Από το Final Fantasy της Square Enix μέχρι και τα Disgaea της NIS America, ο χώρος του PC Gaming έχει δει πολλές αξιόλογες και ευπρόσδεκτες προσθήκες. Αυτές όμως δεν είναι ικανές να μας κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον, ή έστω να αναδειχθούν ως τα καλύτερα παιχνίδια του είδους. Είμαι σίγουρος πως πολλοί από εμάς ακόμα ευχόμαστε να δούμε τα Persona να αποκτούν το PC Remaster που τους αξίζει (με πρώτα και καλύτερα τα Persona 4 & 5) ή Console re-releases για όσους έχουν οτιδήποτε άλλο πέρα από το PS4.

Αναγνωρίζοντας αυτήν την επιθυμία, η NIS America ξαναχτυπά και προσπαθεί να κάνει την διαφορά με το The Caligula Effect: Overdose, το remaster του ομώνυμου τίτλου που είχε κυκλοφορήσει πριν μερικά χρόνια για το Playstation Vita. Με ένα ιδιαίτερο σύστημα μάχης και μια παράξενη ιστορία, το JRPG της φιλόδοξης εταιρείας προσπαθεί να βρει αντίκρυσμα σε μια απαιτητική αγορά μέσω των ιδιαίτερων χαρακτήρων του και του φανταστικού κόσμου. Σίγουρα δεν είναι το Persona 5 Clone που θέλουμε αλλά ίσως να αποδειχθεί αρκετό για να μας κρατήσει απασχολημένους όσο περιμένουμε για κάποιο καλό νέο.

Το The Caligula Effect: Overdose λαμβάνει χώρα σε έναν εικονικό κόσμο με όνομα ‘Mobius’. Ο κόσμος αυτός έχει δημιουργηθεί από την τεχνητή νοημοσύνη «μ» και λειτουργεί ως την διαφυγή που ψάχνουν οι άνθρωπο από τα καθημερινά τους προβλήματα. Οι κάτοικοι αυτού του κόσμου ξαναζουν τα σχολικά τους χρόνια χωρίς τελειωμό με συνθήκες που φαντάζουν παραπάνω από ιδανικές.

Ο ήρωας της ιστορίας μας είναι ένα παιδί γυμνασίου που ζει εν αγνοία του στον εικονικό κόσμο. Μετά από ορισμένα γεγονότα διαπιστώνει πως βρίσκεται σε έναν ψεύτικο κόσμο και έτσι διαμορφώνει μια ομάδα γνωστή ως «Go-Home Club». Το γκρουπ αφιερώνει όλες τις δυνάμεις του για να βρει την έξοδο από αυτόν τον κόσμο, να αντιμετωπίση την «μ» και να σταματήσει τους Ostinato Musicians, το αντίπαλο γκρουπ που μας θεωρεί προδότες.

Η υπόθεση του παιχνιδιού ξετυλίγεται από τα πρώτα μόλις λεπτά. Ο χαρακτήρας μας καταλαβαίνει αμέσως πως κάτι δεν πάει καλά με τον κόσμο, έρχεται σε επαφή με μια αθώα ‘μ’ που προσπαθεί απεγνωσμένα να κρατήσει ευτυχισμένους τους κατοίκους της. Κάποιοι μαθητές προσπαθούν να λυντσάρουν τον πρωταγωνιστή χωρίς ιδιαίτερο ρόλο με έναν συμμαθητή μας να έρχεται να μας σώσει και να μας εξηγήσει τι πραγματικά συμβαίνει.

