Το Okhlos ήταν ένα ιδιαίτερο παιχνίδι. Η διαχείριση ενός όχλου ήταν μια διασκεδαστική διαδικασία με τραγικές και αστείες καταστάσεις να συνθέτουν ένα σκηνικό άπειρη τρέλας και καταστροφής στην Ελλάδα της αρχαιότητας. Ήταν αναζωογονητικό να βλέπεις τον μικρό στρατό σου να γίνεται μια τεράστια μάζα που μπορούσε να καταστρέψει τα πάντα και να τα βάλει ακόμα και με τους ίδιους τους Θεούς τού Ολύμπου. Ακόμα και τα γραφικά, ο ήχος, και η υπόθεση ήταν στοιχεία που μπορεί να μην μας γέμιζαν το μάτι αρχικά, σίγουρα όμως κατάφεραν να γίνουν αντικείμενο συζήτησης και ενδιαφέροντος για τους λάτρεις των χαοτικών indie παιχνιδιών.

Και εκεί που αναρωτιόμασταν αν θα υπήρχε ποτέ άλλο παρόμοιο παιχνίδι, μια αρκετά μικρή ομάδα ανάπτυξης (συγκεκριμένα 2 ατόμων) με όνομα Y/CJ/Y έρχεται να….ταράξει τα νερά με το Sea Salt, ένα νέο παιχνίδι διαχείρισης στρατευμάτων σε πραγματικό χρόνο για την ολοκλήρωση αποστολών, δοκιμασιών, και ενός απώτερου σκοπού. Διαχειριζόμαστε τον Απόστολο ενός Σκοτεινού Θεού ο οποίος απλά θέλει να τραφεί με το αίμα των θνητών άπιστων. Γινόμαστε τα σατανικά πιόνια του για να δημιουργήσουμε σιχαμερα τέρατα και αιμοδιψείς στρατιές που έχουν ως σκοπό να σπείρουν τον τρόμο, τον πανικό και τον θάνατο σε πόλεις, καράβια και χωριά.

Τα πάντα μου θυμίζουν το Okhlos. Ξεκινάμε με την επιλογή του Αποστόλου μας, ενός περίεργου πλάσματος ή κάποιας οντότητας που κάποτε θύμιζε άνθρωπο. Μπορούμε αρχικά να επιλέξουμε ανάμεσα σε λίγους οι οποίοι αυξάνονται και ξεκλειδώνονται όσο ολοκληρώνουμε ειδικές αποστολές και δοκιμασίες. Κάθε ένας έχει τις δικές του ικανότητες και ιδιαιτερότητες που με την σειρά τους αλλάζουν και τον τρόπο παιχνιδιού.

Αλλά δεν είμαστε ο Απόστολος. Είμαστε μια σκοτεινή θεότητα, ο Dagon, και χρησιμοποιώντας τους ρούνους μας καθοδηγούμε τα διαβολικά πλάσματα του Lovecraft μέσα από θάλασσες και εδάφη. Ξεκινάμε με φαινομενικά απλά τερατάκια όπως μικρά καβούρια, ζηλωτές και σκουλήκια που ρίχνουν οξύ σε οτιδήποτε επιλέξουμε. Μόνα τους δεν αποτελούν απειλή. Σε μεγάλες συγκεντρώσεις όμως λίγα μπορούν να γίνουν για να ξεφύγει κάποιος από τον βέβαιο θάνατο.

Στόχος μας είναι ο αρχιερέας της μεγάλης πόλης, αυτός που τάσσεται ενάντια μας και προσπαθεί με οποιονδήποτε τρόπο να μας απομακρύνει. Για να φτάσουμε στον ναό του θα πρέπει να περάσουμε από διάφορα σταδαι και διαφορετικά μονοπάτια. Για παράδειγμα ξεκινάμε από ένα καράβι και ταξιδεύουμε μέσα από δάση, χώρια και πόλης σκοτώνοντας οτιδήποτε ανθρωπόμορφο, αγνό, και ζωντανό. Όλα γίνονται μια μάζα αίματος και κρέατος κάτω από τα σαρκοφάγα πιόνια μας τα οποία μπορούμε να διατάξουμε να επιτεθούν ή να αμυνθούν σε εχθρικές επιθέσεις για να διατηρήσουν τον πληθυσμό τους. Όλα αυτά αποτελούν αποφάσεις του δευτερολέπτου καθώς μία λάθος κίνηση μπορεί να αποβεί μοιραία για κάθε run.

