To τελευταίο κεφάλαιο σε μια σημαντική τριλογία, το Shadow of the Tomb Raider, κυκλοφορεί πλέον στις αγαπημένες μας πλατφόρμες και ήδη πολλοί παίκτες βιώνουν τα γεγονότα που θα μετατρέψουν την Lara Croft στην αγαπημένη εξερευνήτρια των παιδικών μας χρόνων. H Eidos Montreal και η Square Enix σε συνεργασία με την Crystal Dynamics κλίθηκαν να παραδώσουν μια ιστορία που θα λειτουργήσει είτε ως καταλύτης για νέα παιχνίδια στην ανανεωμένη σειρά, ή ως εναρκτήρια γραμμή για όσους θέλουν να παίξουν τους τίτλους του παρελθόντος. Η ατμόσφαιρα του επεισοδίου είναι σκοτεινή από την αρχή μέχρι και το τέλος, και αυτή την φορά θα δούμε την ηρωίδα να παλεύει με ανθρώπους και πολιτισμούς ενώ βυθίζεται στο σκοτάδι των αποφάσεών της.  Από την πρώτη κιόλας στιγμής, θα έρθουμε σε επαφή με αυτόν τον σκοτεινό κόσμο που απειλείται με καταστροφή από αρχαίες προφητείες και επικίνδυνα κειμήλια.

Η ανάπτυξη του Shadow of the Tomb Raider ξεκίνησε το 2015 και ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 2018. Αυτή την φορά, η ομάδα ανάπτυξης αποφάσισε να εστιάσει τόσο στην εξέλιξη της Lara Croft ως την γνωστή εξερευνήτρια, όσο και στην προσωπικότητά της και στο τρόπο με τον οποίο αυτή ‘χτίζεται’. Η Eidos Montréal ήταν η υπεύθυνη ομάδα για την ανάπτυξη με την Crystal Dynamics να περνάει σε υποστηρικτικό ρόλο αυτή την φορά. Η συνολική αξία για την ανάπτυξη και την διαφήμιση του τίτλου κυμαίνεται γύρω στα 135 εκατομμύρια δολάρια μετατρέποντας το παιχνίδι στο μεγαλύτερο έργο της εταιρείας. Με όλο αυτό το budget να αποτελεί γεγονός, η Eidos Montreal προσπάθησε να προσθέσει πειραματικά στοιχεία μέσα από τα διάφορα Multiplayer χαρακτηριστικά ώστε να συνεχίσει ο τίτλος να είναι σημαντικός πολύ μετά την κυκλοφορία του.

Η ιστορία λαμβάνει χώρα δύο μήνες μετά τα γεγονότα του Rise of the Tomb Raider. H Lara και ο φίλος της Jonah Maiava έχουν περάσει χρόνο παρακολουθώντας και εμποδίζοντας δραστηριότητες μικρότερων τμημάτων της οργάνωσης, Trinity. Ακολουθώντας τις ενδείξεις που άφησε ο αείμνηστος πατέρας της Lara, ονόματι Richard, οι δύο παρακολουθούν μια ομάδα υπό την ηγεσία του Pedro Dominguez, επικεφαλή του ανώτατου συμβουλίου της Τριάδας, στην μεξικανική πόλη Cozumel. Αποκτώντας είσοδο μέσα σε κοντινούς τάφους που ερευνώνται από την Trinity, η Λάρα ανακαλύπτει αρχικά τις αναφορές σε μια κρυμμένη πόλη, έπειτα ένα ναό που περιέχει ένα στιλέτο – οι συνοδευτικές τοιχογραφίες περιέχουν προειδοποιήσεις και ένα «ασημένιο κουτί» – και το Καθαρισμό, μια αποκάλυψη των Μάγιας που αποτελείται από τεράστιους κατακλυσμούς που καταλήγουν σε μια μόνιμη έκλειψη. Για να σταματήσει η Trinity από το να αποκτήσει το κειμήλιο, η Lara αγνοεί τις προειδοποιήσεις και παίρνει το στιλέτο. Ο Dominguez την καταγράφει, αποκαλύπτοντας ότι οι πράξεις της έχουν προκαλέσει τον Καθαρισμό. Αφού πήρε το στιλέτο από αυτήν, σκοπεύοντας να σταματήσει τον Καθαρισμό και να ξανακάνει τον κόσμο στην εικόνα του αφού βρήκε το κουτί, η Lara και ο Jonah ξεφεύγουν από την πρώτη κατακλυσμική καταστροφή, ένα τσουνάμι που εξαλείφει την Cozumel.

