Η EA είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες ανάπτυξης και έκδοσης βιντεοπαιχνιδιών, γεγονός που είναι γνωστό για αρκετά χρόνια και σε πολλούς από εμάς. Βρίσκεται πάντοτε στο προσκήνιο, πόσο μάλλον τα τελευταία χρόνια, έπειτα από τις πρωτοφανείς και απωθητικές στο ευρύ κοινό πολιτικές τις όσον αφορά το κέρδος της. Τρανό παράδειγμα το Star Wars: Battlefront II με τα μισητά και αμφιλεγόμενα lootboxes, που παρότι είναι ένα καλό παιχνίδι, υπολογίστηκε ότι χρειάζεται παραπάνω από 2100$ για να ξεκλειδώσει ένας παίκτης τα πάντα στο παιχνίδι.

Παρόλα αυτά, η εταιρία εξακολουθεί να έχει τα δικαιώματα για το franchise-κολοσσό της Disney. Έπειτα από τις αναρίθμητες επιθέσεις και το μποϊκοτάζ που έχει δεχτεί από τους fans, το ολοκαίνουριο Star Wars Jedi: Fallen Order φαντάζει η τελευταία ευκαιρία της EA να δείξει στον κόσμο πως τιμάει το βαρύ όνομα της σειράς. Με την υπόσχεση πως δεν θα υπάρξουν micro-transactions, expansions και DLC ή ο οποιοσδήποτε τρόπος να απαιτήσει το παιχνίδι περισσότερα χρήματα από τον παίκτη, αλλά και με την πρωτοφανή, πλέον, κίνηση, στις μέρες μας να κυκλοφορήσει ένα Single Player Action Adventure RPG, το στοίχημα είναι μεγάλο.

Το Star Wars Jedi: Fallen Order περιέχει μόνο ένα ‘γεμάτο’ story mode και αυτό είναι καλό να το ξεκαθαρίσουμε από την αρχή. Αρνητικό πως στις μέρες μας, ειδικά όταν τα videogames είναι αρκετά πιο ακριβά σε σχέση με παλιότερα, να μην έχει και extra περιέχομενο, είτε αυτό είναι post game content, δηλαδή πράγματα που μπορούμε να κάνουμε αφότου ολοκληρώσουμε την βασική ιστορία, είτε μια ποικιλία από αποστολές που μπορούμε να αναλαμβάνουμε παράλληλα με την βασική ιστορία. Αυτά απουσίαζουν από το Fallen Order.

Η ιστορία διαδραματίζεται 6 χρόνια από το τέλος του Star Wars Episode III: Revenge of the Sith. Βασικός πρωταγωνιστής μας είναι ο Cal Kestis, ένας νεαρός άντρας που δουλεύει σε ένα τεράστιο εργοστάσιο μαζί με χιλιάδες άλλα πλάσματα από όλο τον γαλαξία, όπου μαζέυουν σίδερα και μέταλλα από παλιά διαστημόπλοια. Σε μια επικίνδυνη στιγμή, ο Cal χρησιμοποιεί τις δυνάμεις του, αποκαλύπτοντας ένα κομμάτι από το παρελθόν του και την συσχέτιση του με τους εξαφανισμένους από κάθε γωνιά του γαλαξία, Jedi. Αυτό προκαλεί τις υποψίες της αυτοκρατορίας, που ακόμα κυνηγάει τους Jedi με σκοπό να τους εξαλείψει. Στην περιπέτεια του ο Cal γνωρίζει επίσης την Cere και τον Greez, όπου θα σταθούν πλάι του στην μεγάλη αποστολή που αναλαμβάνουν. Επειδή όμως το παιχνίδι έχει ροή και αφήγηση ταινίας, δεν θα αποκαλύψουμε κάτι περισσότερο, ακόμα και από την αρχή.