To ‘ζουμί’ της ιστορίας εντοπίζεται πίσω από την ζωή των χαρακτήρων. Παρά την δύσκολη, και ενίοτε βασανιστική, ζωή που μπορεί να άφησαν πίσω τους οι κεντρικοί χαρακτήρες, η σύγκρουση με τους Ostinato Musicians κρύβει περισσότερα στοιχεία και μυστήρια απ’ότι φανταζόμαστε. Τα μέλη του αντίπαλου γκρουπ γνωρίζει πως ζει σε μια προσωμοίωση αφού συμμαχεί με την ‘μ’. Η συμμαχία τους επιτρέπει να ζουν μια ονειρεμένη ζωή και να αποκτούν ότι η καρδιά τους θέλει. Πολλές από αυτές τις επιθυμίες ξεφεύγουν από τα κλασσικά μοτίβα του πλούτου ή της αγάπης λόγω των περίπλοκων κακουχιών που είχαν στην πραγματική τους ζωή. Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον πίσω από την λογική των πράξεών τους ακόμα και αν πολλές φορές αυτή αντικρούεται με τις επιθυμίες των πρωταγωνιστών.

Δεν θα αργήσουμε να αντιμετωπίσουμε τους πρώτους μας εχθρούς, μαύρα πλάσματα που χρησιμοποιούν το σώμα άλλων μαθητών για να σταματήσουν οποιαδήποτε ανωμαλία μέσα στον Mobius. Ο χαρακτήρας μας ξυπνά τα κρυφά του αρνητικά συναισθήματα και τα μεταμορφώνει σε όπλα που χρησιμοποιεί για να απωθήσει οποιαδήποτε εχθρική κίνηση.

Το σύστημα μάχης ονομάζεται ‘Imaginary Chain System’ και πρόκειται για ένα διαφορετικό Turn-based σύστημα. Με αυτό μπορούμε να συνδέσουμε αρμονικά πολλές επιθέσεις καταλήγοντας σε καταστροφικά combo. Πριν από κάθε επίθεση βλέπουμε μια προσωμοίωση της κατάληξης που θα έχει η επιλογή μας οπότε μπορούμε να σχεδιάσουμε καλύτερα την έκβαση του γύρου μας. Με αυτή μπορούμε επίσης να προσδιορίσουμε το ποσοστό επιτυχίας του συνδυασμού μας ή το πως εναρμονίζονται οι επιθέσεις με αυτές των συμμάχων μας.

Στο χαρτί όλα αυτά ακούγονται ωραία και καινοτόμα αλλά στην πράξη μεγάλο παράγοντα παίζει η τύχη και ο χρόνος μας. Στις περισσότερες των περιπτώσεων το ποσοστό δουλεύει προς όφελός μας αλλά άλλες φορές, ακόμα και ένα μηδαμηνό αρνητικό ποσοστό μπορεί να επηρεάσει την ζημιά που θα προκαλέσουμε ή την σύνδεση της επίθεσης. Πρέπει να προσέχουμε τις κινήσεις των εχθρών μας κατά την φάση της προετοιμασίας ώστε να μην βρεθούμε στον δρόμο της επίθεσής τους ή να μην επιλέξουμε κάποια ικανότητα που απαιτεί συγκεκριμένη θέση για εκείνους. Για παράδειγμα, αν αποφασίσουμε να πυροβολήσουμε κάποιον εχθρό μας ενώ βρίσκεται στον αέρα και η πρώτη μας επίθεση δεν καταφέρει να τον εκτινάξει, τότε θα χάσουμε πολύτιμους γύρους και πόντους ζημιάς.

Πέρα από την απώλεια επιθέσεων υπάρχει και η πιθανότητα να μην χτυπήσουμε απολύτως τίποτα. Αυτό, με άλλα λόγια, σημαίνει πως μπορεί να σκοτώσουμε έναν εχθρό μας με την πρώτη κίνηση και ο δεύτερος χαρακτήρας που τον έχει θέσει ως στόχος να προσπαθήσει να τον χτυπήσει ενώ τον έχουμε ήδη σκοτώσει. Έτσι, οδηγούμαστε σε αδιέξοδα και χαμένες βολές αφού, όπως φαίνεται, δεν υπάρχει κάποιο σύστημα επαναπροσδιορισμού για τέτοιες περιπτώσεις.

