Όταν το Pagan Online ανακοινώθηκε για πρώτη φορά, πολλά κεφάλια ‘γύρισαν’. Είναι ένα Action RPG που πρωτοακούστηκε όταν ανακοινώθηκε το Diablo Immortal, ένα παιχνίδι που κανείς δεν ζήτησε, ειδικά οι φίλοι του είδους. Είμαι και εγώ ένας από εκείνους που δήλωσαν αρκετές φορές την δυσαρέσκειά τους με την ανακοίνωση της Blizzard καθώς μέχρι και σήμερα μπορεί να δαπανήσω αρκετές ώρες σκοτώνοντας δαίμονες στα μπουντρούμια του αγαπημένου hack ‘n’ slash RPG.

Με το Pagan Online να είναι πλέον διαθέσιμο στο Steam Early Access έφτασε η ώρα να δοκιμάσουμε κάτι καινούργιο και να δούμε κατά πόσο αναπτύσσεται το είδος των isometric Action RPGs. Να θυμίσουμε πως πρόκειται για έναν τίτλο υπό-ανάπτυξη οπότε είμαστε σίγουροι πως θα αντιμετωπίσουμε αρκετά περίεργα προβλήματα, και αρκετό περιεχόμενο θα απουσιάζει από την εκάστοτε έκδοση της δοκιμής.

Αναπτυσσόμενο από τον Uros Banjesevic και την ομάδα της Mad Head Games, το Pagan είναι διαθέσιμο για τους παίκτες μέσω Steam με την βοήθεια της Wargaming.net. Μέχρι στιγμής είναι ένα αρκετά υποσχόμενο παιχνίδι με περιεχόμενο που μπορεί να μας κρατήσει για ώρες απασχολημένους αφού χρειάζεται αφοσίωση για να ξεκλειδώσουμε όλα τα στοιχεία του gameplay.

Στον πηρύνα του, το Pagan Online περιέχει ότι θα μπορούσαμε να βρούμε σε ένα υψηλής ποιότητας παιχνίδι. Ξεκινάμε με μια ιστορία που αναμειγνύει θνητούς με θεούς και δαίμονες, σε έναν κόσμο όπου οι θεοί εξαφανίστηκαν μυστηριωδώς και οι δαιμονικές πύλες έχουν πλυμμηρίσει τον κόσμο με τέρατα και δαίμονες. Ως πολεμιστές, είναι χρέος μας να προστατεύσουμε τον κόσμο και να βρούμε για ποιον λόγο εξαφανίστηκαν οι προστάτες του.

Επιλέγουμε έναν πολεμιστή από τους πέντε διαθέσιμους – με τους υπόλοιπους να κυκλοφορούν στην πορεία – και προσπαθούμε να επιβιώσουμε σε έναν σκοτεινό κόσμο γεμάτο μυστικά, δαίμονες, και φυσικά, θησαυρούς. Κάθε ήρωας έχει όπλα και ικανότητες που παραπέμπουν σε κλάσεις που έχουμε δει σε άλλα παιχνίδια αλλά φέρουν αυτό το κάτι διαφορετικό που τους βοηθάει να ξεχωρίσουν.

Η πρώτη αποστολή μας βάζει κατευθείαν στα βαθιά δίνοντάς μας πρόσβαση σε όλες τις ικανότητες του χαρακτήρα μας την ώρα που μας μαθαίνει την κίνηση και τον τρόπο επίθεσης. Κινούμαστε με το πάτημα των WASD πλήκτρων με το ποντίκι να είναι αυτό που μας επιτρέπει να επιτεθούμε. Οι ικανότητες είναι συνδεδεμένες σε πλήκτρα που μας επιτρέπουν την γρήγορη και αποτελεσματική χρήση τους, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό αν σκεφτούμε πως η στρατηγική είναι σημαντική για κάθε μάχη.

Σε αντίθεση με το Diablo, το Pagan Online συνδέει την ιστορία του με παράπλευρες αποστολές που μας επιτρέπουν να κάνουμε ένα διάλειμμα από τις απαιτήσεις τους. Κάθε κεφάλαιο χωρίζεται με διαφορετικά Acts αλλά και παράπλευρες αποστολές που μας επιτρέπουν να εξοικειωθούμε με το endgame περιεχόμενο και να αποκτήσουμε πρόσβαση σε παραπάνω loot. Ολοκληρώνοντας αποστολές ξεκλειδώνουμε νέες περιοχές και χαρακτήρες. Το Level Cap φτάνει το επίπεδο 30 αλλά μετά από εκεί υπάρχει πάντα κάτι για να ξεκλειδώσουμε.

Το Pantheon είναι το «προσωπικό» μας Hub μέσα από το οποίο μπορούμε να ενεργοποιήσουμε την αποστολή που μας ενδιαφέρει, να αγοράσουμε και να πουλήσουμε αντικείμενα, να αναπτύξουμε τις ικανότητές μας, και να δημιουργήσουμε καλύτερα όπλα και εξοπλισμό. Εκτός από τα βασικά στατιστικά στοιχεία που φέρει ο χαρακτήρας μας (όπως ζημιά που προκαλεί, ταχύτητα επίθεσης ή θωράκιση), τα αντικείμενα υψηλότερης ποιότητας έχουν επιπλέον ιδιότητες, όπως επιπλέον ζημιά, μπόνους χαρακτηριστικών, μπόνους σε κρίσιμες πιθανότητες χτυπήματος ή ιδιότητες που εμπλουτίζουν τις ήδη υπάρχουσες ικανότητές μας. Μέσω του Crafting όμως, μπορούμε να βελτιώσουμε (κατά πολύ) ένα παλιό όπλο ή αντικείμενο και να αλλάξουμε πολλά από τα στατιστικά του.