Στα θετικά όσον αφορά την ιστορία, είναι το αδιαμφησβήτιτο γεγονός πως την ιστορία και την σκηνοθεσία του παιχνιδιού την έχουν επιμεληθεί άνθρωποι που σέβονται το μέγεθος του Star Wars στην pop κουλτούρα. Οι οπαδοί του Star Wars λοιπόν θα διασκεδάσετε σίγουρα με τις τροπές και την όλη αισθητική του Fallen Order. Στα αρνητικά όμως, μπορούμε να πούμε πως η ιστορία κάπου προς το τέλος αρχίζει και φαίνεται λίγο βεβιασμένη για να ολοκληρωθεί. Ένιωσα πως θυσιάζεται η όλη ομαλή ροή της αφήγησης μέχρι την μέση, κάνοντας χώρο για κλασσικά badass moments που δεν πρέπει να λείπουν από μια ιστορία Star Wars. Πιστεύω πως θα ήταν καλό να έχει διαφημιστεί λίγο περισσότερο ώς μια εμπειρία που απευθύνεται σε οπαδούς Star Wars.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να αναφέρουμε είναι σαφώς το πιο σημαντικό σε όλο το παιχνίδι και αυτό δεν είναι άλλο από το lightsaber combat. Εδώ έχουμε να πούμε μόνο θετικά. Αποτελεί μια μίξη του Sekiro και του Dark Souls της FromSoftware, του Tomb Raider, και του Uncharted. Το Fallen Order δεν έχει να μας προσφέρει κάτι πρωτότυπο, αλλά παίρνει άριστα στην διασκέδαση που προσφέρει. Στις περίπου 16 ώρες που μου πήρε να ολοκληρώσω το παιχνίδι, δεν βαρέθηκα ούτε λεπτό να σκοτώνω εχθρούς, είτε με εντυπωσιακά combos με το φωτόσπαθο, είτε με ενδιαφέρουσες επιθέσεις με την χρήση της Δύναμης. Είναι από τα λίγα παιχνίδια στην ιστορία του franchise που πραγματικά μπορούμε να νιώσουμε πως θα ήταν να είμαστε ένας Jedi. Αυτό σημαίνει πως καθόλη την διάρκεια της εξερεύνησης μας στον εκάστοτε κόσμο, πρέπει να διατηρούμε την υπομονή μας και να κάνουμε το χτύπημα μας την στιγμή που ξέρουμε ότι δεν θα μας εξοντώσει ο εχθρός. Όσο χτυπάμε τον αντίπαλο ή κάνουμε σωστή χρήση του Parry με ακρίβεια δευτερολέπτου, το Stamina του εχθρού μειώνεται, μέχρι την στιγμή που το εξαντλούμε τελείως. Τότε είναι ανοιχτός για να του κάνουμε όση περισσότερη ζημιά γίνεται. Αυτο παρατηρείται πιο πολύ στα Boss Fights, παρά στους κανονικούς εχθρούς.

Αξιοσημείωτη είναι η ομαλή κίνηση του Cal, σε συνδυασμό με το πόσο πολύ έχουμε τον έλεγχο του χαρακτήρα και του φωτόσπαθού του. Ο χειρισμός του παιχνιδιού είναι εξαιρετικός και τα platforming στοιχεία είναι εξίσου καλοδουλεμένα. Παρόλα αυτά, υπάρχουν και τα αρνητικά, ή μάλλον τα στοιχεία που αν ήταν ακόμα καλύτερα και πιο λειτουργικά, θα ήταν ένα πολύ καλύτερο παιχνίδι. Ένα από αυτά, είναι η κακή εκτέλεση των combos. Πραγματικά δεν υπήρχε κανένας λόγος σε όλη την διάρκεια του playthrough, παρά μόνο στο τέλος που δυσκολεύει λίγο το παιχνίδι, να ξοδέψω τα skill points μου για να αγοράσω κάποιο combo. Πέρα από το ότι δεν προλάβαινα να τα πραγματοποιήσω λόγω των δεκάδων εχθρών που μπορεί να είχα γύρω μου, εν τέλη δεν ήταν και χρήσιμα, αφού η διαφορά στο damage αντί για τα βασικά combos, ήταν ανεπαίσθητη. Προς το τέλος, μετά από ένα καθοριστικό γεγονός για τον Cal, μπορούμε επιτέλους να αποκτήσουμε κάποιες δυνατές επιθέσεις που όντως βοηθάνε στην επιβίωση μας, είτε είναι αποκλειστικά για το φωτόσπαθο μας, είτε επιθέσεις με την χρήση της Δύναμης.

Ένα ακόμα αρνητικό, είναι το αδύναμο skill tree. Πέρα από την μικρή ποικιλία σε διαφορετικά skills, το πραγματικά κακό είναι το γεγονός πως στην αρχή τις περισσότερες ικανότητες τις αποκτάμε για να έχουμε επίδραση με κάποια πράγματα στο περιβάλλον, όπως το να σπάμε τοίχους ή να φέρνουμε κοντά μας σχοινιά κλπ. Το οποίο είναι ωραίο στην αρχή, αλλά όσο προχωράει το παιχνίδι, βλέπουμε πως δεν θα τα χρειαστούμε όλα αυτά και τόσο πολύ. Εξάλλου μην ξεχνάμε πως τέτοια στοιχεία είναι καλύτερα σε Metroidvanias παρά σε τέτοιου είδους παιχνίδια.

