Δύο χρόνια μετά την κυκλοφορία του Nintendo Switch, η παιχνιδοθήκη της νέας κονσόλας εμπλουτίζεται διαρκώς με παλιούς και νέους τίτλους. Μέσα σε αυτούς έχουμε δει παιχνίδια από Third-party εκδότες και ομάδες ανάπτυξης αλλά και πιο ποιοτικά παιχνίδια από την ίδια την Nintendo όπως τα Mario Odyssey, Breath of the Wild και το πρόσφατο Link’s Awakening Remake. Ανάμεσα σε αυτά έχουμε δει και άλλα που δεν είχαν τόσο μεγάλη προβολή και αναγνώριση όπως το Astral Chain από την Platinum Games, και το νέο Daemon X Machina, ένα έργο που έρχεται να φέρει τα Mechas στους παίκτες της υβριδικής κονσόλας.

Η ανάπτυξη του Daemon X Machina πέρασε από πολλά κύματα για να φτάσει στην πολυπόθητη κυκλοφορία. Όταν ανακοινώθηκε για πρώτη φορά δεν κατάφερε να συγκεντρώσει αρκετές εντυπώσεις (είτε θετικές, είτε αρνητικές) παρά μόνο από τους «φανατικούς» του είδους. Λίγο καιρό αργότερα, η κυκλοφορία του demo, που έγινε για σκοπούς βελτίωσης και διορθώσεων, επέτρεψε στην ομάδα να ετοιμάσει καλύτερα το παιχνίδι της και στην Nintendo να δώσει λίγη παραπάνω προβολή στον αμφιλεγόμενο αποκλειστικό τίτλο της.

Έτσι, εφτά μήνες μετά, η ομάδα ανάπτυξης του Daemon X Machina σε συνεργασία με την Marvelous λανσάρουν τον τίτλο για τους παίκτες όλου του κόσμου προσπαθώντας να απαντήσουν στο ερώτημα αν το demo είχε κάποιο αποτέλεσμα και αν είναι ένα παιχνίδι που αξίζει το χρόνο, το χρήμα, και την προσοχή μας. Και ενώ φαίνεται πως έχουμε έναν ποιοτικό τίτλο στα χέρια μας, δεν είμαστε τόσο σίγουροι πως θα μας κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος του.

Βρισκόμαστε στην Γη του μέλλοντος. Μια μέρα ένα φεγγάρι συγκρούεται με τον Πλανήτη με αποτέλεσμα μια άγνωστη ενέργεια να πηγάζει από την σύγκρουση και να στρέφει την τεχνητή νοημοσύνη ενάντια στην ανθρωπότητα. Οι Outers, μια ομάδα από πιλότους που ελέγχουν τεράστια ρομπότ, αποκτούν ειδικές ικανότητες που προκύπτουν από αυτή την μυστήρια ενέργεια. Έτσι, δημιουργούν μια φατριά η οποία δρα ως ασπίδα της ανθρωπότητας και την προστατεύει την στιγμή που ο πόλεμος ενάντια στους Arms of Immortals (A.Is) συνεχίζεται.

Αναλαμβάνουμε τον ρόλο του Rookie, ενός νέου μισθοφόρου πιλότου ο οποίος ειδικεύεται στον έλεγχο των Arsenals-των mechas που αναφέρονται παραπάνω. Δουλειά μας είναι να αναλάβουμε μια σειρά από αποστολές για να συμβάλλουμε στον πόλεμο ενάντια στους Immortlas αλλά και να βγάλουμε χρήματα για να αναβαθμίσουμε τις ικανότητες και το δικό μας ρομπότ. Κατά την διάρκεια αυτών των αποστολών θα βοηθήσουμε άλλες οργανώσεις και μισθοφόρους, την ώρα που αντίπαλοι μισθοφόροι θα προσπαθήσουν να μας εμποδίσουν για να ολοκληρώσουν εκείνοι την αποστολή και να λάβουν το έπαθλο.

