Είναι δύσκολο να αρνηθεί κανείς πως το Elder Scrolls Online ξεκίνησε αρκετά αργά. Ήταν ένα από τα πιο μεγάλα MMORPG της εποχής μας καθώς λαμβάνει χώρα σε ένα από τα μεγαλύτερα και πιο αγαπημένα σύμπαντα των παιχνιδιών ρόλων. Με πολλά στοιχεία να μας θυμίζουν λίγο από Skyrim (μιας και η ιστορία ξετυλίγεται 100 χρόνια πριν τα γεγονότα του), αλλά και μηχανισμούς που έρχονται κατευθείαν από το είδος των MMO, το TESO κατάφερε να εδραιώσει την θέση του στον χώρο, να κάνει πολλές αλλαγές για να παραμείνει σταθερό στις προτιμήσεις, αλλά και να φέρει πολλές νέες επεκτάσεις με περιεχόμενο που θα μας κρατήσει ακόμα περισσότερες ώρες απασχολημένους.

Μετά την επιστροφή μας στην Morrowind και στο Summerset, τις αντίστοιχες πατρίδες των Dummer και Altmer, έφτασε η ώρα να δούμε τον πολιτισμό και τρόπο ζωής των Khajit, των ανθρωπόμορφων αιλουροειδών που απαρτίζουν τον κόσμο του Elder Scrolls και αποτελούν μια από τις σημαντικότερες φυλές. Το Elder Scrolls Online: Elsweyr, το πιο πρόσφατο κεφάλαιο του παιχνιδιού, μας επιτρέπει να δούμε μόνοι μας την υποδούλωση του λαού των Khajit και να προσπαθήσουμε να τους βοηθήσουμε στην μάχη τους ενάντια σε μια τυραννική βασίλισσα και τους δράκους που απειλούν γη και ουρανό.

Όπως και με τα προηγούμενα Expansions έτσι και εδώ, η Zenimax επεκτείνει τον κόσμο του Elder Scrolls Online με νέες αποστολές και μια ενδιαφέρουσα ιστορία που θα μας παρασύρει σε νέες περιοχές και ενάντια σε νέα θηρία και εχθρούς. Οι δράκοι επιστρέφουν για να σπείρουν τον τρόμο στο Tamriel, με τους Khajit να πρέπει να αντιμετωπίσουν την Euraxia που έλαβε τον θρόνο με την βία και την βοήθεια του επικίνδυνου Necromancer της. Η ιστορία της νέας περιοχής θα μας μαγνητίσει από τα πρώτα λεπτά και θα μας θυμίσει γιατί αγαπήσαμε το παιχνίδι, ειδικά μετά από τις αλλαγές που έγιναν σε αυτό.

To Elsweyr ανοίγεται εισάγοντάς μας σε δύο διαφορετικά τοπία. Από την μία έχουμε την έρημο του Rimmen, με μια πόλη που σφίζει από παραδοσιακή ομορφιά και αρχιτεκτονική που συναντάμε και στον δικό μας κόσμο και είναι αρκετή για να αντικαταστήσει την καλοκαιρινή αισθητική του Summerset. Από την άλλη, η πυκνή βλάστηση και πανίδα της ζούγκλας φιλοξενεί στα βάθη της φάρμες και αρχαία ερείπια γεμάτα μυστικά και ενδιαφέρουσες ανακαλύψεις. Τόσο το Rimmen όμως, όσο και το Rivenhold, έχουν εμφανείς επιρροές από την Ασιατική κουλτούρα και αρχιτεκτονική, με φυτά που βρίσκουμε σε χώρες όπως η Ιαπωνία και χρώματα που θα μας θυμίσουν Ινδία ή αντίστοιχες χώρες. Η Zenimax διατηρεί έτσι την παράδοση, συνεχίζοντας να σχεδιάζει τις φυλές και τις περιοχές του παιχνιδιού εμπνευσμένη από τις χώρες της κοινωνίας μας.

Όσο εξερευνούμε το Elsweyr γίνεται ολοένα και πιο φανερό το γεγονός ότι οι δράκοι και οι νεκροί θα αποτελέσουν σημαντικό εμπόδιο, αλλά και καταλύτης για ταχύτερη πρόοδο. Αν ακολουθήσουμε την βασική ιστορία, θα κλιθούμε να αντιμετωπίσουμε μερικούς δράκους που προκύπτουν από τα ανάλογα γεγονότα, ενώ δεν αποκλείεται να συναντήσουμε δυνατότερες παραλλαγές τους στον κόσμο ως World Events. Και παρά την επιβλητική τους εμφάνιση, οι κινήσεις και οι δυνάμεις τους είναι πάνω-κάτω ίδιες. Θα πρέπει να προσέχουμε για τις ανάσες, τα φτερά ή την ουρά τους και να εκμεταλλευτούμε την κατάλληλη στιγμή για να αντεπιτεθούμε.

