Όλοι ξέρουμε το The Witcher 3. Όλοι ξέρουμε πως μέχρι σήμερα έχει αποσπάσει εκατοντάδες βραβεία και διακρίσεις τόσο σε επίσημες διοργανώσεις όσο και ανάμεσα στους παίκτες. Ο τίτλος-επίτευγμα της CD Projekt Red που κατάφερε να επαναφέρει την εταιρεία στην κορυφή και να μας κάνει να ανυπομονούμε για το Cyberpunk 2077 είναι ίσως ένα από τα καλύτερα – αν όχι το καλύτερο – RPGs της γενιάς μας. Και αυτό το παιχνίδι κυκλοφόρησε πριν μερικές μέρες για το Nintendo Switch.

Θα μου πείτε τώρα, γιατί αυτό το Review φαίνεται πάνω-πάνω στην κεντρική σελίδα ενός PC-centric site. Έχετε δίκιο να αναρωτιέστε αλλά αναλογιστείτε πως το The Witcher 3 είναι ένα αρκετά απαιτητικό παιχνίδι με φανταστικά γραφικά και εφέ, με έναν τεράστιο ανοιχτό κόσμο γεμάτο αποστολές και side-quests, και εκατοντάδες χαρακτήρες με την δική τους φωνή, γραμμές διαλόγου και κινήσεις. Ομολογουμένως μιλάμε για ένα τεράστιο παιχνίδι που απαιτεί αρκετό χώρο στον σκλήρό μας δίσκο και ένα πολύ γερό σύστημα για να το παίξουμε στις μέγιστες ρυθμίσεις.

Πέρα από αυτά ας αναλογιστούμε τι άλλο αρέσει πολύ στους περισσότερους PC Gamers: τα Ports και τα τεχνολογικά επιτεύγματα. Ναι, κυρίες και κύριοι. Το «The Switcher 3» όπως αναφέρεται από πολλούς είναι ένα προϊόν που προέκυψε από την υπομονή, το όραμα και το ταλέντο της CD Projekt Red και της Saber Interactive. Αποτελεί ένα φανταστικό port για ένα φανταστικό βιντεοπαιχνίδι και μας κάνει να αναρωτιόμαστε ποιο μπορεί να είναι το όριο.

Δεν θα σας κρύψω πως πέρα από τα PC Games απολαμβάνω τα παιχνίδια του Nintendo Switch μου. Είναι μια κονσόλα η οποία μπορεί να θεωρηθεί κατάλληλη τόσο για απλούς παίκτες όσο και για τους PC Gamers μιας και προσφέρει portability, και σχεδόν όλους τους επιτυχημένους indie τίτλους που είναι διαθέσιμοι στο Steam. Επιπλέον, αυτό το port έχει ενδιαφέρον και από τεχνολογικής άποψης μιας και ένα τόσο μεγάλο και περίπλοκο παιχνίδι κατάφερε να χωρέσει στην οθόνη μιας φορητής συσκευής και σε μια κάρτα των 32GB. Σε αυτό το σημείο όμως ας θυμηθούμε λίγα πράγματα για το παιχνίδι.

Το The Witcher 3: Wild Hunt συνεχίζει την ιστορία των 2 πρώτων παιχνιδιών και μας βάζει για άλλη μια φορά στα παπούτσια του γοητευτικού και ιδιαίτερα ικανού Geralt of Rivia. Οι Witchers είναι μεταλλαγμένοι άνθρωποι με ιδιαίτερες ικανότητες στην μάχη και αυξημένες αισθήσεις. Μέσα στα επιθετικά τους εργαλεία, έχουν και μια συλλογή από μαγικές ικανότητες γνωστές ως signs, ενώ κουβαλάνε πάντα μαζί τους 2 σπαθιά, ένα σιδερένιο για ανθρώπινους κινδύνους και ένα ασημένιο για τα διάφορα τέρατα.

Η δουλειά των Witchers στον κόσμο είναι το κυνήγι τεράτων και φυσικά από εκεί έρχεται και η μεγάλη τους αμοιβή. Οι Witchers συνήθως είναι άνθρωποι, χωρίς συναισθήματα αφού οτιδήποτε ανθρώπινο επάνω τους αρχίζει να πεθαίνει μετά από την χορήγηση των mutagens. Ο Geralt από την άλλη έχει κρατήσει παραδόξως ένα μεγάλο ποσοστό από την ανθρωπιά του, κάτι που τον αναγκάζει να χρησιμοποιήσει τις δυνάμεις του ακόμα και σε ανθρώπους, ακόμα και αν δεν υπάρχει χρηματική αμοιβή, λόγω των συναισθημάτων του.

