Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί την επιρροή του Resident Evil στην βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών. Από το γραφικό γύρισμα κεφαλιού του πρώτου ζομπι μέχρι και την ανατριχιαστική ατμόσφαιρά, το δημιούργημα της Capcom κατάφερε να γεννήσει μια μοναδική κουλτούρα που εξελίχθηκε ραγδαία τα τελευταία χρόνια, και εως σήμερα συνεχίζει μας προσφέρει νέα χαρακτηριστικά, νέους μηχανισμούς, ήρωες και ιστορίες. Πολλοί από εμάς δεν μπορούμε να ξεχάσουμε την πρώτη μας επαφή με τα σαπισμένα ζομπι και τα τερατώδη δημιουργήματα του T-Virus.

Επί εποχής Playstation One, τα γραφικά του Resident Evil φαίνονταν άκρως ρεαλιστικά, ειδικά σε μικρά παιδιά – αν είχαν την ευκαιρία να παίξουν. Τότε, νομίζαμε πως είχαμε φτάσει στην κορυφή της τεχνολογικής ανάπτυξης. Ποτέ δεν φανταζόμασταν πως 22 χρόνια αργότερα η σειρά θα αναζωογονούνταν και πως σήμερα θα μιλούσαμε για ένα από τα καλύτερα παιχνίδια του 2019.

Όταν το Remake του Resident Evil 2 ανακοινώθηκε στην Ε3 2018 ομολογούμε πως οι προσδοκίες μας δεν ήταν και τόσο υψηλές. Ως γνωστόν, η σειρά έχει περάσει από 40 κύματα, αλλάζοντας τόνο, ατμόσφαιρα, ιστορίες, gameplay, και την προοπτική της από third-person shooter, σε survival RPG, ή First-person Survival. Έχουμε δει τίτλους που μέχρι και σήμερα αποτελούν ‘cult classics’ και άλλους που θέλουμε να δούμε να καίγονται αιώνια. Αν όμως, είστε fan του Resident Evil 2(1998) ή το δοκιμάζετε για πρώτη φορά, τότε ετοιμαστείτε για ένα μοναδικό ταξίδι, που επαναφέρει την γοητεία του παρελθόντος εφαρμόζοντας τα σημερινά στάνταρ.

Βρισκόμαστε στο 1998, δύο μήνες μετά τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στην αμερικάνικη κοινότητα της Raccoon City. Οι κάτοικοι της πόλης έχουν ήδη μεταλλαχθεί σε ζόμπι από το T-virus, ένα βιολογικό όπλο που αναπτύχθηκε από την φαρμακευτική εταιρεία Umbrella. Κατά τη διάρκεια της φυγής τους από την πόλη, οι δύο πρωταγωνιστές του παιχνιδιού, οι Leon S. Kennedy, ένας νεαρός αστυνομικός που αναλάβει καθήκοντα εκπαιδευόμενου αστυνομικού, και Claire Redfield, μια νεαρή φοιτήτρια που αναζητεί τον χαμένο αδερφό της, Chris Redfield, θα βρεθούν στην πόλη για να ερευνήσουν την πηγή του κακού. Η κατάσταση όμως είναι εκτός ελέγχου αφού σε κάθε γωνία τα ζομπι απειλούν την ζωή κάθε ζωντανού οργανισμού. Έτσι, οι δύο ήρωες χωρίζονται προκειμένου να βρουν άλλους επιζώντες και να λύσουν το μυστήριο.

Αμέσως καταλαβαίνουμε πως η Capcom τα έδωσε όλα όσονμ αφορά την παρουσίαση. Αυτό που κάνει το Resident Evil 2 να ξεχωρίζει είναι το πόσο οικεία φαίνονται τα σκηνικά και πόσο άμεση είναι η είσοδός μας στην ιστορία αφού δεν απαιτείται να γνωρίζουμε τα γεγονότα του πρώτου παιχνιδιού. Πρόκειται για μια φρέσκια εμπειρία τόσο για τους λάτρεις όσο και για νέους παίκτες. Η ανάπτυξη έχει γίνει από το μηδέν ώστε και το παραμικρό αντικείμενο να αποτυπωθεί εκ νέου, και να δίνεται η εντύπωση πως βρισκόμαστε σε μια πραγματική πόλη με πραγματικούς ανθρώπους.

Τα πάντα γύρω μας χαρακτηρίζονται από αληθοφάνεια. Τα εγκαταλελειμμένα οχήματα είναι γεμάτα σπασίματα και αίματα, τα πτώματα είναι διαμελισμένα με τα σωθηκά και τις ανατριχιαστικές λεπτομέρειες εμφανή, και με τα μοντέλα των χαρακτήρων να χαρακτηρίζονται από προσωπικότητα. Εντύπωση κάνει πως και το περιβάλλον γύρω μας είναι ζωντανό αφού θα ακούσουμε τα ανεμιστηράκια από τις μονάδες των υπολογιστών να αντηχούν στον χώρο, αντικείμενα να παραμερίζονται και να πέφτουν κάτω φυσικά, και άλλες λεπτομέρεις που συνθέτουν μια ανατριχιαστική ατμόσφαιρα δυσεύρετη σε άλλα παιχνίδια.

