Το Darugen είναι το νεότερο «παιδί» της Νορβηγικής εταιρίας ανάπτυξης Red Thread Games. Η εταιρία εδρεύει στο Όσλο της Νορβηγίας και είναι η εταιρία που έφερε στην ζωή το τελευταίο κεφάλαιο στην ιστορία του «The Longest Journey» με το εξίσου εκπληκτικό Dreamfall Chapters το 2014.

Η εταιρία δουλεύει με μια ομάδα μόλις 12 ανθρώπων η οποία δείχνει να αγαπάει αυτό που κάνει μιας και μέχρι σήμερα συνεχίζει την προσπάθειά της να μας φέρει ελκυστικούς, διασκεδαστικούς, και δημιουργικούς τίτλους. Αυτό φάνηκε τόσο στο Dreamfall Chapters, όπως και στον νεότερο τίτλο τους Draugen, ο οποίος κυκλοφόρησε στο Steam και στο GOG μερικές ημέρες πριν αλλά χάθηκε κάτω από την «σκιά» της E3 2019.

Το Draugen είναι ένα ψυχολογικό «Fjord Noir» παιχνίδι μυστηρίου το οποίο συμβαίνει σε μία ακτή της βορειοδυτικής Νορβηγίας το 1923. Αναλαμβάνουμε τον ρόλο του Edward Charles Harden, ενός Αμερικανού ταξιδιώτη ο οποίος αναζητάει την χαμένη του αδερφή. Ο Edward έχει την συντροφιά της προστατευόμενής του Lissie σε όλο το ταξίδι. Η Lissie είναι το «άγριο άλογο» της ιστορίας, σε αντίθεση με τον Edward ο οποίος είναι περισσότερο η φωνή της λογικής.

Μέσα σε εφτά μέρες, στο απομακρυσμένο νησί του Graavik, ο Edward μαζί με την Lissie θα προσπαθήσουν να εξερευνήσουν την εξαφάνιση της αδερφής του, αλλά και την αλήθεια για το Draugen (ένα τέρας της Νορβηγικής μυθολογίας). Το παιχνίδι ξεκινάει με έναν διάλογο του Edward και της Lissie μέσα σε μια βάρκα, κατευθυνόμενοι προς το απόμακρο νησί. Εκεί ο παίκτης έχει την ευκαιρία να απολαύσει το τοπίο και τα γραφικά του παιχνιδιού [εμένα προσωπικά με κέρδισε από την πρώτη στιγμή].

Φτάνοντας στο νησί, βρίσκουμε πως το σπίτι στο οποίο θα μέναμε είναι ανεξήγητα άδειο και πως η ατμόσφαιρα στο χωριό είναι κάτι λιγότερο από φιλική. Έτσι το μυστήριο ξεκινάει, και ο Edward καλείται να μάθει τόσο για την χαμένη του αδερφή, όσο και για το τι συνέβη στο φαινομενικά εγκαταλελειμμένο χωριό.

Το gameplay του παιχνιδιού είναι απλό. Αναζητούμε οτιδήποτε ενδιαφέρον στον χώρο, με πολλά αντικείμενα να μας χρησιμεύουν στην έρευνά μας. Οποιαδήποτε αντικείμενα είναι προσβάσιμα, τα αναγνωρίζουμε μέσω αντίστοιχων εικονιδίων. Η κίνηση γίνεται μόνο στον οριζόντιο άξονα, ενώ κάθετες κινήσεις γίνονται μόνο υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Σε επίπεδο gameplay δεν περίμενα κάτι διαφορετικό ούτε κάτι επαναστατικό. Όπως και στο Dreamfall, έτσι και εδώ, το βάρος έχει δοθεί στον τρόπο που θα εξελιχθεί η ιστορία. Αυτό άλλωστε έχει δηλώσει και η ίδια η Red Thread Games ότι θέλει να κάνει.

Η Lissie είναι συνεχώς εκεί για να βοηθήσει τον Edward, να τον κάνει να γελάσει και να νιώσει καλύτερα. Ο χαρακτήρας έχει ζωή, ενώ μέσα από τους διαλόγους ο Edward μπορεί να την κάνει να γελάσει ή να θυμώσει, δίνοντας στους χαρακτήρες ξεχωριστή προσωπικότητα. Είναι χαρακτήρες με υπόσταση, χαρακτήρες που η Red Thread Games έδωσε ζωή και τους έβαλε στο παιχνίδι όχι απλά για να υπάρχουν, αλλά γιατί οι σκέψεις τους και η αλληλοβοήθεια είναι σημαντικά στοιχεία για ένα αφηγηματικό παιχνίδι μυστηρίου. Δύο εντελώς διαφορετικές προσωπικότητες, ο Edward με την Lissie, και όμως, ο ένας εξαρτάται από τον άλλο περισσότερο από όσο μπορεί να φαίνεται εκ πρώτης όψεως. Η Lissie είναι ένας καλοφτιαγμένος και προσεγμένος χαρακτήρας, με εξίσου καλοφτιαγμένες και μοναδικές εκφράσεις και αντιδράσεις.

