TEKKEN 8 | Review

Όταν απέκτησα το πρώτο μου Playstation η αλήθεια είναι πως δεν είχα παιχνίδια να το συνοδεύουν. Καλώς ή κακώς, η κονσόλα ερχόταν μαζί με ένα demo disk το οποίο περιείχε μερικές ώρες από γνωστά και μη παιχνίδια. Το δισκάκι που είχα αποκτήσει τότε είχε demo για το Medievil, το Crash Bandicoot 3 και το Gran Turismo. Ανάμεσα σε αυτά τα πρώτα διαμαντάκια του 3D gaming βρισκόταν και το TEKKEN 3, η πρώτη επαφή μου με τον κόσμο του Katsuhiro Harada, και ένα από τα καλύτερα παιχνίδια ξύλου που είχα παίξει ποτέ μου.

Το Tekken δεν προοριζόταν αρχικά ως παιχνίδι ξύλου. Το έργο ξεκίνησε ως ένα εσωτερικό δοκιμαστικό project της Namco για την κίνηση 3D μοντέλων και αργότερα ενσωμάτωσε texture mapping παρόμοιο με αυτό του Ridge Racer της Namco το 1993. Το 1994, η Namco προσέλαβε developers από τη μακροχρόνια ανταγωνιστή Sega, η οποία είχε πρόσφατα δημιουργήσει το πρώτο 3D παιχνίδι μάχης, το Virtua Fighter του 1993. Ο διευθύνων σύμβουλος έρευνας της Namco, Shegeichi Nakamura, συναντήθηκε με τον επικεφαλής της Sony Computer Entertainment, Ken Kutaragi, το 1993 για να συζητήσουν τις προκαταρκτικές προδιαγραφές του PlayStation, με τη Namco στη συνέχεια να αναπτύσσει τον πίνακα Arcade Namco System 11 που ήταν βασισμένος στο υλικό του PlayStation και το Tekken αποτέλεσε την απάντησή του τότε δημοφιλούς Virtual Fighter.

To TEKKEN 8 είναι η πολυαναμενόμενη συνέχεια του εντυπωσιακού TEKKEN 7. Ως παιχνίδι, η έβδομη προσθήκη καινοτομούσε σε κάποιους τομείς ενώ υπέφερε σε άλλους επικεντρώνοντας κυρίως στους βετεράνους και “επαγγελματίες” της σειράς παρά σε νέο αίμα. Δεν είναι τυχαίο που προηγούμενοι τίτλοι υπέφεραν από παλιούς κακούς μηχανισμούς, την απουσία κάποιου ουσιαστικού tutorial ή οδηγιών για τις movelists και γενικά μια μέτρια παρουσίαση προς τους νέους παίκτες.

Από την μία, αυτό ήταν καλό για όσους θέλανε να εξερευνήσουν και να ανακαλύψουν αυτούς τους μηχανισμούς μόνοι τους αλλά γενικότερα δεν ήταν μια τόσο ευχάριστη εμπειρία για όσους έμπαιναν για πρώτη φορά σε αυτόν τον κατά τ’άλλα χαοτικό κόσμο.

Πολλές φορές, αυτό το αίσθημα αποπροσανατολισμού μας οδηγούσε σε guides στο διαδίκτυο, κυρίως από παίκτες που δεν μπορούσαν να διαβιβάσουν ικανοποιητικά τις συμβουλές και τις επεξηγήσεις των εκάστοτε μηχανισμών. Το όγδοο παιχνίδι της σειράς καταφέρνει σε μεγάλο βαθμό να ξεφύγει από αυτά τα δεσμά και να μας δώσει κάτι δυνατό, ευνόητο και συνάμα διασκεδαστικά ευχάριστο.

Η πρώτη μας επαφή με το περιεχόμενο του TEKKEN 8 γίνεται στο Story Mode που συνεχίζει την ιστορία του προκατόχου του και μας εισάγει κατευθείαν στην υπόθεση με εκρήξεις, ξύλο και υπερβολική δράση. Πέρα από το recap video, που προσπαθεί με τον τρόπο του να μας προετοιμάσει για αυτά που θα δούμε, ίσως οι νέοι παίκτες νιώσουν χαμένοι με αυτό που τους περιμένει. Εδώ έχουμε μια μια ιστορία όπου οι πρωταγωνιστές προσπαθούν να τελειώσουν μια γενιά μίσους, να αφανίσουν κάθε ίχνος σατανικής δύναμης από την Γη και να προστατεύσουν ό,τι αγαπάνε.

