PALWORLD: Μια απρόσμενη επιτυχία

Τα Pokémon, για όσους δεν γνωρίζουν (πράγμα αδύνατο πλέον) είναι μια σειρά από δημοφιλή παιχνίδια που δημιουργήθηκε από την Nintendo, την Game Freak και την Creatures. Ξεκίνησαν ως βιντεοπαιχνίδια, αλλά έχουν εξελιχθεί σε ένα ευρύτατο φάσμα από κινούμενες σειρές, κάρτες, παιχνίδια επιτραπέζια, και άλλα.

Το βασικό στοιχείο των Pokémon είναι η ιδέα της αιχμαλωσίας με Poké Balls, τις μπάλες με τον απλό σχεδιασμό αλλά την ελκυστική εμφάνιση, με σκοπό την εκπαίδευσή τους ώστε να μας βοηθήσουν να πιάσουμε όλα τα πλάσματα που υπάρχουν και να αντιμετωπίσουμε άλλους εκπαιδευτές ώστε να φτάσουμε στο πρωτάθλημα και να…γίνουμε οι καλύτεροι.

Όπως είναι αναμενόμενο, πολλές εταιρείες προσπάθησαν να αντιγράψουν τα παιχνίδια της Nintendo αλλά με μικρή επιτυχία, και τα Pokémon δεν αποτελούν εξαίρεση. Τα Digimon κάπως κατάφεραν να ξεχωρίσουν αλλά με τον καιρό έγιναν και αυτά μια niche κοινότητα. Αυτό βέβαια δεν σταμάτησε μικρότερες ομάδες να δημιουργήσουν αξιοπρόσεκτα παιχνίδια όπως τα Cassette Beasts, Nexomon, Coromon και TemTem, με το καθένα να γνωρίζει μια Χ επιτυχία.

Πριν μερικά χρόνια, η PocketPair ανακοίνωσε ένα νέο Pokemon-like παιχνίδι στο οποίο οι παίκτες θα αιχμαλώτιζαν χαριτωμένα πλάσματα αλλά θα μπορούσαν να τα εξοπλίζουν με όπλα, να τα βάζουν να δουλεύουν στην βάση του παίκτη και να τα χρησιμοποιούν σε μάχες ενάντια σε άλλα πλάσματα αλλά και ανθρώπους. Αυτό ήταν το PALWORLD, το παιχνίδι που τον τελευταίο καιρό έχει καταφέρει να εντυπωσιάσει και να πουλήσει εκατομμύρια αντίγραφα σε μόνο μερικές ώρες. Είναι σαφές ότι το έργο έχει μεγάλη επιρροή από τεράστια franchise όπως τα Pokemon, Rust και ARK, ωστόσο κατάφερε να εξασφαλίσει τη δική του ταυτότητα, ενώ προσφέρει ένα σοβαρά εθιστικό gameplay.

Είναι δύσκολο να τονίσουμε πόσο σημαντικές είναι οι πρώτες ημέρες ενός Early Access έργου και είναι ασφαλές να πούμε ότι το Palworld είχε μεγάλη επιτυχία κατά τη διάρκεια αυτής της δυνητικά προβληματικής περιόδου. Ενώ το παιχνίδι αντιμετωπίζει, κυρίως στο Twitter, κριτικές για τις επιρροές του, κατηγορώντας το για ξερή αντιγραφή και χρήση A.I. (επειδή κυρίως ο CEO της ομάδας υποστηρίζει πολύ την χρήση της), η κυκλοφορία του έχει ήδη αποδείξει ότι το παιχνίδι έχει ένα φανταστικό σχέδιο για να αξιοποιήσει στο μέλλον.

Ανατρέχοντας στο παρελθόν και παρατηρώντας το trailer του Craftopia, του προηγούμενου τίτλου της Ιαπωνικής εταιρείας, θα διαπιστώσουμε πως η ομάδα δεν έχει το ταλέντο να σκεφτεί κάτι καινούργιο ή καινοτόμο μιας και εκείνο το παιχνίδι βασιζόταν σε shock factors όπως δουλεία, σφαγές και αντίστοιχα ‘εγκλήματα’ να απαρτίζουν το gameplay του. Οι επιρροές (αν όχι οι αντιγραφές) που χρησιμοποιούσε προέρχονταν από γνωστά παιχνίδια όπως το Breath of the Wild και Genshin Impact αλλά ως τίτλος έθεσε πολλές βάσεις για το Palworld, με το πρώτο να διαθέτει τα ίδια στοιχεία crafting και επιβίωσης με το δεύτερο, αν και η παρουσία των Pals είναι αυτή που δίνει στο πιο πρόσφατο τη δική του πνοή ζωής.