Από τα πρώτα μόλις λεπτά βομβαρδιζόμαστε με πληθώρα πληροφοριών και χαρακτήρων κάνοντας την υπόθεση κάπως χαοτική και δύσκολο να ακολουθήσουμε. Ευτυχώς, τα συστήματα και η λογική του παιχνιδιού είναι αρκετά απλούστερα οπότε με μόλις λίγες αποστολές εξοικειωνόμαστε με τον χειρισμό, τα διάφορα modes του Arsenal μας, και με το είδος των αποστολών που θα ασχοληθούμε.

Ενώ άλλα παιχνίδια του ίδιου είδους προσπαθούν να είναι σοβαρά, αληθοφανή και σκοτεινά, το Daemon X Machina «αγκαλιάζει» την αισθητική και την υπόθεσή του και μας δίνει ένα παιχνίδι που μοιάζει βγαλμένο από κάποια σειρά anime. Παραπέμπει περισσότερο σε ένα κλασικό third-person shooter, με την μόνη διαφορά πως εδώ ελέγχουμε ένα τεράστιο ρομπότ που μπορεί να πετάει ή να εκτοξεύεται όσο βρίσκεται στο έδαφος. Αντί να κινούμαστε αργά και σταθερά, το Arsenal μας είναι ικανό να πετάει με υψηλές ταχύτητες, να αποφεύγει εχθρικά πυρά με ακρίβεια και ευκολία, και να ελέγχεται χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.

Στο οπλοστάσιο μας έχουμε διάφορες επιλογές ανάμεσα από πυροβόλα όπλα όπως πολυβόλα και sniper rifles, από σπαθιά και maces, και πιο δυνατά όπλα όπως ρουκετοβόλα και railguns. Φυσικά, τα πυρομαχικά μας δεν είναι ατελείωτα και θα είναι πολλές οι φορές που θα αναζητήσουμε συμπληρώματα στο πεδίο της μάχης ή θα πρέπει να περιορίζουμε τις μακρινές βολές μας και να πλησιάζουμε περισσότερο τους εχθρούς μας.

Το σύστημα μάχης είναι αρκετά ευχάριστο και κατανοητό, και ο χειρισμός το ίδιο φιλικός προς τον χρήστη. Με την εφαρμογή του aim assist μπορούμε να γυρνάμε πως κάποια μεριά και να μην χρειάζεται να σημαδεύουμε με ακρίβεια αφού το auto lock στέλνει τις σφαίρες μας προς τον εκάστοτε εχθρό με καλή ακρίβεια. Αυτό μας βοηθάει ιδιαίτερα όταν βρισκόμαστε σε εναέριες μάχες και μας περιτριγυρίζουν αφεντικά και άλλα αντίπαλα mechs και AIs. Φυσικά, αν θέλουμε, μπορούμε να αλλάξουμε από τις ρυθμίσεις σε Motion Controls για την στόχευσή μας με αυτό να σημαίνει πως αλλά ριζικά και ο τρόπος που προσεγγίζουμε τις μάχες. Η ακρίβειά μας πρέπει να είναι μεγαλύτερη, και γενικά αυτός ο τρόπος στόχευσης συστήνεται σε όσους θέλουν μια πιο ρεαλιστική εμπειρία και μεγαλύτερες προκλήσεις.

Κατά την διάρκεια μιας αποστολής μπορεί να εισβάλλουν μεγάλα ρομπότ ή εχθροί που θα αποδειχθούν λίγο πιο δυνατοί απ’ ότι υπολογίζαμε. Αν το mech υποστεί βλάβη τότε θα προσγειωθούμε στο έδαφος μέχρι κάποιος σύμμαχός μας να έρθει να κάνει τις απαραίτητες επισκευές. Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα μπορούμε να βγούμε έξω από το όχημα και να προσπαθήσουμε να κρυφτούμε ώστε να μην πεθάνει ο πιλότος και χάσουμε την αποστολή. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση που αποφασίσουμε να μείνουμε μέσα και κάποιος εχθρός μας αποφασίσει να μας καταστρέψει ολοσχερώς. 

