H Area 35 έχει αρχίσει να εδραιώνει την θέση της στην παγκόσμια βιομηχανία ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών με τίτλους που έρχονται να δοκιμάσουν τις ικανότητες μας και την στρατηγική μας σκέψη. Ένας τέτοιος τίτλος ήταν και το Tiny Metal, ένα Tactical RPG με ιδιαίτερη εμφάνιση και γραφικά το οποίο ξεκίνησε ως ένα Kickstarter Project που δυστυχώς δεν κατάφερε να κερδίσει την απαραίτητη χρηματοδότηση για να κυκλοφορήσει. Παρόλα αυτά, η ομάδα ανάπτυξης βρήκε την λύση και μερικούς μήνες μετά το λάνσαρε σε υπολογιστές και κονσόλες σημειώνοντας παράλληλα την απαραίτητη επιτυχία για την δημιουργία ενός Sequel.

Έτσι, ερχόμαστε στο σήμερα, με την ίδια ομάδα να αναπτύσσει το sequel, Tiny Metal: Full Metal Rumble για το Nintendo Switch καθώς και υπολογιστές. Από τα πρώτα μόλις λεπτά αντιλαμβανόμαστε την αγάπη των σχεδιαστών για παιχνίδια όπως το Advance Wars, αλλά και το πρόσφατο Wargroove. Σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι της σειράς δεν θα δούμε μεγάλες διαφορές και αν θυμόμαστε το gameplay και την υπόθεση του αρχικού κεφαλαίου, τότε δεν θα δυσκολευτούμε στο να εξοικειωθούμε με τους μηχανισμούς και την διεπαφή χρήστη.

Το Full Metal Rumble ανοίγει με τον πρωταγωνιστή να διηγείται ορισμένα γεγονότα από τον πόλεμο, αλλά και μια γενική αλλά περιγραφική εικόνα του κόσμου του παιχνιδιού. Γνωστοί χαρακτήρες όπως ο Tsukumo επιστρέφουν αλλά δεν κατορθώνουν να κρατήσουν το ενδιαφέρον μας για τα στιγμιότυπα στα οποία θα λάβουμε μέρος. Σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι, η ιστορία φαντάζει βαρετή, με το voice acting να υποβαθμίζει την σοβαρότητα της κάθε κατάστασης και τις γραμμές διαλόγου να μοιάζουν με filler («σάλτσες») παρά με «τροφή» για την ιστορία. Αυτή η έλλειψη ενθουσιασμού από τις φωνές των ηθοποιών θα επηρεάσουν και την διάθεσή μας κατά την διάρκεια της μάχης. Μιλάμε για ένα πολεμικό παιχνίδι τακτικής και αντί να έχουμε το ηθικό ακμαίο, νιώθουμε πως κάνουμε μια αγγαρεία παρά οτιδήποτε άλλο.

Το βασικό gameplay δεν έχει υποστεί μεγάλες αλλαγές, και η επιρροή του Advance Wars είναι παραπάνω από φανερή. Ξεκινώντας μια αποστολή θα βρεθούμε σε έναν μικρό χάρτη με τα στρατεύματά μας διαθέσιμα, καθώς και ορισμένα κτήρια που μας επιτρέπουν να εκπαιδεύσουμε νέα στρατεύματα, ή να κατασκευάσουμε νέα οχήματα. Για να μπορέσουμε να βγάλουμε νέους στρατιώτες στο πεδίο θα πρέπει να δαπανήσουμε χρήματα που κερδίζουμε στο τέλος κάποιου γύρου είτε καταλαμβάνοντας άδεια κτήρια.

Η μορφολογία κάθε χάρτη μας βοηθάει με διαφορετικό τρόπο. Για παράδειγμα, αν τοποθετήσουμε τα στρατεύματά μας μέσα σε μια πόλη τότε αντέχουμε περισσότερες επιθέσεις, ενώ αν βρεθούμε σε ύψωμα τότε έχουμε καλύτερη ευστοχία. Κάθε μορφολογία επιτρέπει την μετακίνηση σε ορισμένες μονάδες. Πιο συγκεκριμένα, τα οχήματα δεν μπορούν να κινηθούν στα δάση. Αν καταφέρουμε όμως να βάλουμε το πεζικό σε κάποιο δάσος τότε μένουμε κρυφοί μέχρι να μας πλησιάσει ο εχθρός, προστατεύοντας παράλληλα σημαντικά σημεία/γωνίες.

Η σωστή διαχείριση των στρατευμάτων μας επιτρέπει να μαζέψουμε όλο και περισσότερα χρήματα για την εκπαίδευση πιο δυνατών στρατιωτών και οχημάτων. Κάθε γύρος απαιτεί από μια πράξη για να ολοκληρωθεί με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να παραλείψουμε τον γύρο μας ώστε να μαζέψουμε το ποσό που χρειαζόμαστε.