Βασικός πρωταγωνιστής είναι για άλλη μια φορά ο Jin Kazama ο οποίος θέλει να βρει τον πατέρα του και να βάλει ένα τέλος στο Devil Gene, να εξιλεωθεί για τις παλιές του αμαρτίες και να σώσει τους φίλους του συμμετέχοντας σε μια ατελείωτη μάχη, έναν μεγάλο πόλεμο που θα καθορίσει το μέλλον της Γης.

Ήδη από τα πρώτα λεπτά θα καταλάβουμε πως η ιστορία θα μας πάει γρήγορα από μάχη σε μάχη, με το pacing να είναι χαοτικά δυνατό και γρήγορο. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η πρώτη μάχη η οποία ξεκινάει με τον Jin να σκαρφαλώνει ένα κτήριο με την μηχανή του, να την πετάει σε ένα ελικόπτερο και από τα συντρίμμια και τις φωτιές να βγαίνει ο Kazuya ξεκινώντας έτσι μια μάχη που μόνο σε anime θα μπορούσαμε να δούμε.

Η εναλλαγή της αφήγησης, από το να βλέπουμε τον Jin να προσπαθεί απεγνωσμένα και να αποτυγχάνει να νικήσει τον πατέρα του σε μια προσπάθεια να εξιλεωθεί για τις προηγούμενες αμαρτίες του σε μια σκηνή όπου ένας Ιταλός εξορκιστής και μια αστρολόγο να συζητούν για το μέλλον που επικεντρώνεται στο Τουρνουά της Σιδερένιας Γροθιάς, δημιουργούν μια υπόθεση που δεν μας αφήνει δευτερόλεπτο να ηρεμήσουμε – και αυτό δεν μπορεί να μας κάνει περισσότερο χαρούμενους.

Η ομάδα της Bandai Namco και ο Katsuhiro Harada φαίνεται να πήρανε πάρα πολλές επιρροές από τα Shounen Anime καθώς εντoπίσαμε σκηνικά που εχουμε ξαναδεί σε σειρές όπως τα Bleach, Saint Seiya, Dragon Ball, Devil-man και όχι μόνο, με την μόνη διαφορά πως εδώ βλέπουμε φουσκωμένους, ημίγυμνους άντρες να ρίχνουν μπουνιές και κλωτσιές που σπάνε το φράγμα του ήχου και δημιουργούν φυσικές καταστροφές. Ειδικά το φινάλε της ιστορίας, η τελευταία μάχη είναι απλώς ένα ακατάσχετο, αφιλτράριστο, ασυγχώρητο hype που μας γυρνάει στην ιστορία της σειράς μέχρι σήμερα.

Μια υποτυπώδης ιστορία συνεχίζεται και στο Offline Arcade Quest, ένα νέο mode που έχει ως σκοπό να μας διδάξει τις βασικές κινήσεις του συστήματος μάχης σε ένα πιο ελκυστικό tutorial. Εδώ, φτιάχνουμε το δικό μας avatar και με δάσκαλο τον Max καλούμαστε να συμμετέχουμε σε μάχες ενάντια σε ‘φαντάσματα’ (δηλαδή αρχεία που έχουν καταγράψει τις κινήσεις ή τις ενέργειες παικτών κατά τη διάρκεια ενός αγώνα) την στιγμή που παρέχονται ασκήσεις εκπαίδευσης για συγκεκριμένους χαρακτήρες μεταξύ των αγώνων. Κάθε άσκηση εισάγει νέους μηχανισμούς προσαρμοσμένους στους επερχόμενους αντιπάλους, εξασφαλίζοντας άμεση εφαρμογή στο gameplay.

Ενώ το Arcade Quest καλύπτει ένα ευρύ φάσμα βασικών μηχανισμών, ορισμένα στοιχεία δεν παραθέτονται οπότε για άλλη μια φορά καλούμαστε να τα ανακαλύψουμε μόνοι μας. Η διατήρηση του Arcade Quest ξεχωριστά από το βασικό Story Mode του παιχνιδιού επιτρέπει στους έμπειρους παίκτες του Tekken να επικεντρωθούν σε προηγμένες τεχνικές χωρίς να χρειάζεται να ξεκινούν τα βασικά από την αρχή.

