Το Grow Home πρόκειται για ένα μικρότερο εγχείρημα της Ubisoft, σαν ένα indie παιχνίδι το οποίο στα χαρτιά δεν είναι Indie. Φαίνεται ότι η μεγάλη Ubi θέλει να επεκταθεί με τέτοια παιχνίδια, ιδιαίτερα μετά την κυκλοφορία του Valiant Hearts. Το Grow Home είναι ένα open-world παιχνίδι το οποίο περιλαμβάνει έναν πλανήτη με νησιά που επιπλέουν. Ο κόσμος είναι αρκετά μοναδικός και γεμάτος με απότομες πλαγιές, σπηλιές και πανέμορφους καταρράκτες γεμίζοντας τα μάτια μας με χρώμα και λάμψη. Παρακάτω μπορείτε να πάρετε μια ιδέα για το παιχνίδι από τις πρώτες εικόνες που αντικρίζουμε, στην αρχή της περιπέτειάς μας.

Και η αναρήχηση ξεκινά

Στο Grow Home έχουμε τον χαρακτήρα ονόματι BUD (Botanical Utility Droid), ένα ρομποτάκι με μία βασική αποστολή: Να σώσουμε τον πλανήτη στον οποίο ζούμε. Για να το καταφέρουμε αυτό θα πρέπει να καλλιεργήσουμε ορισμένους σπόρους ενός γιγαντιαίου φυτού που βρίσκεται προς το παρόν εκτός του πλανήτη μας. Οπότε λοιπόν, στην προσπάθεια μας αυτή με τον BUD , θα ανακαλύψουμε πως στα συγκεκριμένα νησιά ζουν ορισμένα πρωτόγνωρα σε εμάς φυτά και τέρατα τα οποία θα σταθούν εμπόδιο στην όλη προσπάθεια. Ταυτόχρονα θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τις ικανότητες μας στο σκαρφάλωμα, ώστε να φτάσουμε στο υψηλότερο σημείο με μεγάλη προσοχή, γιατί ένα λάθος μπορεί να μας βάλει σε «ελεύθερη πτώση».

Tα βασικά Objectives του παιχνιδιού είναι να ανακαλύψουμε το οικοσύστημα του πλανήτη, να καταφέρουμε να μεγαλώσουμε το φυτό μας μέχρι τα 2000 μέτρα και φυσικά να περάσουμε καλά. O βασικός χειρισμός του BUD συνίσταται να γίνει μέσω gamepad, διαφορετικά θα είναι δύσκολο να ελέγχουμε την κάμερα και τον χαρακτήρα μας ταυτόχρονα. Παρόλα αυτά, έχουμε την δυνατότητα του keyboard με την κίνησή του να γίνεται κανονικά μέσω του κλασσικού WASD μοτίβου, και το ποντίκι το οποίο μας βοηθά στο να σκαρφαλώνουμε τους βράχους. Κάποια από τα Mechanics θα σας θυμίσουν το Mount Your Friends, γιατί ουσιαστικά πρέπει να πιάνεσαι από τους βράχους με το ένα σου χέρι και και με το άλλο να προσπαθείς να ανέβεις.

Το Menu μαζί με τον χάρτη

Μέσα στο παιχνίδι, εκτός από τα φυτά τα οποία θα πρέπει να μεγαλώσουμε, θα συναντήσουμε και ορισμένους κρυστάλλους με τους οποίους μπορούμε να ξεκλειδώσουμε διάφορα νέα στοιχεία του παιχνιδιού. Επιπλέον, υπάρχουν και διάφορα portals για να μεταφερόμαστε με μια σχετική άνεση, στην περίπτωση που πέσουμε από τον κορμό, διότι είναι κουραστικό και χρονοβόρο να σκαρφαλώνουμε ξανά πάνω στο φυτό. Κάθε φορά που αναπτύσσουμε το φυτό μας, εμφανίζεται και η ένδειξη στα πόσα μέτρα έχουμε φτάσει, ούτως ώστε να ξέρουμε κατά πόσο απέχουμε από τον βασικό μας στόχο. Δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο pattern με το οποίο θα φτάσετε μέχρι την κορυφή, και το μόνο που θα σας βοηθήσει στην περιπέτειά σας, είναι τα δεκάδες νησάκια στα οποία συνήθως υπάρχουν κρυμμένοι κρύσταλλοι.

Ο BUD εν ώρα πτώσης και η ανάπτυξη του φυτού μας στα 700+ μέτρα

Όσον αφορά το ηχητικό κομμάτι του παιχνιδιού, θα έλεγα πως είναι αρκετά μελετημένο. Θα σας δοθεί η αίσθηση πάντως ότι βρίσκεστε σε διαφορετικά μέρη, υψόμετρο και όχι μόνο. Καταρράκτες, βουνοκορφές, κρυμμένοι κρύσταλλοι και πολλά άλλα στοιχεία του πλούσιου αυτού κόσμου, θα βάλουν φωτιά στις αισθήσεις σας.

Το visual κομμάτι είναι και αυτό αρκετά προσεγμένο. Η εναλλαγή ημέρας σε νύχτα, μαζί με τα τετραγωνισμένα σύννεφα τα οποία ταιριάζουν απόλυτα με τα κλαδιά από το φυτό που αναπτύσσουμε, δίνουν την δικιά τους πινελιά στο περιβάλλον. Την ημέρα, το φως του ήλιου θα γεμίσει το επίπεδο και κατά την διάρκεια της νύχτας το φως της σελήνης θα είναι ο μόνος οδηγός προς την κορυφή.

Από άποψη performance, με τα δικά μου PC Specs (i5 2400k 3.6GhzAMD Radeon 6800 Series4 GB Ram) δεν αντιμετώπισα κάποιο πρόβλημα στα High Graphics, ούτε παρατήρησα και κάποιο game-breaking bug/glitch, παρότι είναι παιχνίδι της Ubisoft!

Το περιβάλλον τη νύχτα και ένα από τα Portals

Το Grow Home φαίνεται να έχει αγαπηθεί από την κοινότητα του Steam. Σε αυτό βοήθησε και η τιμή του τίτλου που βρίσκεται στα 8 Ευρώ. Ένα αρνητικό όμως είναι πως το παιχνίδι μπορεί να τερματιστεί σε μόλις 3 ώρες. Σύμφωνα με ένα Twitter Post του Jack Couvela της Ubisoft Reflections, το Grow Home αναμένεται να κυκλοφορήσει και για κονσόλες, αν και μόνο αν οι πωλήσεις για την PC έκδοση είναι ικανοποιητικές. Επίσης αναφέρει πως δεν ενδέχεται να κυκλοφορήσει για iPad, αφού το παιχνίδι στηρίζεται κυρίως στην χρήση gamepad.

Ορισμένους μπορεί να σας απογοητεύσει το γεγονός της μικρής διάρκειας του Grow Home, αλλά και η  απουσία σταθερής ροής στην εξέλιξη της πλοκής, και ίσως να μην είναι αυτό που περιμένατε. Σίγουρα όμως σας δίνει την δυνατότητα να απολαύσετε όλο αυτό που έχει να προσφέρει.

Ευχαριστούμε την CD Media για την παροχή του παιχνίδιού.