Η Chucklefish είνια μια εταιρεία που μέχρι και σήμερα συνεχίζει να με εκπλήσσει με τα δημιουργήματα και τις κυκλοφορίες της. Μπορεί τα παιχνίδια της να μην χαρακτηρίζονται ως «ΑΑΑ τίτλοι» αυτό όμως δεν πάει να πει πως δεν μας προσφέρουν εκατοντάδες ώρες διασκέδασης, μοναδικές ιστορίες, ενδιαφέρον gameplay, και ξεχωριστούς μηχανισμούς. Παιχνίδια όπως το Stardew Valley με έχουν κρατήσει για ώρες ξύπνιο προσπαθώντας να διαμορφώσω το χωράφι μου όπως θέλω, δίνοντάς μου έτσι μια (ψηφιακή) ματιά στο πως θα μπορούσε να είναι η γεωργική ζωή.

Με το Starmancer να είναι στα σκαριά και να πλησιάζει όλο και περισσότερο, δεν μπόρεσα να αντισταθώ στα παιχνίδια της Chucklefish, και έτσι μετά το Stardew και το Wargroove, την προοσχή μου τράβηξε το Timespinner. To TimeSpinner είναι ένα 2D Metroidvania Platformer – με έμφαση στο -Vania – το οποίο χρησιμοποιεί τον χρόνο και τον έλεγχό του ως το βασικό μηχανισμό του gameplay αλλά και τον πυρήνα της ιστορίας του. Πρόκειται για ένα παιχνίδι που έχει αναπτυχθεί με αγάπη, κάτι που φαίνεται τόσο από το «τιμητικό» gameplay του, αλλά και την γενικότερη εμφάνισή του.

To TimeSpinner δεν χάνει χρόνο από την ιστορία αφού μας διηγείται όλα όσα πρέπει να ξέρουμε σε μόνο λίγο λεπτά. Αναλαμβάνουμε τον ρόλο της Lunais, μιας νέαρής κοπέλας που γιορτάζει με την μητέρα της την ημέρα των γενεθλίων της, αλλά και την ημέρα που γίνεται η νέα ‘Time Messenger’ της Clan της. Οι Time Messengers είναι μια γενιά πολεμιστών που χρησιμοποιώντας το αρχαίο μηχάνημα TimeSpinner έχουν την ικανότητα να ταξιδεύουν στον χρόνο για να καταγράφουν τα γεγονότα και να επιστρέφουν στο παρόν για να προειδοποιούν για τυχόν κινδύνους.

Ένας από αυτούς τους κινδύνους είναι και η αυτοκρατορία της Lachiemi, μιας εξωγήινης φυλής που ήρθε για να συνάψει φιλικές σχέσεις με τους κατοίκους, με απώτερο σκοπό την ανταλλαγή τεχνολογίας για πόρους από τον πλανήτη. Με τα χρόνια να περνάνε όμως, και με την ανακάλυψη του TimeSpinner, η αυτοκρατορία άλλαξε στάση κηρύσσοντας πόλεμο για να αποκτήσει το μηχάνημα, και συνεπώς τον τρόπο για να ελέγχεται ο χρόνος.

Με την εισβολή του στρατού της Lachiem κατά την διάρκεια του γενέθλιου πάρτυ, η Lunais οδηγείται από την μητέρα της στο TimeSpinner προκειμένου να γυρίσει πίσω στον χρόνο και να ειδοποιήσει την clan για την επερχόμενη καταστροφή. Όσο όμως το μηχάνημα δουλεύει, ο αυτοκράτορας Nuvius εμφανίζεται αυτοπροσώπως και σκοτώνει την μητέρα της Lunais μπροστά στα μάτια της. Έτσι, με έναν παραπάνω λόγο για να αντιμετωπίσει την αυτοκρατορία, η ηρωίδα πρέπει να επιδιορθώσει το TimeSpinner, να ταξιδέψει στον χρόνο, και να πάρει εκδίκηση για τον θάνατο της μητέρας της.