Για να παραμένουμε αποτελεσματικοί κατά την διάρκεια της μάχης και να επιβιώνουμε σε κάθε σενάριο, κύριος σκοπός μας είναι να τροποποιήσουμε το Arsenal ώστε να έχει την δύναμη και την εμφάνιση που επιθυμούμε. Πέρα από τα κριτήρια και τις επιλογές εμφάνισης, έχουμε και άλλες για τον οπλισμό. Με την ολοκλήρωση κάποιων αποστολών ή την καταστροφή εχθρών θα λάβουμε εξοπλισμό και επιπρόσθετα μέρη για να δημιουργήσουμε το Gunda….εεε..το Arsenal των ονείρων μας.

Για αυτούς που ψάχνουν κάτι παραπάνω από καταστροφές και customizations, το Daemon X Machina δεν έχει να μας προσφέρει πολλά. Πρόκειται για μια βασική single-player εμπειρία με αποστολές, cutscenes και collectibles που απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο κοινό. Ως μισθοφόροι αναλαμβάνουμε βασικές αποστολές που μας δίνουν έναν συγκεκριμένο στόχος προς καταστροφή ή προστασία με σκοπό να μαζέψουμε λεφτά, να ξεκλειδώσουμε νέα κομμάτια και να προχωρήσουμε την ιστορία. Στην πλειοψηφία τους αυτές επαναλαμβάνονται και ενώ διαφοροποιούνται ως έναν βαθμό, ίσως γίνουν αγγαρεία προς το τέλος του παιχνιδιού.

Εκτός από τις single-player αποστολές, υπάρχει η δυνατότητα να συμμετέχουμε σε online (ή local) co-op τεσσάρων παικτών a la Monster Hunter-style. Αυτού του είδους οι αποστολές μας βάζουν αντιμέτωπους με πιο δύσκολα αφεντικά, ορδές δυνατοτέρων εχθρών και χαοτικών σεναρίων που μας ανταμείβουν με αρκετά χρήματα και εξαρτήματα για το mech μας. Αν το θελήσουμε όμως, μπορούμε να βασιστούμε και στο συμμαχικό AI για να τις ολοκληρώσουμε, ή αν θέλουμε να δοκιμάσουμε την υπομονή και τις ικανότητές μας να τις επιχειρήσουμε τελείως μόνοι μας.

Σε γενικές γραμμές, το Daemon X Machina είναι ένα σεβαστό mech-based βιντεοπαιχνίδι που προσφέρει αρκετή δράση, πολλές επιλογές παραμετροποίησης για τον χαρακτήρα και το Arsenal μας, αρκετά απαιτητικές αλλά ευχάριστες multiplayer αποστολές και αρκετά καλοφτιαγμένα cutscenes. Παρόλα αυτά, η ιστορία θα μας αφήσει αρκετές απορίες μιας και γίνεται αρκετά χαοτική με τα ονόματα και τους χαρακτήρες που εμφανίζονται διαρκώς από το πουθενά, και οι αποστολές θα μπορούσαν να έχουν μεγαλύτερη ποικιλία. Ωστόσο, αν παραβλέψουμε αυτές τις ατέλειες (και το εξίσου χαοτικό U.I.) τότε θα διασκεδάσουμε αρκετά, ειδικά σε μικρές δόσεις.

Το Daemon X Machina είναι διαθέσιμο στο Nintendo Switch στην τιμή των 59,99€.

Ευχαριστούμε θερμά την CD Media S.A. για την παροχή του Review Code.


[NS] Daemon X Machina - Review
ΙΣΤΟΡΙΑ6
GAMEPLAY8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ8
ΑΠΟΔΟΣΗ8
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ7.5
ΔΙΑΡΚΕΙΑ6.5
7.5Πολύ καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0