Κατά την διάρκεια της Dev Conference, Develop: Brighton, o Sean Murray, CEO της Hello Games και υπεύθυνος στην δημιουργία του No Man’s Sky, έκανε μερικές δηλώσεις για την συμπεριφορά των σχεδιαστών μετά την κυκλοφορία ενός κακού παιχνιδιού ή στο δύσκολο ξεκίνημα τους. Αυτές οι δηλώσεις απαντούν σε διάφορα ερωτήματα όπως τι συμβουλές θα έδινε σε άλλους συναδέλφους του σκεπτόμενος την περίπτωση του γνωστού παιχνιδιού.

Πέρασαν περίπου δύο χρόνια χωρίς να μιλάμε στον τύπο. Και κάναμε περίπου τρεις μήνες χωρίς να πούμε τίποτα στην κοινότητα. Αυτό ήταν πραγματικά δύσκολο. Κάθισα τόσες πολλές φορές και έγραψα την τέλεια ανάρτηση στο blog μας, που θα εξηγούσε τα πάντα για την εξέλιξη του παιχνιδιού και τα σχέδιά μας. Αλλά μπορούσα να δω ότι δεν ήταν αξιόπιστο σε σχέση με το πού βρισκόμασταν.

Ομολογουμένως, το ξεκίνημα του No Man’s Sky δεν ήταν και το ιδανικότερο. Το περιεχόμενο ήταν λειψό, τα ταξίδια σύντομα και βαρετά, και η έλλειψη κάποιου συγκεκριμένο στόχου μας οδηγούσε πολλές φορές στο κλείσιμο του παιχνιδιού. Αυτό βέβαια διορθώθηκε στην πορεία με πολλές ενημερώσεις περιεχομένου και expansions που ενέπνευσαν ζωή στην ησυχία του διαστήματος.

Από την άλλη όμως, είδαμε πολλές εταιρείες που παρά το κακό τους ξεκίνημα παρέμεναν ενεργοί στα social media δίνοντας συνεντεύξεις και ενημερώνοντάς μας για τα σχέδιά τους. Πρόσφατο παράδειγμα είναι το Fallout 76 για το οποίο η ομάδα ανάπτυξης παραδέχθηκε τα λάθη της και γνωστοποίησε πως ετοιμάζει όλα όσα θα θέλανε οι παίκτες να δουν από την αρχική κυκλοφορία του.

Μπορώ να δω την EA, Microsoft, ή την Bethesda να προσπαθούν να ηρεμήσουν τους παίκτες τους μιλώντας, αλλά αυτό είναι κάτι που δεν δουλεύει. Αυτό το βλέπουμε πολύ συχνά, όταν ένας μεγάλος εκδότης μιλήσει στην κοινότητα ώστε να προσπαθήσει να λύσει το πρόβλημα, και τότε δέχεται πυρά από τους παίκτες.

Όπως φαίνεται, η Hello Games προτιμάει τον «δρόμο της σιγής», κάτι που δεν λειτουργεί για όλες τις ομάδες ανάπτυξης όμως. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της Bioware που ενώ αναγνώρισε πολλά λάθη με την ανάπτυξη του Anthem, η σιγή της κάνει τους παίκτες να χάνουν το ενδιαφέρον και την ελπίδα τους για τον φιλόδοξο τίτλο.

Παρά το παρελθόν της, η Hello Games δείχνει συχνότερα σημάδια ζωής, αλλά δεν μοιράζεται κάτι που να μας τρέφει περισσότερες πληροφορίες για τα σχέδιά της. Το No Man’s Sky κατάφερε να επιβιώσει και να μετατραπεί σε ένα ολοκληρωμένο παιχνίδι αλλά αυτό είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια της αξιοπιστίας της Hello Games, και την παράλειψη ενός ενδεχομένως μοναδικού τίτλου.