H διήγηση του TimeSpinner είναι ένα από τα δυνατότερα στοιχεία του παιχνιδιού μιας και η Lunar Ray Games χρησιμοποιεί τον έλεγχο του χρόνου ως τον πληρέστερο τρόπο για να επιστρέφουμε σε τοποθεσίες που έχουμε ήδη επισκεφθεί. Θα ταξιδέψουμε πολλές φορές στο παρελθόν, και θα επισκεφθούμε γνώριμες τοποθεσίες σε διαφορετικές χρονικές περιόδους με εμφανή τα σημάδια αλλαγής στο τοπίο. Όσο για την διήγηγη και για τις απορίες που μπορεί να μας δημιουργεί, αυτές καλύπτονται αριστοτεχνικά μέσω από έγγραφα, αναμνήσεις, και logs που θα εντοπίσουμε ως collectibles κατά την διάρκεια της εξερεύνησης. Εντοπίζοντας αυτά τα αντικείμενα λαμβάνουμε και χρήματα που είναι απαραίτητα για να αγοράσουμε εξοπλισμό και χρήσιμα items.

Οι χάρτες είναι γεμάτοι από βασικά στοιχεία των Metroidvanias όπως πλατφόρμες που δεν μπορούμε να φτάσουμε από την αρχή, εμπόδια που χρειάζονται συγκεκριμένες δυνάμεις ή αντικείμενα για να προσπεράσουμε, αλλά και εχθρούς που μας κηνυγούν όπου και αν πάμε. Για να τους αντιμετωπίσει η Lunais, χρησιμοποιεί δύο μαγικά Orbs αλλά και μια μαγική επίθεση. Τα Orbs έρχονται σε διαφορετικές αποχρώσεις και μορφές και το καθένα προσφέρει ξεχωριστούς τρόπους επίθεσης. Για παράδειγμα, τα Blue Orbs χτυπάνε απλά τους εχθρους μας, ενώ τα Blade Orbs μεταμορφώνουν την σφαίρα σε ξίφος. Μπορούμε να εξοπλιστούμε με δύο ίδια ή διαφορετικά orbs δημιουργώντας έτσι συνδυασμούς επιθέσεων. Από την άλλη, οι μαγικές επιθέσεις έχουν την εμφάνιση των Orbs αλλά παράγουν μεγαλύτερα και δυνατότερα αποτελέσματα, ενώ απαιτούν Mana Points για να τις εξαπολύουμε.

Ως 2D Metroidvania/Platformer, το TimeSpinner βασίζεται περισσότερο στους τίτλους του παρελθόντος και δεν προσπαθεί να καινοτομήσει. Σαν παιχνίδι είναι ιδανικό για όσους περιμένουν το Bloodstained μιας και παραπέμπει πάρα πολύ στο Castlevania: Symphony of the Night τόσο στον τρόπο που γίνονται τα γεγονότα, όσο και στη γενικότερη εμφάνιση και gameplay.

Κάθε χάρτης, όπως είπαμε, έχει εμπόδια και δύσβατα μονοπάτια ή δωμάτια που δεν μπορούμε να φτάσουμε άμεσα. Κατά την διάρκεια της εξερεύνησής μας θα εντοπίσουμε νέες ικανότητες και όπλα που θα μας βοηθήσουν να ξεκλειδώσουμε ή να φτάσουμε ότι δεν μπορούσαμε στο παρελθόν. Για παράδειγμα, θα μπορούμε να αιωρηθούμε στον αέρα για κάμποσα λεπτά μέχρι να φτάσουμε στον προορισμό μας, να εκτοξευθούμε κάθετα ή οριζόντια, και να γραπωθούμε από εχθρούς και τούβλα. Διαφορετικά, η δυνατότητα να σταματάμε τον χρόνο μας επιτρέπει να χρησιμοποιούμε τους εχθρούς μας ως προσωρινές πλατφόρμες για να φτάσουμε άλλα επίπεδα ή για να αποφύγουμε τις επιθέσεις τους πριν αυτές μας χτυπήσουν – ή ακόμα και για να τοποθετηθούμε στρατηγικά κατά την διάρκεια ενός Boss fight.