Όπως θα περίμενε κανείς, οι μονάδες μας συμβολίζονται με ένα συγκεκριμένο μοντέλο ή εικονίδιο το οποίο όμως περιέχει μια ολόκληρη στρατιά από κάτω – η οποία εμφανίζεται την στιγμή της επίθεσης. Αν όμως θέλουμε κάτι πιο παραδοσιακό και σύντομο, μας δίνεται η επιλογή να παραλείψουμε τις σκηνές επίθεσης μαζί με την δυνατότητα αύξησης της ταχύτητας του παιχνιδιού. Τέλος, μπορούμε να βλέπουμε τις μονάδες μας να περπατάνε προς το τετράγωνο που επιλέγουμε ή να μεταφέρονται ακαριαία με το πάτημα ενός κουμπιού.

Η παρουσίαση του παιχνιδιού ίσως να είναι και το πιο ελκυστικό κομμάτι του. Τα σχέδια και οι χαρακτήρες είναι γεμάτα χρώματα και προσωπικότητα. Από τον πρωταγωνιστή, μέχρι και τους ήρωες που συναντάμε στην πορεία, η ομάδα σχεδιασμού έχει κάνει μια σοβαρή δουλειά. Το ίδιο όμως δεν μπορούμε να πούμε και για τον χάρτη αποστολών. Αυτές διαχωρίζονται σε μικρά εικονίδια που απέχουν μεταξύ τους αρκετά, και στο ενδιάμεσό τους σπάνια θα βρούμε ξεχωριστά χαρακτηριστικά ή σημεία. Αν έπρεπε να παραπέμψουμε σε κάποιο άλλο παιχνίδι, θα λέγαμε πως ο χάρτης μοιάζει με το Overworld του Final Fantasy VIII.

Τα γραφικά κατά την διάρκεια μιας μάχης διατηρούν το τρισδιάστατο μοτίβο του Tiny Metal. Οι περισσότερες μονάδες αποτελούν επαναχρησιμοποιημένα assets που ενώ δεν έχουν κάτι το ιδιαίτερα ενοχλητικό, «χτυπάει» κάπως άσχημα στο μάτι. Βέβαια, δεν λείπουν και καινούργιες μονάδες, χάρτες, και οχήματα. Το Full Metal Rumble φέρει 39 διαφορετικούς χάρτες στο Campaign, με άλλους 38 να είναι διαθέσιμοι μέσω του Skirmish Mode και να διαφέρουν σε μέγεθος, δυσκολία, και μορφολογία. Και αν θέλουμε το κάτι παραπάνω, το Multiplayer μας τοποθετεί ενάντια σε άλλους παίκτες ή φίλους μας μέσα σε αυτούς τους χάρτες ώστε να διαπιστώσουμε ποιος είναι ο καλύτερος στρατηγός.

Το Tiny Metal: Full Metal Rumble είναι ένα αρκετά βασικό Tactical RPG με επιρροές από τα καλύτερα παιχνίδια του είδους. Ενώ υπάρχουν γερά θεμέλια και μια ελκυστική παρουσίαση, ο τίτλος της Area 34 «χάνει» από την ιστορία, την έλλειψη ποικιλίας, και το κακό voice acting. Δεν ξέρω αν θα μπορούσα να το συστήνω στην φάση που βρίσκεται, αλλά αν υπήρχε η δυνατότητα να δημιουργήσουμε τα δικά μας σενάρια και πεδία μάχης τότε ίσως να μιλούσαμε για το κάτι αξιόλογο.

Το Tiny Metal: Full Metal Rumble είναι διαθέσιμο στο Steam και το Nintendo eShop.

Review Code Provided by the publisher.



TINY METAL: FULL METAL RUMBLE - Review
ΙΣΤΟΡΙΑ6.5
GAMEPLAY7.5
ΓΡΑΦΙΚΑ7.5
ΑΠΟΔΟΣΗ7.5
ΔΙΑΡΚΕΙΑ6.5
ΗΧΟΣ6
7Μέτριο
Reader Rating: (0 Votes)
0.0

About The Author

Με τα βιντεοπαιχνίδια να του κρατάνε συντροφιά από μικρή ηλικία αποφάσισε να μετατρέψει το χόμπυ του σε κάτι πιο δημιουργικό. Ονειρεύεται μια ζωή γεμάτη φίλους και ταξίδια. Απολαμβάνει τα καλά και διασκεδαστικά παιχνίδια, δεν τα παρατάει τόσο εύκολα, και δεν του αρέσει η ανούσια επιθετικότητα.

Related Posts