Οι μεταποκαλυπτικοί κόσμοι είναι από τους πιο διαδεδομένους, και ενίοτε αγαπημένους, όταν μιλάμε για βιντεοπαιχνίδια. Σε πολλά από αυτά, σίγουρα έχουμε περάσει από κάποιο αντίστοιχο σκηνικό που μας έχει μείνει αξιομνημόνευτο. Μην ξεχνάμε σειρές όπως το Fallout που με την διηγήση και το «world-building» τους κατάφεραν να δημιουργήσουν δραματικές ιστορίες που με την βοήθειά μας επεκτείνονταν και αποκάλυπταν ακόμα περισσότερες λεπτομέρειες για τους χαρακτήρες και την υπόθεση. Το να γίνει κάτι τέτοιο όμως δεν σημαίνει πως είναι και εύκολο. Είναι καλό να υπάρχει μια καλοσχηματισμένη ιστορία από πίσω, όπως και ένα gameplay που να μας κρατάει μέχρι το τέλος της. Αυτό είναι και το εγχείρημα της Black Forest Games με το Fade to Silence.

To Fade to Silence είναι ένα Survival-RPG που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στο πρόγραμμα του Steam Early Access. Οι παίκτες θα βρεθούν σε έναν σκοτεινό και παγωμένο ανοιχτό κόσμο γεμάτο μυστήρια και τέρατα. Πρόκειται για μια αποκλειστικά διηγηματική περιπέτεια στην οποία τόσο το περιβάλλον, όσο και το σκοτάδι είναι οι ορκισμένοι εχθροί μας. Καλούμαστε να επιβιώσουμε μέσα από απαιτητικές μάχες με περιορισμένες ζωές και τον κίνδυνο του οριστικού θανάτου, αλλά με ορισμένες ικανότητες και όπλα ή εργαλεία που θα μας βοηθήσουν να ανταποκριθούμε στις δυσκολίες.

Αναλαμβάνουμε τον ρόλο του Ash, ενός επιζήσαντα στον παγωμένο κόσμο του Eldritch. Με το που ξεκινάει το παιχνίδι, καταλαβαίνουμε πως πρόκειται για ένα πραγματικά αφιλόξενο περιβάλλον. Αμέσως μαθαίνουμε να χρησιμοποιούμε την δάδα με την φωτιά, καθώς είναι το πρώτο μας όπλο και ένα σημαντικό εργαλείο για να παραμένουμε ζεστοί. Αφού βρούμε τον δρόμο μας έξω από την σπηλιά, θα κάνουμε τις πρώτες μας μάχες ενάντια στα τέρατα που βασανίζουν τον κόσμο του Fade to Silence. Αφού τα νικήσουμε, σώζουμε την κόρη του Ash και ξεκινάμε τον αγώνα μας για την επιβίωση, με τον άγνωστο μέχρι στιγμής δαίμονα να μας προτρέπει να τα παρατήσουμε και να περιμένουμε τον θάνατο μας.

Με ένα πρόχειρο guide να τρέχει παράλληλα, το παιχνίδι μας οδηγεί να μαζέψουμε τις πρώτες ύλες που θα χρειαστούμε για την επιβίωση μας, όπως ξύλα, μέταλλα, τροφές κλπ. Αυτά θα τα χρειαστούμε για πολύ απλές αλλά παρά πολύ σημαντικές διαδικασίες, όπως το να ανάψουμε μια φωτιά. Πέρα από την λογική χρήση της, δηλαδή να ζεσταθούμε στον παγετό, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα campfire για να κατασκευάσουμε αντικείμενα, όπως και να αναπληρώσουμε την ζωή μας. Ζωτικής σημασίας είναι επίσης η συλλογή τροφής καθόλη την διάρκεια της εξερεύνησής μας. Στο περιβάλλον βρίσκουμε ζώα, με το ελάφι να είναι από τα πιο κοινά απ’αυτά. Μπορούμε να τα κυνηγήσουμε και να τα φάμε, και να μαζέψουμε το κρέας ή το δέρμα τους για να βελτιώσουμε τα αντικείμενά μας. Τα μέταλλα, τα οποία είναι επίσης σκορπισμένα στο περιβάλλον, τα χρειαζόμαστε για να φτιάξουμε πανοπλίες και όπλα στο campfire. Κάπου εδώ όμως αρχίζει το πραγματικό πρόβλημα του παιχνιδιού.

Το σύστημα μάχης πρέπει να είναι αδιαμφισβήτητα το πρώτο πράγμα που πρέπει να λειτουργεί άψογα σε ένα παιχνίδι δράσης, ειδικά όταν οι μάχες είναι το κυριότερο συστατικό. Νιώσαμε όμως πως η ομάδα αναλώθηκε ελάχιστα σε αυτόν τον τομέα προσπαθώντας να αντιγράψει άλλα παιχνίδια αλλά με μικρή επιτυχία. Το σύστημα μάχης είναι αρκετά βαρετό, και μετά από ελάχιστα λεπτά, αντιληφθήκαμε πως δεν υπάρχει μεγαλύτερο βάθος πέρα από τις τυπικές βελτιώσεις. Οι δύο μπάρες που πρέπει να έχουμε στον νου μας, είναι της ζωής, και της αντοχής. Κάθε κίνησή μας, όπως το τρέξιμο, το να αποφύγουμε ή το να χτυπήσουμε έναν εχθρό κατεβάζει τα επίπεδα της αντοχής μας. Το πρόβλημα είναι όμως, πως δεν είναι καθόλου ισορροπημένο σύστημα. Μια απλή αποφυγή ή επίθεση, καταναλώνει όλη την αντοχή μας. Αν λοιπόν δεν έχουμε καθόλου αντοχή, ο ήρωας μας μένει αβοήθητος, και συνήθως αυτό σημαίνει το τέλος μας, αφού οι εχθροί μπορούν να μας σκοτώσουν με δύο – τρεις επιθέσεις, ενώ εμείς χρειαζόμαστε αρκετή ώρα μόνο και μόνο για να τους χτυπήσουμε ελαφρά.

