Το Hyper Light Drifter είναι ένας από τους Indie τίτλους που έχει ξεχωρίσει για την μοναδική του αισθητική, την ατμόσφαιρά του, τον κόσμο, και την έμμεση εξιστόρρησή του. Ξεκινήσε ως ένα έργο αγάπης ώστε να ανέβει σιγά-σιγά προς την δόξα και να διαμορφώσει, με τον τρόπο του, την βιομηχανία του ‘ερασιτεχνικού’ game development. Δυστυχώς, στο παρελθόν δεν είχαμε την ευκαιρία να εξετάσουμε αυτόν τον μοναδικό τίτλο όμως αναγνωρίζουμε, από το λίγο που έχουμε παίξει, πως αποτελεί ένα παιχνίδι που σίγουρα θα δοκιμάσει τις ικανότητές μας και θα μας μαγέψει με το στυλ και την παρουσίασή του.

Ο Alex Preston, ο δημιουργός του Hyper Light Drifter, και πάσχον από συγγενή καρδιακή ανεπάρκεια, αποτυπώνει την ζωή του μέσα από το σώμα του Drifter. Δύο χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το παιχνίδι της Heart Machine μπορεί να μην εντυπωσίαζει εξίσου το ίδιο, ειδικά όταν υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός από παιχνίδια όπως το Hollow Knight και το Dead Cells, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα γοητεύσει και τους παίκτες του σήμερα.

Ο βασικός ήρωας, o Drifter, που πάσχει από μια απροσδιόριστη ασθένεια, πρέπει να ταξιδέψει μέσα σε έναν κόσμο με ανεπτυγμένη τεχνολογία και τέρατα που ποικίλλουν σε μέγεθος και δύναμη. H μαγευτική απεικόνιση αυτού του εξωγήινου πλανήτη με τα δεκάδες γιγαντιαία ρομπότ και τα επικίνδυνα πλάσματα ενθαρρύνει την εξερεύνηση με μια πληθώρα διαφορετικών τρόπων. Μπορούμε να τρέξουμε, να καλύψουμε μεγάλες αποστάσεις με ωθήσεις και να χρησιμοποιήσουμε όπλα και εργαλεία προκειμένου να λύσουμε γρίφους και να ενεργοποιήσουμε πλατφόρμες.

Ο Drifter, εξοπλισμένος με ένα ενεργειακό σπαθί και τον πιστό, ρομποτικό συνεργάτη του αναζητεί το τέλος του ταξιδιού του ξεπερνώντας κινδύνους και την σκοτεινή ατμόσφαιρα του κόσμου στο Hyper Light Drifter. Στην πορεία αποκτάμε πρόσβαση σε άλλα όπλα, εργαλεία και ιδιότητες για να μπορούμε να ανοίξουμε πόρτες ή να έχουμε πρόσβαση σε πιο δύσβατες πλατφόρμες. Η ιστορία ξετυλίγεται μέσα από κινούμενες εικόνες, μέσα από μυστήριους μονόλιθους που μπορούν να μεταφραστούν και διάφορα σκηνικά που θα συναντήσουμε κατά την διάρκεια του gameplay. Θεωρητικά, μια αρχαία φυλή Βιβλιοθηκάριων δημιούργησε τους Τιτάνες που κείτονται νεκροί στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα.

Οπουδήποτε και αν βρεθούμε θα έρθουμε σε επαφή με κάτι νέο για να αντιμετωπίσουμε. Το μεγαλύτερο κομμάτι της περιπέτειάς μας χαρακτηρίζεται από ικανότητα και δυσκολία. Το σύστημα μάχης, παρά την δυσκολία του, είναι ισορροπημένο ώστε να δίνεται το αίσθημα δικαιοσύνης παράλληλα με μια ευχάριστη εμπειρία που ανταμείβη την σκληρή προσπάθεια, την εφευρετικότητα και την εξάσκηση. Οι εχθροί που συναντάμε για πρώτη φορά μετατρέπονται σε πλήθος σε νέες περιοχές που εξερευνούμε ώστε να υιοθετούμε στρατηγικές και όσα μάθαμε μέχρι εκείνη την στιγμή.

