Πριν από κάποια χρόνια, κυκλοφόρησε για τους υπολογιστές μας ένα Puzzle Platformer το οποίο διαδραμματιζόταν σε έναν σκοτεινό και μυστήριο κόσμο. Πρωταγωνιστής αυτού του παιχνιδιού ήταν ένα αγοράκι που καλούνταν να λύσει τους γρίφους του δάσους ενώ ψάχνει να σώσει την αδερφή του. Το δάσος βρισκόταν στο άκρο της κόλασης και μέσα σε αυτό υπήρχαν θηρία και άνθρωποι που είτε ήθελαν να τον βοηθήσουν, είτε να τον σκοτώσουν. Αφού το Limbo δόθηκε δωρεάν στο Steam για κάποιο χρονικό διάστημα, η εταιρεία ανάπτυξης ανακοίνωσε την ανάπτυξη και επικείμενη κυκλοφορία του INSIDE. Πρόκειται για ένα τίτλο με παρόμοιο τρόπο παιχνιδιού αλλά με σημαντικότατες διαφορές και θετικές βελτιώσεις σε όλους τους τομείς. Για ακόμα μία φορά λοιπόν, το όλο παιχνίδι περιστρέφεται γύρω από τις δράσεις ενός μικρού παιδιού, που από ότι φαίνεται προσπαθεί να ξεφύγει από κάτι. Παρακάτω θα κάνω μια απόπειρα να εξηγήσω τι εννοώ αλλά προειδοποιώ πως ότι πω για την ιστορία, πρόκειται μόνο για θεωρίες καθώς το παιχνίδι δεν έχει καμία εξιστόρρηση, όπως είδαμε και στο Limbo. Όπως φαίνεται η απουσία της εξιστόρισης είναι εσκεμένη από τους δημιουργούς αλλά προσωπικά είναι το μόνο αρνητικό που μπορώ να πω για ολόλκληρο το παιχνίδι.

Υπάρχουν πάρα πολλές θεωρίες για το ιστορικό πλαίσιο στο οποίο κινείται το παιχνίδι στις συζητήσεις στο Steam καθώς και στο Reddit αλλά για λόγους συντομίας, θα σας πω μερικά βασικά πραγματάκια. Στην αρχή του παιχνιδιού βλέπουμε τον πρωταγωνιστή να προσπαθεί να ξεφύγει από ένα μεγάλο εργοστάσιο, και κρίνοντας από όσα είδα κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, το μόνο που ήθελε είναι η ελευθερία του. Ο τελικός προορισμός μας όμως είναι κάθε φορά αμφίβολλος και δεν μας γνωστοποιείται παρά μόνο προς το τέλος του ταξιδιού μας. Επείδη λοιπόν, ο στόχος του παιχνιδιού είναι να μας κάνει να φανταστούμε την κατάσταση που οδήγησε σε αυτή τη κατάσταση που βρίσκεται ο χαρακτήρας, δεν θέλω να επεκταθώ περισσότερο. Το μόνο που θα μπορώ με σιγουριά να πω είναι οτί εάν σας αρέσει αυτό που βλέπετε στις εικόνες και θέλετε να βιώσετε μία διαφορετική εμπειρία, τότε μην διστάσετε ούτε στιγμή να αγοράσετε αυτό το παιχνίδι.

Και μιλώντας για τις εικόνες, κάτι που ίσως παρατηρήσατε ήδη είναι η ιδιαίτερη ατμόσφαιρα που υπάρχει στον κόσμο του τίτλου αυτού. Οι χρωματικές αποχρώσεις ξεπερνάνε το ασπρόμαυρο γραφικό στυλ του Limbo αλλά παραμένουν σε απλά, μουντά και σκοτεινά χρώματα. Σε πολλές περιπτώσεις η προσοχή μας αποσπάται με έξυπνα τρικ φωτισμού και αντιθέσεις, σε σημαντικά σημεία που πρέπει να προσέξουμε για να καταφέρουμε να επιλύσουμε τους γρίφους. Επιπροσθέτως, μία ακόμα μεγάλη διαφορά που φαίνεται με μια γρήγορη ματιά είναι πως όλο το περιβάλλον είναι δημιουργημένο σε 3 διαστάσεις, πράγμα που δίνει ζωντάνια και ρεαλισμό στο χώρο. Η κίνηση του παίκτη παραμένει περιορισμένη σε 2 άξονες (δεξιά – αριστερά, πάνω – κάτω) αλλά σε πολλά σημεία του παιχνιδιού θα δούμε ανθρώπους, μηχανήματα και πολλά άλλα να ζωντανεύουν και από τις τρεις διαστάσεις μπροστά μας, δίνοντάς μας έτσι την αίσθηση ότι όλα μαζί ανήκουν στον ίδιο κόσμο.