Ο αριθμός των διαφορετικών τεράτων είναι μικρότερος από αυτόν που έχουμε συνηθίσει στα προηγούμενα παιχνίδια, αλλά κάθε τέρας είναι διαφορετικό σε εμφάνιση και προσέγγιση. Τα ζόμπι για παράδειγμα, που είναι και οι βασικότεροι εχθροί, μπορεί να φαντάζουν απλή υπόθεση όμως η κλασσική ‘μια σφαίρα στο κεφάλι’ δεν ισχύει εδώ. Αυτό δεν πάει να πει βέβαια πως το ξύλο που θα ρίξουμε δεν είναι ικανοποιητικό. Είτε χρησιμοποιήσουμε το μαχαίρι, είτε κάποιο πιστόλι, οι εχθροί μας διαμελίζονται με τέτοιο τρόπο που ακόμα και μετά τον θάνατό τους θα συνεχίσουμε να χτυπάμε για να δούμε πόσο παραπάνω διαλύονται. Ακόμα και εδώ, η λεπτομέρεια είναι μεγάλη με αποτέλεσμα κάθε μάχη να είναι συναρπαστική.

Κάθε γωνία είναι γεμάτη από ζόμπι και άλλα τέρατα όπως τα φρικιαστικά Lickers και μολυσμένα σκυλιά που τρέχουν καταπάνω μας, ή ‘μας της σκάνε’ από εκεί που δεν το περιμένουμε. Όπου και αν πάμε ο κίνδυνος μας ακολουθεί, με μόνη διέξοδο να πατήσουμε πόδι και να αντεπιτεθούμε ελπίζοντας για το καλύτερο. Και αν νομίζετε πως τα διάσπαρτα herbs θα μας σώσουν, το νέο σύστημα δημιουργίας έρχεται να το διαψεύσει.

Το Resident Evil 2 εστιάζει αρκετά στην εξερεύνηση, και την δημιουργία της κατάλληλης ατμόσφαιρας. Η νέα μηχανή γραφικών και το design φέρουν στην επιφάνεια μια γοητεία που ζητούσαμε για χρόνια. Η αλλαγή σε προοπτική τρίτου προσώπου δεν μας περιορίζει αλλά αντιθέτως, είναι ο καλύτερος σύμμαχός μας σε κάθε μάχη – σε αντίθεση με το χιερισμό και την κάμερα του παρελθόντος.

Η εξερεύνηση στην Raccoon City και τον Αστυνομικό Σταθμό από την άλλη, αποδίδει σπάνια καρπούς – στην προκειμένη περίπτωση οι καρποί είναι τα πυρομαχικά και τα Health items – πέρα από το οπτικό κομμάτι. Οι σφαίρες και τα πακέτα ενέργειας είναι αντικείμενα δυσεύρετα, αλλά ο νέος αποθηκευτικός μας χώρος και το crafting system θα μας βοηθούν στις δύσκολες καταστάσεις. Φαινομενικά άχρηστα αντικείμενα μπορούν να συνδυαστούν με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργήσουν πυρομαχικά, health packs και αντικείμενα-κλειδιά που χρησιμεύουν στην επίλυση γρίφων. Τα περιορισμένα inventory slots θα σταθούν πολλές φορές εμπόδιο, ειδικά στην αρχή, αλλά προχωρώντας την ιστορία και εξερευνώντας κρυμμένα δωμάτια, θα μπορέσουμε να τα επεκτείνουμε αισθητά.

Ένα ακόμα μεγάλο μέρος αφιερώνεται στην επίλυση γρίφων και το ξεκλείδωμα λουκέτων / δωματίων με σκοπό την εύρεση συλλεκτικών ή χρήσιμων αντικειμένων. Για άλλη μια φορά, θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί μιας και ποτέ δεν είμαστε μόνοι μας. Καθαρίζοντας ένα δωμάτιο δεν σημαίνει πως θα παραμείνει έτσι και μετά από ώρα. Αν επιστρέψουμε σε κάποιο από αυτά, πράγμα που θα κάνουμε συχνά-πυκνά, οι απέθαντοι θα μας περιμένουν πίσω από τις κλειστές πόρτες. Οι γρίφοι με την σειρά τους, επιστρέφουν ανανεωμένοι και καλύτεροι από ποτέ. Κάποιοι από αυτούς είναι αρκετά απλοί, ενώ άλλοι πέφτουν στην κατηγορία της σπαζοκεφαλιάς. Οι λύσεις βρίσκονται συνήθως κρυμμένες μέσα στο κτήριο και πρέπει να σκεφτούμε με ψυχραιμία για να τις εντοπίσουμε.

