Ενώ ο πόλεμος μεταξύ Epic Games Store και Steam καλά κρατεί, οι Indie devs που αποφασίζουν να εκδώσουν τα έργα τους μέσω του νεοσύστατου καταστήματος πληθαίνουν. Αυτή η απόφασή τους αντιμετωπίζεται συχνά με χλευασμό και δυσαρέσκεια, ειδικά σε περιπτώσεις όπου οι τίτλοι θα κυκλοφορούσαν στην πλατφόρμα της Valve. Μια περίπτωση χλεασμού είναι και αυτή της Glumberland με το επερχόμενο life simulation, Ooblets.

Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωσή της, η ομάδα ανάπτυξης γνωστοποίησε την συνεργασία της με την Epic Games με έναν…ιδιαίτερο τρόπο ο οποίος είχε ως αποτέλεσμα να προκαλέσει αρνητικές αντιδράσεις από τους παίκτες.

Η ανάρτηση είχε ως σκοπό μια χιουμοριστική προσέγγιση της ανακοίνωσης, ειδικά σε μια περίοδο όπου οι εν λόγω ανακοινώσεις συνεργασίας των σχεδιαστών με την Epic δεν έχει πάντα θετικές αντιδράσεις. Δυστυχώς για την Glumberland όμως, το σαρκαστικό ύφος του κειμένου της δημιούργησε μια εχθρική διάθεση προς την ομάδα. Αυτό σε συνδυασμό με ορισμένες απαντήσεις των developers στα σχόλια υποψήφιων αγοραστών και παικτών «έβαλε λάδι στην φωτιά», και μάλιστα τόσο πολύ όπου η Epic Games χρειάστηκε να παρέμβει.

Mετά την ανάρτηση, ο Ben Wasser, ένας από τους ιδρυτές της ομάδας, δήλωσε πως δεν περίμενε μια τόσο αρνητική αντίδραση από την κοινότητα. Η συνιδρυτής Rebecca Cordingley έγραψε συγκεκριμένα στον προσωπικό της λογαριασμό στο Patreon:

Λαμβάνουμε χιλιάδες, αν όχι δεκάδες χιλιάδες, μηνύματα μίσους, ή απειλές σε όλες τις διαθέσιμες μας πλατφόρμες χωρίς διακοπή. Είναι ιδιαίτερα επίπονο, ειδικά όταν είχαμε μια τέτοια θετική, υποστηρικτική σχέση με το κοινό μας σε όλα τα στάδια της ανάπτυξης.

Δεν θα μπορούσα να μαντέψω την αίσθηση του να είναι κάποιος ο στόχος ενός όχλου μίσους στο διαδίκτυο. Είχα ήδη πολλή συμπάθεια για άλλους στόχους προηγούμενων όχλων μίσους, γι ‘αυτό θέλαμε να εξετάσουμε αυτό το είδος σκέψης στην ανακοίνωσή μας, αλλά δεν είχα ιδέα ότι ήταν τόσο κακό.

Ενώ συνεχίζει γράφοντας για την στήριξη από τους Patreon Backers:

Πραγματικά αγαπάμε και εκτιμούμε τη συντριπτική πλειοψηφία των υποστηρικτών μας και μέχρι στιγμής έχουν μεγάλη κατανόηση. Η πλειοψηφία του θυμού που έχουμε δει έξω από το patreon προέρχεται από άτομα εκτός της κοινότητας των υποστηρικτών μας.

Φυσικά, από τον χορό δεν θα μπορούσε να λείπει και ο Tim Sweeney με την εξής ανάρτηση:

Ενώ λίγο αργότερα, η Epic δημοσίευσε μια μεγάλη ανακοίνωση σχετικά με την «παραπληροφόρηση και την κατάχρηση»:

Η ανακοίνωση του Ooblets ανέδειξε μια ανησυχητική τάση η οποία αυξάνεται και υπονομεύει τον υγιή δημόσιο λόγο και αυτή είναι η συντονισμένη και σκόπιμη δημιουργία και προώθηση ψευδών πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένων πλαστών screenshots, βίντεο και τεχνικών αναλύσεων, συνοδευόμενων από παρενόχληση των εταίρων, και τον εκφοβισμό εκείνων με αντίθετες απόψεις.

