Όταν το Sekiro: Shadows Die Twice ανακοινώθηκε για πρώτη φορά από την FromSoftware, όλοι περιμέναμε πως θα λάβουμε κάποιο εναλλακτικό Dark Souls με Ιαπωνικά θέματα και Σαμουράι. Όσο περισσότερες πληροφορίες έβλεπαν το φως της δημοσιότητας, άλλες τόσες ήταν και οι προβλέψεις που γίνονταν από τα μέσα ενημέρωσης και τους παίκτες για το τι παιχνίδι θα λάβουμε στο τέλος, και αν θα αξίζει τον χρόνο μας. Μην ξεχνάμε άλλωστε, πως τα λεγόμενα «Soulsborne» έχουν σημαδέψει την βιομηχανία και πολλές ομάδες ανάπτυξης προσπαθούν να τους ‘παραβγούν’ με τα δικά τους έργα (βλ. Ashen).

Το νέο παιχνίδι δράσης και περιπέτειας από την FromSoftware και την Activision, έρχεται να συνδυάσει το σύστημα μάχης των Souls-like με στοιχεία από το Tenchu και μια ολοκληρωμένη ιστορία. Παρά την σύγκριση, το Sekiro δεν περιλαμβάνει RPG στοιχεία όπως δημιουργία χαρακτήρα, διαφορετικά όπλα, κλάσεις, ή στατιστικά, και δεν υποστηρίζει Multiplayer. Οι παίκτες επιτίθενται στους εχθρούς τους για να τους βγάλουν εκτός ισορροπίας και να δημιουργήσουν ένα άνοιγμα που θα τους επιτρέψει να τους τραυματίσουν ή να τους σκοτώσουν. Δεν λείπουν και τα στοιχεία Stealth, τα οποία μας επιτρέπουν να πλησιάσουμε τους ανυποψίαστους εχθρούς μας και να τους σκοτώσουμε χωρίς να εμπλακούμε σε μάχες. Τέλος, ο χαρακτήρας μας έχει στην διάθεσή του ένα τεχνητό μέλος που χρησιμοποιεί για την περιπλάνησή του, το σκαρφάλωμα σε στέγες ή για να πλησιάσει τους στόχους του πιο γρήγορα.

Το Sekiro: Shadows Die Twitch λαμβάνει χώρα στην Ιαπωνία του 16ου αιώνα σε μια περίοδο με κοινωνικές αναταραχές, πολιτικές ίντριγκες και συνεχείς στρατιωτικές συγκρούσεις – γνωστή και ως ‘Περίοδο Sengoku’ ή ‘Περίοδο των Εμπόλεμων Κρατών’. Αναλαμβάνουμε τον ρόλο του Wolf, ενός πολεμιστή που τραυματίζεται σοβαρά με αποτέλεσμα να χάσει το χέρι του, την στιγμή που προσπαθεί να προστατεύσει τον άρχοντά του, «Divine Heir» Kuro, από τον Genichiro Ashina. Ο Kuro έχει δυνάμεις που του επιτρέπουν να ξαναζωντανεύει τους νεκρούς με αποτέλεσμα ο Ashina να τον απαγάγει για να δημιουργήσει τον δικό του στρατό. Ο Wolf πρέπει τώρα να σώσει τον άρχοντα και για να το καταφέρει αυτό χρησιμοποιεί τις ικανότητές του ως Shinobi και ένα τεχνητό χέρι που αποδυκνείεται ένα σημαντικό εργαλείο για αυτή την αποστολή.