Παρά τις αυξανόμενες εντάσεις μεταξύ τους για τις ενέργειές της, η Lara και ο Jonah χρησιμοποιούν τα στοιχεία που βρήκαν για να ακολουθήσουν τον Dominguez στον Αμαζόνιο. Το αεροπλάνο τους καταρρέει κατά τη διάρκεια του δεύτερου κατακλυσμού – μια μαζική καταιγίδα – και οι δύο βρίσκουν το δρόμο τους προς την Παϊτίτι, την κρυμμένη πόλη των τοιχογραφιών, με τη βοήθεια μιας ντόπιας ονόματι Abby. Εξερευνώντας τους τοπικούς τάφους ανακαλύπτουν πως το στιλέτο και το κιβώτιο ανήκε στις αντίστοιχες θεές Chak Chel και Ix Chel και η διάτρηση του κουτιού με το στιλέτο θα θυσιάσει τον θεό Kukhulkan και θα σταματήσει τον Καθαρισμό. Κατά μήκος της διαδρομής, η Lara αντιλαμβάνεται πως οι στρατιώτες της Trinity σφάζονται από περίεργα τέρατα. Αφού η Lara σώζει ένα αγόρι που ονομάζεται Etzli, αυτή και ο Jonah μεταφέρονται στη Paititi από τη μητέρα του, Unuratu, βασίλισσα της πόλης. Εκεί η Lara βλέπει τον Dominguez ως ηγέτη μιας λατρείας αφιερωμένης στο Kukhulkan. Η Unuratu αναφέρεται στον «Dominguez» ως τον κουνιάδο της με όνομα Amaru, ο οποίος απήχθη από την Trinity όταν ήταν παιδί. Τώρα η Lara πρέπει να συνεργαστεί με τους υπηκόους του βασιλείου και να σταματήσει τα σχέδια του Dominguez/Amaru και την καταστροφή του κόσμου.

Το Shadow of The Tomb Raider είναι όντως το πιο σκοτεινό κεφάλαιο της ιστορίας της Lara Croft. Τα γεγονότα που διαμορφώνονται από τις πράξεις της, της δημιουργούν συναισθήματα που θα επιφέρουν αισθητές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο παλεύει, επιβιώνει αλλά και στο τρόπο που αντιμετωπίζει τους υπόλοιπους ανθρώπους γύρω της. Βιώνει έντονες καταστάσεις και αισθήματα όπως λύπη, θυμό και ενοχές για την κατάσταση στην οποία έφερε τον κόσμο, με αποτέλεσμα να γίνεται εύκολα επιθετική και να λειτουργεί περισσότερο με το συμφέρον παρά με την λογική.

Η γενικότερη ατμόσφαιρα είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που συνθέτουν το σκηνικό. Θα περιηγηθούμε σε πόλεις με μεγάλο πληθυσμό, σκοτεινά και πυκνά δάση, σπηλιές γεμάτες αρχαίες περιγραφές, κινδύνους και κειμήλια, και στρατιωτικές βάσεις γεμάτες τέρατα, άγρια ζώα και στρατιώτες της Trinity. Οι αρχαίες πόλεις των Μaya είναι γεμάτες μυστικά και πληροφορίες που θα μας χρειαστούν στο ταξίδι μας, και λεπτομερή, πανέμορφα κτίσματα.

Πέρα από την εξερεύνηση της βασικής ιστορίας, θα μπορέσουμε να επισκεφθούμε τύμβους και μπουντρούμια που επισκεφθήκαμε στις αρχές που ήταν κλειδωμένα την πρώτη φορά. Επιπλέον, έχουμε την ικανότητα να χρησιμοποιήσουμε νέα εργαλεία για να εξερευνήσουμε πλήρως κάθε σπηλιά, ενώ εξασκούμε μεγάλα άλματα και επικίνδυνες προσεγγίσεις προκειμένου να φτάσουμε δύσβατα σημεία. Εκεί ενδεχομένως να βρούμε συλλεκτικά αντικείμενα, ή πόντους εμπειρίας ώστε να ενισχύσουμε τις ικανότητες, τα ρούχα μας και τον οπλισμό μας. Από την άλλη, μπορούμε να περάσουμε περισσότερη ώρα κάτω από το νερό με αποτέλεσμα να εξερευνούμε περισσότερα μέρη και κρυφές σπηλιές. Ο κίνδυνος από τα ψάρια και το περιορισμένο οξυγόνο μας δημιουργούν ένα αίσθημα πνιγμού μιας και δεν γνωρίζουμε πόσο οξυγόνο έχει η Lara στα πνευμόνια της και ενστικτωδώς ανεβαίνουμε στην επιφάνεια για αναπνοές.