Το Tekken 8 εισάγει ένα σχήμα χειρισμού γνωστό ως “Special Style,” παρόμοιο με το Μοντέρνο Σύστημα του Street Fighter 6, επιτρέποντας στους παίκτες να εκτελούν σύνθετες κινήσεις με ένα πάτημα ενός κουμπιού. Ωστόσο, σε αντίθεση με το Street Fighter 6, όπου αυτό το σύστημα ελέγχου ενσωματώνεται απρόσκοπτα στο gameplay με το πάτημα ενός κουμπιού. Αυτό γίνεται ακόμα πιο προβληματικό στο Online Vs που αν ο αντίπαλός μας (ή εμείς) χάνει τότε μπορεί απλά να αλλάξει μοτίβο χειρισμού και να σπαμάρει combos ανατρέποντας το αποτέλεσμα σε λίγους μόνο γύρους.

Αυτό το σύστημα τονίζει επίσης τους περιορισμούς στις κινήσεις των χαρακτήρων αφού τα κουμπιά έχουν combos που αντιστοιχούν σε συγκεκριμένα combos. Έτσι, ανταλλάζουμε μια ευκολότερη εκτέλεση συνδυασμών με μια μειωμένη ακρίβεια. Το σύστημα αυτό είναι άκρως χρήσιμο στο Story Mode για χαρακτήρες που ίσως δεν γνωρίζουμε ή αν θέλουμε να προχωρήσουμε γρήγορα αλλά εμποδίζεται η πρόοδος και η ουσιαστική ανάπτυξή μας. Παρόλα αυτά, η ύπαρξη αυτού του συστήματος είναι ευπρόσδεκτη, τουλάχιστον για όσους θέλουν να μάθουν τις ιδιοσυγκρασίες του παιχνιδιού.

Παραμένοντας στην πρόοδο και την ανάπτυξη του ρεπερτορίου μας, αυτό μπορεί να επεκταθεί και στα Online Lobbies όσο περιμένουμε παίκτες να παίξουν εναντίον μας. Όσο περιμένουμε άλλους παίκτες μπορούμε να κατεβάσουμε τα ‘ghosts’ τους και να παίξουμε ενάντια σε αυτά ώστε να μάθουμε το στυλ παιχνιδιού τους, να βρούμε ανοίγματα και πως συμπεριφέρονται κατά την διάρκεια της μάχης. Διαφορετικά, μπορούμε να δοκιμάσουμε να παλέψουμε το δικό μας ghost και να προσπαθήσουμε να δούμε πως μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι και ποιες είναι οι αδυναμίες μας. Αυτές οι δοκιμές μας ανοίγουν τα μάτια, ειδικά αν λάβουμε υπόψιν πόσο πολύ ταίριαζει το ghost με το πραγματικό στυλ παιχνιδιού όταν καταλήγουμε να τους πολεμήσουμε.

Εδώ αξίζει να σημειωθεί πως μπορούμε να αποθηκεύσουμε τα replays των αγώνων με άλλους παίκτες και να τα δούμε από την αρχή. Αυτό όμως που δεν έχουμε ξαναδεί και είναι απλά πολύ καλό είναι το γεγονός ότι μπορούμε να παγώσουμε μια στιγμή στο replay και το παιχνίδι θα παγώσει το πλαίσιο για να μας δείξει πως θα μπορούσαμε να τιμωρήσουμε τον αντίπαλο κατά την διάρκεια του αγώνα. Αυτό γίνεται με το “Recommended Punishment Techniques” και έναν συνδυασμό κουμπιών που θα μας βοηθούσε εκείνη την στιγμή με αποτέλεσμα να μπορούμε να μάθουμε ακόμα περισσότερα για τον τρόπο παιχνιδιού μας και πως μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι.

Μπαίνοντας σε έναν αγώνα, έχουμε πρόσβαση σε όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες όπως σε ποια κονσόλα παίζουν οι αντίπαλοί μας, τι ποιότητα σύνδεσης έχουν, αν είχαν αποσυνδέσεις σε προηγούμενους αγώνες και τι διαφορά μπορεί να υπάρχει στα frames. Οι περισσότεροι αγώνες μου ήταν εξαιρετικά σταθεροί και δεν υπήρξε ούτε μια αποσύνδεση ενώ η συνολική εμπερία μου με το Online ήταν, για πρώτη φορά στην ζωή μου, εξαιρετικά ικανοποιητική και ευχάριστη.

Πέρα από τα ghosts και τα online lobbies όμως, το ζουμί της εκπαίδευσης εντοπίζεται για άλλη μια φορά στο Practice mode όπου μας δίνεται η λίστα με όλες τις κινήσεις του κάθε χαρακτήρα και οπτικές ενδείξεις για τα χτυπήματα και τις επιθέσεις μας ή την ζημιά που κάνουν. Σε αντίθεση με άλλα παιχνίδια του είδους, εδώ μπορούμε να φέρουμε και να αλλάξουμε την λίστα σε πραγματικό χρόνο, κατά την διάρκεια των δοκιμών χωρίς να χρειάζεται να πατήσουμε παύση και να ελέγχουμε κάθε τρεις και λίγο το αντίστοιχο guide.