Η πλοκή του παιχνιδιού ξεφεύγει από τα καθιερωμένα για την FromSoftware, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν μας δίνεται και η ανάλογη ελευθερία για να εξερευνήσουμε τον κόσμο γύρω μας. Υπάρχουν στιγμές που θα πρέπει να ολοκληρώσουμε το κεφάλαιο για να προχωρήσουμε στο επόμενο κομμάτι, ενώ άλλες φορές θα μπορούμε να εξερευνήσουμε και παράπλευρες ιστορίες που μπορεί να παίξουν σημαντικό ρόλο στο πως θα κυλίσει η βασική ιστορία. Διάφοροι χαρακτήρες θα ζητήσουν την βοήθειά μας με αντάλλαγμα σημαντικά και χρήσιμα αντικείμενα, αλλά και πληροφορίες για τον κόσμο στον οποίο βρισκόμαστε.

Όσο περισσότερο επικεντρώνουμε στην ιστορία, μας δημιουργείται η εντύπωση πως έχουμε να κάνουμε με ένα γραμμικό παιχνίδι που δίνει την ψευδαίσθηση της ελευθερίας. Η Ιαπωνία του 1500 είναι γεμάτη ναούς και κάστρα που καμιά φορά φαντάζουν επαναλαμβανόμενα, με τα περιστασιακά φανταστικά περιβάλλοντα να σπάνε την μονοτονία. Ακόμα όμως και αυτά, παρουσιάζονται με έναν ξεχωριστό τρόπο και μια μοναδική ομορφιά που μας καλεί να την θαυμάσουμε. Προχωρώντας μέσα από τα επίπεδα θα εντοπίσουμε μικρά μονοπάτια, μυστικά δρομάκια και συντομεύσεις που μας οδηγούν γρηγορότερα στο στόχο μας. Σε αυτό συντελεί και το χέρι μας, και πιο συγκεκριμένα, το Grappling Hook που μας επιτρέπει να πηδάμε από πλατφόρμες σε σκεπές, και να διαμορφώνουμε την διαδρομή όπως εμείς επιθυμούμε.

Η εξερεύνηση μας επιβραβεύει με θησαυρούς, τεχνικές, αντικείμενα και νέα εργαλεία που θα μας βοηθήσουν να προχωρήσουμε παραπέρα, ενώ πολλές φορές θα βρεθούμε αντιμέτωποι με νέους τύπους εχθρών και προκλήσεις που θα μας ‘κόψουν την φόρα’. Η συνάντηση με κάποιον νέο τύπο εχθρού θα μας κάνει κάθε φορά να ‘κουμπώνουμε’ και να προσπαθούμε να ανακαλύψουμε τις επιθέσεις και τις ιδιαιτερότητές του σε περίπτωση που τον συναντήσουμε αργότερα. Αυτό δεν θα είναι πάντα εύκολο όμως, καθώς πολλές φορές θα βρεθούμε να αγκαλιάζουμε το χώμα αναρωτώμενοι τι έγινε και πως.

Η κύρια πηγή δύναμής και επιθέσεων είναι το Katana μας, το Kusabimaru, όπλο που δεν αλλάζει μέχρι και το τέλος του παιχνιδιού. Το δευτερεύον όπλο μας, τα Prosthetic Tools λειτουργούν ως εργαλεία περιπλάνησης αλλά και ως μέσα για να αφοπλίζουμε εχθρούς, να τους πλησιάζουμε ή να τους τραβάμε πάνω μας, αλλά και για να ρίχνουμε μικρότερα όπλα όπως Shuriken, Firecrakers, φλόγες και άλλα πολλά. Η ποικιλία τους μας βοηθάει να χρησιμοποιούμε το katana πιο αποτελεσματικά, αλλά και να εμβαθύνουμε στο σύστημα μάχης για να εξοικειωθούμε με τα deflects, counters και τις στάσεις. Για παράδειγμα, θα αντιμετωπίσουμε στρατιώτες με ασπίδες που πρέπει πρώτα να σπάσουμε για να αποκαλύψουμε τα αδύναμά τους σημεία. Με το πρόσθετο τσεκούρι μπορούμε να τις σπάσουμε και να πετσοκόψουμε τον αντίπαλό μας.