Αυτό δεν θα ήταν πρόβλημα, αν το σύστημα μάχης ήταν δίκαιο ως προς τις ευκαιρίες που μας δίνονται για να κάνουμε ζημιά στον αντίπαλο. Όταν αποφεύγουμε ένα θανατηφόρο χτύπημα, χρειαζόμαστε λίγη ώρα για να ανακτήσουμε την αντοχή μας. Ακόμα και αν πλησιάζουμε τον εχθρό μας, ίσως χρειαστεί πάλι να τον αποφύγουμε, κάτι που για ακόμα μια φορά μας αφήνει ανοιχτούς σε αντεπιθέσεις. Οπότε ξοδεύουμε αρκετό χρόνο στο να αποφύγουμε τους εχθρούς μας παρά να τους διαλύσουμε (όπως και θα έπρεπε).

Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο, και ίσως ο πιο δύσκολος εχθρός που θα αντιμετωπίσουμε είναι η χιονοθύελλα η οποία μπορεί να ξεσπάσει σε τυχαίες στιγμές καθώς περιπλανιόμαστε στον κόσμο. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε, είναι να κρυφτούμε γρήγορα σε κάποια σημεία που θυμίζουν ιγκλού, ώστε να καλυφθούμε από την παγωνιά. Θα υπάρξουν στιγμές που θα χρειαστεί να βοηθήσουμε ορισμένους NPC. Αυτό θα σημάνει και την αρχή επιπλέον βοήθειας, καθώς μπορούμε να βάλουμε τον NPC να σκοτώνει τέρατα και να φυλάει το οχυρό που διατηρούμε, ξεκλειδώνοντας παράλληλα και το Co-op mode. Όσο προσθέτουμε NPCs στο οχυρό μας, τόσο πιο δυνατό γίνεται. Αυτό είναι αρκετά σημαντικό, καθώς όσο προχωράμε το παιχνίδι, όλο και περισσότερα τέρατα επιτίθονται, οπότε ξοδεύουμε αρκετό χρόνο να το προστατεύουμε.

Υπάρχουν δύο διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας. Στο Exploration, το οποίο είναι το εύκολο επίπεδο, πεθαίνουμε απεριόριστες φορές, χωρίς να υπάρχει πρόβλημα στο πως προχωράμε το παιχνίδι. Από την άλλη, έχουμε το Survival στο οποίο μπορούμε να πεθάνουμε μόνο 5 ή με 6 φορές. Άμα τις εξαντλήσουμε, ξεκινάμε όλο το παιχνίδι από την αρχή, με εξαίρεση κάποιων perks που μπορούμε να κρατήσουμε για το αμέσως επόμενο playthrough μας.

Στον οπτικοακουστικό τομέα, το παιχνίδι αφήνει μια γλυκόπικρη αίσθηση. Για έναν όχι τόσο μεγάλο τίτλο, ο κόσμος, τα εφέ, τα χρώματα, η μουσική και γενικότερα ο ήχος, δημιουργούν μια φοβερή ατμόσφαιρα. Είναι ένα πάρα πολύ πειστικό post-apocalyptic, παγωμένο σκηνικό. Παράλληλα όμως, μπορούμε να δούμε πως κάποια στοιχεία φανερώνουν το χαμηλό επίπεδο παραγωγής όπως οι εκφράσεις και οι κινήσεις των χαρακτήρων, τα animations των εχθρών και των επιθέσεων, αλλά και πιο απλά πράγματα όπως το voice acting.

Όσον αφορά τον τεχνικό τομέα, σε ένα mid-high range σύστημα (GTX 1060 3GB – I5 4690K – 8GB RAM), το Fade to Silence έτρεχε στα 60fps στις υψηλές ρυθμίσεις, με εξαίρεση κάποια ελαφρά stutters και κολλήματα όταν υπήρχε χιονοθύελλα.

Εν κατακλείδι, το Fade to Silence είναι μια φιλότιμη προσπάθεια της Black Forest Games να δημιουργήσει έναν αξιομνημόνευτο Survival τίτλο , αλλά με την προσπάθεια να εισάγουν πολλά και διαφορετικά στοιχεία, το παιχνίδι χάνεται στην μεγάλη φιλοδοξία που κουβαλάει. Οι λάτρεις των survival σίγουρα έχουν μια ακόμα εμπειρία να ζήσουν ενώ οι φίλοι άλλων ειδών, θα πρέπει να σιγουρευτούν αν θέλουν να ξεκινήσουν με ένα αρκετά δύσκολο παιχνίδι επιβίωσης.

Το Fade to Silence είναι διαθέσιμο στο Steam στην τιμή των 39,99€.

Ευχαριστούμε την Enarxis Dynamic Media για την παροχή του Review Code.

Fade to Silence - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ7
GAMEPLAY6
ΓΡΑΦΙΚΑ8
ΑΠΟΔΟΣΗ8
ΜΟΥΣΙΚΗ7
ΔΙΑΡΚΕΙΑ7
7Overall Score
Reader Rating: (0 Votes)
0.0