Αυτό που «μας τράβηξε» είναι ο τρόπος με τον οποίο κυλάει το gameplay αλλά και η προσωπική ικανότητα που χρειαζόμαστε για να επιβιώσουμε. Η απόκτηση των καλύτερων αντικειμένων και όπλων γίνεται μέσω της μάχης. Σκοτώνοντας υψηλόβαθμους δαίμονες έχουμε πιθανότητα να μας πέσει ένα καλό αντικείμενο, και πολλές φορές καλύτερο από αυτό που κρατάμε. Καθώς εξερευνούμε την περιοχή ενδέχεται να βρούμε και μπαούλα που φέρουν διαφορετικής σπανιότητας αντικείμενα αλλά για να τα ανοίξουμε θα πρέπει να τα εντοπίσουμε μέσα σε ένα χρονικό διάστημα και να ‘καθαρίσουμε’ την περιοχή από εχθρούς. Εδώ έχουμε και την πρώτη ενδιαφέρουσα διαφορά με άλλα παιχνίδια του είδους: τα αντικείμενα που πέφτουν από τους εχθρούς μας εμφανίζονται αφού τελειώσει η μάχη και όχι κατά την διάρκεια αυτής με αποτέλεσμα να είμαστε πλήρως συγκεντρωμένοι στην δράση.

Προς το παρόν, το replayability του Pagan Online είναι ίσως ένα από τα καλύτερα στοιχεία του. Αυτό φαίνεται κυρίως με τον τρόπο που αποκτούμε πρόσβαση σε νέους χαρακτήρες. Αφού επιλέξουμε τον βασικό μας ήρωα, η απόκτηση των υπόλοιπων ηρώων γίνεται με την εύρεση των αντίστοιχων ‘Hero Shards’. Μαζεύοντας αρκετά από αυτά, μπορούμε είτε να ξεκλειδώσουμε έναν νέο ήρωα για να αναπτύξουμε, ή να ξεκλειδώσουμε διαφορετικές στολές και διακοσμητικά αντικείμενα όπως pets. Όσο ανεβάζουμε επίπεδο στους χαρακτήρες μας, το συνολικό επίπεδο του προφιλ μας ανεβαίνει αντίστοιχα, και όπως γίνεται στο Destiny, έτσι και εδώ, το ποσοστό δύναμης του εξοπλισμού μας (κάτι που φαίνεται από το inventory) μας δίνει μια εικόνα για το αν θα μπορέσουμε να επιζήσουμε στις δυσκολότερες αποστολές.

Μην ξεχνάμε όμως ότι κάνουμε λόγο για έναν Early Access τίτλο, οπότε πέρα από τα θετικά του χαρακτηριστικά, υπάρχουν και εκείνα που μας δυσαρεστούν. Πρώτο απ’όλα είναι το User Interface, που ενώ με μια πρώτη ματιά φαίνεται ωραίο και περιποιημένο, καταλαβαίνουμε στην πορεία πως είναι υπερφορτωμένο και γίνεται μια προσπάθεια να «χωθούν» πολλές πληροφορίες ταυτόχρονα στην οθόνη.

Ένα δεύτερο αρνητικό είναι η απουσία Multiplayer, κάτι που θα διορθωθεί αργότερα στην ανάπτυξη. Η εταιρεία δηλώνει πως μπορούμε να παίξουμε μαζί με έναν ακόμα συνεργάτη, ενώ στην πορεία θα μπορούμε να συμμετέχουμε σε μεγαλύτερα parties. Αλλά μέχρι στιγμής έχουμε δει πως παρά την ύπαρξη άλλων παικτών στο Pantheon και τα Leaderboards δεν ήταν εφικτό να βρούμε άλλους παίκτες για να παίξουμε μαζί.

Τέλος, δίνεται η αίσθηση πως ενώ είναι ένα διαφορετικό παιχνίδι, και μια ανανέωση στο είδος, γίνεται προσπάθεια να περαστούν στοιχεία όπως ορδές εχθρών που θα μπορούσαμε να αντιμετωπίσουμε με ευκολία στο Diablo, αλλά όχι στην παρούσα περίπτωση.

Οι πρώτες εντυπώσεις του Pagan Online είναι άκρως θετικές. Πρόκειται για ένα καλοδουλεμένο και αξιόλογο παιχνίδι του Action-RPG είδους που δανείζεται αρκετά θετικά στοιχεία και προσθέτει μερικά παραπάνω.  Η παρουσίασή του, τα γραφικά, ο χειρισμός και το gameplay είναι ευχάριστα και δείχνουν πως η ομάδα ανάπτυξης ξέρει τι κάνει. Τα παιχνίδια μας ίσως διαρκούν μέχρι 10 λεπτά στην πλειοψηφία τους, δηλαδή όσο χρόνο χρειαζόμαστε για να λάβουμε μια θέση στα leaderboards, να ανεβάσουμε επίπεδο στους χαρακτήρες μας, και να προσπαθήσουμε για το κάτι καλύτερο. Αν από την άλλη θέλουμε να ‘ζήσουμε’ την ιστορία, τότε υπάρχει αρκετό περιεχόμενο να εξερευνήσουμε, με αυτό να εμπλουτίζεται διαρκώς από την ομάδα.

About The Author

Με τα βιντεοπαιχνίδια να του κρατάνε συντροφιά από μικρή ηλικία αποφάσισε να μετατρέψει το χόμπυ του σε κάτι πιο δημιουργικό. Ονειρεύεται μια ζωή γεμάτη φίλους και ταξίδια. Απολαμβάνει τα καλά και διασκεδαστικά παιχνίδια, δεν τα παρατάει τόσο εύκολα, και δεν του αρέσει η ανούσια επιθετικότητα.

Related Posts