Η Epic συνεργάζεται με πολλούς προγραμματιστές παιχνιδιών και άλλους συνεργάτες για να δημιουργήσουν αυτό που πιστεύουμε ότι θα είναι ένας υγιέστερος και πιο ανταγωνιστικός πολυκαταστημικός κόσμος για το μέλλον. Παραμένουμε πλήρως αφοσιωμένοι και θα στηρίξουμε σταθερά τους εταίρους μας σε όλες αυτές τις προκλήσεις. Πολλές ευχαριστίες σε όλους εσάς που συνεχίζετε να προωθείτε και να υποστηρίζετε την υγιή, ειλικρινή συζήτηση για την βιομηχανία των παιχνιδιών και την στάση σας προς όλα τα είδη κακοποίησης.

Με αφορμή και το παραπάνω περιστατικό, πολλές συζητήσεις μπορούν να γίνουν σχετικά με την στάση της Epic Games στην σύγχρονη αγορά. Ο ανταγωνισμός είναι υγιής αλλά όταν γίνεται με τόσο επιθετικό τρόπο υπάρχουν πάντα απώλειες. Και ναι, ίσως η πλειοψηφία των ‘δυσαρεστημένων’ παικτών να θέλει απλός να δημιουργήσει μια αρνητική ατμόσφαιρα απέναντι στην εταιρεία και το ψηφιακό κατάστημα, αυτό όμως δεν πάει να πει πως θα πρέπει να αντιμετωπίζεται η φωτιά με φωτιά.

Είδαμε και στο πρόσφατο παρελθόν πως η Epic Games προσπάθησε να δικαιολογήσει την πρώιμη κατάσταση του καταστήματος συγκρίνοντας το με το Steam, λέγοντας πως «και το Steam ξεκίνησε με ελλειπείς λειτουργίες». Αυτό το επιχείρημα όμως μπορεί εύκολα να χάσει την ουσία του αν αναλογιστούμε πως το Steam χρειάστηκε 15 χρόνια για να φτάσει στο σημείο που είναι σήμερα. Μέσα σε αυτή την περίοδο όλοι οι ανταγωνιστές (συμπεριλαμβανομένων και της Epic) είχαν αρκετό χρόνο για να μελετήσουν τις τάσεις τις αγοράς, να μελετήσουν τις λειτουργίες και τα στοιχεία μιας ψηφιακής πλατφόρμας όπως το Steam και να δημιουργήσουν κάτι καλύτερο, πιο ανταγωνιστικό, και πιο ελκυστικό.

Δυστυχώς, η άνοδος του gaming ως ενός από τα κυρίαρχα είδη ψυχαγωγίας και διασκέδασης δημιούργησε ένα αφιλόξενο κλίμα, τουλάχιστον για όσους ψάχνουν κάτι που μπορούν να αγοράσουν και να ευχαριστηθούν δίχως περιορισμούς. Παράλληλα, η ραγδαία εμφάνιση των lootboxes, expansion packs, DLCs και Microtransaction, αλλά και στοιχείων που ταιριάζουν περισσότερο σε F2P παιχνίδια, υποβαθμίζουν τίτλους, εταιρείες, και μικρές ομάδες που στο παρελθόν εδραίωσαν την θέση τους στη βιομηχανία.

Ας ελπίσουμε πως στο μέλλον οι επιθετικές διαθέσεις και η αφιλόξενη ατμόσφαιρα που έχει δημιουργηθεί σε πολλές κοινότητες θα καταλαγιάσουν και πως ο ανταγωνισμός θα γίνει πιο υγιής τόσο για τις ομάδες ανάπτυξης, αλλά κυρίως, για τους παίκτες.