Η FromSoftware είναι γνωστή για την ποικιλία εχθρών και τεράτων που δημιουργεί για τα παιχνίδια της και το Sekiro δεν αποτελεί εξαίρεση. Θα αντιμετωπίσουμε εχθρούς μικρής επικινδυνότητας που θα σκοτώσουμε με λίγες μόνο επιθέσεις, αλλά και μεγαλόσωμους δαίμονες που με μόνο δύο χτυπήματα θα μας ρίξουν στην άβυσσο. Σε αντίθεση με τις μάχες στα Dark Souls και Bloodborne, εδώ τα πράγματα φαίνονται πολύ πιο απλά όμως μια λάθος κίνηση μας στοιχίζει γρήγορα τόσο την άμυνά μας όσο και την ζωή μας. Κάθε μεριά έχει την δική της μπάρα ισορροπίας/άμυνας, που μετά από έναν αριθμό χτυπημάτων σπάει και επιτρέπει θανάσιμες επιθέσεις και finishers. Ωστόσο, αν δούμε πως κάποια μάχη δεν πηγαίνει καλά, μπορούμε είτε να φύγουμε μακριά για να συγκρατηθουμε, ή να προσπαθήσουμε να κρυφτούμε ώστε να πλησιάσουμε τον στόχο μας από τις σκιές.

Η ισορροπία μεταξύ δράσης και Stealth φαίνεται από την σύνδεση μεταξύ τους και την υπομονή που απαιτείται για κάθε περίσταση. Από μικρότερους εχθρούς μέχρι και αφεντικά, μπορούμε να τους εκπλήξουμε και να τους επιτεθούμε στερώντας ένα μεγάλο ποσοστό της υγείας τους. Βέβαια, κάτι τέτοιο αποδεικνύεται πιο περίπλοκο ανάλογα με την θέση του εκάστοτε εχθρού, την μορφολογία των επιπέδων, και το μέγεθος τους. Όταν αποφάσιζα να χρησιμοποιήσω Stealth για να καθαρίσω μια περιοχή είχα έντονη την αίσθηση του Tenchu και της νοσταλγίας που κρύβεται από πίσω για τα πιο παραδοσιακά ninja-based παιχνίδια.

Στα Souls είχαμε μάθει πως όταν πεθαίναμε χάναμε και τις ψυχές που είχαμε συλλέξει αλλά μπορούσαμε να συνεργαστούμε με άλλους παίκτες για να σκοτώσουμε κάποιον αρχηγό που μας δυσκόλευε. Στο Sekiro, ο θάνατος είναι κάτι ιδιαίτερα τρομακτικό αφού χάνουμε τους μισούς πόντους εμπειρίας -που μας χρησιμεύουν στο να ξεκλειδώνουμε νέες κινήσεις και ικανότητες- και τα μισά χρήματα που έχουμε μαζέψει. Υπάρχει περίπτωση όμως, να γίνει χρήση του Unseen Aid, μιας ικανότητας που έχει ποσοστό ενεργοποίησης 30% και μας επιτρέπει να κρατήσουμε τα υπάρχοντά μας. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να προσέχουμε, αφού αν πεθάνουμε πολλές φορές το πτώμα μας αφήνει ένα Dragonrot, που μολύνει τους NPCs και μπλοκάρει τις ιστορίες και τα quests τους.

Η FromSoftware έκανε μια φοβερή δουλειά σε ότι αφορά την απόδοση. Θυμόμαστε πως το Dark Souls 3 ήταν μια ιδιαίτερη περίπτωση καθώς είχαμε περιστασιακές πτώσεις στα καρέ, και κολλήματα στις υψηλές ρυθμίσεις. Αντιθέτως, το Sekiro: Shadows Die Twice είναι ένα πανέμορφο παιχνίδι με όμορφα animations και σκηνικά, που δεν επιβαρύνουν το σύστημά μας. Ως παίκτες έχουμε την επιλογή να αλλάξουμε την ποιότητα των Textures, το AntiAliasing, SSAO, Depth of Field, Motion Blur, Shadow, Lighting & Effects Quality, Volumetric Quality, Reflections, Water Surface, και Shaders Quality. Τα presets ξεκινούν από Low και ποικίλουν σε Medium, High και Max.