Γενικότερα το όλο στήσιμο του παιχνιδιού, από την αρχή μέχρι το τέλος, είναι εξαιρετικά ενορχηστρωμένο, καθώς μιλάμε για ένα καθαρά story-based παιχνίδι. Ο μόνος λόγος που αναφέρω κάποια αρνητικά, είναι για να τονίσω πως, παρότι ένα εξαιρετικά καλοφτιαγμένο και διασκεδαστικό παιχνίδι, το Fallen Order έχει μηδενικό replayability. Είναι στο χέρι λοιπόν του καθένα να ορίσει το κόστος που θα έδινε για να ψυχαγωγηθεί. Βέβαια, υπάρχει και η επιλογή να ξαναπαίξουμε στο ανώτερο επίπεδο δυσκολίας για να δοκιμάσουμε τις ικανότητές μας αλλά και πάλι μόλις τελειώσουμε δεν υπάρχει κάποιος λόγος για να ξαναπαίξουμε.

Οπτικοακουστικά, το Star Wars Jedi : Fallen Order είναι εκπληκτικό. Είναι η πιο πιστή απεικόνιση κόσμων του Star Wars που έχει γίνει σε παιχνίδι. Η όλη αισθητική, ο σχεδιασμός των χαρακτήρων, τα χρώματα, η μουσική. Όλα είναι Star Wars, σε μια Unreal Engine που ταιριάζει γάντι με το όραμα της Respawn. Ακόμα και αν για την διεκπεραίωση της ιστορίας χρειάζεται να κάνουμε αρκετό backtracking, τα πανέμορφα περιβάλλοντα με την αίσθηση του βάθους και την τρομερή λεπτομέρεια, κάνουν την κάθε μας επίσκεψη στους ίδιους κόσμους μοναδική, με κάτι καινούργιο να κάνει πάντα την εμφάνιση του. Είναι ευχάριστο στα μάτια και σίγουρα μπορεί να μείνει ικανοποιημένος ο οποιοσδήποτε.

Το Star Wars Jedi: Fallen Order σε ένα mid-high range σύστημα (RYZEN 2600X – RX 580 8GB – 8GB RAM) τρέχει καλά στις υψηλότερες ρυθμίσεις και στα 60 καρέ ανα δευτερόλεπτο. Όπως όμως αναφέρθηκε από εκατοντάδες χρήστες με διαφορετικά συστήματα (είτε κονσόλες είτε υπολογιστές), υπάρχουν μεγάλα και ενοχλητικά stutters σε αρκετά σημεία. Ακόμα και αν γυρίσουμε τα γραφικά στα medium, δεν υπάρχει κάποια διαφορά. Όποτε καταλαβαίνουμε ότι κάτι τέτοιο μπορεί να διορθωθεί με κάποιο επερχόμενο patch. Δεδομένης της στήριξης που έχει δεχθεί η EA και η Respawn, κάτι τέτοιο δεν θα αργήσει να γίνει.

Εν κατακλείδι, το Star Wars Jedi : Fallen Order είναι ένας αξιοσημείωτος Action Adventure τίτλος και ένα στοίχημα για την EA, που η ίδια είχε πει πως τα Single Player παιχνίδια έχουν πεθάνει. Με τις θετικές κριτικές να πληθαίνουν συνεχώς, πιθανότατα να άλλαξε γνώμη. Το Star Wars Jedi: Fallen Order προτείνεται σε όλους τους οπαδούς των 3rd Person Action Adventure τίτλων, ειδικότερα των τίτλων της FromSoftware, αλλά με έναν μικρό ενδοιασμό για το αν αξίζει full price ένα παιχνίδι που μετά από 16 ώρες δεν έχει να σου προσφέρει κάτι άλλο.

Το Star Wars Jedi: Fallen Order είναι διαθέσιμο στους υπολογιστές μέσω Origin, Steam ή Epic Games Store στην τιμή των 59,99€.

Ευχαριστούμε την Bandai Namco Greece για την παροχή του Review Code.

Star Wars Jedi: Fallen Order PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ7.5
GAMEPLAY8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ9
ΔΙΑΡΚΕΙΑ5.5
ΑΠΟΔΟΣΗ8
ΜΟΥΣΙΚΗ9
8Δυνατό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0