O χρόνος που θα περάσετε στο practice mode θα είναι σίγουρα μεγάλος αφού έχουμε 32 μαχητές για να επιλέξουμε – το μεγαλύτερο launch roster που έχουμε δει τον τελευταίο καιρό – οπότε κάθε ένας έρχεται με διαφορετικό σύνολο επιθέσεων και συνδυασμών. Εδώ, κάθε ήρωας έχει διαφορετικές, μοναδικές κινήσεις με αποτέλεσμα κάθε φορά που επιλέγουμε κάποιον καινούργιο να καταλαβαίνουμε την διαφορά. Φυσικά, αυτή η διαφορά εντοπίζεται και στο νέο Heat System, έναν νέο μηχανισμό που ενδυναμώνει για περιορισμένο χρονικό διάστημα τον μαχητή και του ξεκλειδώνει μερικές ακόμα κινήσεις επεκτείνοντας τα combo ή ενισχύοντας την δύναμη και την αμυντικότητά τους.

H δύναμη της Unreal Engine 5 δεν επηρέασε το σύστημά μας. Το TEKKEN 8 έτρεχε ικανοποιητικά καλά, χωρίς κολλήματα ή οπτικά προβλήματα και με ένα online που ήταν αρκετά ονειρικό για Ευρώπη.Mε τα γραφικά και τις ρυθμίσεις να είναι στο μέγιστο δυνατό φτάναμε εύκολα τα 60FPS μέσα στο παιχνίδι και τα 60FPS στις μάχες. Τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι πανέμορφα, λεπτομερή και αρκετά “beefy” κολακεύοντας τον σχεδιασμό και την αισθητική της σειράς. Από την άλλη, το Arcade Quest mode και τα avatars του είναι χαριτωμένα και ευτυχώς δεν αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα με αυτά του World Tour του Street Fighter 6.

ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΤΟ REVIEW:

Monitors: Dell Monitor 27″ S2721HGF Gaming Curved
Keyboard: Logitech G512 RGB Carbon GX Brown
Mouse: Logitech G600 MMO Gaming
Controller: Switch Pro Controller
CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: NVIDIA GeForce RTX 3060 Eagle OC 12GB
RAM: 32GB DDR4 Ram
OS: Windows 11 64-bit
Main Memory: Samsung 870 QVO SSD 2TB 2.5” SATA III

To TEKKEN 8 είναι το καλύτερο fighting game του 2024 μέχρι στιγμής. Είναι διασκεδαστικό, προσβάσιμο και αρκετά ενδιαφέρον τόσο για τους νέους παίκτες όσο και για τους βετεράνους. Το νέο σύστημα εκπαίδευσης, ο νέος τύπος χειρισμού και το μεγάλο roster μας ωθούν όχι μόνο στο να γίνουμε καλύτεροι άλλα στο να προσπαθούμε διαρκώς για κάτι παραπάνω. Μας δίνει όλα τα απαραίτητα εργαλεία για να το επιτύχουμε και θα διαπιστώσουμε πως ο χρόνος που θα χρειαστούμε στο practice mode ελαττώθηκε αισθητά την στιγμή που η επιθυμία να μπούμε στο Ranked Online ενισχύθηκε κατά πολύ. Όλα αυτά έρχονται και “κουμπώνουν” σε ένα σύστημα μάχης όπου μοιάζει βγαλμένο από κάποιο anime, με κάθε χτύπημα να έχει το απαραίτητο βάρος όπου ακούγεται σαν μουσική στα αυτιά μας.

Ευχαριστούμε την Bandai Namco για την παραχώρηση του παιχνιδιού.

TEKKEN 8 | Review
ΣΥΝΟΨΗ
Το ΤΕΚΚΕΝ 8 είναι το καλύτερο παιχνίδι ξύλου του 2024 (μέχρι στιγμής). Είναι η βελτίωση του TEKKEN 7 με ένα μεγάλο roster, σύστημα μάχης γεμάτο με βάρος και θέαμα και μια ιστορία με ασταμάτητη δράση και διασκέδαση. Όλα αυτά, μαζί με το ικανοποιητικό training system μας δίνουν έναν τίτλο που μας ωθεί στο να βελτιωνόμαστε συνεχώς και να θέλουμε να γίνουμε οι καλύτεροι.
9
ΒΑΘΜΟΣ