Η εξερεύνηση είναι το κυριότερο στοιχείο που θα επικεντρωθούμε. Επηρεασμένο από αντίστοιχες επιτυχίες όπως το Diablo και το Legend of Zelda, κατευθυνόμαστε σε τέσσερα σημεία, πάνω σε έναν μεγάλο χάρτι αναζητώντας τμήματα ενός κλειδιού που ανοίγει μια σημαντική πόρτα. Κάθε κομμάτι προστατεύεται από γρίφους, εχθρούς ή δύσκολα αφεντικά. Κάθε πράξη μας επιβραβεύεται με πόντους και χρήματα που δαπανόνται για την ενίσχυση του χαρακτήρα μας και την απόκτηση νέων ικανοτήτων. Οι πόντοι είναι περιορισμένοι πάνω στον χάρτη και η απόφαση του που θα τους δαπανήσουμε είναι κάτι που ίσως μας προβληματίσει.

Ο κόσμος του Hyper Light Drifter είναι πιο ανοιχτός απ’ότι θα περιμέναμε. Ο χάρτης δεν δίνει τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε και θα είναι πολλές οι φορές που θα νιώθουμε χαμένοι. Θα γυρίσουμε σε σημεία που έχουμε ολοκληρώσει ή δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον για την πρόοδό μας, και θα αντιμετωπίσουμε τους ίδιους εχθρούς ξανά και ξανά προσπαθώντας να καταλάβουμε τι πρέπει να κάνουμε στην πορεία. Είναι ένα στοιχείο που ενισχύεται από τα χρώματα που πλημμυρίζουν την οθόνη. Το μωβ και οι αποχρώσεις του πράσινου κρύβουν πολλές φορές τα σημεία ενδιαφέροντος, ενώ η pixelated αρτιστική προσέγγιση μετατρέπει – άθελλα ίσως – τις πόρτες και τα κτίσματα σε στοιχεία του περιβάλλοντος καλύπτοντας τα κλειδιά και τα στοιχεία που αναζητούμε.

Η πρόσφατη κυκλοφορία της Special Edition, μας άναψε και το ενδιαφέρον για το βραβευμένο indie παιχνίδι. Παίζοντας τόσο την έκδοση των υπολογιστών, όσο και την αντίστοιχη του Nintendo Switch παρατηρήσαμε πως έχει βελτιωθεί κατά πολύ το επίπεδο δυσκολίας και νιώσαμε λιγότερο χαμένοι κατά την περιπλάνηση. Το σύστημα μάχης είναι πιο ισορροπημένο, οι εχθροί πιο ‘ευνόητοι’ – από την άποψη ότι οι κινήσεις του ‘διαβάζονται’ πιο εύκολα – και έχουμε περισσότερα όπλα και εργαλεία για να τους διαχειριστούμε και να τους αντιμετωπίσουμε. Νέες προκλήσεις θα εξετάσουν όλα όσα ξέρουμε, ενώ θα βρίσκουμε μόνιμα μια αφορμή παραπάνω για να μαζέψουμε όλα τα κλειδιά και αντικείμενα. Η επιβράβευσή μας; Νέα όπλα, εργαλεία και ρούχα που θα μας βοηθήσουν να βρούμε αυτά τα κρυμμένα μυστικά ενώ παράλληλα θα επιτρέπουν ευκολότερη περιπλάνηση και μάχες.

Κάθε δυσκολία για καλό, κάτι που επιβεβαιώνει η πρόοδός μας. Τα κτήρια, τα δέντρα και τα ερείπια κρύβουν εχθρούς που ενώ τους περιμένουμε δεν είμαστε ποτέ κατάλληλα προετοιμασμένοι για να αντιμετωπίσουμε. Τα αφεντικά που προστατεύουν τα μονοπάτια και τις εισόδους παραπέμπουν σε εκείνα των Hollow Knight και Dark Souls. Οι ‘χορογραφίες’ τους είναι καθαρές, οι κινήσεις τους ίσως και προβλέψιμες, αλλά πάντα θα υπάρχει κάτι που θα μας δυσκολέψει όπως η αποφυγή κάποιας επίθεσης. Όμως, η επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως – κάτι που ισχύει ακράδαντα σε αυτή τη περίπτωση. Θα περάσουμε αρκετές ώρες αντιμετωπίζοντας γιγαντιαία πλάσμτα μέχρι να πάρουμε την πολυπόθητη νίκη και να πανηγυρίσουμε για ένα ακόμα κατόρθωμα που θα μας επιτρέψει να φτάσουμε πιο κοντά στο τέλος.

