Σε όλη την μέχρι τώρα πορεία του gaming, έχουν υπάρξει κυκλοφορίες που πραγματικά μας προσφέρανε ότι άκριβως είχαν υποσχεθεί, χωρίς πολλές «σάλτσες» και υπεκφυγές. Έτσι, μια μέρα, η ομάδα της Volition θέλησε να δημιουργήσει έναν ξεχωριστό τίτλο. Δώσανε βάρος στο κομμάτι που πραγματικά τους ενδιέφερε, στην δημιουργία ενός Open World/Third Person Shooter, όπου μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε με το περιβάλλον, να καταστρέψουμε και να γκρεμίσουμε οτιδήποτε βλέπει το μάτι μας, και να παίξουμε όπως εμείς θέλουμε σε έναν ξένο πλανήτη. Το αποτέλεσμα ήταν ακριβώς αυτό που θέλανε, και ο κόσμος το αγκάλιασε.

Το Red Faction: Guerrilla αποτελεί τον τρίτο τίτλο της ομώνυμης σειράς και κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2008 για υπολογιστές και κονσόλες. Η Volition συνεργάστηκε με την Reactor Zero για την PC ανάπτυξη του παιχνιδιού, κατά την διάρκεια της οποίας χρησιμοποιήθηκε η δεύτερη έκδοση της Geomod Engine που ενώ δεν επέτρεπε την καταστροφή του εδάφους, μας επέτρεπε να καταστρέψουμε κτήρια, και κάθε είδους κατασκευή που υπήρχε στην επιφάνεια του πλανήτη. Αυτό αντίστοιχα, μας επέτρεπε να ολοκληρώνουμε τις αποστολές μας με διάφορους τρόπους όπως με το να σπάμε τοίχους για να αποκτήσουμε πρόσβαση σε ένα κτήριο, ή την έκρηξη θεμελίων για να φέρουμε ένα κτήριο στο κεφάλι των αντιπάλων μας. Σε πολλές περιπτώσεις, η καταστροφή των κτηρίων μας δίνει το λεγόμενο «Salvage», το αντίστοιχο νόμισμα του παιχνιδιού με το οποίο μπορούσαμε να αναβαθμίσουμε τα όπλα και την τεχνολογία των Safehouses. Το βασικό μας όπλο ήταν ένα Sledgehammer με το οποίο ήμασταν ικανοί να καταστρέψουμε τους εχθρούς μας χωρίς να δαπανήσουμε σφαίρες ή οτιδήποτε άλλο.

Το Red Faction: Guerrilla επεκτάθηκε με την προσθήκη τριών διαφορετικών επεκτάσεων. Το πρώτο, με τίτλο «Demons Of The Badlands» περιλαμβάνει μια νέα περιοχή, το Mariner Valley, και λειτουργεί ως Pre-quel για την βασική ιστορία. Μαζί με το νέο κεφάλαιο, είχαμε πρόσβαση σε νέα Demolition Missions, οκτώ διαφορετικά όπλα, και τρία νέα οχήματα. Η δεύτερη επέκταση πρόσθεσε νέα αντικείμενα αποκλειστικά για το Online Multiplayer. Πιο συγκεκριμένα, είδαμε την προσθήκη των «Bagman» και «Team Bagman» game modes, και οκτώ νέους χάρτες. Στο τρίτο και τελευταίο Expansion, με τίτλο «Smasher Pack», είδαμε τα νέα Wrecking Crew Modes μαζί με την προσθήκη οκτώ νέων χαρτών.

Αρκετά χρόνια μετά, η THQ Nordic ανακοίνωσε την ανάπτυξη μιας Remastered έκδοσης με την βοήθεια της Kaiko Games. Πέρα από τα παραπάνω, η ανανεωμένη έκδοση του παιχνιδιού έχει ανανεωμένα γραφικά, και υποστηρίζει αναλύσεις μέχρι και 4K. Τέλος, η Remastered έκδοση δίνεται δωρεάν σε όλους τους κατόχους του προηγούμενου τίτλου στο Steam.

Η ιστορία του παιχνιδιού είναι απλή και εξελίσσεται κυρίως ως δικαιολογία για να καταστρέφουμε κτίρια και περιοχές. Ο πρωταγωνιστής μας είναι ο Alec Mason, ο οποίος κατευθύνεται προς τον Άρη για ένα νέο ξεκίνημα. Εκεί βρίσκει το αδερφό του, που θα του εξηγήσει την δύσκολη ζωή που τους έχει επιβληθεί από την EDF. Ο αδερφός του δολοφονείται, και ο Alec αποφασίζει να μπει στην οργάνωση Red Faction, που επιχειρεί να επαναστατήσει ενάντια στην EDF. Καλό είναι να ξέρουμε τι περιμένουμε από ένα παιχνίδι, οπότε όποιος προτιμάει να παίζει games για την ιστορία τους, στο Red Faction: Guerilla Remarstered μάλλον θα απογοητευτεί. Η υπόθεση είναι αρκετά ρηχή, χωρίς ανατροπές, και οι χαρακτήρες δεν προσφέρουν τίποτα, παρά μόνο προμήθεια από αποστολές και εργασίες.

