τις προτιμήσεις μας. Ειναι ένα θέμα που πολλές φορές έχει συζητηθεί με φίλους αλλά ποτέ δεν καταλήξαμε σε κάποιο συμπέρασμα.

Minecraft: Ένα παιχνίδι που ενθαρρύνει την δημιουργικότητα κάθε ηλικίας

Πολλοί από εμάς, από μικρή ηλικία, είχαν σίγουρα κρατήσει στα χέρια τους κάποια κονσόλα. Τα Super Nintendo, Game Boy, Game Gear και Playstation ήταν οι κυριότερες επιλογές λόγω των τίτλων που τα συνόδευαν ή της ευκολίας χρήσης τους – αν αναλογιστούμε πως ορισμένες από αυτές ήταν φορητές. Το αντίκτυπο που είχαν οι κονσόλες αποδεικνύεται σήμερα με την κυκλοφορία «νοσταλγικών» επανεκδόσεων και εξομοιωτών όπως αυτού του Nintendo Online, αλλά και την συνέχεια επιτυχημένων σειρών όπως του Metal Gear Solid, Tekken και Resident Evil.

Όσο περνάνε τα χρόνια, και εφόσον υπάρχει ακόμα αμείωτο το ενδιαφέρον, οι προτιμήσεις μας τείνουν να αλλάζουν προς μια συγκεκριμένη πλατφόρμα. Αρκετοί άνδρες προτιμούν τις κονσόλες μιας και είναι πιο εύκολο να εκκινήσεις ένα παιχνίδι στην μεγάλη τηλεόραση του σαλονιού σου από το να μπλέκεις με καλώδια. Από την άλλη, όσοι προτιμούν τους υπολογιστές αρέσκονται στο να δοκιμάζουν διαφορετικούς συνδυασμούς Hardware και κηνυγάνε πάντα την μέγιστη απόδοση και εμφάνιση. Τέλος, ένα μικρότερο ποσοστό επιλέγει φορητές συσκευές όπως τα κινητά και τις κονσόλες της Nintendo.

Οι ομάδες και εταιρείας ανάπτυξης στρέφονται συνεχώς σε εναλλακτικές πλατφόρμες και συσκευές με αποτέλεσμα να βλέπουμε φαινομενικά μικρούς τίτλους όπως το Clash Royale, Counter-Strike, League of Legends, DotA 2 και Fortnite: Battle Royale να σημειώνουν μεγάλες επιτυχίες. To κοινό τους χαρακτηριστικό είναι το έντονο και τακτικό gameplay που προσφέρουν – στοιχείο που θα βρει αντίθετους πολλούς παίκτες αλλά μην ξεχνάμε πως η οπτική του καθένα μας είναι διαφορετική. Για παράδειγμα, στο Clash Royale κάθε παίκτης πρέπει να σχεδιάσει την δική του τράπουλα με τέτοιο τρόπο ώστε οι αγώνες που θα λάβει μέρος να είναι πιο εύκολοι και οι κάρτες του να αντικρούουν αυτές των αντιπάλων του. Ρόλο παίζει και η σωστή τοποθέτηση των χαρακτήρων αφού ένα λάθος τετράγωνο μπορεί να αποβεί μοιραίο.

Fortnite (BR): Ένα παιχνίδι διαθέσιμο για όλους, ανεξαρτήτου ηλικίας παρά το ‘Teen» Rating