Ολοκληρώσαμε το Hyper Light Drifter σε περίπου τριάντα ώρες μαζεύοντας όλα τα κλειδιά, τα Modules, και τα τμήματα του εξοπλισμού. Ανοίξαμε τους πύργους των Kickstarter Backers, εκεί όπου η ομάδα ανάπτυξης πρόσθεσε ένα Enemies Rush Mode για να αντιμετωπίζουμε όλους τους γνωστούς εχθρούς ως κύμματα. Ολοκληρώνοντας την ιστορία ξεκλειδώνουμε το Boss Rush Mode και το New Game+ μέσα από τα οποίο μπορούμε να συνεχίσουμε το παιχνίδι για να μαζέψουμε ότι μπορεί να παραλείψαμε ή να ξεκινήσουμε πάλι από την αρχή με τον νέο χαρακτήρα, τον Jackal.

Αξιοσημείωτη είναι η σταθερή απόδοση του τίτλου. Τα χειροποίητα γραφικά και οι κόσμοι του Hyper Light Drifter αποτυπώνονται πεντακάθαρα στις οθόνες μας χωρίς σημαντικά προβλήματα να βασανίζουν την κυκλοφορία του. Τα καρέ παραμένουν σταθερά καθόλη την διάρκεια του gameplay, ενώ οι ρυθμίσεις παραμένουν σε υψηλά επίπεδα σε μια ευρεία γκάμα συστημάτων. Ο χειρισμός θα χρειαστεί αρκετό χρόνο για να τον συνηθίσουμε μιας και, παρόλο που συστήνεται χειριστήριο, τα κουμπιά είναι θετημένα σε θέσεις που δεν θα περιμέναμε. Τέλος, ο ήχος είναι ένα από τα δυνατότερα κομμάτια αυτού του indie έργου, ενώ η μουσική του ‘Disasterpiece’ – γνωστός για την δουλειά του και στο FEZ – θα μας συνοδεύει μέχρι και το τέλος δημιουργώντας μια ήρεμη ατμόσφαιρα σε όχι και τόσο ήρεμες καταστάσεις.

Το Hyper Light Drifter, ένα παιχνίδι δύο ετών, είναι σίγουρα ένα από τα καλύτερα isometric action-RPGs που δεν πρέπει να λείπει από την συλλογή μας. Είναι ένα παιχνίδι γεμάτο συμβολισμούς και περιεχόμενο που ανταποκρίνεται στις προσδοκίες και τις ικανότητες εκατοντάδων παικτών. Στους υπολογιστές, το παιχνίδι τρέχει άψογα, και κάθε είδος χειρισμού είναι εξίσου εύκολο και άμεσα προσβάσιμο. Και παρά την βουβή διήγηση, ο κόσμος του, η ατμόσφαιρά του, τα συστήματα και η δυσκολία που προσφέρει θα μαγνητίσουν ακόμα και τους πιο δύσπιστους – ακόμα και αυτούς που δεν γοητεύονται από απαιτητικά παιχνίδια. Όσο για την πρόσφατη Special Edition στο Nintendo Switch, μπορεί να απευθύνεται κυρίως σε βετεράνους με το νέο περιεχόμενο και τις προκλήσεις, όμως οι αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν μέσα σε αυτά τα δύο χρόνια συνθέτουν έναν τίτλο που άλλαξε πρόσωπο προς το καλύτερο.

Ευχαριστούμε την Abylight για την παροχή του Review Code.

Hyper Light Drifter: Special Edition - Review
ΙΣΤΟΡΙΑ8
GAMEPLAY9
ΓΡΑΦΙΚΑ8.5
ΑΠΟΔΟΣΗ8.5
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ8
ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ8
9Πολύ Καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0