Στο τρίτο κομμάτι του παιχνιδιού, ο Geralt καλείται να βρει δύο πολύ αγαπημένα του πρόσωπα που για χρόνια είχε χάσει τα ίχνη τους, την αγαπημένη του Yennefer και ένα κορίτσι που θα μπορούσε να αποκαλέσει κόρη του, την Cirila. Τα πρώτα στοιχεία για την τοποθεσία της Yennefer τα είχε λάβει στο τέλος του The Witcher 2 καθώς άρχιζε να ξυπνάει από την αμνησία που τον ταλαιπωρούσε. Ο Geralt δεν έχασε χρόνο και άρχισε αμέσως το ταξίδι του στην αναζήτηση της Yennefer και κάπως έτσι φτάνουμε στο ξεκίνημα του The Witcher 3. Ο Geralt θα βρει την Yennefer σύντομα στην αρχή του ταξιδιού άλλα ταυτόχρονα θα συναντήσει μπροστά του ένα σκοτεινό και δύσκολο εμπόδιο, το Wild Hunt.

Το σύστημα μάχης του The Witcher 3 κρατιέται στο μοτίβο του The Witcher 2, δηλαδή χορευτικό με ιδιαίτερη σημασία στο timing και στην σωστή χρήση των μαγικών ικανοτήτων μας. Σε σχέση με το παρελθόν, ο Geralt έχει πρόσβαση σε περισσότερες κινήσεις, περισσότερες ικανότητες, και στοιχεία που θα τον κάνουν δυνατότερο σε κάθε μάχη. Βέβαια, το σύστημα αυτό δεν είναι και το καλύτερο που έχουμε βρει σε παιχνίδια του είδους αλλά ευτυχώς δεν είναι το κύριο χαρακτηριστικό. Καταφέρνει να «κάνει την δουλειά» του και όταν το συνηθίσουμε μπορεί να γίνει και αρκετά διασκεδαστικό.

Τα κυριότερα χαρακτηριστικά του Wild Hunt είναι η εξερεύνηση του τεράστιου κόσμου του, τα side quests και τα σημεία ενδιαφέροντος σε κάθε γωνιά του χάρτη. Σίγουρα υπάρχουν αρκετά επαναλαμβανόμενα events γύρω στο χάρτη τα οποία μετά από ένα σημείο θα σας κουράσουν άλλα αυτό είναι κατανοητό για έναν τόσο μεγάλο κόσμο ο οποίος με κάποιο τρόπο πρέπει να γεμίσει.

Το The Witcher 3: Wild Hunt είναι αναμφισβήτητα από τα πιο λεπτομερή και όμορφα open world παιχνίδια ακόμα και 4 χρόνια μετά την αρχική κυκλοφορία του. Παρά τα downgrades και τις αλλαγές για τις οποίες κατηγορήθηκε στο παρλεθόν, παραμένει ένας εντυπωσιακός τίτλος αλλά εκείνη την περίοδο δεν έλειπαν τα προβλήματα. Ως ένα GPU-Heavy παιχνίδι, μπορούσε (και μπορεί) να ζορίσει τις παλαιότερες κάρτες γραφικών με average framerate στα 45 FPS με drops στα 35 σε ορισμένα σημεία.

Φυσικά, δεν ξεχνάμε πως κυκλοφόρησε με αρκετά τεχνικά προβλήματα ειδικά στο PS4 και το Xbox One. NPC pop-ins, freezes, crashes, glitches στα animations, stutterings, FPS drops, και άλλα προβλήματα τέτοιου τύπου ήταν τα «highlights». Ευτυχώς, μετά από αρκετά patches και προσοχή από την ομάδα ανάπτυξης τα περισσότερα από αυτά διορθώθηκαν και όσα παρέμειναν περιορίστηκαν αντίστοιχα. Έτσι, ερχόμαστε στο σήμερα με την τελική, ολοκληρωμένη έκδοση του παιχνιδιού στο Switch.