Τα Challenge Tombs παραμένουν στοιχεία της σειράς και αυτή την φορά επιστρέφουν ανανεωμένα και καλύτερα από ποτέ. Ο αυξημένος αριθμός και έκταση των τύμβων σε συνδυασμό με την αυξομείωση του επιπέδου δυσκολίας θα μας οδηγήσουν σε πολύωρες περιπλανήσεις και την ανακάλυψη αμέτρητων μυστικών, ιστοριών και αντικειμένων. Αναμφίβολα θα περάσουμε αρκετές ώρες μέσα σε αυτούς προκειμένου να ξεκλειδώσουμε τα πάντα και να φέρουμε στο φως κάθε αντικείμενο. Οι πολίτες σε κάθε περιοχή έχουν αποστολές για εμάς, η πλειοψηφία των οποίων είναι βαρετή ή μονότονη, στοιχεία που συναντάμε και σε άλλα RPG του παρελθόντος – και σίγουρα του μέλλοντος.

Κάτι άλλο για το οποίο η σύγχρονη σειρά Tomb Raider είναι γνωστή, είναι το σύστημα μάχης και οι σκηνές θανάτου. Όπως αναφέραμε και παραπάνω, το τρίτο παιχνίδι της σειράς είναι πιο σκοτεινό και πιο «αιμοβόρο» καθώς η Lara έχει σκαρφιστεί νέες μεθόδους προκειμένου να κατατροπώσει τους εχθρούς της. Αυτή την φορά, ο θάνατος είναι στο πλευρό της και τον σπέρνει χωρίς δεύτερη σκέψη. Οι μηχανισμοί του Stealth έχουν επεκταθεί με νέες τεχνικές και χρήσιμα όπλα ή αντικείμενα. Για παράδειγμα, αν δεν θέλουμε να εμπλακούμε σε πυρομαχίες, τότε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το περιβάλλον γύρω μας για να κρυφτούμε και να μαχαιρώσουμε τα υποψήφια θύματά μας. Θα κρεμάσουμε εχθρούς από δέντρα, θα τους μαχαιρώσουμε πισώπλατα ορμώμενοι από θάμνους, θα τους κάψουμε ή θα τους ρίξουμε στην βορά των θηρίων του δάσους. Βέβαια, αυτή δεν είναι η Lara που γνωρίζουμε, εκείνο το κορίτσι που σκέφτεται πριν πράξει και υπολογίζει την ανθρώπινη ζωή.

Κάθε μάχη προσεγγίζεται διαφορετικά και με μια πληθώρα όπλων αν είμαστε από εκείνους που προτιμούν το χάος. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τόξα, πιστόλια, πολυβόλα, μαχαίρια ή καραμπίνες και να σπείρουμε το χάος. Τα όπλα μας ενισχύονται με πρόσθετα και ικανότητες που δίνουν διαφορετικά αποτελέσματα και loadouts. Η προετοιμασία αυτή ίσως να μην χρειαστεί και ποτέ καθώς κάθε μάχη λύνεται με τα νέα Stealth Mechanics. Η ηρωίδα μας μπορεί να βαφτεί με χρώμα και να κρυφτεί πάνω σε δέντρα και τοίχους, ή να πασαλειφθεί με λάσπη και να γίνει ένα με το έδαφος. Θα νιώσουμε σαν τον Predator, σκοτώνοντας τους εχθρούς μας και προκαλώντας πανικό.

