Οσο και να θέλω να τα αποφύγω, τα roguelike/lites αποτελούν ένα αναπόσπαστο κομμάτι της συλλογής μου. Το replayability που προσφέρουν σε συνδυασμό με το απαιτητικό gameplay και το πληρέστατο περιεχόμενο που προσφέρουν με ελκύουν κάθε φορά που ένα από αυτά ανακοινώνεται. Πολλές indie ομάδες ξεκίνησαν δυναμικά την πορεία τους με έναν παρόμοιο τίτλο όπως η Team Cherry με το Hollow Knight ή την Motion Twin με το Dead Cells (παρόλο που είχαν δημιιουργήσει μικρότερους και άγνωστους τίτλους στο παρελθόν). 

Μια ακόμα ομάδα που προσπαθεί να εντυπωσιάσει την σύγχρονη βιομηχανία με έναν παρόμοιο τίτλο είναι η Red Blue Games με το Sparklite, ένα χαριτωμένο pixelated action-adventure παιχνίδι με εμφανείς επιρροές από την σειρά Zelda και άλλα roguelite παιχνίδια στο είδος. Σαν παίκτες θα βρούμε αρκετά γνώριμα στοιχεία αλλά και ορισμένα χαρακτηριστικά που θα γοητεύσουν ακόμα και τους πιο απαιτητικούς παίκτες.

Στο Sparklite αναλαμβάνουμε τον ρόλο της Ada, μιας νεαρής κοπέλας της οποίας το ανεμόπλοιο καταστρέφεται πάνω από την περιοχή της Geodia. Σκοπόας μας είναι να εξερευνήσουμε αυτό το νέο μέρος για να βρούμε πόρους ώστε να επισκευάσουμε το κάστρο μας, να αντιμετωπίσουμε τον σατανικό Βαρώνο, και να βοηθήσουμε τους κατοίκους από τα διαβολικά τέρατα και την δύσκολη κατάσταση που υιοθετεί ο Βαρώνος στον τόπο.

Το Gameplay του Sparklite βασίζεται στα καθιερωμένα της σύγχρονης γενιάς παιχνιδιών. Πρόκειται για ένα isometric παιχνίδι δράσης με την ηρωίδα να εξερευνά έναν άγνωστο τόπο γεμάτο μυστικά και αναβαθμίσεις για το οπλοστάσιό της. Κάθε περιβάλλον στο οποίο θα βρεθούμε περιέχει διαφορετικούς εχθρούς με τα δικά τους μοτίβα επιθέσεων αλλά και τους Τιτάνες του Βαρώνου, δηλαδή γιγάντια αφεντικά που έχουν επηρεαστεί από το περιβάλλον γύρω τους και οι δυνάμεις τους βασίζονται σε αυτό. 

Το Roguelite είδος διακρίνεται από την επιστροφή της ηρωίδας στο βασικό Hub μετά από τον θάνατό της. Κατά την διάρκεια της εξερεύνησης θα βρούμε νέα αντικείμενα και patches τα οποία μεταφέρουμε μαζί μας στην βάση προκειμένου να αναβαθμίσουμε τα εργαλεία, τα όπλα και τις δυνατότητές μας ή πιο ζωτικής σημασίας στοιχεία όπως τους πόντους υγείας, τους πόντους πανοπλίας ή να ενισχύσουμε την ζημιά που προκαλούμε στους εχθρούς μας. Με τα patches μπορούμε επίσης να αποκαλύψουμε κρυφά στοιχεία του χάρτη όπως την θέση του αφεντικού ή κρυφά κομμάτια θυσιάζοντας όμως πιθανές αναβαθμίσεις για την εργαλειοθήκη μας. Έτσι, θα πρέπει να είμαστε σε θέση να κρίνουμε για το αν χρειαζόμαστε τις αναβαθμίσεις για προσωπική χρήση ή για να σχεδιάσουμε την επόμενη εξερεύνησή μας.

To grind παίζει μεγάλο ρόλο στην Goedia μιας και οι παίκτες πρέπει να μαζέψουν Sparklite, το νόμισμα του παιχνιδιού, για να μπορούν να αναβαθμίσουν τα διάφορα καταστήματα του Hub ή για να μπορούν να αγοράσουν νέα αντικείμενα και αναβαθμίσεις. Η επιστροφή μας στην επιφάνεια του νησιού θα μας φέρει αντιμέτωπους με μια διαφορετική μορφή του χάρτη λόγω της διαφθοράς από τις σκοτεινές δυνάμεις.