Παρόλο που η Complete Edition κυκλοφορεί ως τίτλος του Nintendo Switch, όπως είπαμε και παραπάνω μας γεννιέται το ενδιαφέρον να δούμε πως ένα τόσο απαιτητικό παιχνίδι αποδίδεται σε μια τόσο…ιδιαίτερη κονσόλα. Αρχικά, παίζοντας σε handheld mode παρατηρούμε πως τα 720p τα οποία θα περιμέναμε να δούμε υποβαθμίζονται σε 540p χωρίς όμως να μας αδικούν τα περιβάλλοντα, τις πόλεις και τους χαρακτήρες. Σίγουρα υπάρχουν θυσίες σε στοιχεία όπως η ευκρίνεια, τα στοιχεία που φαίνονται στο βάθος της οπτικής μας και σε άλλα πιο μικρά χαρακτηριστικά όπως τα ζώα και τα φυτά. Δυσκολία αντιμετωπίζουμε και στην ορατότητα μικρότερων εχθρών όταν παίζουμε σε αυτό το mode αλλά ευτυχώς το UI μας βοηθάει αρκετά στο να εντοπίσουμε τους εχθρούς μας στην μικρή οθόνη.

Σε Docked Mode η ανάλυση αυξάνεται σε 720p (σε αντίθεση με τα 900p – 1080p που βλέπουμε σε άλλα switch games) και εκεί είναι που τονίζονται οι διαφορές με τα γραφικά των υπολογιστών. Τα Textures είναι πιο «διαλυμένα», η πυκνότητα και η μορφή των δέντρων πιο συννεφώδης και το anti-aliasing κάνει λιγότερη δουλειά με αποτέλεσμα οι άκρες να φαίνονται «άγριες». Κατά την διάρκεια της μάχης παρατηρούμε πως υπάρχει αρκετή θολούρα η οποία δια μαγείας χάνεται όταν μπαίνουμε σε κάποια συζήτηση ή σε κάποιο cutscene.

Κατά την διάρκεια του gameplay υπήρχαν τα περιστασιακά framedrops και stutters αλλά μόνο όταν έμπαινα σε κάποιο χωριό ή πόλη, αλλά και σε πιο πυκνοκατοικειμένα σημεία (ειδικά στα expansions). Προσωπικά, δεν έχω κανένα θέμα να παίζω σε 30fps σε μια πιο αδύναμη κονσόλα αλλά μπορώ να καταλάβω και εκείνους που ίσως αντιμετωπίσουν πρόβλημα με τέτοια απόδοση.

Σε κάτι ακόμα που θα ήθελα να εστιάσω είναι ο χειρισμός. Έχοντας παίξει και στον υπολογιστή με χειριστήριο, αν αποφασίσετε να δοκιμάσετε την έκδοση του Nintendo Switch τότε καλό θα ήταν να επενδύσετε σε ένα Pro Controller. Δεν θα είναι λίγες οι φορές που θα πρέπει να αλλάξετε Sign κατά τη διάρκεια της μάχης ή να ενεργοποιήσετε το τρέξιμο πατώντας το αριστερό stick. Δυστυχώς, το μικρό μέγεθος των κουμπιών των JoyCon δεν θα μας βολέψει ιδιαίτερα ακόμα και όταν παίζουμε για ώρες.

Το (S)Witcher 3 σίγουρα δεν είναι η καλύτερη έκδοση του πολυβραβευμένου τίτλου. Αλλά όσοι έχουν μόνο το Nintendo Switch στην κατοχή τους και για κάποιον λόγο δεν είχαν την ευκαιρία να παίξουν αυτό το διαμάντι, τότε αυτή η έκδοση είναι ένα ολοκληρωμένο πακέτο που δεν πρέπει να λείπει από την (σίγουρα μεγάλη) συλλογή σας. Προσωπικά, ως κάποιος που έχει παίξει και την έκδοση των υπολογιστών ανυπομονούσα να παίξω στο Switch. Μπορεί η εμπειρία μου να μην ήταν «υπέρτατη», και μπορεί οι θυσίες που έγιναν από την CDPR και την Saber Interactive να ήταν πολλές, το αποτέλεσμα δεν με απογοήτευσε αλλά αντιθέτως ένιωθα χαρά που «βούταγα» ξανά στον κόσμο του Geralt.

Ευχαριστούμε την Bandai Namco Greece για την παροχή του Review Copy.