Βέβαια, οι δράκοι χρειάζονται αρκετούς παίκτες για να «πέσουν» μιας και είναι αρκετά δυνατοί και ανθεκτικοί. Αν καταφέρουμε να τους σκοτώσουμε θα λάβουμε αρκετά αντικείμενα και πόντους εμπειρίας που θα βοηθήσουν κυρίως τους παίκτες που ξεκινούν εκ νέου στην περιοχή. Ναι, καλά διαβάσατε. Όπως και με τα προηγούμενα expansion, μπορούμε να ξεκινήσουμε έναν νέο χαρακτήρα κατευθείαν από την περιοχή και να τον ανεβάσουμε σταδιακά μέσω των αποστολών και μπουντρουμιών. Αυτό είναι κάτι που ίσως χρειαστεί να κάνουμε για την νέα κλάση, τον Necromancer.

Το σύστημα μάχης του Elder Scrolls Online παραμένει ένα μικρό πρόβλημα για εκείνους που ψάχνουν το κάτι παραπάνω. Παρά τις αλλαγές του Tamriel Unlimited, τα χτυπήματα που κάνουμε δεν έχουν την ένταση και το βάρος που θα θέλαμε. Συνδυάζοντας το παραδοσιακό Tab-Targeting με Action Combat στοιχεία, το σύστημα συστήνεται κυρίως για χρήστες σπαθιών παρά για όπλα βολής όπως τόξα. Αλλά ακόμα και τότε, όταν χτυπάμε κάποιον εχθρό νιώθουμε πως το ξίφος μας περνάει μέσα από κάποιο χαρτί, και ο ήχος δεν κάνει πολλά για να ενισχύσει το αίσθημα σύνδεσης.

Παρόλα αυτά, οι Necromancers αποτελούν μια νέα πρόκληση, αλλά και έναν αέρα φρεσκάδας στο αμφιλεγόμενο σύστημα μάχης. Μιας και καλούμαστε να τους αντιμετωπίσουμε στον κόσμο του Elsweyr, το λογικό θα ήταν να τους δώσουμε μια γεύση από τις δυνάμεις τους. Ως Necromancers, καλούμε τις δυνάμεις της ζωής και του θανάτου μέσα από τρία διαφορετικά Skill Trees: Grave Lord, Bone Tyrant και Living Death. Κάθε δέντρο αντιστοιχεί και σε μια διαφορετική ενότητα, όπως αυτές της επίθεσης, άμυνας και υγείας. Δεν θα έλειπαν ικανότητες όπως η ανάσταση νεκρών ή η απορρόφηση ζωής από τους αντιπάλους μας, και για να πούμε την αλήθεια, η ανάσταση των νεκρών Khajit (με τους σκελετούς τους να διαφοροποιούνται αισθητά) είναι κάτι στο οποίο δεν μπορούμε να αντισταθούμε.

Η ευελιξία και η «φρεσκάδα» της κλάσης αυτής μας επιτρέπει να αναλάβουμε διάφορους ρόλους μέσα σε μια ομάδα. Μπορούμε αν θέλουμε να μετατραπούμε σε μάγους και να πολεμάμε από απόσταση βάζοντας τους νεκρούς ως ασπίδα. Αν όμως θέλουμε έναν πιο άμεσο ρόλο, οπλιζόμαστε με ένα σπαθί, φοράμε τα κόκκαλα των αντιπάλων μας ως πανοπλία και «χωνόμαστε» ανάμεσα τους κλέβοντας παράλληλα την ζωτική τους ενέργεια. Ευτυχώς, κάθε ικανότητα χρησιμεύει και σε διαφορετικό σενάριο, και πολλές από αυτές είναι διασκεδαστικές στην χρήση τους. Για παράδειγμα, επικαλούμαστε έναν σκελετό-καμικάζι που τρέχει πάνω στους εχθρους μας και σκάει σαν βόμβα όταν είναι κοντά τους. Από την άλλη, έχουμε σκελετούς-γίγαντες που σκάνε στο έδαφος προκαλώντας AoE Damage.

Για να εξισορροπιστεί το διασκεδαστικό (και ενίοτε «overpowered») gameplay των Necros, η κλάση έρχεται με ορισμένους περιορισμούς και διακρίσεις σε σχέση με τις υπόλοιπες. Ως ένα αντικείμενο που έχει αποκλειστεί από την Mages Guild αλλά και το Psijic Order, η νεκρομαντεία είναι κάτι σιχαμένο για τον κόσμο της Tamriel. Η εξάσκηση της σε κάποια από τις πόλεις θεωρείται εγκληματική ενέργεια, ενώ οι κάτοικοι δεν εγκρίνουν τον τρόπο με τον οποίο πολεμάμε και φροντίζουν να το δείχνουν σε κάθε ευκαιρία.

Και μιλώντας για NPCs και πόλεις, δεν γίνεται να μην μιλήσουμε για την ιστορία του Elsweyr. Η πόλη του Rimmen βρίσκεται υπό κατοχή από την Euraxia Tharn η οποία βασιλεύει με την βοήθεια του Necromancers Zumog Phoom και των δράκων τους. Ο αδερφός της, Abnur Tharn και ο Λόρδος Gharesh-ri, αρχηγός των Khajit, ζητούν τη βοήθειά μας να εκθρονίσουμε την Euraxia, σκοτώνοντας δράκους, νεκρούς και ληστές, κατά την διάρκεια.

