H BioWare φαίνεται να υποφέρει τα τελευταία χρόνια μιας και η αποτυχία του Anthem έφερε στην επιφάνεια τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Η Electronic Arts έχει εισβάλλει για τα καλά στα ενδότερα της εταιρείας οπότε είναι και αναμενόμενο να δούμε την μεγάλη ομάδα ανάπτυξης RPG παιχνιδιών να μην έχει πλέον την δόξα του παρελθόντος. 

Αυτή η δόξα άρχισε να ξεθωριάζει όταν οJames Ohlen, πρώην designer για την BioWare, έφυγε από την ομάδα τον Ιούλιο του 2018, αφού δούλεψε σε παιχνίδια όπως το Baldur’s Gate και το νεώτερο Anthem. Η αποχώρησή του έγινε μετά από εκείνη του συγγραφέα της BioWare Drew Karpyshyn, o οποίος με την σειρά του έιχε δουλέψει σε παιχνίδια όπως το Baldur’s Gate, KOTOR και Dragon Age, ενώ παράλληλα έφτιαξε και το Baldur’s Gate 2 Manual. Τώρα πλέον, οι δύο game devs έχουν συναντηθεί και πάλι σε μια νέα ομάδα με όνομα “Archetype Entertainment”

Ο Karpyshyn γράφει συγκεκριμένα: http://drewkarpyshyn.com/c/?p=1089

Είμαι περήφανος που ανακοινώνω ότι είμαι ο κύριος συγγραφέας της Archetype Entertainment. Η ομάδα δημιουργήθηκε από τον James Ohlen – τη δημιουργική ιδιοφυΐα πίσω από την BioWare, και παιχνίδια όπως το Baldur’s Gate, το KOTOR και το Dragon Age- η Archetype είναι μια νέα ομάδα ανάπτυξης που ανήκει στο δυναμικό της Wizards of the Coast  … και είμαι τόσο ενθουσιασμένος που δουλεύω σε ένα νέο έργο μετά από πολύ καιρό! (Σημείωση: Πάντα απολάμβανα τη συνεργασία μου με την WotC και μάλιστα δημοσίευσαν το πρώτο μου μυθιστόρημα!) 

Όσο για την BioWare την περιγράφει ως “μια ονειρική δουλειά – με ταλαντούχα άτομα να δουλεύουν μαζί για να δημιουργήσουν παιχνίδια όπως το Baldur’s Gate, KOTOR, Mass Effect και Dragon Age.» Αυτό όμως άλλαξε όταν το studio μεγάλωσε και έγινε πιο διάσημο.

Γίναμε πιο εταιρικοί. Ήμασταν λιγότερο ικανοί να φτιάξουμε ό, τι αγαπούσαμε και οι ομάδες οδηγούνταν στο να δημιουργήσουν παιχνίδια βασισμένα στην έρευνα αγοράς αντί στα δημιουργικά μας ένστικτα και πάθη. Η δουλειά των ονείρων μου έγινε απλά δουλειά και έχασα τον ενθουσιασμό που είχα κάποτε.

Ο Karpyshyn αναφέρει πως οι πρώτες μέρες στην Archetype του θύμησαν τις αντίστοιχες στην BioWare—και παραδέχθηκε πως παρόμοιες εξελίξεις βρίσκονται στα σκαριά και στην νέα του ομάδα.

Ξέρω ότι έχουμε μεγάλες προσδοκίες να ανταποκριθούμε. Με τη BioWare, ήμουν μέρος μιας κληρονομιάς που θα αντέξει για πάντα. Δημιουργήσαμε μερικά από τα πιο αγαπημένα CRPGs των τελευταίων δύο δεκαετιών. Αλλά πραγματικά πιστεύω στην Archetype και ότι έχουμε το ταλέντο και την ευκαιρία να κάνουμε κάτι εξίσου εκπληκτικό.