Σε περίπτωση που δεν ξέρετε για το Limbo και διαβάζετε τόση ώρα την απορία που μου δημιουργεί, το Inside ακολουθεί μία ελαφρώς παρόμοια διαδικασία επίλυσης γρίφων για να προχωρήσουμε στην ιστορία. Το καλό της υπόθεσης είναι ότι το παιχνίδι σε βοηθάει σε κάθε γρίφο, μέσω πολλών ασυνείδητων (αλλά και συνειδητών) μικρών λεπτομεριών στο επίπεδο, μειώνοντας έτσι την δυσκολία αρκετά. Έτσι, άτομα σαν και εμένα, που δεν είναι και οι πιο δυνατοί λύτες μυστηρίων, μπορούν άνετα με λίγη προσπάθεια να τερματίσουν το παιχνίδι χωρίς εκνευρισμό και κλάμματα. Και για όσους θέλουν μία μεγαλύτερη πρόκληση, μπορείτε να ψάξετε για τα μυστικά παζλ ώστε να ξεκλειδώσετε ένα διαφορετικό τέλος.

Σε αυτό το σημείο θα ήθελα επίσης να αναφερθώ και στον ήχο. Η μουσική κατά την μεγαλύτερη διάρκεια του παιχνιδιού αποτελείται από ambient ήχους και μερικά βασικά εφέ όπως παλμούς ή χτύπους καρδιάς. Όπως και να έχει σε κάθε περίπτωση προσφέρουν το κάτι παραπάνω στην αισθητική και μας «τραβάνε» περισσότερο μέσα στον κόσμο του μικρού αγοριού.

To INSIDE είναι ο πρώτος indie τίτλος που προστατεύεται από το Denuvo DRM. Όπως είναι φυσικό, αυτό προκαλεί ανησυχία από πλευράς απόδοσης. Είδαμε και στο παρελθόν πως μεγάλοι τίτλοι που υιοθέτησαν το σύστημα του Denuvo, «χαντάκωσαν» την απόδοσή τους σε μεγάλα επίπεδα καθιστώντας τα αρκετά «βαριά» για μέτριους και μη υπολογιστές. Εδώ ωστόσο, δεν παρατηρείται κάτι τέτοιο. Το παιχνίδι της Playdead έχει μια αρκετά καλή απόδοση ακόμα και σε συστήματα μειωμένης δύναμης. Αυτό το βλέπουμε ακόμα και από τα Recommended Requirements που μας δείχνουν έναν υπολογιστή μέτριας τάξης.

Συνοψίζοντας, το INSIDE πρόκειται για έναν τίτλο που προσφέρει μία διαφορετική εμπειρία από την συνηθισμένη. Προσπαθεί να περάσει πάρα πολλά ουσιώδη μηνύματα αλλά θα ήθελα να προσφέρει και μία βασική εξιστόρηση για τα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα σε αυτόν τον περίεργα μαγευτικό κόσμο του INSIDE. Από την μια μεριά καταλαβαίνω πως κάτι τέτοιο ήταν εσκεμμένο από τους σχεδιαστές του τίτλου, ώστε να δημιουργηθεί το κατάλληλο έδαφος προς συζήτηση αλλά προσωπικά θέλω πολύ να μάθω την αλήθεια πίσω από την ιστορία, αντί να διαβάζω μόνο θεωρίες, από τους ίδιους τους δημιουργούς. Τέλος, η τιμή του μου φαίνεται λίγο τσιμπημένη ( 20 ευρώ τη στιγμή που έγινε το review) εάν λάβει κανείς υπόψην την σχετικά μικρή διάρκεια του (4-5 ώρες). Όπως και να έχει, πιστεύω πως θα σας ικανοποιήσει σε κάθε περίπτωση, και είναι ένας από τους λίγους τίτλους φέτος που θα συνηστούσα με κλειστά μάτια.

INSIDE - PC Review
Το INSIDE προσφέρει μία παράξενη αλλά μαγευτική διαδρομή με έναν διαφορούμενο προορισμό. Εάν ψάχνετε κάτι διαφορετικό αυτό το καλοκαίρι, μην το χάσετε.
Γραφικά9
Ήχος9
Ιστορία8
Gameplay9
Διάρκεια7
Απόδοση9.5
Θετικά
  • Υπέροχη ατμόσφαιρα
  • Ενδιαφέρουσα ιστορία
  • Έξυπνα σχεδιασμένα παζλ
Αρνητικά
  • Μηδενική εξιστόρηση
  • Μικρή διάρκεια
9Πολύ Καλό
Reader Rating: (1 Vote)
9.0