Δεν λείπουν και οι παράπλευρες αποστολές που από μόνες τους αποτελούν μικρές αλλά ενδιαφέρουσες ιστορίες. Θα λύσουμε ιστορίες μυστηρίου, θα λάβουμε μέρος σε παραδοσιακά event, θα δούμε τον τρόπο ζωής και τις συνήθειες της φυλής, ενώ άλλες φορές θα αναλάβουμε αποστολές που μας ανατρέχουν στο παρελθόν ή μας φέρνουν απέναντι σε ύποπτους χαρακτήρες που εν τέλει όσα κάνουν δικαιολογούνται από την εξιστόρρηση. Κάθε side quest είναι ευχάριστο και πλαισιώνεται από εξίσου ευχάριστο voice acting. Αυτά δίνουν μια μοναδική ζωντάνια στο Elsweyr και ένα κίνητρο για να εξερευνήσουμε περισσότερο την περιοχή.

Για τους σκοπούς αυτής της κριτικής χρησιμοποιήσαμε ένα σύστημα με επεξεργαστή Intel Core i5-4690 στα 3.50GHz, 8GB DDR3 μνήμη RAM, την NVIDIA GeForce GTX1060 στα 3GB VRAM, Windows 10 64-bit και τον πρόσφατο GeForce 430.64 WHQL που προετοιμάζει τις κάρτες μας για το The Elder Scrolls Online: Elsweyr.

Οι ρυθμίσεις του Elsweyr Expansion μας επιτρέπουν να επιλέξουμε την οθόνη μας, την ανάλυση που επιθυμούμε, και αν θέλουμε το Vsync ενεργοποιημένο. Στα γραφικά μπορούμε να αλλάξουμε μια από τις προκαθορισμένες ρυθμίσεις και στοιχεία όπως την ποιότητα των Textures, SubSampling, Shadow, και Water Reflection. Επιπλέον, μπορούμε να ενεργοποιήσουμε χαρακτηριστικά όπως τα Bloom, Depth of Field, Distortion, Sunlight Rays και Grass, με Sliders να καθορίζουν το ποσοστό και την ποιότητα των Maximum Particle Systems, Particle Suppression Distance και View Distance.

Έχοντας τις παραπάνω ρυθμίσεις στο μέγιστο, οι περιπέτειές μας στον κόσμο του Elsweyr δεν είχαν εμπόδια. Η απόδοση ήταν ικανοποιητική με τα καρέ να παραμένουν σταθερά στα 60FPS, και παρά την κυκλοφορία αρκετών ενημερώσεων και expansions, οι γραφικές αναβαθμίσεις και οι αλλαγές φαίνεται να μην επηρέασαν ιδιαίτερα την απόδοση σε παλιότερα συστήματα. Ακόμα και σε στιγμές που υπήρχαν περισσότεροι εχθροί και παίκτες στην περιοχή δεν υπήρχαν ιδιαίτερα προβλήματα στην απόδοση, στοιχείο σημαντικό για ένα MMORPG.

To The Elder Scrolls Online: Elsweyr αναδεικνύει για ακόμα μια φορά την δύναμη της Zenimax στην διήγηση. Με μια νέα περιοχή για να εξερευνήσουμε και εκατοντάδες ιστορίες για να ολοκληρώσουμε, ο πολιτισμός των Khajit φαντάζει πιο ελκυστικός από ποτέ. Ωστόσο, στοιχεία που μας ‘ενοχλούσαν’ στο παρελθόν συνεχίζουν να είναι μικρά ‘αγκάθια’ όπως το σύστημα μάχης και οι κινήσεις των χαρακτήρων. Ίσως να έφτασε ο καιρός η Zenimax να προσπαθήσει να δημιουργήσει μερικούς νέους μηχανισμούς και μοτίβα για τους εχθρούς μας – για παράδειγμα, θα ήθελα να δω διαφορετικά μοτίβα και στοιχεία στους δράκους του κόσμου. Προσωπικά, είμαι από εκείνους που απολαμβάνουν το PvE κομμάτι των MMO παρά το PvP, και η αλήθεια είναι πως θα ήθελα να δω το TESO να αλλάζει για άλλη μια φορά και να δίνει παραπάνω σημασία και σε άλλα χαρακτηριστικά πέραν την ιστορίας. Ευτυχώς, οι Necromancers είναι το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.

Το The Elder Scrolls Online: Elsweyr είναι διαθέσιμο στο Steam στην τιμή των 39,99€.

Ευχαριστούμε την IGE S.A. και την Bethesda για την παροχή του Review Code.

The Elder Scrolls Online: Elsweyr - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ9
GAMEPLAY7.5
ΓΡΑΦΙΚΑ8
ΑΠΟΔΟΣΗ8
ΔΙΑΡΚΕΙΑ7
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ7
8Αρκετά καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0