Η νοσταλγία είναι ένας ακόμα παράγοντας που δεν περίμενα να εντοπίσω στο TimeSpinner. Από τα επίπεδα και τον τρόπο που τα εξερευνούμε, μέχρι και τα βασικά μενού, όλα έχουν μια «ιδέα» από το Symphony of the Night. Η Lunais μπορεί να φορέσει διαφορετικά κομμάτια εξοπλισμού για να ανεβάσει τα στατιστικά της, διαφορετικά όπλα της δίνουν διαφορετικές επιθέσεις, relics και ικανότητες της δίνουν παθητικές ικανότητες, ενώ τα Familiars, τα μικρά φανταστικά ζώα που μας βοηθούν στην μάχη και την εξερεύνηση, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που θα μας ταξιδέψουν σε μια άλλη εποχή. Υπάρχουν ακόμα και αντικείμενα που μας δείχνουν τη ζωή των αντιπάλων μας ή το όνομα στην κάτω δεξιά γωνία.

Φυσικά, δεν λείπουν και αντικείμενα που ανεβάζουν τα στατιστικά μας μόνιμα. Θα βρούμε φίλτρα που ενισχύουν τους πόντους υγείας μας, την πηγή μαγικής ενέργειας, την άμμο χρόνου, αλλά και την ποσότητα των χρημάτων που κρατάμε. Όσο περισσότερα τέρατα σκοτώσουμε, η Lunais ανεβαίνει επίπεδα ενισχύοντας παράλληλα όλα τα στατιστικά της, ενώ τα Orbs και τα Trinkets έχουν δικά τους επίπεδα δύναμης που ανεβαίνουν ξεχωριστά.

Τα γραφικά του TimeSpinner κυμαίνονται στα κλασσικά pixelated μοντέλα τα οποία όμως έρχονται με αρκετές λεπτομέρειες και animation frames. Ο κόσμος της Lachiem είναι αρκετά σκοτεινός, με μικρές δόσεις χρώματος σε ορισμένα σημεία, κάτι που με έκανε να καταλάβω πως θα προτιμούσα λίγο παραπάνω χρώμα σχεδόν σε όλα τα σκηνικά του.

Τέλος, όπως γίνεται με τα περισσότερα metroidvania, το TimeSpinner θα μας πάρει γύρω στις 8 με 10 ώρες για να το ολοκληρώσουμε. Στον πυρήνα του, είναι ένα παραδοσιακό παιχνίδι στο είδος και οι βετεράνοι δεν θα δυσκολευτούν ιδιαίτερα στο να εντοπίσουν όλα τα συλλεκτικά αντικείμενα και τα αφεντικά. Αλλά ακόμα και όταν τελειώσουμε to Challenge Dungeon, και το Nightmare Difficulty θα αποδειχθούν αρκετά μεγάλες προκλήσεις.

To TimeSpinner είναι το πιο Symphony of the Night-like Metroidvania που μπορούμε να παίξουμε, τουλάχιστον όσο περιμένουμε το νέο παιχνίδι του Koji Igarashi. Με όμορφα γραφικά, παραδοσιακό gameplay, και μια ενδιαφέρουσα ιστορία, ο έλεγχος του χρόνου γίνεται μια διασκεδαστική αποστολή εκδίκησης που επιτυγχάνει να μας θυμίσει γιατί αγαπήσαμε τα παιχνίδια του είδους. Είναι ένας τίτλος που προτείνεται ανεπιφύλακτα, αν και θα θέλαμε μερικές καινοτομίες για να πνεύσουν «φρεσκάδα» στην παράδοση.

Το TimeSpinner είναι διαθέσιμο στην τιμή των 19.99€ σε υπολογιστές, Nintendo Switch, PS4, PSVita και Xbox One

Ευχαριστούμε την Chucklefish για την παροχή του Review Code.



Timespinner - Review
ΙΣΤΟΡΙΑ8
GAMEPLAY8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ8
ΑΠΟΔΟΣΗ8
ΔΙΑΡΚΕΙΑ8
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ7.5
8Πολύ καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0