Ακόμα και με αυτές τις στεγνές αντιγραφές, αυτό δεν σταματάει την PocketPair από το να μαζεύει εκατομμύρια παίκτες, χρήματα και ρεκόρ στις πρώτες μέρες ζωής του. Πριν από λίγα λεπτά, η ομάδα ανακοίνωσε για άλλη μια φορά πως το Palworld συγκέντρωσε 5 εκατομμύρια παίκτες σε μόλις τρεις ημέρες.

Ένα ακόμα από τα ρεκόρ είναι πως το παιχνίδι έγινε το έκτο που φτάνει πάνω από 1.000.000 ταυτόχρονους παίκτες στο Steam. Αυτή η επιτυχία είναι σπάνια για ένα παιχνίδι σε Early Access, ειδικά από ένα αρκετά νέο στούντιο, πράγμα που σημαίνει ότι το Palworld έχει ήδη ξεπεράσει το γιγάντιο εμπόδιο της απήχησης σε ένα ευρύ κοινό, ενώ βρίσκεται στην πιο “γυμνή” του κατάσταση.

Ωστόσο, δεν μπορούμε να παραλείψουμε τα δεκάδες προβλήματα που αντιμετωπίζει το παιχνίδι σε αυτή την φάση. Δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες, bugs, glitches, προβλήματα στα animations, τα save files και την απόδοση των σερωερσ είναι μόνο μερικά από αυτά. Δεν μπορούμε φυσικά να παραλείψουμε και τα δεκάδες στοιχεία που μας παραπέμπουν είτε στο ARK είτε σε κάποιο άλλο αντίστοιχο παιχνίδι. Συγκεκριμένα, τα animations των tree chopping, mining, hitting και attacking είναι ακριβώς τα ίδια – σίγουρα αυτό είναι κάτι ασήμαντο αλλά μπορεί να παίξει μεγάλο ρόλο στην ταυτότητα ενός παιχνιδιού.

Ακόμα και με αυτά τα προβλήματα όμως, το παιχνίδι έχει καταφέρει να γίνει ένα ‘meme’ τόσο λόγω των θεμάτων που πραματεύεται όσο και με ορισμένα στοιχεία του gameplay όπως την δυνατότητα να εξοπλίσουμε τα Pals με όπλα, να τα χρησιμοποιήσουμε ως σφαίρες ή ρουκέτες, να πιάσουμε ανθρώπους και να τους πουλήσουμε στην μαύρη αγορά – ακόμα και αν το παιχνίδι μας λέει πως δεν είναι καλό.

Επιπλέον, τόσο το παιχνίδι όσο και η ομάδα ανάπτυξης δέχεται “πυρά” από παίκτες και εργαζόμενους της βιομηχανίας για την αντιγραφή των Pals από το Pokemon ενώ η κατηγορία για την χρήση Α.Ι. βασίζεται σε vibes, ένα “παιχνίδι” ερευνητών και προηγούμενα tweets και συνεντεύξεις του CEO σχετικά με fakémon που δημιουργούνται από τέτοια εργαλεία.

Παρόλα αυτά, οι παίκτες διασκεδάζουν με τον χρόνο τους στο παιχνίδι και αυτός πρέπει να είναι ο κυριότερος σκοπός. Δεν ξεχνάμε πως βρίσκεται ακόμα σε Early Access, σε μια Alpha κατάσταση, οπότε δεν αποκλείεται σε μερικά χρόνια όλα τα παραπάνω να έχουν επιλυθεί. Μέχρι τότε όμως, πρέπει να παραδεχθούμε ότι το Palworld κατάφερε να “σπάσει” το πρώτο εμπόδιο που συναντάνε πολλά Early Access παιχνίδια και όπως όλα δείχνουν, τίποτα δεν το σταματάει από το να καταρρίψει και άλλα ρεκόρ.