Αυτό που μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση, είναι η ρύθμιση του επιπέδου δυσκολίας. Πιο συγκεκριμένα, το Shadow of the Tomb Raider μας δίνει την δυνατότητα να αλλάξουμε το επίπεδο δυσκολίας σε τρεις διαφορετικούς τομείς όπως το σύστημα μάχης, την εξερεύνηση και τους γρίφους. Όσο αυξάνεται το επίπεδο της δυσκολίας στην μάχη, τότε ο κόσμος αλλάζει, τα πυρομαχικά λιγοστεύουν και οι εχθροί μας γίνονται δυνατότερη. Αν επιθυμούμε πιο δύσκολη εξερεύνηση ή γρίφους τότε θα είναι πιο δύσκολο να εντοπίσουμε ανοίγματα και οδούς πρόσβασης, ενώ τα Survival Instincts αφαιρούνται τελείως.

Ο σκοτεινός κόσμος των Maya αποτυπώνεται ικανοποιητικά και στα συστήματά μας. Η απόδοση του τρίτου παιχνιδιού είναι πολύ καλύτερη σε σχέση με το παρελθόν παρόλο που το Shadow of the Tomb Raider απαιτεί ένα δυνατό σύστημα για να παίζουμε στο μέγιστο οπτικό αποτέλεσμα. Σύμφωνα με την λίστα της Square Enix, χρειαζόμαστε έναν επεξεργαστή Intel Core i7 4770K των 3.40 Ghz ή τον AMD Ryzen 5 1600 των 3.20 Ghz, 16GB μνήμης RAM και μια κάρτα γραφικών Nvidia GTX 1060 6GB ή AMD Radeon RX 480, 8GB. Παραδόξως, σε ένα σύστημα με Intel Core i5-4690, 8GB RAM και μια NVIDIA GTX1060 3GB ο τίτλος της Ιαπωνικής εταιρείας τρέχει ικανοποιητικά καλά σε μια μίξη μεσαίων και υψηλών ρυθμίσεων με διακύμανση της τάξεως 50-60fps. Υπήρχαν στιγμές που κατά την διάρκεια κάποιου άλματος ή αλλαγής σκηνικού ερχόμασταν αντιμέτωποι με μεγάλης διάρκειας κολλήματα (ή και πιο σύντομα), με αποτέλεσμα να μας αποσυντονίζουν.

Για να μπορέσουμε να παραμετροποιήσουμε την εμπειρία μας και να έχουμε όσα περισσότερα καρέ γίνεται με το καλύτερο οπτικό αποτέλεσμα, έχουμε την δυνατότητα να «πειράξουμε» ρυθμίσεις όπως Shadows, DoF, Level of Detail, Screen Space Contact Shadows, Screen Space Reflections, Pure Hair (το αντίστοιχο NVIDIA HairWorks της AMD) Textures, Texture Filtering, Tessellation, Bloom, Motion Blur, Anti-Aliasing και Lens Flare.

Σε γενικές γραμμές, το Shadow of The Tomb Raider είναι το πιο σκοτεινό κεφάλαιο στην ζωή της Lara Croft. Είναι το δυναμικό ξεκίνημα της Tomb Raider που διαμορφώνει τον χαρακτήρα και τις ικανότητές της. Δυστυχώς όμως, ορισμένα παραπατήματα στην διήγηση και στον τρόπο που εξελίσσεται η υπόθεση καθιστούν το τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο μια ‘πληγωμένη’ ιστορία. Η εξέλιξη της Lara φαίνεται βεβιασμένη, και το βασικό campaign φαντάζει ως μια παράπλευρη αγγαρεία που απλά «πρέπει να γίνει». Τα Challenge Tombs, οι νέοι μηχανισμοί και το παραπάνω περιεχόμενο βοηθούν στο να γίνει πιο διασκεδαστική η περιπέτειά μας, ενώ τα πανέμορφα σκηνικά και η εναλλακτική, μουντή εμφάνιση καταφέρνουν να μας ξανατραβήξουν για περισσότερες ώρες παιχνιδιού.

Θα βρείτε το Shadow of The Tomb Raider στο Steam, στην τιμή των 59,99€.

Ευχαριστούμε την CD Media S.A. και την Square Enix για την παροχή του Review code.

 

Shadow of the Tomb Raider - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ7.5
GAMEPLAY8
ΓΡΑΦΙΚΑ8
ΑΠΟΔΟΣΗ8
ΔΙΑΡΚΕΙΑ7
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ7.5
7.5Αρκετά καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0