Σκοτώνοντας ανθρώπους και ολοκληρώνοντας αποστολές μαζεύουμε χρήματα τα οποία δαπανούμε για να φέρουμε περισσότερους λάτρεις στον σκοπό μας. Αυτά μπορούμε να τα χαλάσουμε και στους βωμούς μας για να φέρουμε διαφορετικού τύπου στρατιώτες. Όπως είπαμε, ξεκινάμε με πιο απλά minions και όσο προχωράμε ανοίγουμε περισσότερες επιλογές όπως φλεγόμενα καβούρια και πιο δυνατούς ζηλωτές. Ο απώτερος σκοπός μας όμως είναι να διατηρούμε μια ποικιλία, πολλά minions ζωντανά και μια καλή ισορροπία ανάμεσα σε επίθεση και άμυνα για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε.

Τα επίπεδα προσπαθούν να διατηρήσουν ένα αυξανόμενο επίπεδο δυσκολίας με περισσότερα είδη εχθρών, και διαφορετικούς μηχανισμούς που φανερώνονται κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες. Στην πρώτη πίστα για παράδειγμα, η πλειοψηφία των εχθρών μας δεν περιμένει να μας δει και έτσι τρέχουν πανικόβλητοι και απροστάτευτοι σε όλο το επίπεδο μέχρι να γίνει το μοιραίο.

Προοδεύοντας όμως τα πράγματα αλλάζουν. Οι κάποτε αθώοι χωρικοί μπορεί να μετατραπούν σε επικίνδυνους όχλους ικανοί να κατασκεύασουν εμπόδια, να πάρουν πυρσούς και δρεπάνια και να αποδεκατίσουν τον στρατό μας με μικρές, απλές κινήσεις σε μόλις λίγα δευτερόλεπτα. Αφού καταφέρουμε και σκοτώσουμε τους πάντες στο πέρασμα μας τότε θα γνωρίσουμε την οργή του ανώτερου στελέχους – γνωστού και ως αρχηγού. Όπως και σε άλλα παιχνίδια, οι αρχηγοί έχουν μια συγκεκριμένη ποικιλία επιθέσεων που μπορούμε να μάθουμε να αποφεύγουμε και να βρίσκουμε το άνοιγμα για αντεπίθεση. Με σωστές και προσεκτικές κινήσεις καταφέρνουμε να επιβληθούμε και να δούμε μια εκπληκτική και αιματηρή σκηνή διαμελισμού του εχθρού μας.

Ευτυχώς το Sea Salt δεν είναι τόσο…αλμυρό. Ναι, υπήρχαν στιγμές που με εκνεύρισε η συνεχόμενη αποτυχία αλλά το παιχνίδι μου δίνει την επιλογή να ξαναπροσπαθήσω από κάποιο checkpoint ή αν δω ότι δεν τα καταφέρνω να επιστρέψω στο μηδέν και να προσπαθήσω με νέες στρατηγικές και minions. Ο θάνατος δεν είναι και το τέλος μιας και μπορώ να διατηρήσω τα χρήματα και τον στρατό που μάζεψα και να κάνω τις αλλαγές που χρειάζομαι για να δω διαφορά.

Η αισθητική και το gameplay είναι αυτά που κάνουν κάποιο παιχνίδι διασκεδαστικό, και σε αυτή την περίπτωση αυτό επιτυγχάνεται και με το παραπάνω. Η «επιδημία» των pixelated παιχνιδιών ξαναχτυπά αλλά δεν βλάπτει τα μάτια μας – πάρα μόνο σε κάποιες περιπτώσεις με μικρά κείμενα και πολλές κραυγές στην οθόνη μας ταυτόχρονα – και συνθέτει ένα σκοτεινό σκηνικό που φαντάζει όντως βγαλμένο από κάποιο μυθιστόρημα του Lovecraft. Όπως είναι αναμενώμενο, αυτό δεν επηρεάζει τα συστήματα μας και ακόμα και με πολλά στοιχεία στην οθόνη δεν θα αντιμετωπίσουμε ιδιαίτερα προβλήματα ούτε πτώσεις.

To Sea Salt είναι ένας ακόμα λόγος γιατί η indie σκηνή μπορεί να μας σώσει από την αιμοδιψία των ΑΑΑ εταιρειών. Πρόκειται για ένα ευχάριστο παιχνίδι που συστήνεται σε μικρές δόσεις και είναι ικανό να παράξει στιγμές που θα μας συναρπάσουν και θα μας διασκεδάσουν. Ως ‘reverse horror’ δεν θα μας τρομάξει αλλά θα μας κάνει να προκαλέσουμε τον φόβο σε οτιδήποτε ζωντανό και να εξασφαλίσουμε την κυριαρχία μας με μικρά αλλά θανατηφόρα πλάσματα.

Το Sea Salt είναι διαθέσιμο στην τιμή των 14,99€.

Review code provided by the development team.

Sea Salt - Review
ΙΣΤΟΡΙΑ6.5
GAMEPLAY8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ7.5
ΑΠΟΔΟΣΗ7
ΔΙΑΡΚΕΙΑ6.5
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ7.5
7.5Αρκετά καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0