Δοκιμάζοντας το παιχνίδι στις μέγιστες ρυθμίσεις και με ανάλυση 1080p, σε ένα σύστημα με Intel Core i5-4690, 8GB μνήμης RAM DDR3 και μια NVIDIA GTX 1060 3GB είχαμε σταθερά καρέ, χωρίς κολλήματα ή άλλου είδους προβλήματα, ενώ για το gameplay έγινε η χρήση χειριστηρίου μιας και τα key bindings ‘κρύβονταν’ από τα controller button prompts. Ίσως γνωρίζετε ήδη πως το ανώτατο Framerate φτάνει τα 60fps κλειδωμένα. Βέβαια, η κυκλοφορία των Modding Tools από την FromSoftware βοήθησε ορισμένους παίκτες να ξεκλειδώσουν τα καρέ με τον κίνδυνο πάντα να αναδειχθούν όλο και περισσότερα bugs και glitches.

Το Sekiro: Shadows Die Twice είναι ένα νέο αλλά ταυτόχρονα γνώριμο παιχνίδι. Δεν είναι τέλειο, ίσως για κάποιους είναι και πιο άδειο απ’ ότι θα έπρεπε, αλλά οι εχθροί και τα περιβάλλοντα είναι αρκετά για να μας μαγέψουν και να δημιουργήσουν μια βάση για καλύτερα παιχνίδια στην σειρά. Είναι μια διαφορετική φόρμουλα από αυτή των Souls, καθώς η ιστορία δεν βασίζεται πάνω σε μεταφορές και στο πως λαμβάνουμε εμείς τον κόσμο (αλλά σε χαρακτήρες και εξιστόρηση μέσα από cutscenes) και λείπουν αρκετά RPG στοιχεία που αντικαθίστανται με διαφορετικούς μηχανισμούς.

Η Activision ήταν υπεύθυνη για την έκδοση του Sekiro και αυτό έκανε πολλούς παίκτες να ανησυχούν καθώς η εταιρεία φημίζεται για την αρέσκειά της σε πιο…μοντέρνα μέσα πωλήσεων και μοντέλων πληρωμής. Συνήθως αυτό οδηγεί σε πιο εύκολα και προσβάσιμα παιχνίδια, κάτι που εδώ δεν ισχύει. Η μόνη συμβολή της εταιρείας ήταν μέσω των in-game tutorials που δείχνουν μόνο τα βασικά και αφήνουν τα υπόλοιπα πάνω μας.

Για άλλη μια φορά, η Ιαπωνική ομάδα ανάπτυξης δείχνει το ταλέντο της και μας δίνει έναν τίτλο που ακόμα και μετά τον πρώτο τερματισμό θα μας κρατήσει απασχολημένους. Πάντα θα υπάρχει η επιθυμία να επιστρέψουμε μέσω του New Game+ ώστε να ολοκληρώσουμε όλες τις παράπλευρες αποστολές, να δούμε όλους τους επιλόγους, και να προσεγγίσουμε γνώριμες μάχες με νέους τρόπους και ικανότητες. Ας ελπίσουμε πως ο Wolf θα επιστρέψει στο μέλλον ανανεωμένος, με ένα πιο εμπλουτισμένο παιχνίδι και με ακόμα πιο έμπειρη ομάδα από πίσω του.

Το Sekiro: Shadows Die Twice είναι διαθέσιμο στο Steam στην τιμή των 59,99€.

Ευχαριστούμε την Activision και την FromSoftware για την παροχή του Review Code.

Sekiro: Shadows Die Twice - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ7.5
GAMEPLAY8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ8
ΑΠΟΔΟΣΗ9
ΔΙΑΡΚΕΙΑ7.5
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ8
8.5Πολύ Καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0