Με νέα όπλα και δυνάμεις υπό την κατοχή μας, η νέα εξερεύνηση έχει περισσότερες πιθανότητες να είναι πιο κερδοφόρα και να επιφέρουν περισσότερα Sparklites. Έτσι, θα μπορούμε να κατασκευάσουμε και νέα εργαστήρια για έρευνα πάνω σε εχθρούς ή νέα εργαλεία. Τα εργαλεία αυτά είναι το επόμενο απαραίτητο κομμάτι για την ηρωίδα. Αυτά μπορούν να βρεθούν σε φυλάκεια και να μας προσφέρουν μια μεγάλη γκάμα από διευκολύνσεις. Για παράδειγμα, υπάρχουν εργαλεία που μας βοηθούν να ανοίξουμε συγκεκριμένους τύπους κιβωτίων, ή έναν διαφορετικό τρόπο για να αντιμετωπίσουμε τους εχθρούς μας όταν συνδυάζονται με τα όπλα μας.

Το Sparklite διαφημίζεται ως ένας single-player τίτλος αλλά μετά τον πρώτο αρχηγό ανοίγεται η δυνατότητα του Co-op. Αυτό συμβαίνει διότι η Ada έχει και ένα ρομπότ-βοηθό ο οποίος μπορεί να μαζέψει τα νομίσματα από τον χάρτη ή άλλες αντίστοιχες πράξεις. Με άλλα λόγια, είναι σαν τον Cappy από το Super Mario Odyssey αφού η εξερεύνηση και η συλλογή αντικειμένων είναι οι μόνες πράξεις που εκτελεί. Άρα μιλάμε για έναν αποκλειστικά single-player τίτλο μιας και ο φίλος/η μας θα νιώθει σχεδόν άχρηστος/η.

Ένα από τα κυριότερα αρνητικά του παιχνιδιού είναι οι διαβαθμίσεις στο επίπεδο δυσκολίας. Πολλοί από τους αρχηγούς μοιάζουν να εισβάλλουν στην Geodia από το Dark Souls ενώ κάποια τέρατα γίνονται λίγο πιο απαιτητικά απ’ότι θα περιμέναμε. Ακόμα και με ένα καλό οπλοστάσιο θα ζοριστούμε ιδιαίτερα μέχρι αν τους ρίξουμε με αποτέλεσμα να πρέπει να σκαρφιζόμαστε συνέχεια νέες στρατηγικές και τρόπους αντιμετώπισης – κάτι που δεν είναι απαραίτητα κακό αλλά μετά από λίγο μπορεί να αρχίσει να κουράζει. 

To Sparklite υιοθετεί το pixelated στυλ για τα γραφικά του και γοητεύει σαν ένα εναλλακτικό Legend of Zelda λόγω της εν λόγω αισθητικής και του gameplay του. Τα γραφικά είναι χαριτωμένα, πολύχρωμα και όσο λεπτομερή μπορούν να είναι, ενώ η μουσική καταφέρνει να εντυπωσιάσει θετικά με αξιομνημόνευτα κομμάτια και ηχητικά εφέ. Τα περισσότερα μουσικά κομμάτια μου θύμησαν το Final Fantasy Tactics ή άλλον παρόμοιο τίτλο μιας και έχουν έναν ευχάριστο και σταθερό, αν όχι αγωνιστικό, ρυθμό. Καιρό είχα να ακούσω κάτι παρόμοιο και η υπαρξή τους σε ένα τέτοιο παιχνίδι με χαροποιεί ιδιαίτερα.

Σε γενικές γραμμές, το Sparklite είναι ένα διασκεδαστικό roguelite παιχνιδάκι που μας ταξιδεύει σε έναν διφαορετικό κόσμο γεμάτο κινδύνους και συγκινήσεις. Είναι όσο απαιτητικό χρειάζεται σε πολλούς τομείς, ενώ σε άλλους “χάνει την μπάλα” με αποτέλεσμα να βλέπουμε μαύρη οθόνη αρκετά συχνά. Παρόλα αυτά, το combat και το exploration είναι δύο από τα δυνατότερα στοιχεία του και συνδυάζονται αρμονικά με τους υπόλοιπους σημαντικούς μηχανισμούς όπως τα upgrades και τα hub shops. Σίγουρα είναι ένας τίτλος που συστήνεται για φορητές συσκευές όπως το Nintendo Switch αλλά ταιριάζει το ίδιο καλά και με πιο σταθερά συστήματα όπως κονσόλες και υπολογιστές.

Sparklite - Review
ΙΣΤΟΡΙΑ7
GAMEPLAY8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ8
ΑΠΟΔΟΣΗ8
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 7
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ7
7.5Σπαρταριστό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0