Ως JRPG, το Caligula Effect έχει ότι θα περιμέναμε. Αντικείμενα για να μαζέψουμε και να εξοπλίσουμε κατάλληλα, επίπεδα για να ανεβάσουμε τους χαρακτήρες μας και αρκετές ικανότητες για να συνδυάσουμε κατά την διάρκεια της μάχης. Φυσικά, δεν θα λείπανε τα Boss Fights και πιο δύσκολες προκλήσεις που θα δοκιμάσουν την υπομονή μας και την κρίση μας αφού θα πρέπει να βρίσκουμε τον καλύτερο τρόπο για να τις προσπεράσουμε.

Πέρα από τις ατέλειες του συστήματος μάχης, η Overdose Edition περιέχει αρκετές βελτιώσεις και αλλαγές από την αρχική έκδοση. Το U.I. είναι πιο καθαρό και λεπτομερές με όμορφα χρώματα και σχέδια που θα νομίζαμε πως προέρχονται από κάποιο anime ή manga, ενώ από την άλλη τα γραφικά είναι καλύτερα, ευδιάκριτα και υψηλότερης ανάλυσης. Ο ηχητικός τομέας από την άλλη, συνεχίζει να υποφέρει καθώς πέρα από τα Cutscenes η εξερεύνηση και οι διάλογοι γίνονται «στα βουβά» με το βασικό μουσικό θέμα να παίζει σε επανάληψη.

Η πρώτη έκδοση του Caligula Effect υπέφερε και από προβλήματα στην απόδοση, οδηγώντας πολλούς παίκτες στο να το παρατήσουν. Στο Overdose θα ζήσουμε μια πιο ισορροπημένη εμπειρία χωρίς προβλήματα, κολλήματα ή crashes. Η PC Version απαιτεί ένα σύστημα με τετραπύρηνο 2,5GHz επεξεργαστή, 8GB μνήμης RAM και μια κάρτα γραφικών NVIDIA GeForce GTX470 ή μια AMD Radeon 6870HD. Μιας και μιλάμε για ένα Portable Port είναι λογικό να δούμε τόσο μικρές απαιτήσεις αλλά εξακολουθεί να μας προκαλεί εντύπωση αφού τα γραφικά είναι καθαρά και αισθητά καλύτερα από αυτά του PSVita.

To The Caligula Effect: Overdose είναι το Port που κανείς δεν ζήτησε αλλά πολλοί θα θέλουν. Είναι μια έκδοση με παραπάνω περιεχόμενο, λιγότερα προβλήματα στην απόδοση και καλύτερα γραφικά και εμφάνιση. Αν το σύστημα μάχης ανταποκριθεί στις προσδοκίες σας τότε ετοιμαστείτε για ένα διασκεδαστικό παιχνίδι που διηγείται μια αρκετά διαφορετική και ενδιαφέρουσα ιστορία. Είναι το Persona-clone που ίσως κάποιοι από εμάς ψάχνουν, και με τις αλλαγές που έχουν γίνει κάνουμε λόγο για ένα αρκετά ευχάριστο JRPG.

Ευχαριστούμε την NIS America για την παροχή του Review Code.

The Caligula Effect: Overdose - Review
ΙΣΤΟΡΙΑ8.5
GAMEPLAY6.5
ΓΡΑΦΙΚΑ7.5
ΑΠΟΔΟΣΗ8
ΔΙΑΡΚΕΙΑ7
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ7.5
7.5Αρκετά καλό
Reader Rating: (1 Vote)
8.0

About The Author

Με τα βιντεοπαιχνίδια να του κρατάνε συντροφιά από μικρή ηλικία αποφάσισε να μετατρέψει το χόμπυ του σε κάτι πιο δημιουργικό. Ονειρεύεται μια ζωή γεμάτη φίλους και ταξίδια. Απολαμβάνει τα καλά και διασκεδαστικά παιχνίδια, δεν τα παρατάει τόσο εύκολα, και δεν του αρέσει η ανούσια επιθετικότητα.

Related Posts