Το παιχνίδι είναι μια δημιουργία της Unreal Engine και τα γραφικά το αποδεικνύουν. Δεν μιλάμε για γραφικά τα οποία φέρνουν το παιχνίδι πιο κοντά στην πραγματικότητα, αλλά για σχέδια με όμορφα χρώματα, ωραίες λεπτομέρειες και τοπία τα οποία θες να κάτσεις και να τα απολαύσεις. Το οπτικό κομμάτι του παιχνιδιού με κέρδισε από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησε ο τίτλος και μου έδινε την αίσθηση ότι θα ακολουθήσει κάτι εξίσου καλό και προσεγμένο.

Το Draugen δεν βασιζόταν τόσο στο κομμάτι του ήχου, αυτό όμως δεν έκανε την ομάδα να το παραμελήσει, καθώς το voice acting δεν είχε τίποτα να ζηλέψει από ΑΑΑ τίτλους, ή τίτλους με μεγαλύτερο budget. Οι διάλογοι ήταν άρτιοι και εξαιρετικά βασικό κομμάτι στην κατανόηση της ιστορίας αλλά και τον ίδιων των Edward και Lissie. Όσον αφορά το soundtrack, δίνω αρκετή βάση σε αυτό το κομμάτι, και είναι από τους ελάχιστους τίτλους που με κέρδισε από το βασικό μενού, ενώ δεν περίμενα κάτι λιγότερο από τον βραβευμένο συνθέτη Simon Poole.

Το πρώτο Teaser Trailer του Draugen 5 χρόνια πριν

Μπαίνοντας στο βασικό μενού, το καλωσόρισμα γίνεται με ένα παραδοσιακό τραγούδι του Νορβηγικού ποιήματος Den Daj Kjem Aldri (The day that will never come) αμέσως μετά το οποίο, η μετάβαση στο υπόλοιπο soundtrack είναι εξαιρετικά ομαλή. Η μουσική του η ίδια βγάζει μια μελαγχολία και ένα μυστήριο και όλα γίνονται ξεκάθαρα γιατί, όσο προχωράει ο παίκτης περισσότερο με την ιστορία.

Η διάρκεια του παιχνιδιού είναι μικρή. Εννοώ, μικρή, πραγματικά μικρή. Δεν μου πήρε περισσότερο από 4 ώρες για να το τερματίσω ψάχνοντας σχεδόν κάθε γωνιά του. Αυτό ίσως μας απωθήσει από το να παίξουμε, ή να το επισκεφθούμε ακόμα μια φορά για να βρούμε τα υπόλοιπα μυστικά του. Όταν έμαθα την διάρκεια του πριν ξεκινήσω να παίζω, μπορώ να πω ότι απογοητεύτηκα λίγο. Είχα ανακαλύψει αυτόν τον τίτλο όταν ακόμα ήταν στα πρώτα του στάδια, πριν από 5 χρόνια, όταν το μοναδικό που γνωρίζαμε ήταν το παρακάτω trailer και η περιγραφή στην σελίδα της εταιρίας έγραφε «survival horror game». Τόσα χρόνια αναμονή για μόλις 4 ώρες παιχνιδιού θεώρησα πως δεν είναι καλή αναλογία.

Το παιχνίδι από τότε πέρασε μέσα από πολλές αλλαγές, και ο τύπος του παιχνιδιού πλέον χαρακτηρίζεται ως «ψυχολογικό Fjord Noir μυστήριο», ενώ η διάρκεια το καθιστά ιδανικό για μια μονοήμερη περιπέτεια.

Τεχνικά, δεν συνάντησα κανένα πρόβλημα με τον τίτλο, όλα έτρεξαν ομαλά από την αρχή μέχρι και τέλος. Και τώρα που αναφερθήκαμε στο τέλος…

Με το τέλος του παιχνιδιού, δεν σημαίνει αυτόματα πως ήρθε και το τέλος του μυστηρίου. Τερματίζοντας το παιχνίδι, κάποια ερωτήματα θα απαντηθούν ολοκληρωτικά, ενώ κάποια άλλα θα μείνουν αναπάντητα και μπορεί να δημιουργήσουν και μερικά ακόμη. Όταν ένα μυστήριο βασίζεται σε μυθοπλασία, και δεν υπάρχει απάντηση ή λογική εξήγηση, το να παραμείνει το μυστήριο στον αέρα είναι το καλύτερο που μπορεί να συμβεί. Η ιστορία κλείνει με τον Edward να λέει:

Θα ευχόμουν έστω, να είχαμε λίγο παραπάνω χρόνο να ξεθάψουμε την ιστορία του Graavik

Ενώ δεν μπορώ παρά να τον νιώσω και να συμφωνήσω μαζί του. Η δική μας φαντασία πλέον είναι ελεύθερη να φτιάξει τα δικά της σενάρια για το τι μπορεί να συνέβη στο νησί του Graavik. Η Red Thread Games κατάφερε να μεταφέρει έναν άρτιο τίτλο, με ωραία ιστορία και ωραία μουσική, ενώ στους τίτλους τέλους, με την υπόσχεσή της πως ο Edward και η Lissie θα επιστρέψουν, κράτησε το βλέμμα μου επάνω της.

Well done Red Thread Games, you still have my attention.

Draugen - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ8.5
GAMEPLAY8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ8.5
ΑΠΟΔΟΣΗ8
ΔΙΑΡΚΕΙΑ5.5
ΗΧΟΣ8
8.5Καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0