Μεγαλώνοντας, οι ρυθμοί ζωής αλλάζουν και οι αποφάσεις που λαμβάνουμε στην καθημερινότητά μας συμβαδίζουν με την εργασία που επιλέγουμε. Οι περισσότερες θέσεις απαιτούν από εμάς να έχουμε μια «πελατοκεντρική αντίληψη» προκειμένου να μπορούμε να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις του κοινού και να δημιουργήσουμε πιο φιλικές υπηρεσίες και προϊόντα, με αποτέλεσμα να αλλάζει ο τρόπος σκέψης μας, κάτι που αντικατροπτίζεται στο τρόπο που παίζουμε. Πιθανόν, όσοι προσπαθούν να σκεφτούν όπως ο υπόλοιπος κόσμος παίζουν με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή σκέφτονται σαν τον αντίπαλό τους. Σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν εκείνοι που χρησιμοποιούν αυτή την σκέψη προς όφελός τους με το να είναι ένα βήμα μπροστά, διαφορετικά «κολλάνε» και πολλές φορές ητούνται. Από την άλλη, έχουμε εκείνους που προτιμούν να μην σκέφτονται καθόλου μετά από μια κουραστική μέρα και βασίζονται στην γραμμικότητα και απλότητα άλλων παιχνιδιών όπως του Super Mario και του Rocket League. Μα θα μου πείτε πως «ναι οκ, αλλά τα παιχνίδια αυτά σου βάζουν έναν στόχο που κάποιες φορές είναι δύσκολο να επιτευχθεί». Και έχετε δίκιο. Όμως οι στόχοι που δίνονται είναι ‘ευκολότεροι’ από εκείνους που συναντάμε σε παιχνίδια στρατηγικής που απαιτούν σχεδιασμό και τακτική.

Αυτού του είδους η ‘ηλικιακή κούραση’ επηρεάζει αργότερα και την επιλογή της πλατφόρμας παιχνιδιού. Όσο μειώνεται ο ελεύθερος χρόνος μας και αυξάνονται οι ρυθμοί, θα αναζητήσουμε κάτι πιο απλό και άμεσο και θα θέλουμε να αποφύγουμε την στασιμότητα των κονσολών και των υπολογιστών. Τα κινητά είναι ικανά να προσφέρουν αυτές τις σύντομες στιγμές διασκέδασης όσο κάνουμε διάλειμμα, περιμένουμε το λεωφορείο ή σε κάποια ουρά αναμονής. Διαφορετικά, κονσόλες όπως το Nintendo Switch, μεταφέρουν αγαπημένους και επιτυχημένους τίτλους από την οθόνη του σαλονιού μας στην φορητή ‘tablet’ οθόνη της αντίστοιχης συσκευής δίνοντάς μας την επιλογή να συνεχίσουμε το παιχνίδι όπου και αν βρισκόμαστε.

Don’t Starve Together: Όταν η καθημερινότητα συναντά το χάος!

Ομολογώ πως τον τελευταίο χρόνο άρχισα και εγώ να «γέρνω» προς την μεριά των κονσολών. Αυτό δεν σημαίνει πως σταμάτησα να παίζω στο Steam, αλλά προσωπικά νιώθω και εγώ αυτό το ‘κάψιμο’ της καθημερινότητας. Είναι πιο ευχάριστο το να πάω στο σπίτι ενός φίλου (ή αγαπημένου προσώπου), να βγάλω έξω το Nintendo Switch και να μοιράσω τα JoyCons για ένα γύρο Mario Party ή Kart. Το ίδιο εύκολο είναι να ξαπλώσω και στο κρεβάτι παίζοντας Hollow Knight ή Binding of Isaac χωρίς να περιορίζομαι σε μια καρέκλα. Όσο για τους πιο competitive τίτλους, όπως αυτούς που προανέφερα, τους τιμάω περισσότερο με φίλους παρά με την αποκλειστική παρουσία τυχαίων παικτών του διαδικτύου.

Τελικά επηρεάζει η ηλικία το gaming και την εμπειρία μας με τα παιχνίδια; Θα έλεγα ναι, αλλά μέχρι σ’ένα βαθμό. Δεν είναι η ηλικία αλλά οι εμπειρίες, η καθημερινότητα και ο τρόπος σκέψης που θα μας οδηγήσουν σε διαφορετικές αποφάσεις και αποτελέσματα. Μπορεί οι προτιμήσεις μας σε είδη παιχνιδιών ή πλατφόρμες να αλλάζουν αλλά εκείνα τα παιχνίδια και τα μηχανήματα που μας διαμόρφωσαν πάντα θα ξυπνάνε νοσταλγικά αισθήματα και καλές αναμνήσεις.

Εσείς τί πιστεύετε, επηρεάζει η ηλικία την γνώμη και την αντίληψή μας για το gaming; Πείτε μας την γνώμη σας στα σχόλια παρακάτω!