Το Red Faction: Guerilla, όπως είπαμε και παραπάνω, είναι ένα Third-Person shooter, μα αυτό που θα συναντήσουμε δεν είναι το τυπικό παιχνίδι του είδους. Σίγουρα, θα σκοτώσουμε εχθρούς και θα καταστρέψουμε περιβάλλοντα με τρόπους που δεν έχουμε φανταστεί, με όπλα και μηχανήματα τα οποία θα θέλουμε να ελέγχουμε συνέχεια. Η χρήση ενός απλού πιστολιού δεν συνιστάται, καθώς το σύστημα μάχης για πυροβολισμούς δεν είναι και το καλύτερο που υπάρχει. Για αυτούς που ψάχνουν την μέγιστη απόλαυση που μπορεί να προσφερθεί εδώ, τότε καλό θα ήταν να πειραματιστείτε με τους διάφορους τρόπους καταστροφής. Πολλά διαφορετικά οχήματα κάνουν την εμφάνιση τους, από τερατώδη αμάξια μέχρι και μπουλντόζες, και τεράστια μηχανικά ρομπότ που καταστρέφουν τα πάντα στο πέρασμα τους. Μπορούμε να αναβαθμίσουμε σχεδόν όλο μας τον εξοπλισμό, συλλέγοντας scrap. Πραγματοποιώντας αναβαθμίσεις, γινόμαστε μια κινητή μηχανή θανάτου.

Η διασκέδαση είναι ο πρωτεύων σκοπός του Guerilla, και δεν χωράει αμφιβολία οτί θα περάσουμε υπέροχα, πραγματοποιώντας τις αποστολές που μας αναθέτονται, είτε βασικές, είτε προαιρετικές. Αλλά η αλήθεια βρίσκεται κάπου στην μέση, καθώς δεν είναι όλα τελεία σαν τελικό αποτέλεσμα. Ο χειρισμός του χαρακτήρα μας, ορισμένων όπλων, αλλά κυρίως των οχημάτων, είναι αρκετά μέτριος, και θα νιώσουμε να κουραζόμαστε σε σημεία που δεν θα έπρεπε. Επίσης, όπως προείπαμε, το shooting κομμάτι του παιχνιδιού, πέρα από την μετριότητα του σαν μηχανισμός, είναι αρκετά αχρείαστο στην συνολική εμπειρία μας. Τέλος, υπάρχουν αρκετές αποστολές που είναι υπερβολικά κουραστικές, και με γνώμονα τις ήδη υπάρχουσες δυσκολίες του παιχνιδιού, θα νιώσουμε να ταλαιπωρούμαστε.

Όσον αφορά τα γραφικά, τα συναισθήματα που μας αφήνει είναι ανάμεικτα. Το παιχνίδι σίγουρα φαίνεται αρκετά πιο όμορφο, ο φωτισμός είναι εμφανώς καλύτερος, και δέχτηκε την ανανέωση που έπρεπε για να «γεράσει» σωστά, αλλά παρόλα αυτά, είναι φανερό πως είναι ένα παλιό για τα σημερινά δεδομένα παιχνίδι, και δεν πρόκειται να εντυπωσιαστούμε σε καμία περίπτωση. Τα textures φαίνεται ότι είναι παλαιάς κοπής, και τα cutscenes είναι αρκετά θολά, όπως και το όλο περιβάλλον του πλανήτη Άρη, που μας δίνει συνεχώς την εντύπωση πως όλο το open world είναι άδειο. Σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορούμε να πούμε πως το παιχνίδι είναι άσχημο, ή πως η THQ Nordic δεν το σεβάστηκε όπως του έπρεπε. Η πιο σημαντική διαφορά με την παλιά έκδοση που είναι καλοδεχούμενη και αρκετά σημαντική προσθήκη, είναι τα 60FPS που μπορεί να τρέξει πλέον στο σύστημά μας.

Στο κομμάτι της απόδοσης, το Red Faction: Guerrilla Re-Mars-tered μας αφήνει ικανοποιημένους. Δεν ήταν απαιτητικό παιχνίδι εξ’αρχής, οπότε το έργο για τους προγραμματιστές ήταν αρκετά εύκολο. Σε ένα mid range σύστημα (R9 380 4GB – I5 4690K – 8GB RAM), το παιχνίδι τρέχει στα 60FPS άνετα, και στις υψηλότερες ρυθμίσεις, οπότε οι κάτοχοι συστημάτων χαμηλότερης δυναμικής δεν έχουν να φοβούνται για τίποτα.

Εν κατακλείδι, το Red Faction: Guerrilla Re-Mars-tered καταφέρνει κάτι σημαντικό, κι αυτό είναι να απευθύνεται σε όλο το gaming κοινό. Οι λάτρεις του παιχνιδιού από το παρελθόν σίγουρα αξίζει να ασχοληθούν με την remaster έκδοση, αφού πραγματικά προσφέρει μια πιο βελτιωμένη και διασκεδαστική εμπειρία. Ωστόσο, όσοι θελήσουν να μπούν στον κόσμο του, το remaster της THQ Nordic είναι η καλύτερη επιλογή – πάντα με γνώμονα πως δεν περιμένουμε να αντικρίσουμε κάποια βαθυστόχαστη εμπειρία, αλλά καθαρή, ωμή διασκέδαση, πλούσια σε καταστροφές και χάος.

Το Red Faction: Guerrilla Re-Mars-tered είναι διαθέσιμο στο Steam στην τιμή των 19,99€.

Ευχαριστούμε την Enarxis Dynamic Media για την παροχή του Review Code.

Red Faction: Guerilla Re-mars-tered - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ6.5
GAMEPLAY8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ7
ΜΟΥΣΙΚΗ7
ΑΠΟΔΟΣΗ9
ΔΙΑΡΚΕΙΑ8
7.5Αρκετά Καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0