Παρά την απλότητά τους, οι γρίφοι απαιτούν πολλές φορές μια πληθώρα κλειδιών από περιοχές που έχουμε ήδη επισκεφθεί, προσπεράσει ή ολοκλήρώσει. Επιπλέον, τα περιορισμένα slots μας υποχρεώνουν να αφήσουμε πίσω μας απαραίτητα, χρήσιμα ή σημαντικά αντικείμενα, ενώ αν εντοπίσουμε και μαζέψουμε κλειδιά με τον έναν χαρακτήρα, ο άλλος δεν θα μπορέσει να τα βρεί (στο ίδιο σημείο).

Μπορεί το περιβάλλον, η ατμόσφαιρα, η παρουσίαση και τα γραφικά να εντυπωσιάζουν με την ομορφιά και τον ρεαλισμό τους, αλλά τι γίνεται με την απόδοσή του Resident Evil 2 στους υπολογιστές;

Η ομάδα ανάπτυξης χρησιμοποίησε την νέα έκδοση της RE Engine προκειμένου να αναγεννήσει τον τίτλο και ευτυχώς έχει προσθέσει μια μεγάλη ποικιλία από ρυθμίσεις για να δοκιμάσουμε. Οι παίκτες θα μπορούν να ρυθμίσουν τα Controls, Camera, Display, Audio, Language, Graphics και την σύνδεσή τους στο RE Net. Μαζί με αυτά δίνονται επιλογές για το Graphics API (DX11, DX12), Display Mode, Resolution, Rendering Mode και Image Quality με μετρήσεις για τον φόρτο στο σύστημά μας από κάτω. Στο τομέα των γραφικών μπορούμε να αλλάξουμε τα V-sync, Anti-Aliasing, Texture Quality, Texture Filter Quality, Mesh Quality, Shadow Quality, Shadow Cache, Contact Shadows, Screen Space Reflections, Subsurface Scattering, Volumetric Lighting Quality, Particle Lighting Quality, Ambient Occlusion, Bloom, Lens Flare, Motion Blur, Depth of Field, Lens Distortion, και Film Noise.

To Resident Evil 2 είναι ένας τίτλος που βασίζεται περισσότερο στην κάρτα γραφικών του υπολογιστή μας. Για αναφορικούς σκοπούς, θα χρειαστούμε έναν Intel Core i5-4460 / AMD FX-6300 με 8GB μνήμης Ram και μια κάρτα γραφικών NVIDIA GeForce GTX 760 / AMD Radeon™ R7 260x με 2GB VRAM. Διαφορετικά, για υψηλή ποιότητα σε 1080p θα χρειαστούμε έναν Intel Core i7-3770 / AMD FX-9590, μαζί με μια Nvidia GTX1060 και μια Radeon RX480.

Το σύστημα στο οποίο δοκιμάσαμε το Resident Evil 2 αποτελείται από έναν Intel Core i5-4690 με 8GB Ram και μια κάρτα γραφικών NVIDIA GeForce GTX1060 στα 3GB VRAM. Έχοντας τις περισσότερες επιλογές σε υψηλά επίπεδα, και την ανάλυση της οθόνης στα 1080p καταφέραμε να κρατήσουμε σταθερά τα καρέ στα 60fps με μικρές πτώσεις σε ελάχιστα σημεία. Ωστόσο, υπήρξαν στιγμές που παρατηρήθηκαν προβλήματα και ατέλειες όπως ότι η χρήση του DirectX 12 χαμηλώνει αισθητά την απόδοση, ενώ από την άλλη τα ζομπι κινούνται στα 30fps όταν είναι αρκετά μακριά από εμάς – κάτι που είδαμε και στο Monster Hunter World. Γενικότερα όμως, μιλάμε για ένα αρκετά σταθερό και όμορφο παιχνίδι που δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητο.

Το Resident Evil 2 Remake είναι ένα δώρο αγάπης και στοργής από την Capcom σε όλους τους φίλους της σειράς. Παραμένει πιστό στην ατμόσφαιρα και τον πυρήνα της παλιάς έκδοσης, και αναβαθμίζοντας τα γραφικά, τα περιβάλλοντα και τους ήχους μετατρέπεται σε μια μοναδική, ικανοποιητική εμπειρία. Το νέο αγκαλιάζει το παλιό προσθέτοντας νέα στοιχεία και δίνοντας την αίσθηση πως πρόκειται για κάτι εντελώς καινούργιο που μπορεί να διασκεδάσει βετεράνους και νεοσύλλεκτους μαζί. Παρά τις ατέλειες και τα παραπατήματα, το RE2 επιστρέφει στις ρίζες του και μας θυμίζει τον λόγο που αγαπήσαμε αυτή την περίργα ελκυστική σειρά.

Το Resident Evil 2 (Remake) είναι διαθέσιμο στο Steam στην τιμή των 59,99€.

Resident Evil 2 (Remake) - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ8.5
GAMEPLAY9
ΓΡΑΦΙΚΑ9
ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ9
ΑΠΟΔΟΣΗ9
ΔΙΑΡΚΕΙΑ8.5
9Overall Score
Reader Rating: (4 Votes)
8.9